Començo aquest article proposant escoltar la guitarrista Joanna Connor amb el tema Walkin’ Blues. En el món del blues i del rock malauradament tenim poques dones guitarristes, Joanna és una d’elles i espectacularment bona. El viatge que us explicaré va acabar en un concert seu a Dinamarca.
La tardor per Europa és una sortida durant l’última setmana d’octubre i primera de novembre per Alemanya, França i Dinamarca.
La primera parada era visitar uns amics sidecaristes de Villingen, un poble al mig de la Selva Negra, al sud d’Alemanya prop de Freiburg. Vam arribar amb sol, 17º de temperatura i molta calma. Tot el nucli antic de Villingen està emmurallat dins un quadrat amb quatre torres a cada extrem. És tot un plaer passejar pel centre, tots els carrers són per als vianants, amb terrasses, botigues, restaurants i quioscs de gelats oberts tot l’any.
Després d’un parell de dies la predicció marcava neu i baixes temperatures, per sort ja marxàvem cap al nord, direcció Stuttgart cap a Lohr am Main.
La Regina, una amiga sidecarista de fa molts anys, organitza cada any una trobada de motos i sidecars a la regió de Spessart. Enguany era prop de Lohr am Main.
Spessart és una regió muntanyosa entre Bayern i Hessen prop de Frankfurt. Una de les millors èpoques per visitar aquests boscos és a la tardor. A finals d’octubre, quan la temperatura ja comença a baixar, podem admirar les gammes de colors dels arbres: verds, grocs, marrons, vermells.
Moltes carreteres queden tapades per les copes dels arbres com si fossin túnels.
A la trobada érem una quarantena de persones, d’Alemanya, Bèlgica i Catalunya. Vam poder gaudir de tres projeccions de viatges amb moto. Un viatge amb sidecar per Marroc, un altre viatge amb moto d’una noia des d’Alemanya fins al Nepal i un viatge d’una parella per Argentina i Brasil.
Els protagonistes dels viatges eren amb nosaltres a la trobada, per poder preguntar sobre aquestes super aventures que sempre em fan molta enveja sana.
L’endemà uns quants assistents a la trobada vam fer una ruta turística i la visita al museu Spessartmuseum de Lohr am Main.
Continuem el viatge i canviem de país i d’entorn totalment, ens dirigim a visitar Paris.
Cal parar molta atenció a la nova normativa per circular per les principals ciutats de França, tant els francesos com els estrangers estan obligats a circular amb l’etiqueta ambiental (crit’ air) enganxada al vehicle, en cas de no tenir-la la policia ens podrà sancionar.
En aquests links podeu tenir tota la informació:
https://www.crit-air.fr/es.html
Per sort, tant els caps de setmana com els dies laborables de 20:00 fins a 6:00 es pot circular sense l’etiqueta. Nosaltres vam entrar a Paris un diumenge i vam sortir un dijous a les 5:30 del matí per evitar una possible sanció.
I per finalitzar el viatge, decidim enfilar des de París cap a Frederikshavn, al nord de Dinamarca, cap al festival internacional de blues de Frederikshavn. Aquesta ciutat te 23.000 habitants, el doble que Argentona, faig esment d’això perquè per ser petita té una cartellera de músics al festival increíble.
Per a nosaltres la temperatura ja no era tant de tardor sinó més aviat d’hivern, entre 3º i 6ºC, tot i que feia sol.
Com sabeu, s’està canviant el nom de les benzines i els percentatges d’etanol. A França ja fa anys que la 95 té un 10% d’alcohol i la 98 un 5 %. A Alemanya trobem 95 al 5% i al 10 %, la 98 al 5%.
Durant aquest viatge d’aproximadament 6.000 Km., hem pogut comprovar els consums amb les tres benzines actuals: 95 – 5%, 95 – 10 % i 98 – 5%.
La nostra moto amb sidecar té un consum estàndard per autopista circulant a 110 Km/h de 9 L/100 Km amb benzina 95 – 5%, és a dir, la benzina 95 de tota la vida.
Amb benzina 95 – 10% augmentem 0.5 L/100 Km i amb benzina 98 -5% disminuïm 0.5 L/100 Km.
Resumim, cal mirar els preus de cada benzina i tenir en compte els consums. Tenint en compte que del 5% amb benzina 98 al 10 % amb benzina 95 augmentem un litre el consum.