
Quan Ducati va dotar a la seva Multistrada de màxima gamma del motor V4 Granturismo de 170 CV el 2021, els aficionats al concepte de maxi-trail adventure van començar a desitjar l’aparició de futurs models de la firma italiana amb els seus ingredients preferits: Tecnologia i potència, però també amb aptituds off-road.
Després del llançament de la V4 S el 2021, Ducati va presentar la Multistrada V4 Pikes Peak 2022, deixant als aficionats a l’aventura sense bones notícies.
Orientada a devorar kilòmetres per qualsevol terreny
De cara al 2023, Ducati ha presentat la Multistrada V4 Rally, que omple el buit deixat per la ja retirada Multistrada 1260 Enduro. Igual que aquesta anterior, la V4 Rally ve de sèrie amb llantes de radis tubeless de 19 i 17 polzades, proteccions de motor, esteps més amples amb un perfil més marcat i amb gomes extraïbles, un recorregut addicional de la suspensió (200 mm) i un dipòsit de combustible ampliat fins als 30 litres.
Entre els models de la família Multistrada, la V4 Rally és la més adient per a viatges de llarga distància i amb dos ocupants. La seva capacitat addicional de combustible li dóna més autonomia que al model estàndard, i la pantalla parabrises és 40 mm més elevada i 20 mm més ampla, amb un frontal redissenyat per incrementar l’aerodinàmica de la moto.
El model ofereix a més un major espai per als passatgers, el qual incrementa notablement el confort de la seva postura durant la marxa. Un confort també incrementat amb els estreps, que en ser de goma, redueixen les vibracions rebudes.
La Multistrada V4 Rally equipa de sèrie cavallet central, el qual facilita la tasca de carregar i descarregar la moto.

La V4 Rally està equipada amb suspensions electròniques Marzocchi Skyhook DSS Evo, que compten amb dues característiques de confort:
- Una és la funció de precàrrega mínima que permet al motorista baixar electrònicament l’altura de la moto quan aquesta s’atura o conduïm a baixa velocitat, minimitzant la precàrrega de l’amortidor.
- Per altra banda, el sistema Easy Lift posa en marxa el sistema hidràulic de la suspensió en prémer el botó d’arrancar la moto, i redueix l’esforç necessari per aixecar-la des del cavallet lateral gràcies a la compressió de la forquilla i l’amortidor, que provoquen que la moto també baixi d’alçada.
L’electrònica de la Multistrada V4 Rally continua
- 4 mapes de potència (Sport, Touring, Urban i Enduro)
- Quick shifter Up&Down
- Control de creuer adaptatiu assistit per radar i la detecció d’angles morts
- Funcions habilitades per IMU (La centraleta de mesurament inercial), com ara ABS sensible a la inclinació de la moto, control de tracció amb anti-wheelie, control de pressions dels pneumàtic, llums de revolt (Ducati Cornering lights).
- Pantalla TFT de 6,5 polzades que ofereix navegació amb mapes a través de l’aplicació Ducati Connect, que admet l’ús d’smartphone per respondre trucades o escoltar música mentre s’utilitza un casc equipat amb un sistema d’intercomunicació.
La Multistrada V4 Rally també introdueix una nova funcionalitat per ampliar la desactivació del banc de cilindres posterior, que està disponible en tots els modes de conducció. A més d’aturar els cilindres posteriors en conducció urbana o quan la moto està a ralentí (una funció ja disponible a la Multistrada V4), el seu V4 Granturismo ara també manté els cilindres posteriors desactivats quan la moto circula a baixa velocitat, i a mesura que el pilot augmenta l’entrega de potència, es reactiven els cilindres posteriors i es retorna el rendiment total al motor V4 Granturismo.

La Ducati Multistrada V4 Rally 2023 estarà disponible amb tres versions: Adventure Radar, equipada amb control de creuer adaptatiu i detecció d’angles morts, Adventure Travel & Radar, que afegeix maletes laterals d’alumini i punys i seients calefactables, mentre que la Full Adventure completa aquest últim equipament amb un escapament Akrapovic i un parafang davanter de fibra de carboni.
Preus
- V4 Rally Adventure Radar: 30.190 €
- Travel&Radar: 32.690 €
- Full Adventure 36.690 €