Esportivitat a mida del carnet A1, ara renovada.

Al començar 2018 des del portal de motoristes.cat publicàvem un article sobre la supermotard de 125c.c. d’Aprilia. En aquells moments se la destacava com un dels principals atractius d’un segment a la baixa, el de les supermotards (que, per a qui no ho sàpiga, són motos d’estil principalment tot terreny però amb lleugeres adaptacions per circular principalment per asfalt amb agilitat i lleugeresa pròpies del món de l’enduro). Avui us parlem de la versió supermotard (SX) i de la versió tot terreny (RX) d’aquesta moto.

Doncs bé, potser les nostres carreteres no estiguin plagades de supermotards per tots costats, però possiblement aquestes motos facin una funció important: la de convèncer joves que no tenen l’edat o els diners per a una moto grossa d’entrar al divertit món de les dues rodes. Així doncs pensem que Aprilia sap que, qui de jove s’anima amb una de les seves 125, possiblement de gran els compri una 600 Tuono o una Touareg.

Què ha fet la marca de Noale per a mantenir i millorar els seus models?

Actualment, el principal repte tècnic del mercat de la moto es l’adaptació a la norma Euro 5. En aquest cas a Aprilia han optat per introduir millores al seu bloc de 124c.c. tan a nivell intern com de refrigeració. Aquestes han permès que, tot i complir les noves normes, no només no s’ha perdut potència sinó que podem dir que l’hi han augmentat, ja que entrega els 15 cavalls màxims que permet el carnet a menys revolucions que abans. Aquesta proesa tecnològica és doble si tenim en compte que moltíssims més motors de 125 c.c. que no imaginem no ens ofereixen pas tot el que la llei permet, sinó que es queden més curts.

Aquestes benjamines d’Aprilia no es limiten només a adaptar i millorar el motor, sinó que també han actualitzat el paquet electrònic, que inclou un millorat ABS –element que tampoc és obligatori en aquest segment- i canvis en el quadre d’instruments. Una característica de l’ABS que munta aquesta moto gens habitual del segment on està emmarcada és que també vigila que no s’aixequi la roda posterior en frenades fortes. Per això, podem afirmar que les SX i RX 125 de 2021 són més divertides, ràpides i segures de conduir que abans, alhora que la marca promet que ha disminuït el consum de combustible.

A nivell de part cicle, la moto també sorprèn positivament: forquilla invertida davantera de 240mm de recorregut, ideal per absorbir sobradament els bonys dels camins sense asfaltar i del camp, amb diàmetre d’amortidors de 41 mm, suficient per una moto que pesa uns 134 kg plena.  A la roda davantera de 21” se li acoblen dos discs de fre de 260 mm. A darrera trobem roda de 18”, amortidor de 210mm de recorregut i un fre de disc de 220 mm. Les suspensions han millorat en comparació amb la versió de 2018.

Els compradors del model 2021 segurament estaran interessats en pagar un extra per incloure una presa de càrrega USB al petit compartiment de càrrega de sota el seient per tenir el mòbil a punt en el seus trajectes diaris. Aquesta opció s’ofereix en catàleg directament des de la marca.

A nivell estètic es renoven els colors, potenciant un estil esportiu que vol destacar la presència de la marca en les competicions off-road. El tub d’escapament ha estat redissenyat i incorpora el logotip de la marca, i el xassís esdevé més elegant canviant elements en color acer per elements en color negre mate.

Els interessats en aquests nous models, tan la variant amb rodes de tacs com amb roda d’asfalt, poden posar-se en contacte amb el nostre patrocinador Tecnimoto per preguntar per models de prova o per les condicions de compra.