Home Blog Page 2

Els petits negocis del motociclisme que ja obren les seves portes

0
Negocis de moto durant el desconfinament
Negocis de moto durant el desconfinament

Ha arribat el moment de començar a desencallar l’aturada general d’alguns comerços i serveis professionals, i això inclou els que tenen a veure amb el nostre sector.

Des d’ahir dilluns ja són diversos els comerços i establiments del món de la moto que han tornat a obrir les portes de manera presencial. Això sí, amb certes restriccions.

Concretament és el moment de reprendre l’activitat dels petits negocis, i la condició per fer-ho és que funcionin a través d’atendre amb cita prèvia i, de manera imprescindible, adoptant un conjunt de mesures de prevenció i protecció necessàries dins de l’establiment. A més, han d’evitar la formació aglomeracions en tot cas.

Tallers

Els tallers per fortuna de tots han tingut l’oportunitat de donar servei a porta tancada durant tot el confinament. A partir d’ara ja podran fer-ho a porta oberta, però com comentàvem, a través de cita prèvia. No oblidem que si el taller ofereix el servei, també poden passar-te a recollir la moto a casa per poder-la reparar.

Recanvis

Les botigues de recanvis ja ens poden atendre en persona des d’aquesta setmana igualment a través de cita prèvia, o bé a través de botiga online si en disposen.

Concessionaris

No obriran les seves portes fins el dia 11 de maig, ja que segons el pla de desconfinament, aquesta és la data en que els negocis podran començar a prestar servei sense cita prèvia.

Si teniu qualsevol dubte relatiu als detalls de com es presta un servei per part dels vostres professionals de la moto, no dubteu en posar-vos-hi en contacte per telèfon, que us atendran encantats. Estem convençuts que totes i tots es moren de ganes de tornar al dia a dia de les dues rodes amb tots vosaltres.

La DGT aprova l’homologació de cursos de conducció segura de motos

0

Els cursos permetran no només la millora de les aptituds i habilitats durant la conducció, sinó que serviran per la suma de punts del carnet de conduir als conductors de moto i de ciclomotor.

La raó per la seva creació es fonamenta en millorar la formació certificada de qualitat de la que puguin disposar els conductors, i per poder-los realitzar caldrà posseir els carnets de conduir pertinents. Es treballaran aspectes com la tècnica de conducció i l’anticipació a les situacions de risc.

La creació d’aquests cursos s’ha confirmat després d’una bona temporada de rumors a través de l’aprovació d’uns certificats de qualitat. En aquests s’hi estableixen uns punts imprescindibles que cal que compleixin aquests cursos per ser homologats, i que fan referència al contingut, als seus formadors i a les instal·lacions on es realitzin.

Pel que fa als seus continguts aquests versaran sobre tota la diversitat d’aspectes que tenen incidència en l’accidentalitat durant la conducció de la moto: distraccions, excessos de velocitat, l’equipament amb proteccions que més ens convé, circulació en condicions meteorològiques complicades, etc.  

De cursos això si n’hi haurà de dos tipus: Un per motos i ciclomotors destinat a la conducció en zona urbana, i un altre per motos en carreteres convencionals. La seva durada serà de 8 hores com a mínim i contindran una part teòrica i una altra de pràctica.

Si tens una empresa i vols informar-te de la possibilitat d’impartir aquests cursos pots visitar la web d’ENAC.

Calcular 1 km al nostre voltant d’una manera senzilla gràcies a Geomático.es

0

Segurament ja n’havíeu sentit a parlar aquests dies. La seva app, desenvolupada sense cap afany econòmic i amb l’ajuda igualment desinteressada de Mapbox, ens permet calcular a l’instant i sense realitzar cap tipus de configuració, la distància d’1km en cercle al nostre voltant. En aquesta fase del desconfinament, aquesta és la distància màxima permesa amb la que es pot sortir a passejar amb els nens menors de 14 anys.

És fantàstic que una empresa hagi emprès una iniciativa com aquesta per donar un cop de mà a les famílies amb els més petits.

Ens ha fet il·lusió demanar-los si els podíem donar un petit cop de mà difonent el seu projecte amb el domini 1km.cat per apuntar a la seva aplicació web, la qual ja es mostra gràcies al seu esforç en desenvolupar-ne la traducció, en llengua catalana.

