S’espera que la pròxima Honda Transalp 750 segueixi les passes de la també recent CB750 Hornet. Gràcies a la sol·licitud de patent que ha fet la firma japonesa, podem saber l’aspecte que tindrà la nova aventurera d’honda abans de la seva presentació, que podria tenir lloc a l’EICMA de Milà del novembre.
Tot i que les patents solen incloure dibuixos genèrics tret que estiguin relacionats específicament amb l’aparició d’un nou model de moto, l’últim registre de patent d’Honda mostra els detalls d’una moto que encaixa amb les expectatives que ja fa una temporada que teníem els usuaris del sector – agafar prestat el motor i el xassís de la nova Honda Hornet 750 i donar-li forma a través d’un estil a mig camí entre la CB500X i l’Africa Twin. L’expectació per la nova Transalp ha augmentat des de la presentació de la Hornet a la fira Intermot de Colònia de la setmana passada, gràcies a una combinació notable de prestacions, equipament i preu força competitius.
De fer servir el motor Unicam amb una cilindrada de 755 cc i amb una potència de 67,5 kW (92 cv), la Transalp mantindria les mateixes xifres que la Hornet, cosa que la situaria substancialment per davant de rivals com la Yamaha Ténéré 700 amb 72 CV, i a prop de la F850GS de BMW, que en té 95. Tenint en compte que la Honda Hornet tindrà un preu de 7.950 euros, que passa per poc els 7.299,00 € de la Yamaha MT-07 (menys potent i d’especificacions més baixes) que ha estat liderant la mitja cilindrada, hi ha força números de que la Transalp 750 es situï a la franja de preu de la Ténéré 700, que parteix dels 10.499 €, sobrepassant-la lleugerament.
La imatge superposada mostra com la Transalp 750 comparteix peces amb la nova CB750 Hornet 2023
Aquesta nova sol·licitud de patent per la Honda Transalp 750, que gira al voltant d’una qüestió tècnica bastant mundana relacionada amb el muntatge del basculant, mostra que la nova Transalp comparteix el mateix focus frontal que la Hornet, que alhora aquesta el va adoptar de la CB500F – i sembla combinar-lo amb un parafang davanter de la Honda CB500X i una carrosseria que es troba entre la CB500X i l’Africa Twin, pel que fa a l’estil i la postura de pilotatge. El dibuix de la patent coincideix perfectament amb les fotografies realitzades a llarga distància de la Transalp, que van aparèixer a les xarxes a principis de 2022 (n’adjuntem una al final de l’article). La patent també confirma que la Transalp utilitza un xassís derivat del bastidor de diamant de la Hornet, amb forquilles més llargues i rodes més grans, així com un basculant allargat per augmentar la distància entre eixos i augmentar-ne l’alçada. Entenem que les rodes són de 21 polzades a la part davantera i 18 polzades a la part posterior, com la Teneré 700, la qual cosa permet la disponibilitat de muntar una gran varietat de pneumàtics per off-road.
I sembla que encara no hem acabat de repassar les peces compartides entre models, ja que la Transalp també agafa prestat el silenciador de la Hornet, tot i que el de la campera estarà muntat amb una sortida d’escapament diferent per elevar-lo i canviar-ne l’angle de sortida.
Amb el motor, el bastidor i l’escapament de la Hornet, és probable que també acabem veient peces de l’electrònica compartides, com ara la pantalla TFT i la connexió a través del telèfon mòbil per a controlar la música, la navegació, trucades i missatges.
Tot apunta que la Transalp veurà la llum a la fira EICMA de Milà al novembre, unint-se a la Hornet en una nova gamma de motors de 755 cc que en el futur, s’espera que arribin a les Hawk 750 d’estil cafe racer, i fins i tot a una possible CBR750R totalment carenada.