• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Esdeveniment MotoExplora Canet de Fals, 25/05

X04N
Hola, Motoristes!

Tornem amb més esdeveniments! Aquest any tenim un calendari amb 5 dates:

25/05
Canet de Fals - Barcelona,
27/07 - Província de Tarragona,
07/09 - Província de Lleida,
19/10 - Província de Girona

Per aquest primer esdeveniment el 25 de maig, farem servir el restaurant “La Masia de Canet“, situat a la població de Canet de Fals, com a punt de sortida i arribada!
Els nostres companys del restaurant oferiran a tots els participants un lleuger esmorzar durant l’estona destinada a les verificacions administratives i recollida dels dispositius dataloggers, on podreu gaudir d’un cafè i una pasta de forma gratuïta, tan sols haureu d’entregar el val que us donarem en finalitzar la verificació administrativa.

Screenshot 2024-03-18 115809.jpg


Des d’aquest mateix restaurant es farà la sortida de l’esdeveniment. Com ja sabeu, haureu de completar la ruta dissenyada i retornar al restaurant abans que s’esgoti el temps disponible!
Un cop arribin tots els participants, podrem gaudir del fantàstic dinar que ens tindran preparat els amics del restaurant La Masia de Canet!
Pel que fa als punts de control, aquest any hem canviat una miqueta el format, en lloc de limitar-nos artificialment per la forma de les comarques, hem decidit designar una distància màxima des del punt de sortida. Aquest any, per tant, la zona de cada esdeveniment formarà un cercle al voltant del punt de sortida i tindrà a dins tots els punts de control ben repartits. D’aquesta manera esperem poder oferir-vos més llibertat i un repte una miqueta més interessant a l’hora de dissenyar les vostres rutes.
En aquest cas hem delimitat inicialment una distància màxima de 31 km, però encara estem acabant de definir els punts de control i és possible (encara que poc probable), que aquesta distància s’augmenti o es disminueixi en funció de les necessitats. Sigui com sigui us ho farem saber quan fem públics els punts de control (aproximadament 3 setmanes abans de l’esdeveniment).

Per tant, l’àrea de joc quedaria aproximadament així:

mapa_area_de_joc.jpg


Pels que no conegueu el format, us faig una explicació ràpida:
- Un punt de sortida.
- Aproximadament 40 punts de control repartits per la zona al voltant del punt de sortida.
- Cada punt de control té una puntuació diferent segons la distància i dificultat (tots accessibles per vies asfaltades o, en el pitjor cas, encimentades).
- Cada participant o equip de participants ha de preparar una ruta de no més de 6 h que, a còpia de passar per punts de control acumuli el màxim de punts.
- Cada esdeveniment té una velocitat mitjana ideal, superar-la penalitza punts!
- En acabar la ruta gaudim d'un dinar fantàstic acompanyats de motoristes igual o més fantàstics i passem un dia collonut que recordarem molt de temps.

Aquest serà el quart esdeveniment d'aquest tipus que organitzem, tothom en surt bastant o molt content (alguns d'aquí hi heu participat, segur que en podeu donar fe).

Us deixo un enllaç a una descripció una miqueta més detallada:

I també l'enllaç a les inscripcions:

Qualsevol pregunta o dubte, em teniu a la vostra disposició aquí al fòrum, a info@motoexplora.cat, al nostre grup de Telegram: https://t.me/motoexploracat o al 688905020.

Moltes gràcies i una forta abraçada

Formació La 10a edició de la Formació 3.0 per a motoristes

Al llarg d'aquests 10 anys, més de 5.000 motoristes han millorat la seva seguretat dalt de la moto

