Home Blog Page 2

Handy – ESBK, la primera carrera de motociclisme paralímpic a Espanya

Finalment, i gràcies a la perseverança i als mèrits d’Álex Cruz i de Rubén Barea, entre altres, el motociclisme paralímpic aterra a casa nostra.

Aquesta nova competició tindrà lloc el dia 30 de juny i serà en categoria única, de la mateixa manera que es fa en les altres dues proves de referència (La Dream World Cup de Mugello o la International Bridgeston Handy Race de Le Mans).

A la foto: Diferents pilots amb diferents discapacitats, de diferents parts del món, a Mugello. Tots ells van competir amb un total de 35 participants discapacitats a la International Bridgestone Handy Race

Ara, gràcies a la Federació Valenciana de Motociclisme, a la Reial Federació Motociclística Espanyola i al Circuit Ricardo Tomo, tant ell com altres pilots podran competir a casa seva.

Els pilots participants tindran una tanda d’entrenaments, dues de classificació i una carrera.

La sortida, això si, serà llançada, mentre que la resta del reglament serà el mateix que el de ESBK.

A la foto: Ruben Barea, que va conèixer a Álex Cruz gràcies a l’associació “PilotosCapacitados”, i va estar amb ells seguint una jornada a Cheste.

El Rubén es un lesionat medul·lar (cua de cavall). El motociclisme de velocitat el va captivar, i va descobrir que era possible pilotar malgrat la seva discapacitat.

Es va comprar una moto, la va adaptar i després de tenir diverses experiències pilotant, va sol·licitar i li van concedir una cosa que des de l’associació portaven demanant feia molt de temps: Una carrera de motociclisme paralímpic.

Gràcies a l’impuls i la perseverança del pilot Álex Cruz i del Rubén, entre d’altres, el motociclisme paralímpic aterra al nostre país, deixant molt clar que les discapacitats físiques no són cap barrera per lliurar batalla en competicions de motociclisme.

A hores d’ara són tretze els inscrits provisionals: Nacho Pérez, Óscar Labiaga, Carlos Blanco, Juanma Ortiz, José Luis Peñacoba, José Ignacio Sáez, Antonio Montoya, Salvador de Manuel, Jordi Simón, Álex Cruz, Ezequiel Porcel, Luis Martínez Galindo i Rubén Barea.

(VIDEO) Escombrada de Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso, a Maverick Viñales i a Valentino Rossi

En declaracions posteriors, Jorge Lorenzo ha relatat:

No tienes muchas opciones si frenas un poco demasiado tarde, como me ha pasado. Ha sido mi culpa, mi error, y pido disculpas. Ha sido muy mala suerte tirar a ‘Dovi’, Maverick [Viñales] y Valentino [Rossi]; no ha sido su culpa, evidentemente, ha sido la mía. Lo único que importa hoy es la caída, desafortunadamente he golpeado a tres pilotos; pero si pensamos más allá de esto, ha sido un fin de semana en el que habíamos podido dar un paso adelante y estaba siendo consistente.

Mala sort, tàctica d’equip, un mal pilotatge… A què creus que s’ha degut l’accident?

 

El Moto GP de Catalunya 2019 mobilitzarà uns 185.000 aficionats al motociclisme

El Departament d’Interior desplega un dispositiu especial de trànsit i de seguretat amb motiu del Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP 2019

A través del CECOR (Centre de Coordinació) que s’ubicarà al Circuit, es pretendrà:

  • Incrementar la capacitat viària de les vies i l’entorn del circuit
  • Disminuir els retards en la durada dels recorreguts i augmentar la fluïdesa
  • Vetllar per la Seguretat Ciutadana al llarg de la competició.

L’assistència al llarg dels tres dies serà d’uns 180.000 espectadors, i només el diumenge, s’espera l’assistència d’uns 90.000 aficionats al Circuit.

Pel que fa a la mobilitat en els desplaçaments fins a la competició, aquesta serà d’un 65% en el cas de les motos, al voltant d’un 20% en el cas dels turismes i només d’un 15% si ens referim al transport públic.

Des del Servei Català de Trànsit, i degut a l’alta mobilitat durant aquest cap de setmana al llarg de la xarxa viària catalana, demanen a tots els usuaris de la via (tant a motoristes com a la resta de conductors de vehicles), que tinguin un comportament i unes actituds de respecte i protecció vers als vehicles de dues rodes. Cal evitar, diuen, els sinistres greus.

