- Més de 750 inscrits entre les modalitats On-Road i Off-Road.
- Participants i organització s’han responsabilitzat d’aplicar mesures més estrictes de cara a prevenir contagis per la Covid-19.
- La ruta ha transcorregut per les carreteres de muntanya dels Pirineus catalans i aragonesos.
L’esdeveniment ha tornat a acostar el motociclisme als Pirineus amb èxit. Ha transcorregut per les seves corbes i els seus paisatges a través de tres modalitats diferents: On-Road Rookie, On-Road Pro i Off Road, aquesta última només apta per a motos Trail o Scrambler.
Una de les coses més impressionants de la Rodibook és que els participants en desconeixen el traçat. És gràcies a un Roadbook fet a mida que tots ells van recorrent la ruta a mesura que devoren kilòmetres.
En aquesta edició s’ha sumat a la ruta el pilot del Dakar Joan Pedrero, que com no pot ser d’altra manera, va triar la modalitat d’Off-Road per gaudir de l’experiència.
La Màgia del Pirineu, que és com s’ha batejat aquesta edició, va veure el tretde sortida el divendres 4 de setembre, amb l’arribada dels primers participants.
Mesures estrictes per evitar contagis de Covid-19
Com no podia ser de cap altra manera, aquest any s’han pres mesures excepcionals de prevenció per evitar contagis per Covid-19. Les mesures adoptades han estat:
- En la fase de verificacions tècniques, tots els participants van rebre en una bossa el Welcome Pack sense haver de baixar de la moto, reduint així les possibilitats de contacte.
- El tradicional briefing previ a la sortida es va realitzar de manera telemàtica, a través d’un directe a través de Youtube a les 21:00h
- Es va suprimir l’esmorzar tradicional, així com el dinar i el sopar, que es realitzaven de manera conjunta. En substitució seva, es va fer entrega d’una bossa amb el pícnic i el menjar dels participants, que ho van consumir al llarg de les seves parades durant la ruta.
El recorregut a través del Pirineu Català i Aragonès
La sortida de la Rodibook va tenir lloc ben aviat: a les 06:00h pels participants a la modalitat On-Road Pro, la més llarga, i a les 07:00h va ser el torn dels aventurers de la Off-Road. Més tard, a les 07:45, van sortir els de la modalitat Rookie, la més reduïda.
Tots els participants van sortir en grups de dos cada 30 segons, a fi de garantir la seguretat dels pilots i evitar col·lapsar les carreteres.
En la ruta On-Road Pro, la més llarga per carretera, va sortir de Vielha i va passar per les següents poblacions: Vilaller, Montanuy, Noales, Bonansa, La Puebla de Roda, Roda de Isabena, Guell, La Puebla de Fantova, Panillo, Troncedo, Formigales, Liguerre, Lamata, Olson, Mondot, Barcabo, Colungo, Alquezar, Radiquero, Adahuesca, Alberuela, Bierge, Aguas, Sipan, Bandalies, Sasa, Barluenga, Fornillos, Apies, Sabayes, Nueno, Arguis, Belsue, Lusera, Molino De Villobas, Hostal de Ipies, Arto, Navasa, Jaca, Bernues, San Juan de la Peña, Seros, Puente de la Reina, Javierregay, Jasa, Aisa, Las Tierras Bajas, Noves, Jaca, Jariata, Sasai, Sabiñanigo alto, Sabiñanigo, Larrede, Oros, Bajo/Alto, Biescas, Gavin, Linas, Broto, Sarvise, Fanlo, Buerba, Escalona, Laspuña, Los Molinos, Fuendecampo, Samper, Campo, Seira, El Run, Sahun, Eresue, Liri, Arasan, Bisaurr ,Laspaules y Vilaller.
Un cop realitzada la ruta, els participants van tornar al punt de partida: Vielha.
Pel que fa a la modalitat Off-Road, es van realitzar els següents trams de pistes i asfalt:
- Del Túnel de Vielha fins a Vilaller
- De Sarroqueta al Càmping Valiera “Osca”
- De Pont de Suert a Gotarta
- De Malpàs a Castellars
- Del Coll de Pervés a Viu de Llevata
- De Cérvoles a Senterada
- De Monrós a Espuí
- De Llessui a Rialp a Llavorsí i fins Alos d´Isil
Els participants a la On-Road Pro van recórrer més de 700 km per asfalt, i van ocupar una mitjana de 15 hores per traçar tot l’itinerari del Roadbook. Els offroaders el van fer en unes 14 hores.
Ambdues modalitats van incorporar diverses mesures de prevenció i seguretat, que consistien en:
- Indicar al Roadbook els trams més conflictius de la ruta i les velocitats màximes.
- Els participants que volguessin podien realitzar una formació el divendres dia 4 al voltant de la interpretació del Roadbook, de la mà del responsable del disseny de la ruta On road pel Roadbook. El Fernando “Buffalo” Gil.
- Tots els participants estaven localitzats a cada moment amb un GPS, a fi de facilitar la seva posició en directe. Així, si algú es perdia o es trobava amb algun problema durant la ruta, se’l podia ajudar des de la organització amb facilitat.
En aquesta edició els participants van sopar en hotels i restaurants de Vielha, un cop arribats a destí durant el dissabte dia 5.
Dades d’interès:
MOTOS INSCRITES: | 752 |
RUTA PER CARRETERA (On-Road): | 552 |
RUTA OFF ROAD: | 200 |
ACOMPANYANTS: | 26 |
DONES PARTICIPANTS: | 21 pilots + 26 acompanyants |
MOTO CLUB AMB MÉS INSCRITS: | GORDES OFF ROAD ANOIA |
PARTICIPANTS INTERNACIONALS: | Andorrans: 12
Francesos: 9 Portuguesos: 23 |
KM EN RUTA ON-ROAD PRO: | 730 KM |
KM EN RUTA CARRETERA ROOKIE: | 570 KM |
KM EN RUTA OFF-ROAD: | 330 KM |