No és que parlem d’una espècie en perill d’extinció, però és cert que les motos de tipus R han perdut pes dins de la indústria al llarg d’aquests últims anys. L’increment de la popularitat de les motos trail, un major ventall de motos polivalents i econòmiques i l’enduriment legislatiu vers les altes velocitats, han anat transformant l’interès de molts usuaris del sector, fins al punt que el mercat hi ha anat cedint.

Per si fos poc, i degut a l’augment dels impostos de matriculació per causa de l’increment de les mesures de prevenció a la contaminació, el cost d’aquest tipus de motos s’ha vist incrementat notablement respecte al d’anys enrere.

Segons filtra la revista Young Machine, la firma japonesa està treballant en el retorn de la CBR 600RR-R, emprant com a base la Fireblade 2020.

La nova 600 RR-R serà molt semblant a nivell estètic que la seva germana gran, la CBR 1000RR-R. A més, n’adoptarà també la majoria de les ajudes electròniques.

Filtrat el retorn de la Honda 600 RR-R

Això si. Honda haurà de realitar canvis importants a nivell intern del motor respecte al model de 2017 (l’últim que es va vendre a Europa de la 600 RR-R), a fi d’adaptar-se al nivell d’emissions i soroll requerit per la norma Euro 5.

Quan la podrem veure? Doncs segurament el mateix 2021 ja tregui el cap a l’EICMA de Milàn. Pel que fa al preu, tenint en compte que la competència es mou entre els 12.225 de la Kawasaki Ninja i els 17.765 de la Triumph Daytona 765 en edició limitada, podria rondar els 15.000 €.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.