El mercat és i ha estat ple de moltes motos, algunes ens han agradat més i d’altres no tant. Per alguna raó, però, la Honda Monkey té l’estranya qualitat de picar la curiositat d’una manera diferent dels apassionats a les dues rodes. Potser les seves dimensions ens recorden quan apreníem a rodar, o la seva conducció esdevé tant diferent respecte a la de les nostres motos que és literalment com jugar amb una joguina. És simpatia i és diversió.
Sembla ser que la pròxima versió de la Monkey, que va tornar al mercat ara fa dos anys, serà encara més petita que el model actual. Tant el dipòsit de gasolina com el xassís veuran reduïdes les seves dimensions, i tot i que esdevé suficient, el motor segurament serà de 110 cc enlloc del de 125. Entenem que és obvi que aquesta moto no busca potència, i que en té de sobres per un ús urbà de proximitat, però vaja, que perdre potència sempre es una espineta encara que sigui raonable.
Esdevé curiosa també la nova ubicació de la bateria, que ara serà darrere del focus davanter. Possiblement per aquest motiu el dipòsit de gasolina perd capacitat, i també s’ha vist modificada la posició del manillar, la del seient i la dels amortidors. Tot plegat sembla oferir una postura una mica més encongida.
La informació de la que disposem ha sortit d’unes patents filtrades, per la qual cosa de moment no podem parlar amb més exactitud, detalls o imatges del futur model, però esperem poder fer-ho ben aviat. És una moto ben especial!
Us deixem amb un parell d’imatges més i amb un vídeo del conegut Royal Jordanian, en que ensenyava el nou sistema d’escapament artesanal de la seva Honda Monkey.