fbpx
Tecnimoto.com
Inici Blog Pàgina 36

Suzuki on Route, nova app gratuïta de rutes

Suzuki posa en marxa una aplicació web per promoure les sortides en moto. “Suzuki On Route” també servirà per organitzar quedades en moto en grup.

Si ets dels que els agrada sortir a fer rutes en moto, això t’interessa. Suzuki presenta “Suzuki On Route”, una aplicació web d’accés gratuït en la que pots compartir els teus viatges preferits i conèixer altres rutes pujades per altres motoristes. L’objectiu d’aquesta plataforma és convertir-se en la xarxa social dels motoristes que solen fer rutes.

Per gaudir de “Suzuki On Route” només cal que entris a www.suzukionroute.es i et donis d’alta de manera breu, ja que permet el registre mitjançant Facebook. Després simplement hauràs d’editar el teu perfil i començar a explorar l’aplicació.

L’usuari tindrà a la seva disposició multitud de rutes, però a més podrà crear les seves pròpies per compartir-les a la vegada amb els altres. El seu ús és molt intuïtiu i sembla força senzill, elegint els punts d’inici i d’arribada a més del tipus de moto al que està dirigit el recorregut. També és poden pujar fotografies de la zona. Després es podrà compartir la ruta amb la resta dusuaris, que podran veure la durada i els kilòmetres aproximats.

Una de les millors funcionalitats de “Suzuki on Route” és la possibilitat d’organitzar quedades, promovent així les sortides en moto i realitzar rutes en grup. El sistema tindrà notificacions d’altes i baixes en la quedada que s’hagi organitzat.

La app web és utilitzable a més en qualsevol dispositiu, especialment des del mòbil, en el qual farà ús dels seus sistemes de geolocalització. Una aplicació nova d’aquestes característiques que a més és gratuïta sempre és interessant de provar.

Clica aquí per accedir a Suzuki On Route

Enrabiada de Dani Pedrosa al desintegrar-se el seu pneumàtic davanter al GP d’Aragó

Imatges de motorpasionmoto.com

Dani Pedrosa ha tornat a tenir, novament, problemes amb Michelín. I és que la seva relació amb els pneumàtics d’aquesta marca està arribant a un punt de difícil comprensió.

Al mateix temps que el seu company d’equip brillava amb força aconseguint una impressionant victòria al Gran Premi d’Aragó, Dani Pedrosa estava suant la cansalada per sobreposar-se al paper que estava oferint la seva roda davantera.

1366_2000-1

Per desgràcia, avui no hem aconseguit un bon resultat, ja que hem tingut una carrera molt difícil. No he tingut adherència des del començament de la carrera i no podia sortir de les corbes amb velocitat. A les primeres voltes, no podia accelerar en la sortida dels viratges i perdia terreny respecte a la resta dels pilots.

He intentat gestionar-ho de la millor manera possible, però unes voltes més tard he començat a patir també amb el pneumàtic davanter. He començat a tenir una vibració molt important i quan ha acabat la carrera era evident que hi havia algun problema. He intentat lluitar amb Crutehlow, però he hagut de disminuir el meu ritme. Ha estat una pena, però ara hem de mirar endavant.

1366_2000-2

En el Gran Premi de San Marino Dani Pedrosa es va imposar a tots emprant el pneumàtic davanter de compost tou, una goma que s’adapta a les característiques del seu pilotatge i que va utilitzar per aconseguir guanyar a casa de Il Dottore. Però després de l’alegria de Misano, a Aragó va arribar el desengany al veure que no es podria emprar aquest compost.

Va acabar sisè, que ja és bastant, però profundament disgustat. Després de la carrera el Dani no va comentar pràcticament res al respecte, però el dissabte després de la Q2, el pilot responia amb un contundent”Si, és obvi“, quan un periodista li va preguntar si pensava que Michelín havia de treballar molt més amb el pneumàtic davanter.

1366_2000-3

Aquestes tres paraules van semblar tornar-se en contra seva el diumenge havent de patir amb una roda posterior que no oferia adherència suficient i amb una davantera repleta de vibracions a mesura que s’anava desintegrant de manera exagerada, profunda i irregular. El Dani va intentar frenar la moto de totes les maneres possibles a l’entrada de les corbes, inclús arrossegant la seva bota esquerra per l’asfalt de Motorland i deixant casi exposats els dits al final de la carrera. Ho podeu comprovar a la fotografia.

