fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Triumph Steve McQueen, tornada al 1963

Albert Serramontmany per Albert Serramontmany
17 d'abril de 2021
in Scrambler
131 7
0
Home Models Scrambler
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Has pensat en sortir de l’asfalt a la terra a l’estil dels seixanta i amb una moto que després et quedi guapa aparcada al centre de Barcelona? Potser desitjaries una Triumph Scrambler 1200.

L’any 1963 l’Steve McQueen, en el paper de Virgil Hilts, realitzava personalment el truc de saltar amb una Triumph TR6 Trophy modificada per a competició, i després protagonitzar persecucions camps a través (cross country en anglès). Aquest fet va passar a la història del cinema i de l’imaginari motociclista. Triumph, per la seva banda, sempre ha tendit a aconseguir que els seus models apareixin en pel·licules, incloent la saga de James Bond, i la pel·lícula Oficial i Cavaller. Així mateix, McQueen era fan de la marca. A més, la marca de Hickney ha apostat sovint per homentatjar a pilots i personalitats del motociclisme amb models especials (per exemple, la Bud Ekins o la Bond Edition).

Advertisement Banner
Pòster promocional de La Gran Evasió
Pòster promocional de La Gran Evasió

Evidentment l’exèrcit Alemany de la segona guerra mundial no disposava habitualment de motos britàniques, sinó que solia adquirir BMW Motorrad i Zündapp (una marca ja desapareguda). Tot i que va disposar de molts models, (BMW R4, R52, R 35, etc…), la més icònica seria el sidecar tot-terreny R75. Llavors, per què a la pel·lícula es condueix una Triumph? Bé, era molt més lògic fer salts amb una moto de competició dels anys seixanta que entregava 46 cavalls que amb una BMW de 1938 que en tenia 14… sense parlar de la part cicle. A part d’això, després de la Segona Guerra Mundial era difícil localitzar vehicles alemanys originals, així que moltes vegades a les pel·lícules la BMW és substituïda per la Ural Russa, el sidecar. La raó d’això és que els contactes diplomàtics entre els règims de Hitler i Stalin de 1941 van incloure l’entrega de la patent de la motocicleta bavaresa amb sidecar BMW R71, la còpia russa de la qual és el nostre sidecar Ural amb el típic motor bòxer BMW refrigerat per aire, evolucionat mínimament fins als nostres dies. Per tant si l’objectiu és conduir una moto com les que es feien a mitjans de segle cal buscar a un altre lloc, en canvi, si voleu una cosa més moderna però d’aspecte clàssic, ens podem tornar a centrar en la present Triumph.

BMW R35 de 1937

La base és la 1200 Scrambler actualitzada aquest any per, sí, ho heu endevinat, passar la normativa europea anticontaminació Euro 5. Es tracta d’una moto de 230 kg, amb motor que entrega 90 cavalls i un parell motor de 110Nm. Se subdivideix en dues versions segons si ens volem mantenir a la carretera i pistes fàcils o volem un trail més 50-50. la primera és la XC i la segona la XE. Totes dues convinen llandes de 21’’ i 17’’, però en el cas de la XE amb forquilla davantera de 47 mm, recorreguts de suspensió de 250mm, i altura del seient de 870mm. Amb aquestes cotes tant diferents entre una i altra, el comportament és necessàriament diferent i, tractant-se de la Scrambler XE estem parlant d’una moto que no és especialment assequible, però que és vista i acceptada com una de les motos d’estil clàssic més capaces del mercat a l’hora de sortir fora de l’asfalt.

En el cas de la edició limitada Steve McQueen, encara més preparada que mai. Qui aconsegueixi una de les 1000 unitats disponibles, comptarà de sèrie amb opcions que probablement ja haguera comprat posteriorment com les defenses de motor i de radiador, i els parafangs alts d’alumini. Tot el paquet ve pintat en el color verd competició, el típic color clàssic dels vehicles de carreres britànics, el que vindria a ser l’equivalent del vermell en la tradició italiana. Les lletres de la marca són en aquest cas en daurat. Pels 16900 euros que costa aquesta versió a l’estat espanyol (1000 € més que la XE de la que deriva), el comprador també s’endurà un certificat d’autenticitat firmat per la marca i pel fill de McQueen, el qual ha estat consultat pels dissenyadors.

Així doncs ja sabeu, ajusteu-vos el casc de trail d’aspecte vintage i la jaqueta de cuir que porteu a sobre de la vostra dessuadora de motoristes.cat, acabeu de pagar el cafè blanc pla d’especialitat al vostre barista de confiança, i apunteu la roda cap a la pista sense asfaltar més propera.

Tags: 1200Cafe RacerMotos retroRetro bikesscramblerTriumphTriumph Scrambler 1200
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Aprilies SX 125 i RX 125

Next Post

MV Agusta Turismo Velocce 2021

Next Post
MV Agusta Turismo Velocce 2021

MV Agusta Turismo Velocce 2021

Distinguished Genleman’s Ride a Girona!

Distinguished Genleman’s Ride a Girona!

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

17 de març de 2022
Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

18 de maig de 2022
Motovolta 2023 per l’Abril!

Motovolta 2023 per l’Abril!

1 de febrer de 2023
Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

22 de juliol de 2021
Motovolta 2023 per l’Abril!

Motovolta 2023 per l’Abril!

1 de febrer de 2023
El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

21 de novembre de 2022
El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

16 de novembre de 2022
Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

16 de novembre de 2022
Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

21 d'octubre de 2022

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    Motovolta 2023 per l’Abril!

    Motovolta 2023 per l’Abril!

    1 de febrer de 2023
    El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

    Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

    21 de novembre de 2022
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.