I així ha estat. Gràcies al seu equip apuntem amb 1km.cat a la seva app.

Moltes gràcies per haver-nos deixat posar aquest granet de sorra en la difusió d’un projecte tant útili tant ben desenvolupat!

Harley-Davidson estrena canal de televisió 24 hores per internet

0
Imatge de Peter H a Pixabay

La marca emet en streaming diferents tipus de contingut relacionat amb les seves motos

Tot i que ja podem treure el cap fora de casa per fer una mica d’esport el dia segueix tenint força hores dins de casa. Ens sembla fantàstic que Harley-Davidson hagi pres la iniciativa amb aquest canal de televisió.

Els seus continguts es repartiran en tres seccions diferents: Garage, Factory i Competition. Dins d’aquests s’hi emetrà contingut relacionat amb el nom de cada secció: Programes relacionats amb les modificacions i les preparacions que es fan a les seves motos pel que fa al Garage; contingut relacionat amb el món de la competició per la secció amb aquest nom, i finalment notícies i novetats de les seves motos a Factory.

Creiem que tenint en compte la trajectòria i l’abast que ha aconseguit desenvolupar la firma estatunidenca arreu del món i amb el pas dels anys, amb aquest canal tenim l’oportunitat de gaudir de contingut motociclista de qualitat a la nostra pantalla.

Podeu seguir l’emissió del canal en streaming des del vostre telèfon mòbil, ordinador o tauleta a través de l’adreça harley-davidson.tv

S’actualitzen les homologacions per cascs i intercomunicadors de moto després de 20 anys

0
Homologació 22.06 de cascs
Homologació 22.06 de cascs

Aquesta nova homologació renovarà les proves de seguretat que es fan als cascs i els elements tecnològics que hi podem acoblar.

Està clar que és millor tard que mai, però potser valdria la pena no deixar passar tant el temps en aquestes qüestions.

El cas és que resulta que les proves que es feien als cascs per poder-los homologar havien estat dissenyades 20 anys enrere, i són les que s’han estat duent a terme per validar la seguretat d’aquests elements fins a dia d’avui.

Les homologacions actuals són les que classifiquem com a ECE 22.05, i arran de les noves que adoptarà la ONU per a tots els fabricants, es renovaran per les ECE 22.06. La votació a la seu de les Nacions Unides s’espera per aquest estiu, i desitgem que l’impacte del Covid no hi tingui incidència, ja que es tracta d’una qüestió relativa a la seguretat de milers de persones que ja fa massa que cal renovar.

L’objectiu d’aquests canvis no és altre que el d’actualitzar les proves que es fan als cascs per homologar-los, i que consisteixen en diferents proves d’impacte i en com es porten a terme aquestes. A partir d’ara es tindrà en compte, a més, la tecnologia del propi casc.

Si a dia d’avui les proves d’homologació consisteixen en deixar caure un casc a una velocitat determinada amb una espècie de “cap” a dins, amb les noves regulacions es variaran les velocitats d’aquests impactes (a alta i a baixa velocitat). Cal destacar que per primera vegada es tindran en compte els efectes que tenen les col·lisions i les torsions sobre el cervell.

A més a partir d’ara s’instal·laran més sensors al casc per valorar-ne més punts d’impacte, amb la qual cosa es podran valorar també nous angles de xoc.

Tot plegat servirà per contemplar, valorar i tenir en compte una major quantitat d’aspectes relatius a la seguretat que ens proporciona el casc en casc d’accident de moto.

Intercomunicadors, cascs modulars i viseres

Més enllà de la seguretat arribem a una de les qüestions que porten més controvèrsia vers la legislació actual en equipament de motorista: Els intercomunicadors i altres accessoris acoblats al casc.

Si fins ara la seva legalitat era objecte de controvèrsia degut a la poca claredat al respecte, amb la nova homologació 22.06 es realitzaran proves en tipus d’intercomunicadors que encara estan per determinar, però que permetrien homologar-ne l’ús sense les llacunes legals actuals.  

