Home Blog Page 3

Descompte directe de 500€ en la compra online d’una Triumph

0

Fins a 28 models es veuen beneficiats d’aquesta oferta de la firma britànica

Degut a la situació de confinament actual, Triumph ha pres la iniciativa premiant als que decideixin comprar una moto amb un descompte directe de 500 euros.

Si, potser no és el millor moment en pensa en comprar una moto nova, però el cas és que si per casualitat estaves decidit a canviar de moto, és una promoció interessant.

A més, tenim la opció d’acumular aquesta oferta amb altres que pugui tenir en vigència la mateixa firma, com són els 1000€ de descompte directe, el finançament sense interessos, unes maletes de regal en el cas de les Tiger 800 o, fins i tot, l’assegurança gratuïta durant un any, entre d’altres promocions.

Cal tenir en compte, això sí, que no és una oferta il·limitada, sinó que s’acabarà amb 28 unitats venudes o, com a màxim, el dia 10 de maig.

Per beneficiar-te d’aquesta oferta es requereix fer un dipòsit de 500 € online. Passades 24 rebràs un correu electrònic de confirmació de l’operació a fi de posar-te en contacte amb el concessionari. Si pel que sigui canvies d’opinió, podràs fer-te enrere simplement responent a aquest correu i et tornaran els 500€ de dipòsit.

Per a més informació podeu visitar la pàgina oficial de la promoció fent clic aquí.

Sibèria des de l’asfalt

0

L’objectiu d’aquest viatge era arribar a Irkutsk, ciutat a la vora oest del llac Baikal a la Sibèria Oriental.

Quan es prepara un viatge llarg com aquest, sovint deixa de ser un viatge turístic i es converteix en un repte, on el principal atractiu és assolir el destí passi el que passi.

No per això deixa de ser menys atractiu.

La gran majoria de viatges que realitzem la meva parella i jo, són viatges on triem els indrets concrets que volem visitar, però de tant en tant fem algun viatge on el motiu és arribar a la meta. A vegades aquests, són criticats o sovint no s’entén fer tants quilòmetres per visitar tant poc.

Abans de res, he volgut fer aquesta introducció perquè s’entengui bé aquest viatge, els preparatius i l’execució. Per diferenciar molt bé el viatge “turístic” del viatge “repte”.

Explicaré els punts més importants que crec que s’han de tenir en compte per fer un viatge llarg, sigui on sigui, especialment Rússia. Els indrets que podem visitar o deixar de visitar, en aquest cas queden en segon terme, tot i que faré uns esments dels que vam visitar i dels que sobretot es poden visitar i no ho vam fer per falta de temps.

Dos anys abans del viatge vaig decidir aprendre rus. No era la primera vegada que anava a Rússia amb moto i sabia de primera mà quins eren els problemes de no poder comunicar-te amb les persones d’un país on, majoritàriament, només parlen rus.

I realment els problemes vénen a les fronteres i en els controls policials.

Val la pena aprendre un idioma per fer un viatge? I tant. Ben segur que repetiràs i tornaràs a utilitzar el que has après en un futur.

Un altre punt important és tenir cartografia detallada en paper del país i tenir ben marcades les zones militars restringides. Per sort, el pare de la meva professora de rus és topògraf i havia treballat per l’exèrcit.

També cal fer una planificació dels dies que tenim i dels quilòmetres que s’han de fer diaris.

França, Itàlia, Àustria i Hongria són països on es pot circular força de pressa i la mitjana de quilòmetres diaris serà alta. Però cal tenir en compte que a partir d’Ucraïna i quan entrem a Rússia la mitjana no serà tan alta.  

Què portem?

Res, i a partir d’aquí anem afegint alguna cosa. És broma, però cal tenir molta i molta cura en l’equipatge.

Comencem amb les eines i els recanvis que puguem necessitar. No ens refiem de trobar pneumàtics si amb el joc que portem a la moto no en tenim prou. Nosaltres vam sortir amb un joc de pneumàtics de carretera i portàvem un joc de pneumàtics mixtos Pirelli MT60 per circular per pistes.

Una bona farmaciola amb utensilis per curar talls, antibiòtics, antiinflamatoris, quelcom per tallar diarrees, col·liris pels ulls i el que creiem necessari.

El tema de la roba, la muda neta i la muda bruta, durant el camí sempre pots anar rentant la roba en una pica.

