De cara al 2023, Ducati actualitza els tres models Streetfighter V4: Les V4, V4 S i V4 SP2 reben les actualitzacions que van rebre Panigale l’any passat al xassís i a l’electrònica. El rendiment de la Streetfighter V4 es manté amb 208 CV i els preus augmenten fins a 2.100 euros segons el model.
Xassís de Panigale per la Streetfighter
Ducati ja va revisar el xassís de la Panigale V4 el 2022. La firma italiana va desplaçar l’eix del basculant 4 mm més amunt per evitar l’efecte anti-squat (l’enfonsament i aixecament del tren posterior en fase d’acceleració). De cara al model de 2023 la Streetfighter V4 obtindrà aquesta nova geometria, així com una suspensió una mica més suau tant a la part davantera com a la posterior. Com ja és habitual, la suspensió de la V4 incorpora una forquilla Showa Big Piston Fork (BPF) totalment ajustable de 43 mm, amortidor de direcció Sachs i amortidor posterior també Sachs. D’altra banda, els models V4 S i SP incorporen suspensió semiactiva Öhlins, identificable a simple vista pels seus colors daurats. Öhlins també firma en aquests els dos models superiors de la Streetfighter l’amortidor de direcció.
Llantes diferents segons el model
Tres models? Doncs tres tipus de llantes. A més dels elements de suspensió diferenciats que acabem de veure, les tres V4 es diferencien en les llantes utilitzades. La Streetfighter V4 estàndard es recolza sobre llantes d’alumini fos amb radis lleugerament corbats. La V4 S, aquesta també muntarà llantes d’alumini, però d’una composició diferent per cortesia de Marchesini . Pel que fa a les rodes de la SP2 aquestes són encara més lleugeres en ser de fibra de carboni. Si fem una ullada als pesos, les llantes de la SP2 són 3,4 kg més lleugeres que les de la V4 i 1,4 kg més lleugeres que les de la V4 S. Totes elles munten pneumàtics de 120/70 ZR 17 al davant i 200/60 ZR 17. a la part posterior.
El motor V4 es manté en forma
El Desmosedici Stradale-V4 dels models Streetfighter manté els 1.103 cc, genera 123 Nm a 9.500 rpm i ofereix un rendiment màxim de 208 CV a 13.000 rpm– Amb la línia d’escapament Akrapovic opcional (de competició) i tocant una mica el mapping, el motor V4 pot arribar als 220 CV i un par motor de 131 Nm, a més de rebaixar 5 kg de pes. Les revisions d’aquest motor s’han de realitzar cada 12.000 quilòmetres o un cop a l’any, i el reglatge de vàlvules s’ha de comprovar cada 24.000 quilòmetres. L’SP2 equipa un embragatge en sec de sèrie STM EVO SBK, el mateix que fan servir les unitats de Ducati al WSBK, i que ofereix un bon rendiment anti-rebot. El consum estàndard del V4 és de 7,6 litres als 100 quilòmetres, la qual cosa suposa teòricament una autonomia de 223 quilòmetres amb el nou dipòsit de 17 litres. La versió del 2022 tenia un litre menys de capacitat.
Més electrònica
De cara al 2023, totes les Streetfighter V4 rebran quatre mapes de motor: Full, High, Medium i Low (el primer i l’últim d’aquests modes són novetat a la gamma). També incorporaran control de frenada de motor (Engine Brake Control Evo 2), quickshifter de segona generació i un ajustament per a l’estratègia de funcionament dels electroventiladors, a fi de garantir una millor refrigeració de tota la motorització.
Estètica
Ducati varia poc l’estètica entre les 3 noves Streetfighters. Les lletres del dipòsit són una mica més grans, els panells laterals i del radiador ens identifiquen de quin dels models es tracta cada unitat. Les aletes es mantenen als 3 models, i les de la SP2 segueixen sent de fibra de carboni.
Les coloracions de la V4 estàndard i la V4 S estan disponibles en el vermell característic de Ducati, i la S també estarà disponible en versions Negre i Gris Nero.
La Streetfighter SP2 2023 segueix marcant la diferència també a nivell visual. De numeració limitada, estèticament incorpora una decoració “Test de pretemporada” en negre, amb alguns detalls de color vermell a la quilla i a sota del focus davanter. El dipòsit d’alumini marca el contrast de la coloració, igual que ho fa a la Panigale V4R.
Nous preus més elevats pel 2023
Segons les informacions actuals, la firma italiana incrementarà els preus des seves Streetfighter V4. La V4 estàndard costaria 23.390 euros (uns 2.000 € més cara que l’edició anterior), la V4 S pujaria fins als 27.590 (1300 € més que el model 2022) i la SP2 tindria un preu de 35.990 euros (2.400 € també més cara que la seva predecessora).
Conclusions
La firma fundada per Antonio Cavalieri ha renovat els 3 models Streetfighter V4 per al 2023 amb força novetats: S’han modificat lleugerament el xassís i la suspensió, s’ha renovat l’equipament electrònic i n’han retocat l’òptica. També han augmentat els preus dels diferents models com hem vist més amunt.