Finalment, els cascs modulars seran objecte de canvis també en la nova regulació, ja que es faran tests dedicats a aquests tipus de cascs atenent a les diferents posicions de la seva part modulable. Es faran canvis també en les viseres solars, que passaran d’un 35% a un 50% de foscor i també se’n revisaran els mecanismes de funcionament.

Aclarim del tot quan i com podrem gaudir d’anar amb moto

0
Desconfinament en moto
Desconfinament en moto

Article desactualitzat degut als canvis realitzats pel govern central. Seguiu l’actualitat en les publicacions més recents.

Amb l’esquelet del pla de desescalada del confinament sobre la taula ja podem dibuixar, amb força exactitud, de quina manera podrem anar gaudint d’anar amb moto.

Realment no té gaire secret, perquè al cap i a la fi el que ens afecta en relació a la moto és força concret.

Tot plegat com ja sabeu es reparteix en fases: cada fase dura dues setmanes i l’ús que puguem fer de la moto en una fase o una altra serà diferent.

Fase 0: del 28 de febrer al 10 de maig

*Recordem que la previsió de dates és orientativa i es regirà pel desenvolupament del Covid al país.

Fins a dia d’avui i durant el confinament son molts els que han tingut l’oportunitat d’assistir als seus llocs de treball amb moto. Al nostre fòrum n’hem conegut uns quants i la veritat és que de ben segur que anar a la feina mai havia valgut tant la pena. Això o realitzar la compra amb moto, si ens és suficient una reduïda capacitat de càrrega, són tasques que fins a dia d’avui es poden anar desenvolupant amb la moto, sumant-hi l’assistència a animals que estiguin a càrrec nostre, la cura a persones dependents o el manteniment d’horts dins de la mateixa província.

De cara a l’esport, en aquesta fase es permet, a partir del dia 2 de maig, la realització d’activitats esportives que no siguin de contacte com anar en bicicleta, patinar, etc, si es realitzen de manera unipersonal i amb els mitjans de protecció adequats. Podem entendre el motociclisme com a un esport? Bueno, la pregunta és més aviat si el govern central el pot entendre com a tal. Nosaltres no comptem en que es pronunciïn al respecte, tot i que considerem que ho haurien de fer.

En principi aniríem descartant sortir en moto durant aquesta fase en motiu de l’esport.

Fase 1: de l’11 al 24 de maig

En aquesta fase es comença a permetre que persones que resideixen en un mateix domicili es desplacin amb el mateix vehicle. Per tant, totes aquelles tasques que podíem fer durant la Fase 0 d’anar a comprar, a atendre horts familiars o a dur menjar a persones que no poden valdre’s per si mateixes, les podríem fer amb la persona que conviu amb nosaltres. És poquet però pot donar aire a la nostra parella si només gaudeix de la moto anant de paquet.

Pel que fa a la pràctica esportiva en aquesta fase, es comenta que es podran realitzar activitats en instal·lacions esportives a l’aire lliure i sense públic, amb cita prèvia en centres esportius que no impliquin contacte físic ni ús de vestuaris. Considerem que aquí hi caben la pràctica de tandes en circuit i el motocròs, i a més ens resulta bastant obvi que hauria de ser així, però cal un pronunciament del govern al respecte per poder-ho interpretar així.

Aquí encara hi tenim esperança, caldrà esperar a veure si es pronuncien.

Fase 2: del 25 de maig al 7 de juny

Aquesta fase és la que ens comença a donar espai per gaudir de la moto amb cara i ulls, almenys pels més afortunats. Ens permet desplaçar-nos a segones residències sempre i quan estiguin dins de la mateixa província. És collonut, no és perfecte, però dotarà d’oxigen a tots aquells que gaudeixin d’una segona residència dins de la província.

No ens confonguem, perquè no és una carta blanca per circular per la província. És el que és, i si no tenim una segona residència dins de la província, nosaltres interpretem que no hi ha manera de gaudir d’aquesta fase. Si sortim sense anar a una segona residència nostra i ens identifiquen, serem denunciats amb sancions considerables. Com us podeu imaginar caldrà justificar amb els certificats corresponents el desplaçament, segurament donant fe de que anem a una segona residència nostra, i ho comprovaran. Mentir en coses així és mala idea, així que si no tenim una segona residència a la província, oblidem-nos d’aquesta fase.