L’enrabiada del barceloní va ser monumental. Se’l va poder veure al box un cop acabada la carrera parlant visiblement contrariat amb els tècnics de Michein. Si les gomes franceses l’estan portant per mal camí, el del Gran Premi ‘Aragó va ser el major exponent d’una temporada totalment diferent a la que esperava tenir el Dani aquest 2016.

Amb la roda posterior no va tenir adherència des de l’inici, fet que podria explicar-se per la posada a punt a la seva Honda, però l’estat de la goma davantera francesa a l’acabar la carrera d’Aragó és difícil d’explicar. Tant és així que segons el diari Marca, a l’acabar la carrera HRC va convocar una reunió urgent a la que van assistir Nakamoto i Suppo, Nicolas Goubrt (Michelín) i Carmelo Ezpeleta (Dorna).

L’objectu de la reunió va ser intentar buscar una solució i evitar que problemes com els de Pedrosa tornin a ocórrer. Sempre hi poden haver caigudes i pneumàtics defectuosos, però el d’aquest any està sent excessiu. SI bé és cert que és la primera temporada de Michelín després de la tornada a MotoGP, cal reconèixer que els falta molt camí per recórrer.

Font de l’article: Motorpasiónmoto

Localitza els radars amb el mòbil

Abans de compartir amb vosaltres aquest article us volem informar de que si bé conèixer la ubicació dels radars és quelcom lícit, tant que fins i tot la DGT ofereix la seva pròpia base de dades per consultar la ubicació de tots els radars actius, compartir la ubicació dels controls policials no ho és. I és que fer-ho compromet la seguretat dels agents i la de la tasca que estan realitzant, una tasca que pot estar relacionada, o no, amb el trànsit, però que de compartir-la posem en risc qüestions que poden ser importants per a tots. A part de que fer-ho pot comportar sancions.

Dit això, i si estàs interessat en un avisador de radars, el teu smartphone et pot ser d’utilitat. De fet pot convertir-se amb una bona eina per a estalviar-te multes de trànsit. Per aconseguir-ho et facilitem les millors aplicacions que et permetran detectar els radars.

Radardroid

app2

És la més cara de totes les de la llista en la seva versió Pro, però el servei que ofereix aquesta versió fa que pugui merèixer la pena pagar-ne el preu: podrem retirar-ne la publicitat i ens avisarà dels radars en funció del carril pel que estiguem circulant, a més de que ens permetrà executar-la en segon pla, entre d’altres funcions. La versió gratuita de l’aplicació, la Lite, disposa d’avisos sonors pels radars i també es pot utilitzar com un GPS convencional.

  • Disponible a: Android
  • Preu: La versió Lite és gratuita i la versió Pro costa 5.99 €

TomTom Radars de Trànsit

img_0001

Aplicació que detecta els radars en ruta i que inclou informació, no només de TomTom (un dels majors fabricants de navegadors del món), sinó que també inclou informació aportada pels usuaris de l’aplicació, a fi d’actualitzar la ubicació dels cinemòmetres (radars). El punt negatiu és que no avisa de radars mòbils, tot i que registra el 95 dels fixos d’Espanya.

Disponible a: Android
Preu: Gratuïta

Avisador de radars

img_0002

El seu aspecte diferenciador és que avisa només dels radars que estan ubicats al lloc més pròxim de la nostra posició, evitant informació innecessària. A més, no només alerta dels fixos, sínó que també ho fa dels mòbils i, incús, dels que estan situats als semàfors. La seva base de dades és molt completa i fiable.

Disponible a: iOS i Android
Preu: 1.99€

CamSam

img_0003

Té una base de dades que comprèn més de 60.000 radars de tot el món, i que permet configurar la manera en que prefereixes ser notificat en funció de la distància del radar. T’informa de les possibles multes en funció de la via. El millor de tot és que no necessita una conexió de dades per funcionar.

