Inici Blog Page 43

Aspectes que has de cuidar de la teva moto a l’hivern

0

En temporada de fred les motos pateixen de manera més directa les condicions meteorològiques, i és que fàcilment acumulen dies aturades en ambients freds al no poder gaudir-les entre paisatges, corbes i kilòmetres. Amb la intenció d’evitar que la temporada hivernal desgasti en excés la teva moto et portem una sèrie de punts a tenir en compte:

  • Convé prevenir la corrosió de les parts metàl·liques de la moto, de manera que és recomanable emprar algun producte per cobrir-les. Un exemple és l’esprai WD 40.
  • Desconnectar la bateria: A baixes temperatures la bateria es descarrega amb facilitat, de manera que desconnectar-ne els cables dels borns et permetrà evitar-ho. De cara al bon temps, aplica-li un cicle de càrrega abans de posar-la en funcionament si disposes d’un carregador.
  • Tapa-la. Tant si la deixes a l’exterior com a la intempèrie, cobrir la moto et permetrà aïllar-la de les condicions meteorològiques i de la pols i la brutícia.
  • Si ets dels que té la moto parada durant mesos pel fred, buidar-ne el dipòsit evitarà que, quan la tornis a fer servir, una gasolina que haurà perdut octanatge passi al motor, al que no li faria cap bé.
  • Comprovar la pressió dels pneumàtics abans de sortir amb la moto, i és que amb el fred perden pressió.
  • Finalment cal mantenir els nivells d’anticongelant del radiador i el circuit refrigerant. Si enlloc d’antincongelant portés aigua, aquesta es podria congelar, avariant seriosament el sistema de refrigerat.

És de notable importància recordar que el correcte manteniment de la moto va lligat amb la seguretat durant la conducció, de tal manera que si no adeqüem la cura de la moto a les condicions a les que està exposada, augmentem el risc de patir un accident en marxa.

La Monkey Run, una original aventura pel Sàhara sobre dues rodes

0

Es tracta d’un viatge pel Sàhara realitzat amb monkey-bikes, unes motos de dimensions molt reduïdes que òbviament no estan pensades per realitzar viatges com aquest. L’aventura recorre més de 1.000 km per les dunes del Gran Desert.

La primera edició de la Monkey Run va tenir lloc a l’abril del 2016, on 14 participants van dirigir-se a més de 1.000 km de Marrakech, a una zona desconeguda amb l’únic objectiu d’arribar a la costa de l’Atlàntic en sis dies. Pel que fa a les característiques d’aquestes peculiars motos, tenen un motor de 49 cc, una potència d’uns 3 cv i una velocitat màxima de 45 km/h.

Característiques de Monkey Bikes

Segons els seus organitzadors la Monkey Run tracta precisament d’això, de divertir-se aprofitant les dificultats i les particularitats que ofereix realitzar un viatge en aquestes condicions, una experiència ben diferent a viatjar en una moto convencional.

En determinats punts del viatge els participants es van trobar en que no hi havia una ruta transitable, i van haver de creuar les muntanyes de l’Atles, perdre’s i entrar en contacte amb habitants de la zona per trobar la millor ruta i fins i tot rebre un cop de mà.

Els organitzadors de la Monkey Run ja estàn preparant la següent edició, que ja està completa. Pots seguir les seves aventures a www.theadventurists.com.

Font de l’article: Motorbikemag

Un jove casi es degolla per portar els auriculars sota el casc

0

Ho va patir l’australià Bradley Willoughby, de 16 anys, un aficionat a les motos i al motocròs, que practica salts en unes rampes que es va fer al terreny de la granja dels seus pares. Malgrat que saltar ja és una activitat perillosa, en aquesta ocasió va ser un accessori del mòbil el que el va portar a l’hospital.

El noi anava escoltant música amb els auriculars a sota el casc mentre practicava els salts, quan va tocar terra d’una manera estranya i se li va encallar l’accelerador. El Bradley va perdre el control de la moto i va impactar contra una tanca de filferro espinós, trencant-se el turmell i patint diversos talls a la zona abdominal.

Ferides del coll | Facebook

Però la lesió més agressiva li van causar els auriculars de l’Iphone: en l’impacte el seu cap va travessar la tanca, on s’hi van enredar els cables dels auriculars, causant una espècie d’efecte guillotina que quasi decapita al jove. Els cables per dins són de bronze, un material tant resistent que per ben poc no va travessar la tràquea de l’adolescent. Mentre esperaven l’arribada de l’helicòpter medicalitzat, els seus pares van haver de tallar i retirar els cables. Afortunadament el noi es recupera favorablement, després d’haver-se sotmès a dues operacions.

Cal tenir molta cura amb l’ús d’accessoris durant la conducció. I és que aquest ús, si bé directament pot no causar molèsties o aparentar un risc, en cas de caiguda o accident pot generar-ne. En el cas dels auriculars no només ens priven directament del so de l’entorn sinó que, si porten cable, suposen el risc que acabem de comprovar.

