Es tracta d’un dispositiu que ens permet conèixer el grau d’inclinació de la moto i les forces G a les que es sotmet, quan tracem revolts.
El projecte l’ha impulsat una empresa d’Astúries, i es tracta d’un petit dispositiu destinat a monitoritzar amb alta precisió els graus d’inclinació que assoleix la moto i les forces G a les quals aquesta es sotmet durant la conducció. Per fer-ho possible, l’aparell porta incorporats un giroscopi i un acceleròmetre.
Obtenció de dades
La manera en que aquest dispositiu recull la informació necessària per recopilar les dades esmentades, és gràcies a la integració d’una IMU inercial amb sis eixos, similar a les que equipen les motos de carretera més punteres tecnològicament, o fins i tot les motos de MotoGP. Aquesta tecnologia permet obtenir mesures de molt alta precisió, que no tenen res a veure amb les que es poden recollir amb les apps que tots coneixem i fem servir, que aprofiten els sensors del telèfon mòbil per obtenir paràmetres com els esmentats.
El Pro Bike Sensor no només ens permet recopilar dades relatives a les forces G i els graus d’inclinació o la velocitat de rodada, sinó que permet monitoritzar-ho en temps real a través del nostre telèfon mòbil gràcies a una APP del mateix fabricant, tot i que és una funció que nosaltres no recomanem degut a la distracció que causa durant l’execució de les maniobres més complexes del pilotatge de moto: traçar els revolts. És molt més preferible consultar les dades recopilades un cop haguem finalitzat la sortida.
La sincronització entre el dispositiu i el telèfon mòbil és possible degut a que el primer emet una senyal Wifi que es sincronitza amb el nostre telèfon, i fa possible el traspàs de dades de l’aparell al telèfon.
Pel que fa als trams a analitzar, el dispositiu ens permet visualitzar les dades no només en temps real durant una ruta en moto, sinó que ens permet fer-ho a posteriori un cop a casa (se’ns dubte la millor opció de cara a concentrar-nos en la conducció durant la marxa), i fins i tot ens permet analitzar les dades de diverses rutes diferents, i de manera més detallada visualitzant els diferents punts dels recorreguts, gràcies al recopilatori de les coordenades GPS dels nostres traçats.
Instal·lació del dispositiu
A l’hora d’instal·lar-lo a la moto convé triar un punt que estigui perfectament alineat amb l’eix horitzontal de la moto, ja que d’això en dependrà la precisió dels mesuraments de l’aparell. Òbviament també interessa que la zona triada pateixi la menor quantitat de vibracions intenses durant la marxa.
Pel que fa al procés d’instal·lació de l’aparell i degut a que s’ha de connectar al cablejat elèctric de la moto, tot i que és un procés molt senzill, és preferible deixar-lo en mans del nostre mecànic si no som mínimament manetes en mecànica i electricitat.
Per a més informació sobre el dispositiu i la seva instal·lació podeu fer una ullada a la seva web.