Disponible a: Android
Preu: Gratuïta

DGT

img_0004

Per estrany que sembli, com hem comentat al principi, és la pròpia DGT que ofereix la seva base de dades per consultar la ubicació de tots els radars que té actius. Està actualitzada constantment i també ofereix informació sobre el trànsit. Com a afegitor, es poden veure les càmeres de trànsit per veure com està la carretera.

Disponible a: iOS i Android
Preu: Gratuïta

Waze

img_0005

És una xarxa social de conductors que pertany a Google. Conta amb més de 30 milions d’usuaris que avisen a temps real de qualsevol incidència que tingui lloc a la carretera, inclús dels radars fixos i mòbils (inclús quan estan en moviment). A més, és capaç de buscar la gasolinera més barata pròxima a la teva ubicació, i de fer de navegador indicant-te la ruta més ràpida.

Disponible a: iOS i Android
Preu: Gratuïta

SocialDrive

img_0006

El seu funcionament és molt similar a Waze, però conta amb la particularitat de que l’usuari tria la seva zona de residència i crea alertes al seu voltant. Té com a suport a més de dos milions d’usuaris i t’indicarà els radars fixos i mòbils, els embussos, les vies tallades i tot el que pugui succeïr durant el teu trajecte a temps real. Els responsables d’aquesta aplicació s’encarreguen de moderar la informació aportada pels usuaris.

Disponible a: iOS i Android
Preu: Gratuïta

ICoyote

img_0007

És una de les aplicacions d’aquest tipus millor valorades pel RACC. De la mateixa mandra que les anteriors, està basada amb la informació aportada per tots els usuaris, raó per la qual també indica els embussos, les retencions, les obres i els accidents en temps real. També es pot utilitzar com a navegador, i et diu a on has aparcat la moto i si estàs cansat conduïnt.

Disponible a: iOS i Android
Preu: Gratuïta

 

Font de l’article: Fórmulamoto

La Montesa Impala 3 ja és una realitat

Foto de motociclismo.es

La seva presentació al Saló Retromoto de Barcelona ha aixecat moltíssima expectació. La interessant iniciativa ha sortit del Concessionari Oficial Honda Impala de Barcelona, amb el seu propietari Xavi Arenas i el seu germà José al capdavant (el primer és, a més, president del Moto Club Impala). Ambdós han invertit il·lusió, temps i diners en aquest projecte, amb l’objectiu de reviure la que potser és la moto més llegendària de la industria del nostre país.

Tot i que el projecte ha comptat des de sempre amb la <<empatia>> per part d’Honda, tota la iniciativa ha estat privada, i per tant, s’ha buscat al màxim l’economia de fabricació, pensant tant en la seva comercialització com a moto completa, com en forma de <<kit>> adaptable a la Honda CB 500F, la moto que serveix de base tècnica del prototip i que reflexa, a la vegada, els valors de la Impala com una moto àgil, urbana i versàtil. És per aquesta raó que mantenen el màxim de components de sèrie d’aquest model, amb la finalitat de no encarir el producte i facilitant el muntatge en la mesura en que sigui possible.

Pel que fa al disseny, aquest és responsabilitat d’un ex membre destacat del prestigiós estudi Pininfarina i, tot i que no és definitiu al 100%, es troba a la seva fase final de desenvolupament. La millor notícia és que les possibilitats de producció per part d’Honda Espanya sota la marca Montesa són molt altes, tot i que encara no es pugui declarar de manera oficial, com tampoc ho és la denominació <<Impala 3>>, com ja se la coneix entre els aficionats que ja esperen el seu llançament al mercat, previst per finals de 2017.

Font: motociclismo.es

Es confirma l’arribada de la Honda X-ADV el 2017

Ja fa una temporada que s’està parlant de la nova Honda -ADV 2017, un model amb novetats tècniques importants. Finalment s’ha confirmat l’arribada d’aquesta innovadora moto al mercat de la nova temporada.

Tot i que no han volgut oferir dades tècniques sobre el nou model, des d’Honda si que han confirmat que arribarà amb el sistema d’embragatge DCT. Una dada que reforça altres detalls com que tindrà el mateix motor que la Honda Integra o que utilitzarà llantes de radis de 17” al tren davanter, i de 15” en el posterior.

honda-x-adv-2017-01-1200x800

De moment Honda ens farà esperar fins el Saló de Milà de 2016 per saber-ne més detalls, però de moment ja és una gran notícia la seva pròxima arribada a les botigues.

