• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Ruta en moto La Geokana

Carmeta
Bon dia a tothom!
Doncs per si algú no coneix Geokana, us puc dir que és una altre manera divertida de fer rutes.
La idea és anar a buscar uns QRs que seran els punts de pas i que aniran fent el compte enrere fins acabar-los tots. El temps és de 3 mesos, però ara al ser estiu i la primera edició, hi ha més flexibilitat.
Ja n'he fet uns quants i m'ho estic passant d'allò més bé, alguns punts els hem fet amb el @cargols2rodes. L'aconsello a tothom, ja que probablement jo no hauria visitat molts dels pobles que ja he visitat.
Així que Geokana per a mi és una manera de fer vacances amb rutes diferents i divertides!

Ruta en moto Girona-Ginebra-Zuric-Constansa-Estrasbburg-Saarluis

Notícia En llibertat la conductora implicada en l’accident mortal a Urús

Roger

La dona, de 54 anys, ha quedat en llibertat després de declarar amb l'obligació de comparèixer davant del jutge quan sigui requerida​

Els Mossos d’Esquadra han detingut la conductora implicada en l’accident mortal d’aquest dimarts a la carretera C-162, al terme municipal d’Urús, per un homicidi per imprudència greu. Segons ha informat la policia, la dona, de 54 anys, no va respectar la prioritat de pas a la cruïlla d’Urús, on va tenir lloc la col·lisió entre la seva furgoneta i la moto. A conseqüència del xoc, va morir el conductor del vehicle de dues rodes, un veí de Ger de 49 anys.

La conductora va ser detinguda aquest dijous a les 10 del vespre per part dels Mossos d’Esquadra. Després de prestar declaració a la comissaria dels Mossos de Puigcerdà, la dona va quedar en llibertat amb l’obligació de presentar-se davant del jutge quan sigui requerida.

Els cossos d’emergències van rebre l’avís per l’accident quan faltaven cinc minuts per 2/4 de 6 de la tarda. Fins al lloc de l’accident, s’hi van desplaçar 2 patrulles dels Mossos d’Esquadra, 2 dotacions dels Bombers de la Generalitat i 3 unitats medicalitzades del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que no van poder fer res per salvar la vida del motorista.

Font: Diari de Girona

Notícia Detinguda aquesta nit la conductora d'un turisme per homicidi per imprudència greu i per conduir drogada, per matar a una motorista

Roger

Els Mossos d’Esquadra han detingut a la conductora del turisme, de 36 anys, per homicidi per imprudència greu i per conduir sota els efectes de les drogues.​

Amb aquesta víctima, són 73 les persones mortes en accident de trànsit enguany a la xarxa viària interurbana de Catalunya, 26 de les quals motoristes (dades provisionals)

DIA: Dijous, 11 de juliol de 2024

HORA D'AVÍS: 22.31 h

VIA: C-14, al punt quilomètric 0,3 a Salou (Tarragonès)


El Servei Català de Trànsit informa que ahir a la nit es va registrar un sinistre viari mortal a la C-14 al punt quilomètric 0,3 al terme municipal de Salou (Tarragonès) en sentit Reus. Els Mossos d’Esquadra van rebre l’avís a les 22.31 h.

Per causes que encara s’estan investigant, es va produir un encalç entre un turisme i una motocicleta. A causa de l’accident, la conductora de la moto, M.G.C., de 43 anys i veïna de Tarragona, va morir. Els Mossos d’Esquadra han detingut a la conductora del turisme, de 36 anys, per homicidi per imprudència greu i per conduir sota els efectes de les drogues.

En el sinistre, que va obligar a tallar la via en sentit Reus, hi van treballar 4 patrulles dels Mossos d’Esquadra, 2 dotacions dels Bombers de la Generalitat i 5 unitats i l’equip de suport psicològic del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

El Servei Català de Trànsit recorda que el SIAVT (Servei d'Informació i Atenció a les Víctimes de Trànsit) es troba a disposició dels familiars i afectats per sinistres de trànsit els 365 dies de l’any per oferir-los un servei d'orientació i informació sobre els tràmits després del sinistre, conèixer els recursos existents, rebre informació sobre els drets que els reconeix la legislació vigent i el suport psicològic davant d’un sinistre de trànsit. S'hi pot contactar mitjançant el telèfon gratuït 900 100 268 i a través del web victimestransit.gencat.cat.

