fbpx
Dilluns, juliol 4, 2022
HomeGeneralLa moto serà fonamental per la mobilitat durant el desconfinament progressiu

La moto serà fonamental per la mobilitat durant el desconfinament progressiu

Si ja era complicada la mobilitat durant l'entrada a les grans ciutats, quan s’hi sumin milers de turismes de gent que abans feia servir el TP, la circulació encara serà més densa.

Des del Govern central s’estan començant a fer públics diversos aspectes relatius al pla de desconfinament que tenen previst, i que permetrà el retorn a la normalitat mica en mica. Sembla, però, que els costa recomanar i defensar la moto.

Tot i que la distància interpersonal és imprescindible per poder permetre un desconfinament segur de la població, no fan esment a la moto en cap moment com a eina per una mobilitat segura. De fet, el ministre de transports José Luís Ábalos es va limitar ahir, durant la sessió parlamentària a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a defensar que s’haurà de complementar el transport públic amb el privat, prioritzant aquest últim.

És fàcil pensar que part de la gent que assistia amb transport públic a la feina (els que en tinguin la possibilitat) preferiran fer ús del vehicle privat com proposa el ministre. No cal donar gaire voltes al tema per començar a entreveure que si la mobilitat, especialment durant l’entrada a les grans ciutats en hores punta ja era complicada, quan s’hi sumin milers de turismes, la circulació encara serà més densa ja no només a les entrades de les ciutats sinó també al seu interior.

Si ens hi fixem més d’aprop, el Govern central concreta la seva proposta en: incrementar la oferta del transport col·lectiu i del transport privat, reduir la demanda del transport fomentant el teletreball o repartint els horaris d’entrada a la feina per dissoldre les hores punta, la instal·lació de controls d’accés a les estacions per rebaixar a densitat i l’aglomeració de persones i, finalment, garantir la seguretat durant l’ús del transport mitjançant l’ús de mascaretes, control del flux de passatgers als vehicles i la desinfecció d’aquests.

Voleu dir que no és possible defensar obertament l’ús de la moto com una mesura adequada i preferible en aquesta situació?

Amb la bicicleta i els vehicles unipersonals de mobilitat elèctrica, la moto esdevé una eina fonamental per a un desplaçament àgil i segur de les persones fins als seus llocs de treball, especialment quan els desplaçaments no es limiten a l’interior de la població.

Francament no entenem com és que a les institucions els costa tant defensar l’ús de la moto, però és una realitat que, en la situació actual, la moto és part de la solució.

Vosaltres que en penseu?

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here