Si bé l’accidentalitat del col·lectiu respon moltíssimes vegades a un mal estat i a una mala infraestructura viària, és un exercici de responsabilitat recordar que, aquest any, ja son 21 els motoristes que han perdut la vida a les carreteres catalanes, un més respecte al mateix període del 2018.

Fem una ullada a factors de sinistralitat que depenen de tots els conductors a la via pública:

  • Les distraccions
  • La velocitat excessiva
  • El consum d’alcohol i altres drogues

Cal, però, que la DGT i el SCT facin el mateix exercici amb els factors que depenen d’ells, i no ens cansarem de recordar-ho:

  • Barreres protectores (“guarda-rails”) homologades per no ser un perill greu i letal per motoristes
  • Millorar i reparar l’estat de les carreteres
  • Adoptar polítiques útils i eficaces a favor de la seguretat viària dels motoristes
  • Treballar per adaptar el Codi Penal i la resta de la legislació a les conductes delictives i homicides de la carretera. 
  • Adaptin l’accés a grans ciutats com BCN a l’ús de les motos, com ara amb carrils exclusius i/o compartits amb busos i taxis.
  • Etc

Mesures especials d’accés i abandonament del Circuit

El SCT facilitarà carrils addicionals destinats a facilitar la fluïdesa i la seguretat tant pel que fa a l’accés com a la sortida del Circuit.

Recordem que les vies més problemàtiques en desplaçaments degut al GP son:

  • AP-7/C-33
  • C-35
  • C-17
  • BP-5002
  • BV-5003
  • C-352

Panells i senyalització d’informacio variable

Es reforçarà la ´senyalització per d’indicar amb més eficàcia les vies d’accés i les de sortida del circuit. Concretament, seran 19 les senyals informatives d’orientació que facilitaran l’accés al Càmping de Montmeló des de diferents vies d’entrada.

El SCT demana no utilitzar els itineraris marcats pels GPS als voltants del Circuit, ja que aquests no tenen en compte el dispositiu especial desplegat a la zona. Caldrà, simplement, seguir les indicacions del personal policial i autoritzat a peu de carretera.

Informació d’interès sobre l’estat del trànsit durant els 3 dies en que el dispositiu estarà activat

Els qui vulguin rebre informació actualitzada sobre l’estat del trànsit podran recórrer a:

Per últim, cal tenir en compte que en els Panells de Missatgeria Variable (PMV) que es trobin a prop del Circuit, s’indicarà als conductors les vies recomanades per accedir o marxar de les instal·lacions, segons la intensitat del trànsit.

Article elaborat amb informació del Departament d’Interior

Portar guants no ajuda a evitar accidents de moto. Arreglar les carreteres, si.

Hola Motoristes!

Un cop més tenim un debat obert amb la seguretat en el nostre col·lectiu.

La DGT amb el Sr. Pere Navarro al capdavant, vol treure una nova normativa per conduir una motocicleta. Independentment de la cilindrada i de si és dins o fora de població.

La mesura és obligar als conductors a la utilització de guants de motocicleta sempre que condueixin aquest vehicle.

Aquesta mesura, vista des de la meva experiència, em fa pensar que poc podrà evitar un accident. Si que reduirà les lesions a les mans del conductor, si per desgracia toca el terra amb aquestes, però el que és evitar…

Crec que si la DGT vol evitar accidents de trànsit, caldria revisar com estan les carreteres, les senyals i els possibles obstacles, que en una caiguda de moto pugin maximitzar les lesions dels motoristes. Ja que per desgracia la DGT, quan hi ha un accident, se’n renta totalment les mans, o al menys aquesta és la meva percepció.

A més a més, abans d’implementar l’obligacio de portar guants (que són un element de seguretat passiu) obligaria a les marques a utilitzar un color tipus fluor per què el gua passés a ser un element actiu en la seguretat. Com a molt, podríen obligar al motorista a portar elements de color llampant (com el fluor) per així ser mes visibles

La el fet d’obligar a l’ús un complement de seguretat passiu és un tema delicat de tractar, perquè NO AJUDA  a evitar l’accident, però si a minimitzar els danys i en molts casos lesions irreversibles, per això entenc la divisió que ha creat la noticia.

