fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Curs Bàsic de l’Honda Institut de Seguretat

Redacció per Redacció
29 de maig de 2022
in Seguretat viària
137 1
0
Home Seguretat viària
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Una crònica de @Bascu

Advertisement Banner

Instagram

bascu.com

Crònica de la jornada del Curs de conducció d’Honda

Era el dia 15 de maig del 2022, vuit del matí i jo estava posant-me ja les botes de moto per anar a Santa Perpètua de la Mogoda per anar al Curset Bàsic de Seguretat en moto del Honda Instituto de Seguretat.

Potser alguns ja el coneixeu, i potser altres no. Només fer un petit resum, l’HIS com anomenem ells (A l’anglesa eh, dient “JISS”). Són unes instal·lacions preparades per la formació de motoristes a diferents nivells i amb diferents tipus de conducció, només cal dir que fins i tot van forces de seguretat com la divisió de motos de la policia per millorar les tècniques de conducció. Ja fa 30 anys que hi són i a més tenen el Segell de Qualitat Europeu de Seguretat Motociclista.

I tal com va començar el curs de conducció Honda, començo jo amb les meves raons per anar-hi:

Ja sabeu que porto escassament dos anyets amb moto, i tot i que anant aprenent molt i guanyant confiança em queda molt molt per aprendre. I tot que fent les pràctiques de A2 també he après unes quantes coses la veritat és que a l’autoescola només t’ensenya a com aprovar un examen, i fins i tot algunes vegades surts amb moltíssims dubtes sobre la teva habilitat sobre les màquines. I per millorar i anar més segur i a més a més, tenint l’HIS al costat de casa fer els seus cursets sembla del tot inevitable.

Només arribar a les instal·lacions heu de passar per una barrera de seguretat, feu cas al tipus de seguretat, cal esperar fora fins que les instal·lacions obren, us demanaran el nom, DNI i matrícula del vehicle, hi ha pàrquing per cotxes i motos dins del HIS. I una advertència, l’entrada no és per índica Google Maps, és per carrer Mar del Nord, no carrer Japó. Compte amb això! ;P

I després d’aquest totxo prèvia vaig directe al curs de conducció Honda.

Teòrica: primer de tot, i abans de baixar a les pistes per agafar les màquines (Honda CB500F i CB500X) es fa una miqueta d’explicació de què es l’HIS, i que es troba a les instal·lacions, mesures de seguretat i després una part teòrica en la qual et desmunten unes quantes coses que expliquen a les autoescoles. Titus, sempre porteu dos dits a sobre del fre davanter i a la palanca d’embragatge. Es pot perfectament parlar i resoldre dubtes. Aquí cal dir el professor són molt bons, explicacions molt molt clares, sempre amb un somriure i que t’ajuden a sentir-te molt còmode, són molt conscients que hi ha gent de tots els nivells i que tothom bé per aprendre i millorar, suposo que els que hi anem també som conscients d’això i es crea un ambient molt maco.

Es fa una miqueta de planing, recalquen que és clar, els horaris poden variar a causa de com es desenvolupi el dia i el nivell que tingui la gent. A mig curset hi ha un descans per beure i menjar (hi ha màquines de vending, lavabos i fins i tot dutxes) I amb tot això es baixa a pistes. Els conceptes bàsics del curset son frens i mirada.

Ens van dividir en dos grups de cinc persones i els exercicis que van fer són:

Moure la moto en sec: Aplicant la mirada i la posició del cos per poder moure qualsevol mena de moto sense problemes.

Circulació seguint els instructors: per tal de escalfar tant la màquina com nosaltres mateixos, i a més mesurar bé el pes a la moto i com es comporta. (insisteixen molt que més que la potencia, un factor molt important és el pes de la moto). Es fan vàries voltes a un circuit fent una miqueta de eslàlom sense cons, només per escalfar neumàtics.

Frenada (fre posterior, fre davanter i tots dos a la vegada): Sempre primer fan que els exercicis veient com els fem sense cap instrucció, per tal de corregir-nos si fem alguna cosa. Primer provant amb el fre posterior, quan l’instructor creu que ha fas una frenada prou bona, et diu que passis al davanter, si et veu bé et fa passar a una pista al costat perquè puguis practicant tot solet i al mateix temps va corregint a altres, i amb tot també et va vigilant.

Frenada i gas a rampes: (COL**NS un imprescindible que no expliquen a les autoescoles!!!). Fa una miqueta de por, però amb un entorn tan controlat és molt fàcil de fer i aquest exercici et dóna una seguretat molt bona.

Descans: Baixem de la moto, i ens refresquem una miqueta, els instructors estan presents i el molt xulo parla una miqueta de com va tot, la veritat és que són uns professionals molt bons i creen un ambient molt distes que et fa agafar molta confiança, i sempre insistint que si no surt alguna cosa a la primera es repeteix perquè no tothom té les mateixes habilitats. Sent un curset bàsic no es parla de tècniques de conducció per carretera.

I ara comencen les coses més serioses

Eslàlom amb cons: i titus, aquests cons estan molt més a prop que eslàlom de les autoescoles, es fa un circuit, mentre uns fan els cons altres van donant voltes per tornar a la posició inicial perquè facis eslàlom lliure a la recta de tornada.