Font: Servei Català de Trànsit

Notícia Els majors de 16 anys, més aprop del permís de cotxe B1

Roger
Bon dia companys, aquesta notícia no parla d'un permís de conducció de motos sinó de cotxes, però el fet de tenir menors conduint vehicles lents de 4 rodes i 400 kg a les carreteres, indubtablement és del nostre interès. Només espero que la juventut d'avui dia estigui a l'altura de la responsabilitat que implica, per la seguretat de la resta d'usuaris de la via, conduir vehicles amb aquestes característiques. I que sobretot, els telèfons mòbils ni es toquin durant la conducció.

Vehicles amb un pes màxim de 400 kg, una potència màxima de 15 kW i una velocitat màxima de 60 km/h​


La Direcció General de Trànsit (DGT) accelera la implementació del nou carnet de conduir B1, que podria estar vigent per a finals d'aquest any. Aquest permís permetrà als majors de 16 anys conduir certs models de vehicles elèctrics, com ara quadricicles pesants, tricicles i quads, amb un pes màxim de 400 kg, una potència màxima de 15 kW i una velocitat màxima de 60 km/h. L'objectiu és millorar la seguretat viària i fomentar la mobilitat sostenible entre joves.

Actualment, els menors a Espanya poden obtenir els permisos A1 i AM, que els permeten conduir motocicletes i ciclomotors lleugers. Amb la introducció del carnet B1, els joves podran accedir a vehicles que poden circular per autovies i autopistes, cosa que representa un avenç significatiu en la seva mobilitat i seguretat. La DGT ha iniciat un període de consultes per reformar el Reglament General de Conductors, cosa que indica que la implementació del carnet B1 està propera.

Font

Fotos El vostre moto-estiu en fotos, tracks i detalls!

Roger
Bon dia! He pensat que seria bona idea recopilar en aquest espai el que anem fent aquest estiu amb les motos. No només ens servirà als altres per entretenir-nos seguint les vostres aventures sinó que també és una bona manera de conèixer altres indrets i maneres de gaudir de la moto en període estival.

En el meu cas la darrera escapada que vaig fer el passat mes de juny va ser la Ruta del Silenci. Adjunto el track que vaig seguir i algunes fotografies. Ara que vaig tenint setmanes de vacances ja estic pensant quina serà la pròxima.

Track:


Fotos:
1000051144.jpg
1000051157.jpg
1000051169.jpg

Notícia Ferit al coll un motorista per un cable de pesca lligat en una carretera a prop de Manlleu per 3 menors

Roger

Un motorista ferit al coll per un cable lligat per 3 menors en una carretera a prop de Manlleu​

El motorista es va aturar immediatament en notar "una forta abrasió" al coll i va veure els menors recollint el fil de pescar.​

1000058504.png

Un fil de pescar al mig de la via, travessant la calçada de punta a punta a l'altura del cap de qualsevol conductor.

El que podria haver acabat en tragèdia va quedar en un ensurt i ferides lleus, tot i que es van produir en una part del cos especialment delicada.

Un motorista va resultar ferit pel cable i, de fet, va ser ell mateix el que va donar l'avís al cos dels Mossos d'Esquadra a través d'una trucada al 112.

Els fets van tenir lloc dilluns passat, 1 de juliol, aproximadament a dos quarts de vuit del vespre.

El conductor d'una motocicleta, de 32 anys, circulava en direcció a Manlleu quan, de sobte, va sentir "una forta abrasió al coll que gairebé el va fer caure de la moto", segons han explicat els Mossos d'Esquadra al 324.cat.

El conductor es va aturar immediatament i va veure un fil de pescar, "lligat en un pal de fusta, en un extrem, i una canya de pescar a l'altre", situat enmig de la via BV-4608 en el punt quilomètric 19,4, entre les Masies de Voltregà i Manlleu.

Els Mossos d'Esquadra expliquen que els que van col·locar el fil de pescar creuant la calçada eren tres menors, que ho van fer per "entretenir-se".

El mateix motorista els va veure recollir el fil de pescar un cop va aturar-se a inspeccionar i encara hi eren tots quan va arribar la patrulla dels Mossos.

Els agents han denunciat els menors, d'entre 14 i 15 anys, per un delicte contra la seguretat viària per haver "originat un greu risc per a la circulació". Van comunicar els fets a la Fiscalia de menors i van entregar els menors als seus pares.

En tot cas, tal com apuntaven diumenge al vespre en un tuit, no ha estat una "bretolada" sinó un "delicte contra la seguretat del trànsit".


"Feia molt de temps que no ens trobàvem un cas similar", han explicat des de l'Àrea de Comunicació dels Mossos.