El col·lectiu dels motoristes cada cop es un col·lectiu més madur i més responsable. És fàcil veure com més usuaris de moto utilitzen colors com el groc fluor en el seu casc, jaqueta o guants per ser més visibles. I tot això, és perquè volen ser vistos pels altres usuaris de la carretera i ningú els ha obligat a comprar aquets complements amb aquest color, cosa que em fa pensar que son més conscients del que el Sr. Navarro creu.

I des d’aquí voldria recordar-li al Sr. Navarro (que molt possiblement coneix la diferencia) que per EVITAR un ACCIDENT primer influeix la SEGURETAT ACTIVA, i un cop tenim l’accident, actuen els ELEMENTS PASSIUS.

La segona mesura seria la de fer cursos voluntaris de seguretat.

Aquesta podria bonificar amb punts en el carnet a aquells conductors de motos que els realitzessin.

Per una part em sembla correcte, però per l’altre em fa una mica de por que es pugui convertir en un negoci poc ètic. Veurem com redacten aquesta nova normativa, perquè prefereixo esperar a llegir-la, a criticar sense saber.

Aquesta és la meva opinió sobre el tema dels guants, crec que hem d’utilitzar-los, però si volen obligar-nos utilitzar-los per evitar accidents, no crec que ho aconsegueixin.

Una abraçada per a tots V’s i gas!

Jsp CMX

Un motorista rus perd la vida despres de gravar-se conduint amb els peus

La víctima és un YouTuber de 33 anys de nacionalitat russa, que era conegut pels vídeos sobre motociclisme que penjava. Tenia més de 280.000 seguidors.

El seu últim vídeo no va arribar a publicar-lo, tot i que el va enviar a un amic. Se’l veia conduint de manera imprudent i temerària, a alta velocitat i amb els peus al manillar per controlar la direcció.
Poc després de gravar aquesta seqüència, va morir en xocar contra un cotxe.

És cert que no sabem amb exactitud si en el moment del xoc tenia o no els peus damunt del manillar, però és un fet que, moments abans, s’havia gravat circulant de manera negligent i a velocitats molt altes amb els peus al manillar.

Amb independència de la que s’acaba provant com a causant de la seva mort, és innegable que el seu comportament a la carretera era inadequat, perillós tant per ell com pels altres usuaris de la via,  i un despreci per la seva pròpia integritat física.

A hores d’ara, les autoritats estan investigant de qui va ser realment la culpa en l’accident en què va perdre la vida.

L’únic que se sap amb certesa en relació amb el vídeo, és que portava la mateixa moto en el moment del xoc.

El portal d’internet la gazeta.ru assegura que en el moment de l’accident, el YouTuber conegut com a Bolt va perdre el control de la moto, i va colisionar amb un cotxe que anava en direcció contrària.

En fotos que han realitzat usuaris de la xarxa que s’han desplaçat a la zona de l’accident, es pot veure que el velocímetre de la moto, en el moment del sinistre, marcava 150 km/h.

Un conductor begut i drogat mata a un motorista envaint el seu carril

0

El conductor del turisme ha donat positiu a les proves de consum d’ alcohol i de drogues i ha estat detingut.

Segons informa el Servei Català de Trànsit, el motorista hauria perdut la vida en col·lisionar amb un turisme que ha envaït el seu carril, a l’altura del quilòmetre 9,3 de la carretera BV-2111. El company responia a les inicials de X.A.G. i tenia 46 anys.

En ser sotmès per la policia a les proves de detecció de drogues i alcohol, el conductor del turisme ha donat positiu en ambdues, raó per la qual ha estat detingut per un presumpte delicte contra la seguretat del trànsit.

Pel que fa a la integritat dels dos ocupants del turisme, han sortit il·lesos.

A resultes del xoc s’han desplaçat a la zona, al ser activades a les 5:37 de la matinada, fins a cinc patrulles dels Mossos d’esquadra i dues ambulàncies del SEM.

Royal Enfield Himalayan 650 prevista pel 2020

Una moto espartana, fiable, robusta i adequada per tot tipus d’aventures degut a la seva mecànica i a la seva simplicitat. Així és una Royal Enfield, i així s’espera que sigui la nova incorporació al catàleg de la firma Índia que s’espera per l’any vinent.