No ens deixem un trípode i la càmera fotogràfica o/i de vídeo.

Tota la documentació i planells, sobretot portem un parell de fotocòpies de tots els documents. No ens deixem el permís de circulació internacional.

El fogonet i una mica de menjar per passar un parell de dies, ja anirem comprant menjar durant el viatge.

Diners. Ni la moneda d’Ucraïna ni de Rússia la podem aconseguir aquí. L’haurem de canviar quan entrem al país. A Rússia accepten més bé la targeta Master Card que la Visa o American Express. La gestió de comprar moneda en els bancs no és tan fàcil com aquí, però s’acaba canviant els diners. És molt aconsellable portar euros i dòlars americans en metàl·lic.

Una bona assegurança mèdica personal. Aquest punt és molt important. Si la moto la perdem, no deixa de ser una moto. Si ens perdem nosaltres mateixos, no trobarem recanvis ni amb tot l’or del món.

Per passar una frontera on siguin necessari visat i permisos per al vehicle, hem de fer una previsió d’un mínim de 3 hores i sempre anar-hi a primera hora del matí. En aquest cas vam dormir a un poble d’Ucraïna, just abans de la frontera amb Rússia per poder ser-hi l’endemà ben aviat. No totes les fronteres accepten aquests tràmits, només les més importants.

Els tràmits sempre són els mateixos: presentar el visat, la invitació oficial, declaració de les pertinences que portem, tramitar l’assegurança i el permís de circulació del vehicle.

Atents amb aquest permís!!!. Caduca cada 15 dies i s’ha de renovar abans que caduqui a qualsevol oficina de policia. Si ens caduca el permís, tindrem un greu problema, perquè en aquest moment la moto deixa de ser un vehicle de trànsit turista, per ser una mercaderia entrada sense cap mena de registre, per tant una mercaderia il·legal dins el país. I sovint resulta impossible poder tornar a obtenir un permís de circulació per continuar circulant o treure el vehicle del país per retornar-lo a casa.

Si això passa i s’ha de sortir del país amb un altre mitjà que no sigui amb la moto que hem entrat, caldrà avisar a l’ambaixada o consolat espanyol a Rússia i notificar-ho per tal de no tenir problemes en els controls de duana de l’aeroport o dalt d’un tren en abandonar el país.

Pel que fa a les persones, un cop entrem al territori rus, ens han de segellar la targeta d’immigració. Si ens allotgem en un hotel, la recepció s’encarregarà del tràmit, si ens allotgem a un alberg o casa privada, aleshores nosaltres haurem de buscar una oficina on ens puguin fer el tràmit, només cal preguntar i ens hi dirigiran. Aquí anirà molt bé si podem parlar una mica de rus.

Circulant per les carreteres principals cada 100 km trobem benzineres amb 95 octans. Hem d’anar amb cura de no sobrepassar els 90 – 100 Km / h, les carreteres estan plenes de radars i les multes s’han de pagar a l’acte.

També ens trobarem sovint amb controls de policia quan canviem de províncies. Un control en sortir i un altre en entrar a la següent província. Ens demanaran on anem, el visat i la invitació.

Si podem dirigir-nos amb rus al policia, facilitarà molt la gestió. En el nostre cas, moltes vegades només ens preguntaven d’on veníem, on anàvem i sense més, ens deixaven continuar.

Tant a Ucraïna, com a Rússia els allotjaments són molt barats i els àpats també.

En aquest viatge, anàvem dos amb una moto i vam optar per no agafar la tenda per falta d’espai. I la veritat és que la despesa en allotjaments dins el territori rus no va ser gaire elevada. El preu mitjà és de 20 / 30 € dormir dues persones.

 

Per creuar les ciutats grans, sempre trobarem desviaments cap a les perifèries, moltes vegades aquestes carreteres de circumval·lació són sense asfaltar i plenes de forats, sembla que de cop t’hagis equivocat de carretera però només cal seguir el trànsit de camions i no preocupar-se.

A Kíev val la pena parar-se un dia, és una capital enorme i arquitectònicament molt rica.

Vam deixar la visita de Moscú per a la tornada. Volíem avançar per passar els Urals i entrar a la Sibèria occidental.