Un cas similar, el 1994​

El recent cas ha fet recordar a molts el cas de l'homicidi d'un motorista, el 1994, que circulava pel carrer Indústria de Barcelona i una cinta de niló li va seccionar la tràquea.

El motorista de 42 anys, mort a l'acte, tornava de la feina de matinada en una vespa i no va veure la cinta estesa d'extrem a extrem de la calçada.

Novament, eren tres menors d'edat, d'entre 14 i 15 anys, els que van col·locar el fil a la calçada amb la intenció de veure la reacció d'un conductor quan el fil es trenqués sobre el parabrisa.

En cap cas, deien, havien pensat en la possibilitat que qui passés per allà fos un motorista. Els tres menors implicats van entrar en un centre especial de Mollet del Vallès.

Font: CCMA
  • M'enfada
Reaccions: GEORGECAT

Fotos Nova BMW 1300 GS Adventure

Roger
Ja tenim fotos de la nova bmw 1300 GSA. Val a dir que es veu robusta! Què us sembla?

La BMW R 1300 GS Adventure ha arribat com la moto definitiva pels amants de l'aventura i els llargs viatges. Aquesta versió d'alta gamma presenta importants novetats, incloent-hi un dipòsit de 30 litres, fars LED, i un parabrisa redissenyat. A més, incorpora un sistema de canvi automàtic sense embragatge i ofereix múltiples modes de conducció. El seu motor de 145 CV i un xassís millorat prometen un rendiment excel·lent. També destaca pels seus avançats sistemes d'assistència i opcions de personalització en quatre variants diferents.

1000057814.jpg
1000057807.jpg
1000057812.jpg
1000057809.jpg

Informació Seguiment de novetats al fòrum

Roger
Bon dia! Obro aquest fil per anar comentant novetats de diferent naturalesa al fòrum, tant pel que fa a la vessant tècnica com a les dinàmiques:

Tècniques:
  • S'ha actualitzat el complement de Tapatalk per la versió les moderna
  • S'han actualitzat complements importants basats en la navegació del fòrum
  • (Fara un o dos mesos vam renovar l'allotjament de la web per un any)
  • S'està treballant amb el posicionament del fòrum i dels seus continguts de manera més intensa
Dinàmiques:
  • S'ha creat un fil explicatiu de la nova dinàmica de Guies Col·laboratives
  • S'ha creat una dinàmica colaborativa relacionada amb l'equipament del motorista
  • S'està preparant un moto-repte per als membres del fòrum per aquest estiu
Samarretes:
  • Es va afegir al catàleg la samarreta sense mànigues amb el disseny "Nascut per traçar revolts"

Guia col•laborativa El millor equipament i els accessoris indispensables per als motoristes

Roger
Motoristes! Obrim aquest fil per crear una Guia Col·laborativa sobre el millor equipament i els accessoris indispensables per als motoristes. La idea és que cadascú comparteixi la seva experiència i recomanacions sobre diferents tipus d'equipament, des de cascos fins a sistemes de navegació. Pensem que el desenvolupament d'aquesta guia pot ser útil i interessant tant pels novells com pels més veterans.

Si bé podem (i hem) de fer apunts i valoracions en referència de la seguretat d'elements com cascs o equipament de protecció, crec que podem acordar desenvolupar-ho de manera detallada i dedicada en una guia col·laborativa a banda, degut a la seva profunditat, particular interès i importància.

Categories per començar:

1. Cascos:
- Quin és el teu casc preferit i per què?
- Consells per triar el casc adequat.
- Comparatives de marques i models.
- Quins altres cascs que has tingut valores molt positivament?

2. Roba i Protecció:
- Jaquetes, pantalons i guants: Quuses servir i recomanes? Perquè?
- Equipament per a les diferents estacions de l'any, raonat.
- Tecnologies i elements de protecció (airbags, proteccions internes, materials, fabricants d'accessoris i elements, etc.).

3. Calçat:
-
Quin és el teu calçat preferit per anar en moto i perquè?
- Botes i calçat especialitzat: pros i contres de diferents marques i estils.
- Recomanacions per a diferents tipus de rutes i circumstàncies (ciutat, off-road, llarga distància, esport).

4. Accessoris i Gadgets:
– Sistemes de comunicació: intercomunicadors i auriculars, les seves connexions amb el mòbil i/o la moto, accessoris per contestar les trucades, tecnologia per a la lectura automàtica de missatgeria, de dictat de textos, d'emissió de notes de veu...
- Navegadors GPS, tipus de dispositius i apps útils.
- Altres gadgets imprescindibles per a les diferents circumstàncies que freqüentes amb la moto.