El director de la firma, Siddhartha Lal, ha filtrat la voluntat llançar una germana gran de les motocicletes actual de la companyia, i que competiria amb les recentment introduïdes al mercat Continental GT 650 i Interceptor 650.

El llançament oficial d’aquesta nova Royal Enfield 650 s’espera per l’any 2020, un fet que ens sorpren una mica si, fent memòria, recordem que la primera versió de la Himalayan de 441cc, va ser força criticada per la limitada quantitat de proves a les que es va sotmetre abans del seu llançament.

Podríem dir que les Himalayan actuals no fan gala del nom que ostenten, i és una llàstima degut al potencial que té aquest tipus de moto. Aprofitarà la companyia el llançament de la 650 per conquistar als aficionats de l’aventura?

Si fem una ullada al que s’espera del nou model, sembla ser que portaria un motor bicilíndric de 648 cc, 48 CV a 7250 rpm i 52 Nm a 5250 rpm, amb una caixa de canvis de 6 velocitats. Aquestes prestacions afavoririen un bon rendiment tant a velocitats lentes com a velocitat de creuer en vies més ràpides.

Un motorista en estat crític a Monistrol de Montserrat

0

El motorista, que hauria col·lidit amb un turisme, ha estat traslladat a l’hospital i es troba en estat crític, segons afirma l’ACN arran d’informació facilitada pels Serveis d’Emergències Mèdiques.

Pel que fa als ocupants del cotxe, aquests han resultat il·lesos.

Ampliarem la informació quan en tinguem més detalls.

Anàlisi d’accident de moto durant un recorregut rutinari (VIDEO)

A través de les xarxes ens arriba el vídeo següent: En plena congestió viària, segurament en hora punta d’anada a la feina, s’observen els diversos carrils circulatoris d’una autovia.

Als pocs segons de vídeo podem observar una moto que avança a una velocitat notablement superior, a la resta de vehicles. A més, ho fa entremig de dos carrils, o si més no, superant al cotxe que hi havia al seu propi carril, per la seva dreta.

Ja sabem que per moure’ns més fàcilment entre el trànsit a vegades fem aquest tipus de maniobres, però si les fem, ha de ser amb la màxima cura i precaució, i adequant la velocitat a les circumstàncies de risc de la via en aquell moment. Per descomptat, cal canviar-se a un carril en el que no hi hagi ni vingui ningú, ja que sobrepassar a un altre usuari dins del seu propi carril i a sobre per la dreta, és una temeritat i una falta de respecte als altres usuaris de la via.

El cas és que el raonament no queda amb aquesta maniobra, sinó que segons després apareix un segon motorista en escena que fa exactament el mateix. Què passa? Que si un mateix no es comporta degudament a la carretera procurant no incrementar riscos, pot coincidir en que altres usuaris de la via tampoc es comportin com ho han de fer. És llavors quan hi sortim perdent com a usuaris físicament vulnerables de la xarxa viària, i ens convé fer memòria de que tot plegat es tracta de reduir riscos i de circular amb la percepció necessària i responsable d’uns riscos que són reals.

En la situació que podem veure al vídeo, un cotxe de dins del carril des del que el motorista pretenia avançar a alta velocitat (alta velocitat en contraposició amb la congestió evident del trànsit), el turisme canvia de carril sense mirar ni senyalitzar la maniobra. El final és el previsible, i la culpa? Compartida.

És dur i a vegades costa, però cal tenir el valor de fer autocrítica. La nostra accidentalitat és molt alta i no ha ha cap dels factors causants que estigui exempt de responsabilitat.

Molts ànims al company accidentat.

Fjord Rally, l’infern blanc

Fa pocs dies vam encetar nova estació i nou any, l’hivern encara que sembli el contrari, obre portes per a sortides, viatges i aventures amb moto.

(L’Article va ser escrit a finals de l’any passat, el que passa és que, per soques, entre una cosa i l’altra no el vam publicar al final. Disculpes, Eloi!)

Un nou article, una nova proposta musical.  El tema “one friend” de Keb’ Mo’, si mireu el videoclip al youtube, veureu que és en blanc i negre, els colors de Noruega durant l’hivern.