Prop de la ciutat d’Omsk, en una benzinera, ens vam trobar dos vehicles anglesos que estaven fent el Mongol Ral·li. Ens van explicar que els hi caducava el visat de Rússia i necessitaven entrar abans de dos dies al territori Kazakh o Mongol, però s’havien trobat que a dues fronteres no els deixaven entrar amb els vehicles. Aleshores els hi vam explicar que no a totes les fronteres podien fer els tràmits dels vehicles. En els nostres mapes ens marcaven les fronteres on podien entrar vehicles estrangers i els hi vam indicar la propera frontera més a prop.

Em va fer il·lusió creuar Novosibirsk. A finals dels 80’ havia llegit un article al Solomoto d’un motorista que havia fet  Barcelona – Novosibirsk. Allò era anar a la fi del món i la ciutat em recordava aquelles pàgines llegides.

Al sud de Novosibirsk, a uns 700 km, trobem la regió natural dels Monts Altai. És una zona turística russa on podem fer excursions a peu, muntar a cavall o practicar ràfting. Un paradís dels esports de muntanya.

De Kansk a Irkutsk hi havia un tram de 300 km de pista, no hi havia asfalt i la pista estava en molt mal estat. Actualment ja està tot asfaltat.

Aquest tram de pista s’havia de fer en tres dies. Durant el trajecte, trobàvem camions bolcats  i forats al terra de més d’un metre de profunditat.

 

Finalment arribem a Irkutsk i enfilem direcció nord cap al Llac Baikal. El Baikal és el llac més gran i profund del món. De fet és com un mar però d’aigua dolça. Tota la zona del Baikal és preciosa.

Llac Baikal

Tràiler del viatge

Aplaçats els GP de Catalunya i el GP d’Itàlia d’aquest 2020

0
GP Catalunya Cancel·lat

El Gran Premi de casa nostra, previst pels dies 5 al 7 de juny, i el d’Itàlia, que s’havia de celebrar del 29 al 31 de maig, s’han acabat aplaçant.

Ambdues modificacions han estat confirmades per la IRTA (International Road-Racing Teams Association), la Federació Internacional de Motociclisme i Dorna Sports. Els aplaçaments de Catalunya i Itàlia es sumen als del GP d’Espanya de Jerez, i al Gran Premi de França a Le Mans, pels quals encara no hi ha dates noves. S’hi sumen les cancel·lacions al Gran Premi de Qatar, i els canvis dels Grans Premis de Tailàndia, i de les Amèriques.

Tal i com queda la cosa, no serà fins els dies del 19 al 21 que podrem gaudir del motociclisme de la categoria reina del Gran Premi D’Alemanya, a Sachsenring. Una setmana més tard tindríem la competició a Holanda amb Assen.

Us deixem amb el vídeo que ha publicat HRC en motiu d’aquests dies més difícils.

VIDEO: El canvi de marxes manual d’una moto elèctrica: la Kawasaki EV

0

El treball sobre les motos elèctriques sembla que segueix la línia de treball correcta: la de perseguir la passió que transmeten les motos de combustió. És d’agraïr que els fabricants no busquin simplement desenvolupar el concepte de la mobilitat, sinó que dediquin temps i recursos en la recerca de sensacions autèntiques.

Això és que ens ha mostrat Kawasaki amb la seva EV Endeavar: Com pot funcionar el sistema de canvi manual en una moto elèctrica. No oblidem que es tracta d’un prototip de la marca japonesa, però gràcies al vídeo que ens han fet arribar ja podem veure com, amb la implementació d’aquest sistema, posen a prova l’entrega de potència en motos elèctriques segons les diferents circumstàncies durant la conducció.

Seguim a l’espera de més novetats al respecte del desenvolupament d’aquest i d’altres models de motos elèctriques. D’una manera o d’una altra són, com a mínim, una part important del futur del motociclisme.

A sota d’aquest vídeo us deixem les altres 4 entregues, també en vídeo, de Kawasaki sobre la EV Endeavor.

Anteriors entregues:

Participa al sorteig d’una Bonneville T100 donant 10€ a la Creu Roja

0
Triumph Bonneville T100 Bud Ekins

L’equip de Triumph Espanya s’ha adherit al Pla Creu Roja Respon, amb la voluntat de posar el seu gra de sorra a favor de la lluita contra el Covid-19. Amb aquesta iniciativa, des de la firma anglesa pretenen mobilitzar recursos i capacitats per donar suport a més del milió de persones que ho necessiten.

