fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Firmem per l’enduriment de les penes per homicidi imprudent a la carretera

Redacció per Redacció
17 de febrer de 2023
in Legislació, Seguretat viària
132 7
0
Home Seguretat viària
440
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Motoristes! Escrivim aquest article perquè fa més de dos anys, un noi anomenat Josep Boan Rosanes va perdre la vida perquè un turisme va envair el carril contrari a 130 km/h, en una comarcal sense voral limitada a 70 km/h. El conductor no anava begut ni drogat, fou un imprudent que no va entrar a presó i que a dia d’avui està conduint. Ens agradaria unir-nos a la petició que fa la seva mare des de la plataforma Change.org, en que demana un enduriment de l’article del Codi Penal que fa referència als homicidis imprudents comesos en carretera per vehicles a motor. Toca un pas més, toca firmar per intentar canviar la llei, una llei que ja no pot protegir al Josep, però que ens pot protegir a la resta. Perquè si aquest desgraciat, que conduïa amb plenes facultats de raonament, hagués sabut que enlloc de no passar per la presó s’hi passaria una colla d’anys, potser hagués respectat el límit de velocitat de la via, i no hagués arribat a envair el carril contrari.

Advertisement Banner

Us deixem amb l’escrit de la petició de la seva mare a Change.org, a més d’una sèrie de fils de Twitter en que explica la seva causa, i també un enllaç directe per poder firmar la petició del canvi de legislació:

DEMANEM UNA MAJOR CONDEMNA PER ALS DELINQUENTS VIALS

El meu nom no importa. Només sóc una mare. La mare d’un noi meravellós que només ha pogut fer 20 anys, 3 mesos i 21 dies. El meu fill es diu JOSEP BOAN ROSANES. I el Josep no podrà gaudir de la vida que el pare i jo li vam donar perquè un conductor va decidir trepitjar l’accelerador i circular a més de 130 km/h per una carretera comarcal sense voral. No va fer cas a cap dels senyals que li advertien que s’estava acostant a un revolt perillós i que havia de reduir a 70 km/h. Va obviar tres senyals. No va aixecar el peu de l’accelerador. No va frenar. I en arribar al revolt, el vehicle que conduïa va envair el carril per on circulava el Josep. I després del Josep circulava el seu pare, que va veure horroritzat com un míssil impactava contra la moto que conduïa el nostre fill. I va tornar a casa sense ell.

I què li va passar al conductor del cotxe després d’emportar-se al nostre fill? Res de res. Després de passar per una revisió mèdica, va tornar a casa. I 15 dies després d’haver matat el Josep, publicava una foto assegut en un bar, el dit polze alçat en senyal de victòria, al seu costat un amic i tots dos davant una bona truita de patates. I sota la foto un text titulat “Quan la vida et dóna una segona oportunitat”. I en el text en què explica com és d’important viure, afegeix una llista amb totes les coses que farà a partir d’aquell moment, les coses que tenia dret a fer Josep, el meu fill. Però no dedica ni una línia a explicar que ha robat la vida a una altra persona. Sembla que no és conscient que ell no és víctima d’un accident sinó el responsable d’un sinistre. I són conductors com ell, conductors que no respecten les normes, que creuen que poden conduir els seus cotxes com si estiguessin en un circuit de carreres, els que causen la mort de centenars de persones cada any i el conseqüent dolor dels milers de persones que els han perdut.

La sinistralitat vial és una xacra. Ho mostra l’elevat nombre de morts i ferits que cada any ocasiona el trànsit rodat. Durant l’any 2022 es van registrar 1.042 sinistres mortals en què van morir 1.145 persones (són només les registrades en les 24 hores següents als sinistres. Les que moren després d’aquestes 24 hores no computen en aquesta estadística) i 4.008 més van resultar ferides greus, segons dades de la DGT. I després de cada xifra, hi ha persones amb nom i cognoms, amb famílies i amics que han de continuar vivint amb les seqüeles derivades de la delinqüència viària.

El meu fill és un dels números de la llista que la DGT va publicar el 2020. Em nego a acceptar que el meu fill, els nostres fills, siguin només un número en un telenotícies, un percentatge en una roda de premsa o un simple tuit de 280 caràcters.

I els homicides? Què sabem dels que han matat els nostres fills, germans, pares, amics…? Què en diuen els polítics, els responsables de trànsit, els jutges i fiscals o els mitjans de comunicació? Doncs ens expliquen poc o res. Per què justament no els acostuma a passar RES. ELS DELINQUENTS VIALS REPRESENTEN EL 9% DE LA POBLACIÓ PENITENCIÀRIA. I segons dades de la Fiscalia de Seguretat Viària a Galícia, NOMÉS UN 2% DELS DELINQUENTS VIALS INGRESSEN A PRESÓ i la majoria ho fa per la suma de condemnes menors, no per haver causat la mort a ningú.

I què estableix el Codi Penal espanyol per al delicte d’homicidi imprudent greu? Quina és la condemna per a un homicida, per a la persona que ha privat de la vida a una altra perquè no ha respectat cap de les normes de prudència més elemental per a tothom que condueix un vehicle de motor i ho ha transformat una arma?