Aquest tema reflecteix els sentiments que percebo en aquests viatges: pau, tranquil·litat, soledat i a la vegada perill. La neu esmorteeix els sons i la neu sovint no ens deixa veure més enllà.

El Fjord Rally és una trobada de motos de dues rodes, ni sidecars, ni tricicles, ni quads. Els organitzadors l’anomenen la trobada més dura del món, és una trobada hivernal i infernal a la vegada. L’emplaçament d’aquesta trobada és a la cara sud de la glacera Jostedal, un indret màgic i espectacular de Noruega.

Per arribar a aquesta trobada és totalment imprescindible portar rodes de claus, molts trams de carretera són perfectes pistes de gel sense cap engruna de neu.

Cal circular amb molta, molta prudència i a baixa velocitat. Qualsevol imprevist per part nostra, d’un animal o un altre vehicle que perdi el control, pot ésser un accident greu o mortal.

Una vegada un motorista, o més ben dit una persona que circula amb moto, em va dir que havia anat al Fjordrally i que circulava a 120 km/h. Doncs una perfecta imprudència i falta de racionalitat. Si l’objectiu d’un viatge com aquest, és explicar que has circulat per carreteres gelades a 120 km/h, és que l’escala de valors està sota zero com les temperatures.

Fa anys que ens coneixem amb el Thomas i el Christian, ex-sidecaristes organitzadors del Fjord Rally. Ens vam conèixer a Noruega un gener molt abans d’existir aquesta trobada.

A la tercera edició del Fjord Rally vam decidir anar-hi amb una moto ben lleugera, no ens hi deixaven anar amb el nostre sidecar. Vam preparar la DRZ 400 que tenia aleshores, amb uns neumàtics de claus Mefo, oli al motor 5W-40 (per aguantar temperatures de -25ºC.), una visera del casc amb resistència, bateria de recanvi i l’equipatge just i indispensable.

El que més por em feia era conduir dues persones dalt de la moto, això dificulta molt més l’estabilitat i l’equilibri pel fet d‘elevar el pes del centre de gravetat de la moto.

Vam anar amb cotxe fins a Frederickshavn (Dinamarca), allà a dalt de  la moto agafaríem el ferri fins a Oslo on començaríem a circular. No veiem com anar des de Mataró fins a Dinamarca dues persones, dos neumàtics de recanvi de claus i l’equipatge, circulant amb una DRZ durant 2300 km.

Des d’Oslo fins a la trobada són uns 375 Km. que s’han de fer amb dues jornades obligades.  La primera parada la vam fer al càmping de Gol, circulàvem entre 40 i 60 km/h. La mateixa tensió d’aguantar l’equilibri feia que el fred no fos tan molest com quan circules amb sidecar.

A Borgund vam visitar l’església de fusta del s. XII, una de les poques que queden en el seu lloc original.

Vam continuar fins a Øvre Årdal, a la punta del Sognefjord on viu l’amic Sven. Estaríem un parell de dies amb ell abans d’anar cap a la trobada i aprofitaríem per fer una mica d’esquí nòrdic.

Ja és hora de continuar el viatge cap a la trobada, agafem un petit transbordador per creuar el Sogne fiord i enfilem direcció Gjerde.

Just arribar a l’hotel Jostedall, destí de la trobada, surt a rebre el Christian amb una forta abraçada. Ens diu que un assistent a la trobada ha tingut un accident greu. No és impossible arribar al Fjord Rally, però tampoc és fàcil.

L’endemà ens preparem per fer una visita guiada a una cova de gel sota la glacera Jostedal. Aquesta excursió només es pot realitzar a l’hivern i amb un guia expert. Hem de travessar un llac glaçat esquiant i entrar a la cova per un riu subterrani que durant l’hivern està totalment glaçat.

Estem dues hores i mitja esquiant fins a arribar a la cova. La cova és impressionant, davant nostre contemplem una gran sala amb el terra, sostre i parets de gel i una temperatura interior de -17ºC.

Estem molt contents d’haver arribat a la trobada, és la primera vegada que assisteix una moto amb dos passatgers. Tot i que circulem a una velocitat més lenta que les altres motos, el més important és arribar i gaudir del viatge i companyia dels assistents.

Eloi Esgleas