Les motos de més de 15 anys d’antiguitat no podran circular per la ciutat comtal durant els episodis de contaminació.
La mesura entrarà en funcionament a partir del dia 1 de desembre d’aquest 2018, i afectarà a totes les motos que no comptin amb la famosa etiqueta ambiental de la D.G.T. Aquestes, no podran circular per la capital catalana en la zona delimitada per les rondes durant els dies en que es superin els límits establerts de contaminació.
D’aquesta manera, les motos es veuran condicionades per la circulació de la mateixa manera en que ho estan sent els cotxes que no poden tenir l’etiqueta
Si concretem, seran les motos de matriculació anterior a l’any 2003 les que es veuran afectades per aquesta mesura, i pertanyen a la categoria Euro 1. Aquest gruix de motocicletes equival aproximadament al 12% del volum total de vehicles circulants a l’AMB (Àrea Metropolitana de BCN), és a dir, uns 60.000 desplaçaments.
Segons les previsions facilitades pels tècnics metropolitans, les motos afectades serien unes 30.000, ja que els desplaçaments esmentats es produeixen d’anada i tornada. De moment és difícil esperar el decret de més de dos o tres episodis de contaminació a l’any.
En paraules del vicepresident de mobilitat de l’AMB: “afegir les motos al llistat de vehicles amb restriccions de mobilitat esdevé un nou punt d’inflexió, que permetrà consolidar la zona de baixes emissions un pas més per fomentar el canvi d’hàbits en mobilitat, aconseguint així un aire més net”.
[…] de les dues rodes a la ciutat comtal és l’habilitació de zones de baixes emissions. A causa d’aquesta nova normativa, 30.000 motos deixaran de poder circular per BCN els dies de l’any en que es declarin episodis […]