Més electrònica, més CV i més diners per les motos

Fa deu anys, una moto que avui et costa 23.000€, te'n costava 10.000.

És necessària tanta electrònica?

Hola motoristes.

Últimament al meu canal de YouTube (clic aquí per visitar-lo) estic fent proves de diferents motos, de diferents marques, cilindrades, potència, etc.

Cada cop les marques fabriquen models amb més cavalls i això obliga a posar més electrònica a la moto,  cosa que encareix aquesta en el seu preu final.

I és que em fa la impressió de que ens han emborratxat i creat la necessitat de dur la màxima electrònica a la nostra moto. Fa deu anys teníem l’ABS com a màxima a l’hora de comprar una moto, però a dia d’avui tenim l’ABS, l’embrague anti-rebot , diferents mapes per dosificar l’entrega de potencia del motor, i també la regulació de suspensió electrònica. Segur que em deixo més coses, però és que el meu cap no dóna per a més.

Tot això incorporat a una moto, pot arribar tranquil·lament al preu de 23000€ . Si, 23 mil €, per una moto que fa 10 anys et costava 15mil € i ja ens ficàvem les mans al cap. Però és que ara 15000€ és lo que en el seu dia veiem en una moto de 7000€.

Quan em poso a provar les motos, la realitat és que l’ABS del davant no l’he arribat a accionar, i del de darrere em molesta molt la reacció que té, suposo que és qüestió d’acostumar-se i deixar de derrapar com a mi m’agrada.

Tanmateix, sé que l’electrònica algun dia em pot salvar d’alguna caiguda. Ara totes les motos han de sortir amb ABS, una norma que han tret i que a priori sembla positiva per la nostra seguretat

Com veieu vosaltres aquesta sobredosi d’electrònica?

Josep CMX

 

Publicar una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

Darrers articles

Articles relacionats