ARTICLE 142 DEL CODI PENAL

El que per imprudència greu causi la mort d’un altre, serà castigat, com a reu d’homicidi imprudent, amb la pena de presó d’un a quatre anys.

Si l’homicidi imprudent s’ha comès utilitzant un vehicle de motor o un ciclomotor, també s’ha d’imposar la pena de privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors d’un a sis anys. Als efectes d’aquest apartat, es reputa en tot cas com a imprudència greu la conducció en què la concurrència d’alguna de les circumstàncies que preveu l’article 379 determini la producció del fet.

A Espanya, matar una altra persona en un sinistre vial es condemna amb un mínim d’un any i un màxim de quatre de presó i cap sanció econòmica. A França, la condemna és de 3 o 5 anys de presó (depenent de la gravetat de l’homicidi i sense cap marge d’elecció per al jutge) a que se sumen sancions econòmiques de 45.000 o 75.000 euros per a l’homicida.

I què determina a Espanya la gravetat de l’homicidi? La gravetat de l’homicidi queda determinada per l’article 379

ARTICLE 379 DEL CODI PENAL

El que conduís un vehicle de motor o un ciclomotor a velocitat superior a seixanta quilòmetres per hora en via urbana o en vuitanta quilòmetres per hora en via interurbana a la permesa reglamentàriament, serà castigat amb la pena de presó de tres a sis mesos o amb la de multa de sis a dotze mesos o amb la de treballs en benefici de la comunitat de trenta-u a noranta dies, i, en qualsevol cas, amb la de privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors per un temps superior a un i fins a quatre anys.

A països del nostre entorn com França o Itàlia, la velocitat a superar és de 50 km sobre la màxima permesa, 30 km per hora menys que al nostre codi penal. La diferència és prou significativa perquè els delinqüents vials d’homicidi imprudent greu al nostre país quedin impunes. I aquesta laxitud a la llei ia l’aplicació de la llei per part dels jutges és el motiu pel qual l’homicida del meu fill, l’homicida del Josep, però també el de l’Edu, i el del Biel, i el de la Lorena i el del Daniel hagi estat condemnat per homicidi imprudent greu a la pena màxima en no tenir antecedents: 2 anys de presó sense ingrés a presó, cap sanció econòmica i tres anys i mig de retirada de carnet en el moment en què la sentència sigui ferma . El conductor que ha matat al Josep i que ja ha estat condemnat en primera instància, encara condueix.

I és per tot el que heu llegit que us demano que signeu aquesta petició de reforma de la 142 del Codi Penal espanyol. Us ho demano pel Josep, el meu fill i també per i pels vostres.

Moltíssimes gràcies.

La mare de Josep Boan Rosanes

Enllaços i tuits d’interès

Més de 2 anys esperant data de judici. L’individu que va envair amb el seu cotxe el carril per on circulava el meu fill, ha pogut seguir conduint, viatjant, gaudint dels seus amics, tenir parella. Ha celebrat els 28 i els 29. El meu fill no. Ni el seu pare, ni la seva germana➡️ pic.twitter.com/6guf9B7aD8

— maria pilar (@rosanesfiguerol) August 29, 2022

MOTARDS. En Josep va donar un nom a la seva moto i jo no ho sabia. Ara ho sé. En Miquel m’ha enviat una foto del seu braç tatuat. I jo m’imagino un nen petit preguntant al seu pare papa, qui és la Bagheera? I un pare que li parla al seu fill del meu fill. 👇🏽 pic.twitter.com/puudZM4537

— maria pilar (@rosanesfiguerol) February 16, 2023

BAGHEERA. Sé que en Josep està estudiant per treure’s el carnet de moto encara que no me’n faci partícep. M’ha sentit dir taaantes vegades que moto millor que no, que prefereix no dir-me’n res, tot i que ja l’ha triada. La va veure al Saló de l’Automòbil 👇🏽 pic.twitter.com/ky2hzSoBPE

— maria pilar (@rosanesfiguerol) February 16, 2023

I em sento lleugera, ingràvida, com si volés. Com si m’alcessin del terra un parell d’ales blanques. I en aquell moment vaig saber que els Àngels de la Guarda són per tot arreu. Totes les dones ho som, d’Àngels de la Guarda.👇🏽 pic.twitter.com/XtX3d587AZ

— maria pilar (@rosanesfiguerol) February 14, 2023

Ah… i per si algú dubta de si val la pena intentar canviar les coses nosaltres mateixos amb firmes, o no, aquí teniu una bona mostra del que pensa part de la societat sobre les víctimes d’accidents de moto, que és dir-li a una mare a la que li han matat al fill, que la culpa és d’ell per anar en moto…

FIRMA LA PETICIÓ PER ENDURIR LA LEGISLACIÓ

Fil de debat al fòrum

Gràcies al company @pepprats per empènyer la campanya de donar a conèixer aquesta causa.

Tags: seguretat viària
Share176Tweet110SendShare
Previous Post

Nou Trofeu Català de MotoTurisme de la mà de la FCM

Next Post

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

Next Post
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Husqvarna Norden 901 Expedition

Husqvarna Norden 901 Expedition

21 de març de 2023
La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

18 de març de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    Husqvarna Norden 901 Expedition

    Husqvarna Norden 901 Expedition

    21 de març de 2023
    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    18 de març de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.