 

Llibertat pel conductor que sota els efectes de la cocaïna va causar la mort de dos joves a Amposta

1

ACTUALITZACIÓ:

El conductor que, sota els efectes de la cocaïna va causar la mort als dos joves que circulaven en moto aprop d’Amposta, ha quedat en llibertat. Així ho ha acordat el jutjat d’instrucció número 3 d’Amposta encarregat de la investigació de l’accident, que ha determinat la llibertat provisional amb compareixences setmanals, retirada de passaport i del permís de conduir i prohibició de sortir del país per l’autor de la tragèdia. La causa és oberta per dos delictes d’homicidi imprudent i un delicte contra la seguretat viària per conduir sota els efectes de les drogues.

Notícia:

Ahir al migdia van perdre la vida dos joves que anaven en moto, un noi de 18 anys i la seva parella de 16, a la N-340 al terme municipal d’Amposta. Els dos es desplaçaven en una 125 quan, segons les primeres informacions, una furgoneta hi va topar frontalment en envair el carril contrari.

Els Mossos d’Esquadra van detenir el conductor de la furgoneta per dos delictes d’homicidi imprudent, ja que després de desplaçar-se a la zona i realitzar-li un control d’alcoholèmies i drogues, aquest va donar positiu en el consum de cocaïna. L’individu, que ronda la cinquantena d’edat i és veí de Barcelona, passarà a disposició judicial a Amposta en els pròxims dies.

La raó d’aquesta publicació no és altra que la de recordar la immensa fragilitat a la que ens exposem damunt la moto, i a la que s’exposen els nostres amics i familiars quan ho fan. Cal que que no hi hagi ocasió ni dia en la que abaixem la guàrdia. I és que aquest matí aquests joves han sortit de casa probablement per gaudir de les festes nadalenques sobre rodes i sota un sol esplèndid, i en canvi han deixat a les seves famílies amb uns sentiments que qui redacta aquestes línies no pot reflectir en un escrit.

 

Font de l’article de l’accident

Dissenyar i muntar la teva pròpia moto és una mica més aprop

0

Es tracta de la FICTIV FOSMC, una moto de codi obert, és a dir, els clients en trien els dissenys i les seves parts, les quals poden muntar amb facilitat, segons afirma la marca.

Conscients de la dificultat que comporta portar un model al mercat i de la particularitat dels gustos de cada persona, l’empresa Fictiv, dedicada a la fabricació de components, ha creat una moto en només 3 mesos, passant dels dissenys a la fabricació de peces.

En total s’han fabricat 57 parts emprant la tecnologia d’impressió 3D, peces mecanitzades i talls mitjançant tecnologia làser. El nexe de tot plegat és un motor de ducati, i darrere del projecte hi ha Julian Farnam, un apassionat de les motos que ha demostrat en altres ocasions el seu talent creant dissenys espectaculars.

Pel que fa a la moto aquesta és totalment personalitzable, podent triar entre totes les 57 parts esmentades i acoblar-les segons el criteri personal. El client tria els arxius de disseny en format CAD que pots fer fabricar tu pel teu compte, o directament per FICTIV. Seguidament, ho pots muntar en un parell de dies emprant eines convencionals. Tot i tractar-se d’un prototip, ja l’han pogut legalitzar a Califòrnia.

Si vols més informació del projecte visita la pàgina web de Fictiv.

Font de l’article: Motorbikemag

Intenten robar una Ducati però uns motoristes ho acaben impedint

2

Torna a córrer per la xarxa un nou vídeo del robatori d’una moto amb violència. Aquest cop, però, no ho han aconseguit.

A les imatges veiem a dos individus en un aparcament públic i a plena llum del dia, ambdós tapats i amb el casc posat. Mentre un d’ells fa servir una serra radial per partir el cadenat d’una Ducati, l’altre el cobreix amb un martell a la mà. I és que al seu voltant hi ha un grup de motoristes i vianants que els estan al damunt, intentant que desisteixin. Quan un motorista s’hi apropa massa, però, el que estava serrant el cadenat surt a enfrontar-s’hi, amenaçant amb la serra als vianants, mentre els diu que es facin enrrere.

Amb tot aconsegueixen arrancar la Ducati, a la que li fan saltar també l’alarma. És en aquest moment que es produeixen els moments de més tensió, ja que un dels infractors arrenca a córrer contra un motorista que pretenia impedir-li la fugida, però el deixa estar per poder pujar a la scooter amb la que havien arribat.

Finalment els dos individus aconsegueixen pujar a les dues motos i emprendre la fugida, però el portador de la Ducati acaba perdent la moto gràcies a la persistència dels seus perseguidors. El conductor aconsegueix pujar de paquet a la scooter i els dos van cap a un carreró sense sortida, del que acaben sortint malgrat la pressió de vianants i motoristes, que degut a l’agressivitat dels assaltants, es van haver d’apartar al seu pas.

https://www.youtube.com/watch?v=8u8xXH6DYHA

ÈXIT TOTAL en la 3a Parenoelada solidària a BCN

0

Ahir va tenir lloc la 3ª Winter Meet URB’s, la Parenoelada solidària que té com a objectiu la recollida de joguines per a nens amb risc d’exclusió social.

