Hola motoristes!
Avui vull parlar de l’ última notícia sonada de Moto GP, que per sort no va acabar en tragèdia.
En el GP de St. Marino es va poder veure en la categoria Moto2, una lluita acarnissada entre Romano Fenati i Stefano Manzi.
Els dos pilots van protagonitzar uns forts avançaments, en els quals fins i tot va existir perill de que els implicats anessin al terra i posessin fi a la carrera. Però això no va succeir.
Tant Fenati com Manzi continuaven damunt de la seva muntura obrint gas i buscant aquella dècima, aquell punt de frenada més llunyanà o el poder aprofitar-se de l’espiració de la moto del davant per poder avançar-la.
I així va ser. Fenati aprofita el famós “rebufo” per poder sortir per la dreta del seu compatriota, i… Tots quedem parats quan veiem el braç esquerra de l’Italià com s’estira, i en un principi ens fa pensar que: O bé amb la mà toca una part de la moto, o simplement provoca la frenada sobtada del pilot.
Doncs no! En la repetició podem veure com Fenati apreta el fre davanter de la moto de Manzi! Una acció en la que li clava els frens, obligant al pilot a haver de controlar la moto per no patir un accident.
Una acció amb la que tots els aficionats ens posem les mans al cap i ens fa aixecar del sofà, exclamant per una acció bruta, rastrera i perillosíssima!
Segur que saps del que parlo, i que com a bon aficionat que ets de les motos, no tinc cap dubte que en directe o més tard en diferit, per les noticies, APP, youtube, etc, has pogut observar el que he descrit.
I segur que si fa o no fa, hem tingut la mateixa reacció.
Conseqüències
Pasades unes hores els mitjans de comunicació anunciaven que Fenati estaria suspès per dos carreres per l’acció descrita. Més tard van tornar a informar que serien 5 carreres i finament deien que la escuderia del pilot, MARINELLI SNIPERS TEAM, trencava el contracte.
Al final, la marca MV Augusta, que tenia un contracte amb l’ Italia per correr amb ells el 2019, anuncia que no vol que aquest pilot representi la cara visible de la marca i que farà tot el possible per trencar el contracte.
Finalment el d’Ascoli ofereix una entrevista i informa que deixa la competició, i que mai més tornarà a competir en les motos.
Si llegim les paraules que el pilot diu a la premsa podem veure com assumeix la culpa, com no s’amaga del seu error i de com la adrenalina i ràbia l’han envaït per cometre l’error esportiu més gran de la seva carrera.
Tot i el seu mea culpa, comenta que Manzi va estar a punt de poder-lo matar, i que va veure com aquest obria les traçades per així obligar-lo a sortir de pista i fer-lo anar a parar a la grava.
En tot cas un continuarà en el mundial i el altre no.
En aquest món tant competitiu pot passar que l’adrenalina et tapi el ulls, però al final les accions com aquestes o similars poden comportar una conseqüència irreversible, i no parlo del fi de la teva carrera.
No és la primera vegada que veiem accions com aquesta a MotoGP. Molts aficionats, l’han comparat amb la patada de Rossi o també amb la tocada de fre que va protagonitzar Fonsi Nieto. Però la diferencia es que aquest cop s’ha reaccionat com creiem que s’ha de fer.
Expulsar el pilot que actua d’aquesta manera, a títol personal, és el més encertat, per molt que l’altre hagi obert la traçada i per molt que t’obligui a sortir de la pista, o a rectificar la traçada, tocar els frens o aixecar la moto.
Les extremitats dels pilots no haurien que sobresortir mai de la seva posició natural, i menys quan existeix una intenció poc esportiva.
Esperem no tornar a veure comportaments similars de les elits del esport del motor, ja que ens fan avergonyir i deixen de ser un referent per a tots els demés.
Josep CMX