fbpx
Tecnimoto.com
Inici Blog Pàgina 37

Dos joves s’accidenten greument en un encreuament

Desgraciadament ens ha arribat un nou vídeo d’un accident de moto, en aquest cas es produeix a l’encreuament d’una carretera de Bielorússia. El conductor de l’Audi, un home de 61 anys, va girar a l’esquerra quan venia de cara la motocicleta amb dos joves, el conductor de 19 anys i la seva parella de 17. Els dos van ser traslladats a l’hospital amb ferides greus i la noia va perdre la vida el dia després de l’accident.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És una fatalitat i en volem extreure les causes i els factors que l’han propiciat, que ens permetin circular d’una manera més segura i prevenir accidents com aquest.

D’una banda tenim el conductor del cotxe. Aquest no s’atura abans de girar cap a l’esquerra, i si bé no fa el gir a gran velocitat, el fet de no aturar la marxa per assegurar-se que ve algú és una imprudència i un error. A més, per la llum i les ombres del vídeo podem veure que el conductor del cotxe circulava a contrallum, raó perla qual calia, encara més, extremar les precaucions abans d’envair el carril contrari.

Pel que fa al motorista accidentat, podem intuir que circulava a una velocitat notablement elevada, potser sobrepassant els límits establerts. Més enllà d’aquests, si és una via interior que conté incorporacions cal que extremem la prudència, mantenint un marge d’actuació que ens permeti anticipar-nos a imprevists i al comportament dels altres conductors. El motorista, bé per inconsciència, per poca experiència o per la raó que sigui, va decidir elevar la seva velocitat fins al punt de no poder corregir la situació, i fer això amb la teva parella de paquet és també una irresponsabilitat.

Per part de la noia, aquesta va perdre el casc durant la caiguda. No sabem si per causa de l’impacte, per decisió pròpia de no lligar-se’l o per falta d’indicacions de la seva parella. Més enllà d’això l’impacte va ser intens i no sabem si el casc hauria evitat el fatal desenllaç.

Si, ja ho sabem. Estem sent severs amb les accions i el comportament de persones implicades, fins i tot víctimes. Evidentment lamentem molt profundament aquest tipus d’accidents, més amb víctimes joves, però val la pena ressaltar les possibles causes si això ens permet conscienciar una mica més als conductors, motoristes i no motoristes.

 

Com actuaries si veus com roben una moto?

T’has trobat mai en la situació de presenciar el robatori d’una moto? Com creus que actuaries? El motorista del vídeo decideix actuar i plantar cara als lladres. Ho fa donant cops de gas per cridar l’atenció, anant a demanar ajuda i fins i tot passant una i altra vegada per davant dels delinqüents per intentar desistir-los.

Els delinqüents, per part seva, van intentar agredir al motorista que grava, aconseguint trencar l’anti-robatori de la R1 i prendre la moto espitjant-la. El motorista va intentar aturar-los, però el van colpejar amb una barra de ferro i el van ruixar amb una espècie d’esprai, provocant que caigués al terra.

Pel que fa al propietari de la R1 robada, Ben Hardingham, ha agraït públicament al seu perfil de Facebook els intents del motorista d’evitar el robatori. Uns intents perillosos, desencertats i desaconsellables per la seguretat d’un mateix, i pel poc efecte que solen aconseguir.

A més a més, Ben Hardingham ha obert un compte per recaptar fons per arreglar els desperfectes que van causar els delinqüents tirant a terra la CB1000R del motorista que va gravar les imatges.

I vosaltres, com actuaríeu? Què en penseu de l’actuació del motard de la CB1000R?

Coneixes els motovloggers?

Qui són i què fan?

De ben segur que, més o menys, tots mireu vídeos a youtube. Doncs entre tots els que fan vídeos en aquesta plataforma n’hi ha uns quants que generen contingut motorista de diverses maneres, des de molts punts de vista i des de perspectives molt variades.