Vuits: I ara uns dels exercicis més coneguts, els famosos Vuits. A les pistes hi ha unes “illetes” que marquen uns carrils petits, només pintades a terra. I és clar a una zona hi ha marcades dues rodones per fer els vuits. Al principi sembla difícil, però nois com sempre el diuen tota l’estona, és qüestió de la mirada, fins i tot jo el vaig a la primera. EP!! No et fan tocar genoll eh!! Només fer el cercles correctament. Però el molt molt divertit, i a més comproves com el pot a arribar a inclinar sense caure’t de la moto. Molt molt xulo aquest exercici.

Carrils de girs tancats i espiral: Una part de cincs carrils molts estrets als quals fas girs de 180º graus primer vas del carril 1 al 3 i al 5, tot això de nou per practicar la mirada. és increïble comprovar que si no claves bé la mirada simplement no et surt. Quan veuen que tothom ho fa bé, passem a fer espirals. Del carril 1 al cinc, i tornem a l’1 per anar al 4, tornem a l’1 per passar al 3. i així tota l’estona fins que arribes a fer un gir de 180º del carril 1 al 2 que només el separen una línia de pilotetes. Un gir molt tancadíssim però que si fixes bé la mirada i amb els vuits fets el fa sense problemes.

Illetes i relleus: Per finalitzar fem un “follow the leader” per relleus, és a dir fent una cua de motos és tractar de seguir a l’instructor en un recorregut per totes les instal·lacions, fent girs, eslàlom, rectes, cons, i també fent un eslàlom molt estret per una zona empedrada. Quan pitaba el primer deixava passar a tots la resta i ells es passava l’últim

I aquí va arribar el caos i les rialles quan un part dels alumnes es van fer un embolic de collons i se’n van anar per una zona que no tocava i vàrem acabar tots fent voltes perseguint-nos. Mare meva quin riure!! XD

Després d’això el curs conclou tornat a l’aula del part teòrica, on et donen un llibret petit de tècniques amb un CD amb vídeos i el diploma d’assistència.

I això és tot, encara que sigui molt bàsic jo personalment vaig sortir molt content i fins i tot em va semblar curt tot i les sis hores que dura el Curs de conducció Honda. Sense cap dubte tornaré a fer els següents. Però tal com diuen ells mateixos cal espaiar els cursets, per tal assimilar bé tot l’après. Si fas un darrere l’altre són massa coses de cop. Jo crec, i veient ja la calor que fa que allà, cap al setembre o octubre tornaré. Buscant una miqueta la fresqueta.

Uns últims detalls:

• Es pot anar amb acompanyants, però no podem entrar a les aules. Tenen una zona reservar on es podem esperar i a les pistes hi ha zona de descans amb una font i ombra per veure que fan les motos.
• Es pot fer els cursets amb equipació pròpia, però ells tenen també equipació pròpia que presten sense cap problema, i també protecció solar. Perquè amb les pistes obertes el sol cau a plaer.
• I tal com he dit abans, també tenen dutxes si cal.

Nanos, una experiència molt molt bona. I fins i tot per al cost que té de 119 euros el cap de setmana jo el trobo una ganga!!

Aneu que val molt la pena!

Si teniu alguna pregunta la podeu formular al fil original fent clic aquí.


Comentaris destacats


@Carmeta
Bon dia @Bascu , molt bon relat, m’ha fet recordar pasa a pas el meu curs.
Ja veuràs com d’aquí un temps estaràs aplicant tot el que has après, i si, és cert que cal espaiar els cursos per això mateix per tenir la capacitat d’aplicar tot el que has après.
No sé si estaves amb el Christian i el Jordi, però sigui qui sigui són uns grans professionals.
Enhorabona doncs per aquesta formació que t’aportarà molts beneficis!

@Peppprats:
Boníssima la crònica @Bascu i 100% d’acord en tot. Tenim moltíssima sort de tenir un centre d’aquestes característiques al costat de casa. Penseu que ve gent de tota la península, però fins i tot d’Europa. Jo quan vaig anar, era l’únic d’aquí, la resta venien tots de Galícia i dues persones de Portugal. Penseu la pasta que ens estalviem del viatge!!!
Gas a la formació!!!! És una de les millors inversions que podeu fer.

Teniu molta més informació dels cursos que imparteixen a la seva plana web: Honda Instituto de Seguridad

View this post on Instagram

A post shared by Juan Bascuñana (@jbascu)

Tags: FormacióHISHonda Institut de Seguretat
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

Next Post

Les millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

Next Post
Les millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022

Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

17 de març de 2022
Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

18 de maig de 2022
Motovolta 2023 per l’Abril!

Motovolta 2023 per l’Abril!

1 de febrer de 2023
Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

22 de juliol de 2021
Motovolta 2023 per l’Abril!

Motovolta 2023 per l’Abril!

1 de febrer de 2023
El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

21 de novembre de 2022
El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

16 de novembre de 2022
Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

16 de novembre de 2022
Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

21 d'octubre de 2022

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    Motovolta 2023 per l’Abril!

    Motovolta 2023 per l’Abril!

    1 de febrer de 2023
    El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

    Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

    21 de novembre de 2022
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.