Curs Bàsic de l’Honda Institut de Seguretat

Tal com diuen els instructors cal espaiar els cursets, per tal assimilar bé tot l'après. Si fas un curs darrere l'altre són massa coses de cop.

Una crònica de @Bascu

Instagram

bascu.com

Crònica de la jornada del Curs de conducció d’Honda

Era el dia 15 de maig del 2022, vuit del matí i jo estava posant-me ja les botes de moto per anar a Santa Perpètua de la Mogoda per anar al Curset Bàsic de Seguretat en moto del Honda Instituto de Seguretat.

Potser alguns ja el coneixeu, i potser altres no. Només fer un petit resum, l’HIS com anomenem ells (A l’anglesa eh, dient “JISS”). Són unes instal·lacions preparades per la formació de motoristes a diferents nivells i amb diferents tipus de conducció, només cal dir que fins i tot van forces de seguretat com la divisió de motos de la policia per millorar les tècniques de conducció. Ja fa 30 anys que hi són i a més tenen el Segell de Qualitat Europeu de Seguretat Motociclista.

I tal com va començar el curs de conducció Honda, començo jo amb les meves raons per anar-hi:

Ja sabeu que porto escassament dos anyets amb moto, i tot i que anant aprenent molt i guanyant confiança em queda molt molt per aprendre. I tot que fent les pràctiques de A2 també he après unes quantes coses la veritat és que a l’autoescola només t’ensenya a com aprovar un examen, i fins i tot algunes vegades surts amb moltíssims dubtes sobre la teva habilitat sobre les màquines. I per millorar i anar més segur i a més a més, tenint l’HIS al costat de casa fer els seus cursets sembla del tot inevitable.

Només arribar a les instal·lacions heu de passar per una barrera de seguretat, feu cas al tipus de seguretat, cal esperar fora fins que les instal·lacions obren, us demanaran el nom, DNI i matrícula del vehicle, hi ha pàrquing per cotxes i motos dins del HIS. I una advertència, l’entrada no és per índica Google Maps, és per carrer Mar del Nord, no carrer Japó. Compte amb això! ;P

I després d’aquest totxo prèvia vaig directe al curs de conducció Honda.

Teòrica: primer de tot, i abans de baixar a les pistes per agafar les màquines (Honda CB500F i CB500X) es fa una miqueta d’explicació de què es l’HIS, i que es troba a les instal·lacions, mesures de seguretat i després una part teòrica en la qual et desmunten unes quantes coses que expliquen a les autoescoles. Titus, sempre porteu dos dits a sobre del fre davanter i a la palanca d’embragatge. Es pot perfectament parlar i resoldre dubtes. Aquí cal dir el professor són molt bons, explicacions molt molt clares, sempre amb un somriure i que t’ajuden a sentir-te molt còmode, són molt conscients que hi ha gent de tots els nivells i que tothom bé per aprendre i millorar, suposo que els que hi anem també som conscients d’això i es crea un ambient molt maco.

Es fa una miqueta de planing, recalquen que és clar, els horaris poden variar a causa de com es desenvolupi el dia i el nivell que tingui la gent. A mig curset hi ha un descans per beure i menjar (hi ha màquines de vending, lavabos i fins i tot dutxes) I amb tot això es baixa a pistes. Els conceptes bàsics del curset son frens i mirada.

Ens van dividir en dos grups de cinc persones i els exercicis que van fer són:

Moure la moto en sec: Aplicant la mirada i la posició del cos per poder moure qualsevol mena de moto sense problemes.

Circulació seguint els instructors: per tal de escalfar tant la màquina com nosaltres mateixos, i a més mesurar bé el pes a la moto i com es comporta. (insisteixen molt que més que la potencia, un factor molt important és el pes de la moto). Es fan vàries voltes a un circuit fent una miqueta de eslàlom sense cons, només per escalfar neumàtics.

Frenada (fre posterior, fre davanter i tots dos a la vegada): Sempre primer fan que els exercicis veient com els fem sense cap instrucció, per tal de corregir-nos si fem alguna cosa. Primer provant amb el fre posterior, quan l’instructor creu que ha fas una frenada prou bona, et diu que passis al davanter, si et veu bé et fa passar a una pista al costat perquè puguis practicant tot solet i al mateix temps va corregint a altres, i amb tot també et va vigilant.

Frenada i gas a rampes: (COL**NS un imprescindible que no expliquen a les autoescoles!!!). Fa una miqueta de por, però amb un entorn tan controlat és molt fàcil de fer i aquest exercici et dóna una seguretat molt bona.

Descans: Baixem de la moto, i ens refresquem una miqueta, els instructors estan presents i el molt xulo parla una miqueta de com va tot, la veritat és que són uns professionals molt bons i creen un ambient molt distes que et fa agafar molta confiança, i sempre insistint que si no surt alguna cosa a la primera es repeteix perquè no tothom té les mateixes habilitats. Sent un curset bàsic no es parla de tècniques de conducció per carretera.

