La nova CBR650R 2019 irromp al mercat en substitució de la CBR650F.
Sembla mentida que una sola lletra pugui canviar tantes coses, però la substitució de la F per la R en comporta uns quants. Per començar, la posició de conducció a damunt de la CBR650R és molt més agressiva, amb una major inclinació cap endavant. Ja ens en podem fer una idea amb el canvi d’estètica que presenta, amb una similitud pròxima a la seva germana de major cilindrada.
Tecnològicament s’ha dotat d’un major ventall de detalls que les seves antecessores. La nova Honda CBR650R incorpora una pantalla LCD que inclou assistent en la pujada de marxes, a més d’indicador de la marxa engranada. A més, n’hem de destacar la possibilitat de desconnectar el control de tracció HSTC.
Mecànicament incorpora noves suspensions amb forquilla invertida Showa SFF de 41 mm ajustables en precàrrega i rebot, i té frens d’encaix radial de quatre pistons i discos flotants. Això sumat a unes llantes redissenyades, unes noves estriberes, un nou dipòsit i un xassís 5,6 kg més lleuger que l’anterior, configuren aquesta CBR 650R com un model molt interessant.
A més, enfila la seva potència un 5%, elevant-se fins als 93,33cv, tot plegat gràcies a la seva nova configuració de compressió, distribució, escapament i admissió. Destacar finalment que també disposa d’embragatge anti-rebot.