En aquest portal ho hem repetit mil vegades, i des de Triumph ho tornen a dir: El món del motociclisme ha estat marcat sempre per la solidaritat, i aquesta situació actual fa necessari mobilitzar al col·lectiu de les dues rodes, en aquest cas a favor de Creu Roja.

La organització creu que fan falta un total de 10.715.555 € per contribuir al benestar de les persones que es troben en situació vulnerable, al llarg de les pròximes setmanes i dels pròxims mesos.

Per aquest motiu des de Triumph han impulsat el següent sorteig, en el qual donaran totes les participacions del sorteig d’una Bonneville T100 Edición Especial Bud Ekins a la Creu Roja. I a més, és clar, el que en resulti guanyador podrà gaudir de la fi del confinament amb una moto impressionant decorada, a més, amb els colors de la Creu Roja.

Recordeu, això si, que per entrar al sorteig heu de fer un donatiu de mínim 10 €, i que per cada 10 € donats, teniu més oportunitats de guanyar la moto.

La data del sorteig, acordada amb la Creu Roja, és la del 15 de juny del 2020.

Podeu accedir a l’enllaç de la pàgina oficial del sorteig fent clic aquí.

L’EICMA de Milà es manté al calendari tot i l’absència de KTM i BMW

0
EICMA 2020

Han saltat les alarmes al sector de les dues rodes arran de la cancel·lació de la participació de BMW i de KTM tant de l’EICMA de Milà, com en l’INTERMOT de Colòmbia.

Tot plegat ha tingut lloc aquesta setmana passada, en que el grup KTM AG (compost per KTM, GasGas i Husqvarna) i el de BMW, han anunciat que cancel·len la seva presència tant a l’INTERMOT com a l’EICMA d’aquest any. L’ensurt per part del sector no va dirigit únicament a l’absència d’aquestes dues corporacions, sinó que fa témer que hi pugui haver un efecte dominó com va succeir amb el Mobile World Congress, que finalment es va cancel·lar.

Al respecte del sarau causat, l’organització d’EICMA han comentat que respecta les decisions de no assistir-hi com a legítimes, però al mateix temps, les considera prematures, ja que l’esdeveniment està previst pel novembre. A més, reconeixen el moment complex que s’està vivint i que “requereixen cohesió i una gran atenció dirigida als desitjos de la indústria de les dues rodes i a la seva cadena de subministrament”.

Finalment, des de l’organització conclouen que “l’EICMA està confirmat”, tot i que reconeixen que tots els escenaris a dia d’avui són possibles, inclosa la cancel·lació.

Amb ADN de Fireblade: La nova Honda CBR 600 RR-R 2021

0
Honda CBR 1000 RR-R 2020

No és que parlem d’una espècie en perill d’extinció, però és cert que les motos de tipus R han perdut pes dins de la indústria al llarg d’aquests últims anys. L’increment de la popularitat de les motos trail, un major ventall de motos polivalents i econòmiques i l’enduriment legislatiu vers les altes velocitats, han anat transformant l’interès de molts usuaris del sector, fins al punt que el mercat hi ha anat cedint.

Per si fos poc, i degut a l’augment dels impostos de matriculació per causa de l’increment de les mesures de prevenció a la contaminació, el cost d’aquest tipus de motos s’ha vist incrementat notablement respecte al d’anys enrere.

Segons filtra la revista Young Machine, la firma japonesa està treballant en el retorn de la CBR 600RR-R, emprant com a base la Fireblade 2020.

La nova 600 RR-R serà molt semblant a nivell estètic que la seva germana gran, la CBR 1000RR-R. A més, n’adoptarà també la majoria de les ajudes electròniques.

Filtrat el retorn de la Honda 600 RR-R

Això si. Honda haurà de realitar canvis importants a nivell intern del motor respecte al model de 2017 (l’últim que es va vendre a Europa de la 600 RR-R), a fi d’adaptar-se al nivell d’emissions i soroll requerit per la norma Euro 5.

Quan la podrem veure? Doncs segurament el mateix 2021 ja tregui el cap a l’EICMA de Milàn. Pel que fa al preu, tenint en compte que la competència es mou entre els 12.225 de la Kawasaki Ninja i els 17.765 de la Triumph Daytona 765 en edició limitada, podria rondar els 15.000 €.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

Revelats tot els detalls i un vídeo de la BMW R 18 2021!

