Barcelona necessita confiar amb la moto

No oblidem que a Barcelona hi ha un parc de 490.000 motos. I això, agradi o no, significa un tant per cent molt gros de la mobilitat que, de recaure damunt de turismes privats, congestionaria molt els desplaçaments diaris.

L’Ajuntament de Barcelona redueix espai d’aparcament de motos sense oferir-ne alternativa

ANESDOR, l’entitat que representa a les marques del sector de la moto de l’estat, ja ha demanat al govern municipal de la capital catalana que fomenti l’ús de la moto com a solució de mobilitat sostenible i eficient.

En un moment com l’actual, en que es fa palesa la necessitat de vehicles que ofereixin una mobilitat àgil i òptima degut a la previsible congestió circulatòria en vehicles privats, el paper de la moto s’hauria de veure potenciat, especialment a les grans ciutats. Compte, que no ens referim a no treure les motos de les voreres. Les voreres són pels vianants i així hauria hagut de ser sempre.

La bicicleta i els vehicles unipersonals de mobilitat elèctrica són fantàstics per la mobilitat urbana, però pels desplaçaments fins a l’àmbit laboral a diari es troben amb l’inconvenient de l’abast de les grans distàncies. Com comenten a ANESDOR, la moto combina perfectament amb aquests dos tipus de vehicles, especialment segons les necessitats de cada persona.

No oblidem, a més, que a Barcelona hi ha un parc de 490.000 motos. I això, agradi o no, significa un tant per cent molt gros de la mobilitat que, de recaure damunt de turismes privats, congestionaria de manera enorme els desplaçaments diaris.

Desitgem que l’Ajuntament de Barcelona comenci a oferir nous espais d’aparcament per substituir els que esta retirant, i que fomenti l’ús de la moto com el vehicle que és: àgil, ideal pels desplaçaments diaris de tots els usuaris de la via, i que esdevé fonamental, a més, per encarar aquesta etapa de desconfinament progressiu.

Publicar una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

Darrers articles

Articles relacionats