5. Manteniment i Eines:
- Eines que sempre portes amb tu.
- Kits de primers auxilis per a la moto i per al motorista.
- Productes de manteniment que fas servir regularment.
- Avaries que recomanes aprendre a resoldre en ruta

6. Consells de Compra:
- On comprar: botigues físiques vs en línia.
- Consells per aconseguir millors ofertes I bons preus
- Opinions i experiències sobre garanties i serveis postvenda.

Al respecte de tot l'esmentat i del que creguis oportú, comparteix les teves experiències, fotos i recomanacions! Recorda que en aquest fil només nutrim la guia amb aportacions, més o lents extenses segons el que cadascú decideixi i pugui aportar a cada moment, però no dubtes sobre la dinàmica. Aquests dubtes els podeu plantejar fent clic aquí.

Espero que aquest fil es converteixi en un recurs útil i complet per a tots plegats. Gràcies per participar-hi i contribuir-hi!

(Ben aviat aporto jo mateix q avui ja no tinc temps 😅)
  • M'agrada
Reaccions: JoanBP

Guia col•laborativa Guies col·laboratives, nova dinàmica

Roger

Benvinguts al Subfòrum de Guies Col·laboratives​


Hola motoristes!

Us presentem el nou subfòrum de Guies Col·laboratives a Motoristes.cat. Aquest espai està dedicat a la creació i el desenvolupament de guies útils i pràctiques elaborades per i per a la comunitat, de manera conjunta entre tots els motoristes que vulguin fer-hi aportacions. Les guies son en forma de fil convencional, i els seus continguts consisteixen en les aportacions dels diferents usuaris, de manera periòdica.

Cada membre pot compartir els seus coneixements, experiències i consells sobre una varietat de temes relacionats amb el motociclisme (Una guia col·laborativa per cada tema), de manera conjunta i ordenada amb la resta de companys. El fet de que els continguts i les aportacions siguin ordenades permet que siguin localitzables i consultables amb facilitat en futures ocasions, per altres membres.
Per tant, seguim treballant i potenciant el valor de la creació I ordenació d'informació d'interès per als motoristes del territori.

Quin tipus de guies trobareu i podeu crear (propostes)​


- Preparacio per Rutes segons les seves característiques : Descobreix i comparteix la millor manera de preparar una ruta hivernal, o una d'estiu, o una ruta per etapes offroad acampant, o una ruta a Nordkapp, o una ruta a un altre país (paperassa, consells pràctics, etc)
- Preparació per a Esdeveniments: Aprèn i contribueix amb estratègies i consells per participar en esdeveniments com la Rider1000 o la 100 Colls.
- Manteniment i Reparacions: Comparteix els teus trucs per al manteniment bàsic i la solució de problemes comuns de la moto.
- Equipament i Seguretat: Recomanacions sobre el millor equipament de seguretat, des de cascos, jaquetes o botes, fins a sistemes Airbag.
- Seguretat Viària a la pràctica: Recomanacions sobre conducció i intervencions en seguretat viària, des d'una vessant pràctica (policies i sanitaris poden realitzar aportacions basades en els seus coneixements i la seva formació). A més de les aportacions que facin companys que hagin realitzat formacions al HIS o similars.
- Tots aquelles que vulgueu proposar, orientades a recopilar les experiències i els coneixements dels companys, relacionades amb una temàtica concreta.

Recordeu que tenim diverses seccions aptes per a obrir fils amb preguntes i respostes concretes. No és el cas d'aquesta secció. Aquí treballarem en guies, fils, que comprenen diversos camps informatius amb més quantitat de continguts i d'informació.

Com hi pots participar?​


- Comparteix la teva experiència: Publica els teus consells i experiències a les guies existents.
- Fes preguntes: Si tens dubtes sobre com funciona aquesta dinàmica, no dubtis a preguntar.
- Proposa noves guies: Si tens una idea per a una nova guia col·laborativa, suggereix-la i col·labora amb altres usuaris per desenvolupar-la.

Ben aviat obriren un parell de fils amb les seves propostes de Guies Col·laboratives.

Tenim ganes de veure com aquest subfòrum s’enriqueix amb les contribucions de tots plegats!👊✊️

Salutacions

Aquest fil es pot emprar per compartir dubtes al respecte del funcionament d'aquesta dinàmica.