Per exemple, mentres uns ens dediquen a gravar-se realitzant tutorials explicatius, teòrics i pràctics sobre tècniques i posicions de conducció; d’altres es limiten a gravar-se conduint, sense dir ni una paraula. Ambdós conceptes permeten a l’espectador gaudir del contingut, ja que uns transmeten coneixements o entreteniment, i els altres ofereixen l’espectacle de gaudir del so de la moto i del traç de les corbes i del paisatge.

Per a acostar-vos a aquests motoristes que s’han endinsat a la immensa comunitat de “Youtubers”, hem contactat amb un d’ells per a que us expliqui de primera mà en què consisteix això dels Motovlogs:

El “Rider Barcelona” és un motorista de la ciutat comtal que va a llom d’una Husqvarna Nuda 900, que compagina amb una Honda CBF 600.

Rider, què és per tu fer motovlogs? Per mí, fer motovlogs, es una manera d’expressar el que tinc ficat dins del cap alhora que disfruto de la meva passió: Les motos! Bueno, com a tots nosaltres!!

Què et motiva a gravar-ne? L’única motivació que m’impulsa a gravar un vídeo i pujar-lo a Youtube es l’entreteniment. Així que podem dir que ho faig per passar l’estona. Ni més ni menys!

Què t’aporta? He conegut gent impressionant. Aloysius Pendergats, per exemple, un company Motovlogger també de Barcelona. El vaig conèixer per Youtube i ara tenim una gran amistat! Qui m’anava a dir a mi que un gran amic arribaria de Youtube?

Què n’esperes? La veritat es que no espero res. Es cert que hi ha gent que espera que el seu canal sigui un referent, que sigui una font d’ingressos extres, “fama” … Jo només vull pujar un vídeo, passar-ho bé, conèixer bona gent i res més. Pot ser, i només pot ser, si canvies la meva estratègia arribaria a més gent. Però jo vull continuar parlant de política al meu canal quan em vingui de gust, parlant clar, no spamejar Internet de cap a peus, no vull competir … En definitiva, això es una distracció per mi i ho continuarà sent.

Gràcies a Motoristes.cat i a tots vosaltres per llegir l’entrevista! Una abraçada molt forta, companys!

Pots veure aquí un dels seus vídeos:

Equipament tecnològic per la moto

Gàdgets pràctics per la moto

Dotar la moto d’equipament tecnològic ens permetrà gaudir millor i de maneres diferents tant de la conducció com de les persones que ens acompanyen. És per aquest motiu que pensem que unir la tecnologia actual al plaer de conduir és un gran què.

Així doncs, us adjuntem una llista de gàdgets i accessoris que de ben segur us poden fer les coses molt més fàcils i agradables:

• Instal•lar una presa de corrent de 12V, o dues, ens permetrà no només connectar el GPS sinó que ens permetrà carregar tant telèfons com càmares, si la ubiquem al lloc adient de la moto.
• Un suport-funda de manillar per posar-hi a dins el mòbil o GPS, que sigui impermeable i que tingui una sortida pel cable del carregador. Potser no és un estri tecnològic però hi està molt relacionat.
• Uns intercomunicadors connectats per bluetooth que ens permetin conversar tant amb el passatger com amb els companys de ruta o de viatge.
• Una càmara d’acció pel casc que ens permeti grabar la carretera, la conducció i el paisatge.
• Un micròfon, a dins del casc si el que desitgem és enregistrar la nostra veu, o bé instal•lat aprop del tub d’escapament, si desitgem enregistrar directament el so de la moto durant la conducció.
• Uns altaveus que funcionin via bluetooth per instal•lar-los a dins del casc, i que ens permetin escoltar música des del telèfon mòbil. Substituirien la funció dels auriculars, il•legals durant la conducció.
Pantalles pel casc amb la capacitat de canviar de tonalitat de manera automàtica segons la lluminositat de l’ambient.
• Pantalles de realitat augmentada, que permeten accedir a informació detallada sobre la carretera i dels llocs pròxims sense obstaculitzar la visió del motorista.
• Un segon telèfon mòbil si sortim a realitzar rutes llargues o de viatge ens pot resultar de molta utilitat.