I ara comencen les coses més serioses

Eslàlom amb cons: i titus, aquests cons estan molt més a prop que eslàlom de les autoescoles, es fa un circuit, mentre uns fan els cons altres van donant voltes per tornar a la posició inicial perquè facis eslàlom lliure a la recta de tornada.

Vuits: I ara uns dels exercicis més coneguts, els famosos Vuits. A les pistes hi ha unes “illetes” que marquen uns carrils petits, només pintades a terra. I és clar a una zona hi ha marcades dues rodones per fer els vuits. Al principi sembla difícil, però nois com sempre el diuen tota l’estona, és qüestió de la mirada, fins i tot jo el vaig a la primera. EP!! No et fan tocar genoll eh!! Només fer el cercles correctament. Però el molt molt divertit, i a més comproves com el pot a arribar a inclinar sense caure’t de la moto. Molt molt xulo aquest exercici.

Carrils de girs tancats i espiral: Una part de cincs carrils molts estrets als quals fas girs de 180º graus primer vas del carril 1 al 3 i al 5, tot això de nou per practicar la mirada. és increïble comprovar que si no claves bé la mirada simplement no et surt. Quan veuen que tothom ho fa bé, passem a fer espirals. Del carril 1 al cinc, i tornem a l’1 per anar al 4, tornem a l’1 per passar al 3. i així tota l’estona fins que arribes a fer un gir de 180º del carril 1 al 2 que només el separen una línia de pilotetes. Un gir molt tancadíssim però que si fixes bé la mirada i amb els vuits fets el fa sense problemes.

Illetes i relleus: Per finalitzar fem un “follow the leader” per relleus, és a dir fent una cua de motos és tractar de seguir a l’instructor en un recorregut per totes les instal·lacions, fent girs, eslàlom, rectes, cons, i també fent un eslàlom molt estret per una zona empedrada. Quan pitaba el primer deixava passar a tots la resta i ells es passava l’últim

I aquí va arribar el caos i les rialles quan un part dels alumnes es van fer un embolic de collons i se’n van anar per una zona que no tocava i vàrem acabar tots fent voltes perseguint-nos. Mare meva quin riure!! XD

Després d’això el curs conclou tornat a l’aula del part teòrica, on et donen un llibret petit de tècniques amb un CD amb vídeos i el diploma d’assistència.

I això és tot, encara que sigui molt bàsic jo personalment vaig sortir molt content i fins i tot em va semblar curt tot i les sis hores que dura el Curs de conducció Honda. Sense cap dubte tornaré a fer els següents. Però tal com diuen ells mateixos cal espaiar els cursets, per tal assimilar bé tot l’après. Si fas un darrere l’altre són massa coses de cop. Jo crec, i veient ja la calor que fa que allà, cap al setembre o octubre tornaré. Buscant una miqueta la fresqueta.

Uns últims detalls:

• Es pot anar amb acompanyants, però no podem entrar a les aules. Tenen una zona reservar on es podem esperar i a les pistes hi ha zona de descans amb una font i ombra per veure que fan les motos.
• Es pot fer els cursets amb equipació pròpia, però ells tenen també equipació pròpia que presten sense cap problema, i també protecció solar. Perquè amb les pistes obertes el sol cau a plaer.
• I tal com he dit abans, també tenen dutxes si cal.

Nanos, una experiència molt molt bona. I fins i tot per al cost que té de 119 euros el cap de setmana jo el trobo una ganga!!

Aneu que val molt la pena!

Si teniu alguna pregunta la podeu formular al fil original fent clic aquí.


Comentaris destacats


@Carmeta
Bon dia @Bascu , molt bon relat, m’ha fet recordar pasa a pas el meu curs.
Ja veuràs com d’aquí un temps estaràs aplicant tot el que has après, i si, és cert que cal espaiar els cursos per això mateix per tenir la capacitat d’aplicar tot el que has après.
No sé si estaves amb el Christian i el Jordi, però sigui qui sigui són uns grans professionals.
Enhorabona doncs per aquesta formació que t’aportarà molts beneficis!

@Peppprats:
Boníssima la crònica @Bascu i 100% d’acord en tot. Tenim moltíssima sort de tenir un centre d’aquestes característiques al costat de casa. Penseu que ve gent de tota la península, però fins i tot d’Europa. Jo quan vaig anar, era l’únic d’aquí, la resta venien tots de Galícia i dues persones de Portugal. Penseu la pasta que ens estalviem del viatge!!!
Gas a la formació!!!! És una de les millors inversions que podeu fer.

Teniu molta més informació dels cursos que imparteixen a la seva plana web: Honda Instituto de Seguridad

Publicar una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

Darrers articles

Articles relacionats