 

Com crear el vostre propi seient de gel?

Avui us portem una guia molt interessant que us permetrà convertir el seient de la vostra moto en un seient de gel.

  • Ara toca treure el seient de la moto, n’extreiem les grapes del tapissat de manera que ens quedem només amb l’encoixinat.
  • Ara hem de marcar a on volem portar el gel. En una ninja, per exemple, els seients tenen una gomaescuma tant fina que només s’hi poden marcar petits trossos des d’on l’escuma és suficientment gruixida, ja que necessitem 1.5 cm de profunditat, 1 cm de gel i 0.5 de neoprè que posarem a damunt per aïllar-lo del sol i dotar-lo de comoditat.
  • Seguidament procedim a dibuixar una quadrícula de la qual en tallarem amb un cúter 1.5 cm, per posteriorment extreure’n quadrat a quadrat la gomaescuma, formant el buit pel gel.
  • Començarem l’extracció de la gomaescuma, és una tasca delicada així que cal paciencia. Una bona manera de fer-ho pot ser emprar un cúter amb el seient del copilot, i posteriorment un raspador com el que es fa servir al vídeo pel seient del pilot.
  • A continuació tallem el gel a la mesura del buit del seient, pel copilot es poden emprar els dos extrems i pel pilot el sobrant.
  • Posteriorment cobrim el gel amb una capa de neoprè tallada del mateix gel que hem comprat. No fa falta enganxar el gel ni el neoprè. Una vegada tapissat es manté a lloc només per la pressió, i l’enganxor del gel també hi ajuda.
  • Tornem a cobrir el seient amb el tapissat i el grapem novament.

Clica aquí per veure les fotografies del procés

Us adjuntem un vídeo amb la realització d’aquest procés:

Font: Forocoches

 

Repartint material escolar al desert marroquí

Fotografia de solomoto.es

Un viatge amb finalitats solidàries que els va portar fins a Merzouga.

Feia bastant temps que un grup d’amics motoristes sospesaven la possibilitat de creuar l’estret, i visitar tots junts el país marroquí. Alguns ja l’havien visitat abans, d’altres no. La qüestió és que la idea va anar agafant forma i el grup va acabar definit, entre les rialles d’una concentració hivernal.

Finalment al juny van posar rumb al desert nou persones i set motos. 

Fotografia de solomoto.es

Durant la conversa i la planificació de la ruta, a algú se li va ocórrer la genial idea de que poguéssin portar llapis i material escolar per poder regalar-los als nens d’aquella zona. Gràcies a experiències anteriors d’alguns dels membres del grup, sabien que aquest tipus de material era molt apreciat, així que van decidir aprofitar el viatge per colar-lo entre el seu equipatge. I bé, una cosa va portar a l’altra, diuen, de tal manera que van elaborar un projecte que van enviar a multitud d’empreses i associacions per oferir la possibilitat de que, qui així ho desitgés, pogués col·laborar aportant el material que considerés oportú.

Es van posar en contacte amb la ONG Caminos al Sur, que els va orientar sobre tot el necessari, i van obrir un blog amb el seu projecte, col·locant punts de recollida en escoles, llibreries, etc, de manera que la gent a nivell individual i anònim pogués realitzar les seves aportacions. Va ser en aquell instant en que l’objectiu del viatge va canviar completament: la meta es va convertir en portar la major quantitat possible de material escolar sobre les motos fins a les escoles de Merzouga, una població del sud del Marroc a les portes del desert, al costat de la frontera argelina.

De Córdoba a Chaouen

Va resultar un èxit rotund, tots els membres de la comitiva estaven desbordats carregant quilos i quilos de material escolar. Cada un, des del seu punt de partida, batallaven amb les motos per carregar tot el material aprofitant el més mínim racó de la moto. Les jornades prèvies van resultar molt intenses, fins al punt que, no sense esforç, van aconseguir carregar un total de quasi 700 kg d’il·lusions que recorrerien més de 1700 km fins arribar al seu destí.