I tu? Quins gatgets conèixes i recomanes?

La importància d’anar ben equipat

Us deixem amb un vídeo de la caiguda d’ahir de Dani Pedrosa al AustrianGP2016. Només cal imaginar-se uns pantalons curts i una samarreta, enlloc del mono, per figurar-se la importància d’un equipament adequat.

 

Un conductor perd els papers amb un motorista

Quan sortim a la carretera cal que siguem prou madurs i posem el suficient temple per dominar els nervis i i les situacions desagradables. I és que mai plou a gust de tothom, i tots tenim manies, preferències i conviccions, però no podem permetre que se’ns creuïn els cables, almenys no quan conduïm.

El conductor de la pickup del vídeo sembla que aquest tema no el porta gaire bé, i és que perd els nervis per un simple avançament.

A la carretera calma i seny, pel bé de tots.

La millor manera de rentar la teva moto

Ara que s’acosta el cap de setmana i molt probablement treurem les motos de casa, us volem explicar la millor manera de deixar-les ben lluents.

1- Fes-te amb tot el material necessari

Abans de començar cal que reunim una sèrie de materials que ens facilitaran molt la tasca. En funció de la quantitat de mosquits, fang, greix o pols que tingui la nostra moto en necessitarem més o menys quantitats

Llista de material:

  • Roba vella i que ja no fas servir
  • Rentavaixelles neutre
  • Esponja
  • Una baieta o diferents draps (nets)
  • Paper de cuina/gamusa
  • Una galleda d’aigua
  • Una brotxa
  • Una bossa de plàstic i goma elàstica
  • Molta aigua
  • Desengreixant/Neteja motors/KH7
  • Puliment per coromats (Si la teva moto en té).
  • Vaselina o greix pels contactes elèctrics i cables
  • Oli per engreixar cadenes.

2- La moto ha d’estar freda

Amb tot el material preparat i vestits amb la roba adequada ja ens hi podem posar. En primer lloc hem de deixar refredar la moto i retirar el contacte. No es tracta de cobrir la moto amb glaçons perquè es refredi, però és millor rentar-la en un lloc que no estigui a ple sol.

Quan ja tenim la moto freda és moment de tapar el tub d’escapament amb alguna bossa de plàstic, i fixar-lo amb una goma elàstica perquè no hi entri gens d’aigua durant el rentat. Tampoc és que ens carreguem la moto si hi entra una mica d’aigua, però no costa res protegir-lo una mica.

3- Atacar a les zones amb més brutícia

Netejar el basculant, les llantes i les zones més difícils amb la brotxa i el desengreixant. Hem d’utilitzar aquest líquid intentant tocar en la menor mesura altres parts de la moto que no ho aguantarien. No hauria de passar res, però és millor prevenir.

Aprofita el moment i neteja la cadena amb petroli o querosè fins que no li quedi més brutícia. El pots trobar a la gasolinera, i sinó, el gasoil també et pot servir.

4- Fer un glop d’aigua

Mentre esperem a que el líquid faci efecte i s’estovi la brutícia acumulada hem d’hidratar-nos per no defallir en l’intent.

5-Aigua va!

Agafem aigua, si tenim una mànega millor, i empapem tota la moto per ensabonar-la. Però sense passar-nos, ja que l’aigua no és el seu medi natural. Qui tiraria la seva moto a una piscina?

6- Esponja en  mà

Agafem el rentavaixelles neutre i l’avoquem a la galleda, que prèviament hem omplert amb aigua temperada o calenta. Ara toca ensabonar-la a consciència.

