fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Tardor per Europa: Una sortida en moto per Alemanya, França i Dinamarca

Eloi Esgleas per Eloi Esgleas
10 de desembre de 2018
in El motociclisme al món, Viatges en moto
131 7
0
Home El motociclisme al món
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Començo aquest article proposant escoltar la guitarrista Joanna Connor amb el tema Walkin’ Blues. En el món del blues i del rock malauradament tenim poques dones guitarristes, Joanna és una d’elles i espectacularment bona. El viatge que us explicaré va acabar en un concert seu a Dinamarca.

Advertisement Banner

La tardor per Europa és una sortida durant l’última setmana d’octubre i primera de novembre per Alemanya, França i Dinamarca.

La primera parada era visitar uns amics sidecaristes de Villingen, un poble al mig de la Selva Negra, al sud d’Alemanya prop de Freiburg. Vam arribar amb sol, 17º de temperatura i molta calma. Tot el nucli antic de Villingen està emmurallat dins un quadrat amb quatre torres a cada extrem. És tot un plaer passejar pel centre, tots els carrers són per als vianants, amb terrasses, botigues, restaurants i quioscs de gelats oberts tot l’any.

Després d’un parell de dies la predicció marcava neu i baixes temperatures, per sort ja marxàvem cap al nord, direcció Stuttgart cap a Lohr am Main.

La Regina, una amiga sidecarista de fa molts anys, organitza cada any una trobada de motos i sidecars a la regió de Spessart. Enguany era prop de Lohr am Main.

Spessart és una regió muntanyosa entre Bayern i Hessen prop de Frankfurt. Una de les millors èpoques per visitar aquests boscos és a la tardor. A finals d’octubre, quan la temperatura ja comença a baixar, podem admirar les gammes de colors dels arbres: verds, grocs, marrons, vermells.

Moltes carreteres queden tapades per les copes dels arbres com si fossin túnels.

A la trobada érem una quarantena de persones, d’Alemanya, Bèlgica i Catalunya. Vam poder gaudir de tres projeccions de viatges amb moto. Un viatge amb sidecar per Marroc, un altre viatge amb moto d’una noia des d’Alemanya fins al Nepal i un viatge d’una parella per Argentina i Brasil.

Els protagonistes dels viatges eren amb nosaltres a la trobada, per poder preguntar sobre aquestes super aventures que sempre em fan molta enveja sana.

L’endemà uns quants assistents a la trobada vam fer una ruta turística i la visita al museu Spessartmuseum de Lohr am Main.

Continuem el viatge i canviem de país i d’entorn totalment, ens dirigim a visitar Paris.

Cal parar molta atenció a la nova normativa per circular per les principals ciutats de França, tant els francesos com els estrangers estan obligats a circular amb l’etiqueta ambiental (crit’ air) enganxada al vehicle, en cas de no tenir-la la policia ens podrà sancionar.

En aquests links podeu tenir tota la informació:

https://www.crit-air.fr/es.html

https://www.green-zones.eu/es

Per sort, tant els caps de setmana com els dies laborables de 20:00 fins a 6:00 es pot circular sense l’etiqueta. Nosaltres vam entrar a Paris un diumenge i vam sortir un dijous a les 5:30 del matí per evitar una possible sanció.

I per finalitzar el viatge, decidim enfilar des de París cap a Frederikshavn, al nord de Dinamarca, cap al festival internacional de blues de Frederikshavn. Aquesta ciutat te 23.000 habitants, el doble que Argentona, faig esment d’això perquè per ser petita té una cartellera de músics al festival increíble.

Per a nosaltres la temperatura ja no era tant de tardor sinó més aviat d’hivern, entre 3º i 6ºC, tot i que feia sol.

Com sabeu, s’està canviant el nom de les benzines i els percentatges d’etanol. A França ja fa anys que la 95 té un 10% d’alcohol i la 98 un 5 %. A Alemanya trobem 95 al 5% i al 10 %, la 98 al 5%.

Durant aquest viatge d’aproximadament 6.000 Km., hem pogut comprovar els consums amb les tres benzines actuals: 95 – 5%, 95 – 10 % i 98 – 5%.

La nostra moto amb sidecar té un consum estàndard per autopista circulant a 110 Km/h de 9 L/100 Km amb benzina 95 – 5%, és a dir, la benzina 95 de tota la vida.

Amb benzina 95 – 10% augmentem 0.5 L/100 Km i amb benzina 98 -5% disminuïm 0.5 L/100 Km.

Resumim, cal mirar els preus de cada benzina i tenir en compte els consums. Tenint en compte que del 5% amb benzina 98 al 10 % amb benzina 95 augmentem un litre el consum.

Tags: Motociclisme al MónViatges amb sidecarViatges internacionals amb motoViatjar amb moto pel món
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Motoristes en lluita. Més de 5.000 participants el 2D

Next Post

Les polèmiques tàctiques de la policia londinenca contra els lladres de motos

Next Post
Les polèmiques tàctiques de la policia londinenca contra els lladres de motos

Les polèmiques tàctiques de la policia londinenca contra els lladres de motos

Coneixem la nova campanya de conscienciació dirigida als motoristes

Coneixem la nova campanya de conscienciació dirigida als motoristes

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
Ruta al Mazinger Z del Club 125

Ruta al Mazinger Z del Club 125

23 de març de 2021
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
Les millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

Les millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

11 de juny de 2022
Com funciona la normativa d’aparcament de motos a Barcelona?

Com funciona la normativa d’aparcament de motos a Barcelona?

18 de febrer de 2020
Mor Josep Maria Folch, campió del motociclisme de resistència

Mor Josep Maria Folch, campió del motociclisme de resistència

28 de juny de 2023
Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

25 de maig de 2023
S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

20 de maig de 2023
Crònica 100Colls 2023

Crònica 100Colls 2023

10 de maig de 2023
Resultats Moto Explora 22/04

Resultats Moto Explora 22/04

10 de maig de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Crom Ride Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    Mor Josep Maria Folch, campió del motociclisme de resistència

    Mor Josep Maria Folch, campió del motociclisme de resistència

    28 de juny de 2023
    Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

    Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

    25 de maig de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.