0008_11_marruecos
Fotografia de solomoto.es

Finalment, el dia 6 de juny es va posar en marxa la caravana solidària dels Lápices moteros. No va ser fàcil desplaçar les set motos, sobrecarregades i per terres marroquines, però a força d’il·lusió i empenta van iniciar la jornada rumb a Algeciras, a on havien d’embarcar direcció a Tanger. A les 12 del migdia es trobaven al lloc de l’embarcament; amb un retràs de 3 hores sota un sol justicier que finalment els van permetre creuar l’estret a llom de les motos ben carregades.

En poc més d’una hora i mitja ja es trobaven circulant per territori Marroquí, a on, segons comenten, els tràmits burocràtics a la duana s’allargaven de manera exagerada.

No va ser fins al quart dia de viatge que van poder fer l’entrega del material en els dos centres previstos, classe per classe i directament als alumnes de totes les edats. Aquella mateixa tarda, els van portar en dos tot terrenys al més pur i dur desert, per on resultava impossible circular amb les motos. Allí van repartir la resta del material, família per família. Finalment van deixa la resta en una escola construïda per nens nòmades. 

0005_6_marruecos
Fotografia de solomoto.es

El cinquè dia, i després d’un dia esgotador, van iniciar la tornada. Després d’un comiat emotiu, van arrancar les motos i van començar enfilar camí, aquesta vegada amb molts menys quilos.

Com a desenllaç final: 4.000 km recorreguts i 1800 litres de gasolina cremats, molts somriures dibuixats i una quantitat innumerable de satisfaccions viscudes.

Font de l’article: solomoto

Les primeres fotos reals de la nova MV Agusta F4Z

MV Agusta F4Z

Realment després de que MV Agusta publiqués els renders de la MV Agusta F4Z, ja quedaven pocs misteris sobre aquesta moto. Els aficionats a la marca van reaccionar de maneres molt diverses, des d’uns que no podien amb el nou frontal, com els que l’admiraven pel seu disseny atrevit i innovador.

Els d’MV Agusta ja l’han presentada en societat, publicant les primeres fotos oficials de la màquina en viu i no en ordinador. En el mateix comunicat, la fàbrica de Varese parla de la història que els envolta i del passat d’un estudi fundat per Ugo Zagato al 1919, que s’havia centrat en el disseny de motos esportives.

MV-Agusta-F4Z-Zagato-7

Com el seu propi nom indica, la MV Agusta F4Z s’ha construït emprant elements bases de la màquina més famosa de MV. Cal destacar-ne els colors, que un cop a l’aire lliure, han guanyat en estil i intensitat.

Agradi més o agradi menys no podem fer més que reconèixer que l’estratègia de MV ha funcionat, i que els italians comencen aquest setembre estant a la boca de tothom.

 

El tràgic accident mortal de la Carmen, una jove motorista de només 17 anys d’edat

La Carmen era una noia apassionada de les motos que tenia només 17 anys. El passat dilluns 29 d’agost va pujar a la seva Derbi GPR 50 i, aprofitant els últims dies de les vacances d’estiu, va enfundar-se el seu mono de cuir Dainese i va sortir a gaudir de les corbes de la serra oest de la Comunitat de Madrid, un lloc molt freqüentat pels motoristes de la zona centre, especialment els caps de setmana.

Tristament va patir un accident desafortunat a la M-512, aprop de Robledo de Chavela, que li va prendre la vida. La Guàrdia Civil va comentar que no hi avia cap altre vehicle implicat en aquest fatal accident, que va poder ser causat per una distracció o per una avaria mecànica, que va causar una caiguda mortal.

Els serveis d’emergència van fer tot el possible per mantenir amb vida a la Carmen. Van traslladar-la amb un helicòpter a l’Hospital 12 d’Octubre al centre de Madrid, a on va ingressar amb estat crític a causa dels múltiples politraumatismes que havia patit a la caiguda. A pesar dels esforços de l’equip mèdic, la Carmen va perdre la vida pocs minuts després d’arribar al centre hospitalari.