Recorda passar bé l’esponja per totes les parts de la moto. Una mica més de feina et costarà netejar el far i la cúpula ja que els mosquits i insectes semblants tenen debilitat per picar-hi de cap.

7- Traient capes

Segons anem ensabonant i traient brutícia acumulada, si veiem que tardem massa en abastar tota la moto , l’haurem d’anar ensabonant a la vegada perquè el sabó no s’assequi. Així fins haver esbandit i aclarit la moto completament. Si la deixem amb una mica de sabó és molt probable que quedin taques.

Cal que tractem la cúpula amb especial suavitat ja que es ratlla. És com si rentessis la pantalla del teu casc.

8- L’assecat

Quan ja hem acabat aquesta tasca arriba un dels passos més importants, i és que cal assecar la moto per evitar que el sabó quedi sec per zones i deixi el cèrcol amb brutícia.

Haurem de retirar l’excés d’aigua amb una baieta, quan estigui casi sec passar la gamusa humida. Si el que vols és que quedi més brillant, agafa un rotllo de paper de cuina i acaba d’assecar-la.

9- “Dona-li cera”

Si ho volem rematar donant-li un acabat de pel·lícula podem utilitzar diferents productes abrillantadors com el polish. Més encara si estem parlant d’una custom amb els seus nombrosos cromats.

10- Com la seda

Una vegada neta, seca i polida, ens toca embrutar-la una mica: Hem d’engreixar la cadena i aquells elements que sigui necessari que estiguin engreixats com cables i manetes. Tornarem a embrutar la llanta posterior, el basculant i el que hi ha a prop. Per evitar-ho en la mesura del possible, és bona idea interposar entre la llanta i la cadena paper de diari o propaganda, per que sigui aquest el que s’embruti.

I ja està!

Per acabar podríem mirar la presió dels pneumàtics i els nivells i donar una volta amb la moto perquè la cadena s’engreixi.

Font de l’article: soymotero

 

Has rentat la moto? Envia’ns una foto de com l’has deixat 😉

Es difonen les imatges de l’accident mortal d’un motorista per conscienciar als conductors

La moto va incendiar-se quan un va xocar frontalment amb una altra motocicleta que va envair el seu carril

El vídeo pot ferir sensibilitats degut a la duresa de les imatges

La víctima, Lewis Clark, amb 22 anys d’edat, va perdre la vida en un accident de moto quan va topar frontalment amb una altra motocicleta que havia envaït el seu carril, segons explica el diari The Sun. Tant la mare de Lewis com la família de l’altre motorista que va perdre la vida en l’impacte han decidit difondre les imatges de l’accident, en les quals es pot veure com després de la col·lisió la moto es va incendiar, per conscienciar a altres motoristes dels riscos que corren quan surten a la carretera. Lewis Clark i l’altre motorista van morir quasi immediatament després de topar de manera frontal.

Font de l’article: CatalunyaDiari

Els convalidats són més inconscients?

Condueixen pitjor?

És un debat a l’ordre del dia, i és que son molts els conductors que posseïnt el carnet B opten per una moto de 125cc per a desplaçar-se més còmodement per ciutat i trajectes curts.

Davant d’aquest fet ha surgit certa polèmica en referència a l’aptitud i al comportament d’aquests usuaris. I és que hi ha conductors que afirmen que persones que porten motos amb el carnet de cotxe ho fan de manera inadequada i amb poca cura, amb certa inconsciència i fins i tot amb menyspreu vers la resta d’usuaris de la via.

És evident que molts usuaris fan ús de motocicletes de 125cc sent posseïdors d’altres carnets de moto, i que això no ho sap la persona que els jutja la conducció.