L’esdeveniment va superar totes les expectatives després d’un nou rècord d’assistència de 3.000 motoristes, 1.000 més que a l’edició de l’any anterior. Mares i Pares Noel van tenyir de vermell el centre de la ciutat canviant els trineus per motocicletes.

Cap al migdia i des de diversos punts de la ciutat com la ronda Litoral, ja començaven a veure’s grans grups de motoristes que feien camí fins al punt de trobada. La ruta es va iniciar a Montjuïc, on a les 16:00h ja començaven a concentrar-se assistents a la base de la torre de comunicacions, des d’on van anar ocupant els principals carrers de la ciutat comtal.

Fotografia de Galya Georgieva

Al llarg de la rua, els Santa Claus van repartir caramels pels nens tot fent camí fins a la Creu Roja, a on després de llargues cues, van fer entrega dels regals que seran repartits als més de 1.400 nens amb risc d’exclusió social que hi ha a la ciutat. I és que l’únic requisit per assistir a la Parenoelada, a part d’anar vestit de Sant Nicolau, era portar una joguina per assistent.

Lo más importante del día?Prometo subir mas vídeos poco a poco. 😀 (Vídeo -1-)Gracias a todos : SOIS UNOS CRACKS!!! Y UNAS CRACKS!!!<—— FELICES FIESTAS! —–> #papanoelada #juguetes #2slow #papanoelada2016

Publicado por Josep Espinosa Segura en Domingo, 18 de diciembre de 2016

Vídeo publicat per Too Slow

Vídeo del MANX GP a 4K

0

Per si no la coneixes la MANX GP és “l’aperitiu” del Tourist Trophy, perquè pilots amateurs vagin coneixent tots els racons del Mountain Course de la Illa de Man.

Ara tens la ocasió de viure aquesta competició en una qualitat d’imatge 4K gràcies a la feina de Lokk9 i la càmera insal·lada a la Honda CBR600RR d’Andy Farrell.

Ell i un company s’exhibeixen avançant a altres pilots de la categoria Supersport menys experimentats en el circuit urbà de 60 kilòmetres. Entre l’espectacle que dibuixen damunt la pista i la qualitat d’imatge, tenim la oportunitat de gaudir d’un bon vídeo sobre pista.

Visió giroscòpica espectacular des de l’Aprilia RSV4 de Lorenzo Savadori

0

Fins avui no havíem vist aprofitar totes les possibilitats de les càmeres giroscòpiques d’una manera tant clara. Gaudeix d’aquest espectacular vídeo de Lorenzo Savadori a bord de la seva Aprilia RSV4 al circuit d’Ímola.

Gràcies als avanços tecnològics en el món de la imatge cada vegada podem gaudir de captures més espectaculars en les retransmissions televisives. Aquestes ens permeten gaudir més i millor de les carreres i de l’espectacle del motociclisme. Amb l’arribada fa pocs anys de les càmeres giroscòpiques (any 2010) va arribar també una nova revolució de viure els esports de motor davant de la pantalla.

Un dels exemples més clars de les novetats que aporta aquesta nova tecnologia el podem trobar en aquest vídeo produït per Andrea Bardi per Silkolene by Fuchs, en el que podem gaudir de múltiples punts de vista de la moto de Lorenzo Savadori mentres aquest realitza una volta al circuit de Ímola. És atractiu de veure, sobretot si t’apassiona el còctel de motos i velocitat.

Font de l’article: Motorbikemag

Bikers vs la fam recull més de 5.000 kg de menjar pel Banc dels Aliments

0

Aquest cap de setmana el Circuit de Barcelona-Catalunya ha acollit la 1a edició de Bikers vs la fam, un esdeveniment motorista de caràcter solidari organitzat per Varemo Bikers amb la finalitat de recollir menjar pel Banc dels Aliments. Amb molt orgull i el sentir de la feina ben feta poden dir que han assolit de sobres l’objectiu que s’havien marcat, i és que han aconseguit reunir més de 5.000 kg d’aliments que es sumaran al Gran Recapte, que promou la fundació Banc dels Aliments.

Fotografia de Toni Egea
Fotografia de Toni Egea

A la jornada hi van assistir motoristes d’arreu de Catalunya que tenien, com a únic requisit, aportar un mínim de 5 kg d’aliments. En total van ser 1000 motocicletes les que es van concentrar al Circuit en una jornada en que es va demostrar una vegada més, que la passió per les dues rodes és un ingredient perfecte per assolir metes solidàries i amb finalitats socials.

Al llarg del dia els assistents van poder gaudir de diverses activitats i actuacions musicals al pàdoc, i fins i tot alguns d’ells van tenir la ocasió de fer una rodada per la pista del Circuit.

El punt més àlgid de la jornada va ser l’homenatge al pilot Lluís Salom, que va perdre la vida corrent en aquest circuit.

 

Fotografies de Toni Egea