La notícia de la seva pèrdua va caure com una gerra d’aigua freda entre els veïns de Valdemorilo, el seu poble. Allí vivia amb el seu pare, que s’havia divorciat recentment i que no va poder assimilar la pèrdua de la seva filla. El Pedro, que així s’anomenava, va anar el dia següent al punt exacte de l’accident, a on armat amb una escopeta, es va treure la vida. Abans de fer-ho, havia col·locat allí mateix un dels cascs de la seva filla amb una rosa al seu interior.

La Carmen era molt activa a les xarxes socials. Al seu perfil d’Instagram Ridker, on compta amb uns 4.000 seguidors que han lamentat la seva pèrdua, compartia fotos en les que mostrava la seva passió per les dues rodes, sempre ben equipada i en companyia dels seus amics.

Amics i familiars han difós el hastag #TodosSomosCarmen29 a les xarxes socials, per a poder rendir-li un homenatge. Marc Márquez, ídol de la jove motorista, ha contactat amb l’entorn de la noia de manera privada per expressar el seu condol a la família.

Font de l’article: Todocircuito

La Asociación Motera Catalana ha convocat un minut de silenci i la lectura d’un manifest per aquest pròxim dilluns. Per a més info: http://goo.gl/ZGqnqJ

 

Quan canviar els pneumàtics de la moto?

Foto de Leo K1

Comencem pel més bàsic, i és que podem saber que un pneumàtic està gastat quan li queda aproximadament 1mm de dibuix.

Per mesurar la profunditat del desgast podem fixar-nos en els testimonis de desgast que porten tots els pneumàtics. Si mires al flanc trobaràs una marca (el ninotet que els serveix també de logo en el cas de Michelin), les lletres “TWI” o a vegades un triangle en el cas d’altres marques. Si segueixes amb la vista des d’allí cap al centre del pneumàtic, veuràs que a dins de les línies del dibuix hi ha una protuberància de goma que surt cap enfora. Quan la profunditat del dibuix arriba a aquesta altura, el pneumàtic ja s’ha de canviar.

I alerta, no té res a veure amb les rodes “slick” de carreres, ja que aquests pneumàtics estan dissenyats per no tenir dibuix i tenen una goma molt més tova, no sent el cas dels pneumàtics que fem servir per via pública. Aprofitem per comentar que és impossible que un “slick” de competició vagi bé pel carrer, ja que no agafarà l’alta temperatura que necessita la goma per adherir-se correctament. A més, fora d’un entorn controlat com és el circuit, la possibilitat de trobar-te amb tolls és alta. Un “slick” rellisca moltíssim sobre mullat, i a més, aquests pneumàtics tenen una geometria molt més triangular, amb talons molt baixos i amb carcasses dures que fan que una moto, de dur-los per la via pública, sigui molt inestable.

Tornant al tema del desgast, aquest no és l’únic cas en el que cal canviar el pneumàtic. Si pateixes un “llantasso” contra una vorera, per exemple, és possible que apareguin talls o deformacions que aconsellin no fiar-se del pneumàtic. A més, si has circulat molt de temps amb pressions incorrectes, poden aparèixer plans o deformacions a la banda del rodament que faran que tota la moto vibri i no giri bé. Fins i tot, si portes gomes molt toves, si no les has utilitzat bé, es deformaran (s’aplanaran) pel centre i després la moto “no voldrà” entrar a les corbes.

Un últim motiu a tenir en compte per canviar les rodes és la cristal·lització: no sol donar-se en el cas de vehicles que es fan servir amb freqüència, però pot passar. I evidentment si has tingut la moto parada molt de temps (més d’un any, per exemple) has de comprovar que els pneumàtics estiguin en bon estat. El procés de cristal·lització fa malbé les rodes, endureix els compostos fins al punt de que al final del mateix apareixeran esquerdes i resultin inservibles. Abans d’arribar a aquest extrem, durant el procés d’enduriment, ja han perdut les propietats i l’adherència. Fins i tot a l’haver perdut elasticitat, augmenta el risc de rebentar una roda. Així que no t’ho pensis, estigues a damunt dels teus pneumàtics i si observes símptomes de que poden necessitar una renovació, canvia’ls.

Font de l’article: Fórmulamoto