0
BMW R 18 2021
BMW R 18 2021

La firma alemanya ha publicat fa menys de 24 hores tots els detalls de la seva cruiser amb el major motor bóxer de la història. Per si fos poc, a més, n’ha difós un vídeo de promoció.

Carregada de detalls, amb un disseny molt treballat i amb un motor de 1800 cc, la BMW R 18 2021 es dóna a conèixer amb les característiques següents:

  • 91 cv de potència
  • 1802 cc
  • 150 Nm de parell motor entre les 2.000 i les 4000 rpm
  • Monoamortidor posterior amb ajustaments
  • Forquilla de 49 mm de diàmetre
  • Frens de doble disc davanters de 300 mm
  • 345 kg de pes

Com ja ens té acostumats, BMW dota de tecnologia destacable a la R 18 2021. Li confereix tres modes de conducció (Rain, Roll i Rock), a més d’equipar control de tracció desconnectable ASC i control de par d’arrastre MSR incorporat de sèrie. Per si fos poc, el fabricant incorpora la possibilitat d’instal·lar com a extra l’assistent de marxa enrere i el d’arrancada en pendent.

Amb color negre, ratlles blanques i detalls cromats serà el model First Edition de la BMW R 18, que farà pinya amb el model estàndard per irrompre al mercat de les cruiser amb més personalitat.

No oblidem, com ja havíem pogut veure en les versions prototip, que els afortunats que en vulguin adquirir una disposaran de diverses opcions de personalització, a més de diversos accessoris originals que s’han desenvolupat colze a colze amb Roland Sands.

Us deixem amb el vídeo que es va publicar ahir mateix sobre la BMW R 18 2021.

Transferència de motos online

0
Permís de circulació

Avui us portem un servei força curiós: el de la transferència de motos de manera 100% online.

Ens han proposat de parlar-ne i ens ha semblat útil. Es tracta de la possibilitat de realitzar un canvi de titularitat de motos online, de tal manera que ens estalviem haver de demanar cita prèvia i també la resta de tràmits presencials.

La plataforma que porta el servei és Transferencia24, i s’ocupa de les tasques següents:

  • El contracte de compra-venda de la moto
  • Transferència de la moto a la DGT
  • Gestiona les taxes i els impostos de Transmissions Hisenda
  • connexió telemàtica amb la DGT i l’Agència Tributària

Quins tràmits podem realitzar online?

No només tenim la possibilitat de realitzar telemàticament la transferència de la moto, sinó que també podem gestionar informes de motos, notificacions de vendes i cancel·lacions de domini.

Tot plegat ens sembla força interessant, especialment degut a la situació de confinament pel Covid-19.

Des de Transferencia24 ens han assegurat que segueixen treballant de manera habitual, ja que tots els seus serveis son telemàtics. A més, ens han explicat que la validesa del permís de circulació provisional s’ha ampliat en un plaç de 90 dies.

Us deixem un vídeo a continuació perquè pugueu veure el funcionament del servei.

Presentada per sorpresa la Honda CB-F Concept

0
Honda CB-F Concept

En motiu de la pandèmia s’ha avançat l’esdeveniment online, que estava previst per la 36a edició del saló Osaka Motorcycle Show 2020, i també per la 47a del Tokio Motorcycle Show.

El passat 2019 la sèrie CB d’Honda va fer seixanta anys, i des de la firma de l’ala daurada han volgut reflectir el seu recorregut en aquesta moto: la CB-F Concept.

Aquesta busca ser un homenatge a la CB900F (o bé CB750F en versió Japonesa), i representar la línia d’un model que ha esdevingut un referent del motociclisme arreu del món.

Per desgràcia, de moment i com ja heu pogut llegir, es tracta d’un prototip. Amb tot, pensem que acabarà arribant al mercat d’aquí no gaire.

Característiques:

  • 998cc
  • 4 vàlvules
  • 4 cilindres en línia
  • Refrigeració líquida
  • 145 cv a 10.500 rpm

Us deixem, per acabar, amb l’enllaç al vídeo de l’Honda Virtual Motorcycle Show, on hi podreu trobar 29 motos de la firma, entre les quals hi ha la CB-F Concept. El podeu veure fent clic aquí.