PD: Com tota dinàmica de Motoristes.cat, esta subjecte a valoracions i propostes de millora, que també tenen lloc en aquest fil 👌.
  • M'agrada
Reaccions: JoanBP

Off Topic Com va tot compis?

Roger
Bones!! Fa dies que volia escriure per aquí per preguntar com us va tot, i com aneu visquent la moto a dia d'avui. Així compartim una mica com us van les coses🙂. Jo vaig sortint casi cada setmana a fer rutes que pengen diversos companys al Wikiloc, tan on com offroad, a vegades més llargues a vegades no tant. D'altra banda he tornat a practicar esport a diari després d'una bona temporada, i tot plegat ho compagino amb la feina a torns, estudiar mica en mica a la UOC i la vida personal.

Aprofito aquest fil per escoltar si desitgéssiu dotar a la comunitat d'algun tipus d'ús o funcionament que us pogués ser útil o d'interès, i que fos raonable d'aplicar, a fi de poder-la fer més útil per vosaltres.

Salutacions i bona entrada a l'estiu!!!

Em presento Hola de nou...!!!

Pep Aràgo
Bona tarda a tothom, de nou....!!!

Han passat forces mesos des de l ultima participació que vaig fer per aquí, la vida de l´autònom es un "meravella", i els dos projectes que vaig iniciar 3 anys enrere m han tingut força entretingut, sense poc temps més que dedicar a res que no fos feina i feina.... 😅😅😅

Confio el poder reprendre un mínim d activitat al fòrum i recuperar les bones estones viscudes al passat, tant des de el teclat com a sobre de la moto, amb els membres d aquest grup.

Salut i molt de gas...!!!

Pep Aràgo

Crònica VACANCES 2024

G
Doncs mira, ja ho tenim decidit, aquest any les vacances seran a França, Parc Nacional del Cevennes i la zona volcànica d'Auvernia. Jo ja ho vaig fer fa 10 O 12 anys, però la dona no. O sigui que cap allà i cau a prop.

Adjunts

  • Screenshot_2024-05-24-11-25-10-283_net.osmand-edit.jpg
    Screenshot_2024-05-24-11-25-10-283_net.osmand-edit.jpg
    790,7 KB · Visites: 66

Ruta en moto Sortida al Stelvio Català i Llivia 10/05/2024

Jaumenovas
Hola a tothom!!!
Sortida al Stelvio Català i Llivia‼️😀👍✌️
Després de la sequera de moto, degut a les previsions de pluges, però que també han sigut molt ven rebudes, per fí els 3 J’s (@GEORGECAT @FormigaAtòmica i @Jaumenovas ), components del grup Xup-Xup Rutejant, que el que pretenem és pasar-ho bé dalt de les nostres montures, fent molts revolts amb els corresponents àpets i sobre tot la bona companyia, de tot lo qual en gaudim mutuament.
Doncs la ruta del dia 10/05/2024 de 461 km comptats des de el punt de reunió de Terrassa, amb la següent ruta:
Sortida de Terrassa direcció Manresa, Cardona, Solsona, agafant carretera de Coll de Jou (LV-4241) seguint per Cambrils (Oden), Alinyà per L-401 fins arribar a Organyà per C-14. Un cop passada la població, a 8 km agafar el desviament on comença el Stevio Català cap a Montan de Tost, seguint per camí asfaltat per una carretera estreta i agafar un desviament a l’esquerra a Sorribes de la Vansa que ens portarà a C-462 direcció La Seu d’Urgell, però abans d’arribar-hi agafarem un camí asfaltat que ens portarà a la població d’Alàs, des d’on seguirem a trobar la N-260, seguint per les poblacions de Martinet, Bellver de Cerdanya, Puigcerdà i Llivia, on hem parat per dinar i xerrar dels temes del dia. La tornada ha sigut per la Collada de Toses, Ribes de Freser, Ripoll, C-17, fins l’alçada de Vic, seguint per la C-25 a Manresa, on hem seguit per la C-55 i C-58 i attibar a Terrassa.

Poso unes fotos d’aquesta sortida‼️😀👍✌️🤜🤛

També podeu veure l’Instagram de @xupxup.rutejant

Bon cap de setmana a tothom‼️

IMG_2993.jpeg
DSC08659.jpegDSC08655.jpegDSC08638.jpegIMG_2992.jpegIMG_2988.jpegDSC08645.jpegDSC08642.jpegIMG_0812.jpegIMG_0808.jpeg

Filtrar