L’Ajuntament de Barcelona redueix espai d’aparcament de motos sense oferir-ne alternativa
ANESDOR, l’entitat que representa a les marques del sector de la moto de l’estat, ja ha demanat al govern municipal de la capital catalana que fomenti l’ús de la moto com a solució de mobilitat sostenible i eficient.
En un moment com l’actual, en que es fa palesa la necessitat de vehicles que ofereixin una mobilitat àgil i òptima degut a la previsible congestió circulatòria en vehicles privats, el paper de la moto s’hauria de veure potenciat, especialment a les grans ciutats. Compte, que no ens referim a no treure les motos de les voreres. Les voreres són pels vianants i així hauria hagut de ser sempre.
La bicicleta i els vehicles unipersonals de mobilitat elèctrica són fantàstics per la mobilitat urbana, però pels desplaçaments fins a l’àmbit laboral a diari es troben amb l’inconvenient de l’abast de les grans distàncies. Com comenten a ANESDOR, la moto combina perfectament amb aquests dos tipus de vehicles, especialment segons les necessitats de cada persona.
No oblidem, a més, que a Barcelona hi ha un parc de 490.000 motos. I això, agradi o no, significa un tant per cent molt gros de la mobilitat que, de recaure damunt de turismes privats, congestionaria de manera enorme els desplaçaments diaris.
Desitgem que l’Ajuntament de Barcelona comenci a oferir nous espais d’aparcament per substituir els que esta retirant, i que fomenti l’ús de la moto com el vehicle que és: àgil, ideal pels desplaçaments diaris de tots els usuaris de la via, i que esdevé fonamental, a més, per encarar aquesta etapa de desconfinament progressiu.