D’altra banda és cert que treure’s el carnet de moto facilita determinats coneixements teòrics i pràctics que doten a l’alumne d’aptituds tant pel que fa al propi usuari com pel que té relació amb la resta de conductors. I no només això, sinó que quan una persona es treu el carnet de moto demostra interès per formar-se en relació a les motos, mentres que una persona convalidada pot  veure la moto com un simple estri per desplaçar-se, facilitant  un perfil de conductor més insensible davant la via i davant l’entorn que un altre que ha estat format de manera específica.

En conclusió podem dir que en el món de les motos i la carretera, com en tots els àmbits, hi ha gent de tota mena i que, al marge de tot el que hem comentat, el cert és que ens podem trobar amb motoristes experimentats conduint de manera inadequada i convalidats cuidadosos amb la seva conducció

Conduir sota la pluja és un disbarat?

Imatge de moto1pro.com

És una temeritat o ens hi podem adaptar?

De ben segur que en alguna ocasió, sinó en més, us heu trobat en que quan tenieu previst agafar la moto s’havia girat mal temps. No cal que fos una gran tempesta per perocupar-vos el tema de la seguretat del vostre trajecte. I és que, de fet, amb 4 gotes el paviment pot resultar inclús més relliscós que no pas amb un aiguat dels bons.

És en aquesta situació que teinm dues opcions: O deistim de conduïr (si ens ho podem permetre), o ens aventurem a sortir, bé perquè les ganes de moto ens poden, bé perquè necessitem desplaçar-nos i no disposem de cap altre mitja de transport.

A l’hora de tenir en compte els efectes que causa la pluja en la conducció, especialment en les motos, ens hem de fixar especialment en la pèrdua d’adherència. És per això que us volem comentar una sèrie de consells i detalls que us poden facilitar la conducció en pluja si decidiu treure la moto del garatge en aquestes condicions.

Quan parlem de l’estil de conducció sobre mullat cal que ens fixem en traçades, tenint en compte que ens convé dibuixar la trajectòria el més oberta possible, evitant les línies pintades del terra i les frenades brusques, tot anticipant-nos a unes improvisacions que, si bé sobre sec les podríem salvar, sobre mullat poden convertir-se fàcilment en una caiguda. Així doncs, ens convé amb la mentalitat de no apurar les corbes, evitant les frenades improvisades a mitja corba o inclinar-nos més del compte.

És important saber que si a les dificultats d’adherència degudes a l’aigua hi sumem els productes o substàncies com d’oli i gasoil que solem trobar enmig de la calçada, el risc de caiguda es multiplica bastant.

En cas de pluja, doncs, ens cal canviar el xip, deixar de banda l’estil i el perfil de conducció que emprem normalment per adaptar-lo a les circumstàncies de l’asfalt. I és que fer-ho potmarcar la diferència entre salvar la situació o acabar a terra.

Un altre aspecte important a tenir en compte al conduir sota la pluja és la nostra postura, sobretot al traçar les corbes. Degut a la falta d’adherència no ens convé inclinar-nos excessivament. Per aquesta raó és convenient desplaçar el cos a l’interior de la corba, però amb moviments suaus. I és que com més t’inclinis tu, menys ho haurà de fer la moto.

Per acabar tocarem el tema de les frenades i les acceleracions, ja en condicions meteorològiques com les que ens ocupen l’ideal és accelerar i frenar el menys possible.

Si tenim una moto amb ABS la cosa millora, i bastant, ja que si relitzem la frenada amb la moto recta és molt probable que evitem la caiguda. Si no és el cas i no disposem d’ABS, cal que frenem amb suavitat, sobretot al principi, i seguidament apretem de manera gradual i lenta la maneta del fre. I és que si l’apretem de cop és quan la roda perd més adherència, i no és gens fàcil salvar la situació.

En conclusió podem dir que no és descabellat gaudir de la moto sota la pluja, si bé és cert que el risc de caiguda es multiplica i que, per tant, ens convé evaluar el tipus de trajecte o de sortida que volem realitzar per valorar convenientment si val la pena el risc que suposa.

Font de l’article