Fase 3: del 8 al 21 de juny

En aquesta fase s’inicia el procés de flexibilitat de la mobilitat general, permetent la mobilitat per fora de la nostra província i la possibilitat de recórrer quilòmetres al llarg de tot el país.

Sens dubte és aquest el període de dates que podem anhelar amb més ambició, ja que tots els anteriors, si bé els podem aprofitar si en tenim l’oportunitat, no deixen de ser petites mossegades, i estarem d’acord en que ja tenim força gana.

Molts ànims motoristes que ja queda menys.

La moto serà fonamental per la mobilitat durant el desconfinament progressiu

0
La moto com a solució de mobilitat durant el desconfinament
La moto com a solució de mobilitat durant el desconfinament

Des del Govern central s’estan començant a fer públics diversos aspectes relatius al pla de desconfinament que tenen previst, i que permetrà el retorn a la normalitat mica en mica. Sembla, però, que els costa recomanar i defensar la moto.

Tot i que la distància interpersonal és imprescindible per poder permetre un desconfinament segur de la població, no fan esment a la moto en cap moment com a eina per una mobilitat segura. De fet, el ministre de transports José Luís Ábalos es va limitar ahir, durant la sessió parlamentària a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a defensar que s’haurà de complementar el transport públic amb el privat, prioritzant aquest últim.

És fàcil pensar que part de la gent que assistia amb transport públic a la feina (els que en tinguin la possibilitat) preferiran fer ús del vehicle privat com proposa el ministre. No cal donar gaire voltes al tema per començar a entreveure que si la mobilitat, especialment durant l’entrada a les grans ciutats en hores punta ja era complicada, quan s’hi sumin milers de turismes, la circulació encara serà més densa ja no només a les entrades de les ciutats sinó també al seu interior.

Si ens hi fixem més d’aprop, el Govern central concreta la seva proposta en: incrementar la oferta del transport col·lectiu i del transport privat, reduir la demanda del transport fomentant el teletreball o repartint els horaris d’entrada a la feina per dissoldre les hores punta, la instal·lació de controls d’accés a les estacions per rebaixar a densitat i l’aglomeració de persones i, finalment, garantir la seguretat durant l’ús del transport mitjançant l’ús de mascaretes, control del flux de passatgers als vehicles i la desinfecció d’aquests.

Voleu dir que no és possible defensar obertament l’ús de la moto com una mesura adequada i preferible en aquesta situació?

Amb la bicicleta i els vehicles unipersonals de mobilitat elèctrica, la moto esdevé una eina fonamental per a un desplaçament àgil i segur de les persones fins als seus llocs de treball, especialment quan els desplaçaments no es limiten a l’interior de la població.

Francament no entenem com és que a les institucions els costa tant defensar l’ús de la moto, però és una realitat que, en la situació actual, la moto és part de la solució.

Vosaltres que en penseu?

Cancel·lats els BMW Motorrad Days 2020

0

La cita d’aquest any de Sabiñánigo ha saltat del calendari en motiu de la ciris sanitària, malgrat estar prevista pel setembre.

Tal i com hem anat veient al llarg de les setmanes amb diverses cites previstes per aquest any (La Motovolta, la Rider1000, les 24hores de Catalunya de motociclisme…), s’han anat produint canvis de data i cancel·lacions arreu, de fet, de tot el planeta.

No cal dir que és comprensible i a més d’agrair que degut a la situació actual, es prenguin excepcionalment aquest tipus de mesures a favor de la prevenció. I és que com molt bé comenta BMW Motorrad: La història continua i hi haurà un dia després.

Per part seva, l’alcaldessa de Sabiñánigo Berta Fernández comenta: “Desde el Ayuntamiento de Sabiñánigo lamentamos la suspensión de la edición 2020 de los BMW Motorrad Days, pero entendemos y compartimos la preocupación y la responsabilidad que demuestran la organización de este encuentro en un momento tan complicado como el que estamos viviendo. Los BMW Motorrad Days, es un evento que ha sabido hacerse un hueco en la agenda de nuestra localidad y que todos los vecinos de Sabiñánigo disfrutan con especial entusiasmo. Por ello esperamos volver a encontrarnos en nuestra ciudad el próximo año y admirar nuevamente el espectáculo de BMW Motorrad en nuestro territorio.”

