Aquesta nova homologació renovarà les proves de seguretat que es fan als cascs i els elements tecnològics que hi podem acoblar.
Està clar que és millor tard que mai, però potser valdria la pena no deixar passar tant el temps en aquestes qüestions.
El cas és que resulta que les proves que es feien als cascs per poder-los homologar havien estat dissenyades 20 anys enrere, i són les que s’han estat duent a terme per validar la seguretat d’aquests elements fins a dia d’avui.
Les homologacions actuals són les que classifiquem com a ECE 22.05, i arran de les noves que adoptarà la ONU per a tots els fabricants, es renovaran per les ECE 22.06. La votació a la seu de les Nacions Unides s’espera per aquest estiu, i desitgem que l’impacte del Covid no hi tingui incidència, ja que es tracta d’una qüestió relativa a la seguretat de milers de persones que ja fa massa que cal renovar.
L’objectiu d’aquests canvis no és altre que el d’actualitzar les proves que es fan als cascs per homologar-los, i que consisteixen en diferents proves d’impacte i en com es porten a terme aquestes. A partir d’ara es tindrà en compte, a més, la tecnologia del propi casc.
Si a dia d’avui les proves d’homologació consisteixen en deixar caure un casc a una velocitat determinada amb una espècie de “cap” a dins, amb les noves regulacions es variaran les velocitats d’aquests impactes (a alta i a baixa velocitat). Cal destacar que per primera vegada es tindran en compte els efectes que tenen les col·lisions i les torsions sobre el cervell.
A més a partir d’ara s’instal·laran més sensors al casc per valorar-ne més punts d’impacte, amb la qual cosa es podran valorar també nous angles de xoc.
Tot plegat servirà per contemplar, valorar i tenir en compte una major quantitat d’aspectes relatius a la seguretat que ens proporciona el casc en casc d’accident de moto.
Intercomunicadors, cascs modulars i viseres
Més enllà de la seguretat arribem a una de les qüestions que porten més controvèrsia vers la legislació actual en equipament de motorista: Els intercomunicadors i altres accessoris acoblats al casc.
Si fins ara la seva legalitat era objecte de controvèrsia degut a la poca claredat al respecte, amb la nova homologació 22.06 es realitzaran proves en tipus d’intercomunicadors que encara estan per determinar, però que permetrien homologar-ne l’ús sense les llacunes legals actuals.
Finalment, els cascs modulars seran objecte de canvis també en la nova regulació, ja que es faran tests dedicats a aquests tipus de cascs atenent a les diferents posicions de la seva part modulable. Es faran canvis també en les viseres solars, que passaran d’un 35% a un 50% de foscor i també se’n revisaran els mecanismes de funcionament.