BMW Motorrad Espanya comenta, això si, que estan treballant amb altres projectes relacionats amb el motociclisme.  

Per quines qüestions administratives del vehicle ens poden denunciar durant l’estat d’alarma?

0

El Servei Català de Trànsit clarifica quin és el procediment sancionador relacionat amb les denúncies en matèria d’autoritzacions administratives per conduir, autoritzacions administratives temporals, ITV i assegurances obligatòries de vehicles.

D’aquesta manera, es determina el criteri sancionador relacionat amb les infraccions de compliment de terminis, autoritzacions administratives per conduir i autoritzacions de vehicles.

Pel que fa a les ITV, com que és impossible presentar els vehicles a les inspeccions tècniques mentre duri l’estat d’alarma i les pròrrogues d’aquest, ja que les estacions d’ITV estan tancades, no es denunciaran als titulars dels vehicles la Inspecció Tècnica dels quals hagi finalitzat durant l’estat d’alarma i les seves pròrrogues, de la mateixa manera que als vehicles que, havent finalitzat la vigència de la Inspecció tècnica abans de l’estat d’alarma, acreditin que disposaven d’una data per a sotmetre’s a la inspecció en una data posterior a l’inici de l’estat d’alarma.

Les infraccions que sí que seran denunciades, en tot cas, seran les relatives a l’incompliment de l’obligació d’assegurar el vehicle.

Finalment, no es denunciarà per circular amb una autorització administrativa per a conduir i amb autoritzacions administratives temporals que estiguin regulades a l’article 42 i següents del RGV caducades, sempre i quan el termini de vigència finalitzi durant l’estat d’alarma o les seves pròrrogues, i fins que no hagin transcorregut 60 dies des de la finalització de l’estat d’alarma.

La DGT treballa en la instal·lació d’encreuaments intel·ligents

0

El fet és que més de la meitat dels accidents amb víctimes en carreteres interurbanes, concretament el 62 % segons dades oficials,  tenen lloc en carreteres secundàries. És per aquest motiu que des de la DGT han decidit posar fil a l’agulla amb l’instal·lació d’encreuaments intel·ligents.

Es tracta programa encarregat per corregir les mancances de seguretat als encreuaments de les carreteres secundàries.

Aquest sistema consisteix en la instal·lació de sensors i senyalitzacions que actuen de manera automàtica a les interseccions, i que s’encarregaran d’avisar als vehicles del risc per la presència en temps real d’altres vehicles entrant a l’encreuament.

El programa que s’encarrega de definir aquesta línia d’actuació s’anomena Instrucció 20/TV-110.

Com podem observar en el mateix document, a la pràctica, aquest sistema funciona activant una senyalització lluminosa de la via o fins i tot acústica (si el teu vehicle té comunicació telemàtica amb la infraestructura viària) en funció de l’activitat que registrin uns sensors ubicats a la zona. Aquests sensors s’encarreguen de recollir dades relatives al trànsit i a la circulació, a fi de que les senyalitzacions que en rebin els usuaris es corresponguin, en temps real, amb que cal extremar les precaucions en aquell moment i en aquell punt perquè hi ha un altre vehicle aprop.

És evident que la innovació que comporta el fet de que les senyalitzacions ens avisin en temps real de la presència d’altres vehicles, facilitarà que els usuaris les tinguem més en compte. No és la mateixa l’atenció que prestem en veure una senyalització estàtica que estem acostumats a passar sense problemes, a veure’n una que s’activa per avisar-nos de que hi ha un perill real a la intersecció. I és que els perills poden ser poc freqüents però alhora molt reals a la carretera.

Destacar que, segons proves que s’han anat realitzant amb encreuaments intel·ligents des de l’any 2016, la seva eficàcia ha resultat ser més positiva del que es preveia, aconseguint reduir els accidents amb víctimes en les seves zones un 65%, un 83% els ferits greus i un 67% les víctimes mortals.

No ens costa que a Catalunya s’hagin fet proves amb aquest sistema, però esperem que ben aviat el puguem gaudir, ja que ens sembla una iniciativa molt positiva i que aporta una eficàcia molt alta al respecte de la sinistralitat del nostre col·lectiu.