Aquest cap de setmana es posa en marxa la 10a edició del programa Formació 3.0,una acció formativa gratuïta organitzada pel Servei Català de Trànsit (SCT) i ANESDOR (AssociacióNacional d'Empreses del Sector de les Dues Rodes), amb la col·laboració dels departaments d'Interior i d'Empresa i Treball, que s'adreça als conductors i conductores de motocicletes que vulguin millorar la tècnica de conducció i alhora augmentar la seguretat dalt de la moto. En l'edició d'enguany, es mantindran les 40 sessions, de març a desembre, que ja es van portar a terme el 2023 i que, al seu torn, ja duplicaven les sessions de l'any anterior. Així mateix, es vol reforçar la seguretat viària laboral ambformació específica per a empreses, després de les dues proves pilot que es van fer l'any passat, de manera que així es consolida el programa Urban, amb una desena de sessions en vies urbanes, orientades als usuaris d'escúter.
La Formació 3.0, que té el suport i col·laboració dels Mossos d'Esquadra tant per al desenvolupament de la sessió formativa com per a la localització de l'espai adequat, ha comptat ja amb la participació de més de 5.000 usuaris de motocicleta. En l'edició de l'any passat, es va batre el rècord de participants, 863 motoristes, amb una mitjana d'edat de 47 anys i amb 21 anys d'experiència. Al 2023, el programa va comptar amb la presència de quasi un centenar de dones motoristes; no en va, un dels objectius del programa és fomentar la participació en relació al gènere d'una forma més proporcional i equitativa, iniciativa que es va començar a promoure l'any 2022.
El calendari d'aquest 2024 engega el proper divendres 15 de març a la TV-7046 a Reus. Les 40 sessions previstes es desplegaran en carreteres obertes i espais urbans de les quatre demarcacions catalanes.Les vies escollides per fer aquesta formació són freqüentades per motoristes durant el cap de setmana i registren un cert risc d'accidentalitat. Els i les motoristes que vulguin realitzar aquesta activitat formativa, que és de caràcter gratuït, faran un recorregut amb la seva motocicleta d'uns vint minuts, acompanyats i enregistrats pels instructors de la formació. Finalitzats els recorreguts, es visualitzaran les imatges i es comentaran els detalls que puguin millorar la conducció del motorista per tal de garantir al màxim la seva seguretat. Quan s'acaba l'activitat, l'interessat rebrà la gravació i un full amb deu punts sobre l'estat tècnic de la motocicleta. Els conductors de moto interessats a participar-hi poden inscriure's per internet en aquest enllaç.
Els errors més freqüents
Al llarg de totes les sessions, des de l'inici del programa Formació 3.0, els monitors han detectat els següents errors, habituals en els motoristes:
  1. Traçat de revolts incorrecte:
  2. Velocitat inadequada a la via o al nivell de conducció
  3. Invasió del carril contrari o del voral
  4. No emprar una tècnica de conducció preventiva
  5. Reducció incorrecta de les marxes i poca eficàcia en la frenada
  6. Vulneració de la normativa
  7. Motocicletes que no s'ajusten a les habilitats del conductor i equipament inadequat
  8. Actitud inadequada en rodar en grup
  9. Manca de confiança en conduir
  10. Mala col·locació dels retrovisors
  11. No tenir en compte possibles perills durant el recorregut
  12. Postura inadequada a la motocicleta
D'altra banda, els principals problemes detectats respecte el manteniment de la moto han estat:
  1. Cadena de transmissió mal greixada
  2. Pneumàtics en mal estat
  3. Transmissió en mal estat
  4. Incorrecte tensat de la cadena
  5. Pastilla de fre gastada
Sinistralitat dels motoristes
Enguany, han mort 7 motoristes i 51 més han resultat ferits de gravetat. El 2023, 52 motoristes van perdre la vida a les carreteres catalanes, 6 menys que el 2022. En aquest sentit, la formació viària és imprescindible per a la reducció de la sinistralitat. L'SCT considera prioritària la prevenció de morts i ferits greus en el col·lectiu de motoristes, i és en aquest marc que s'ofereix aquest programa de formació contínua, pràctica i gratuïta

  • Article
Crònica Ruta de la seda a lloms d'una Honda CB500X

arnausalce
Hola companys i companyes! Fa uns mesos em vaig atrevir a llançar-me a l'aventura, i m'he posat en marxa per fer la ruta de la seda. Escric des de Lesbos, últim punt d'Europa on estaré, ja que demà embarco fins a Turquia. D'allà passaré per Geòrgia, Rússia, Kazakhstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrguizstan, Mongòlia i finalment Xina. Tinc intenció d'anar publicant un blog explicant les meves vivències durant el recorregut, i vull també gravar videos i anar-los penjant. Si a algú li pot interessar, us deixo el link al blog i a l'instagram!


Ig: cavalldemetall

Ruta en moto 100 pobles més menuts

G
Aquest any ens hem proposat la mestressa i jo fer aquesta prova que proposa la federació catalana de motociclisme. Hi ha de plaç del 1 de febrer fins al 31 d'octubre per fer-la. Es diu els 100 pobles més menuts de Catalunya. En total uns 2650 km per visitar tots aquests pobles. Que us sembla, una forma més de fer Motorurisme familiar i conèixer el nostre territori.

Adjunts

  • Screenshot_2024-03-06-19-13-42-179_net.osmand-edit.jpg
    Screenshot_2024-03-06-19-13-42-179_net.osmand-edit.jpg
    504,9 KB · Visites: 55

Notícia Presentat el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, que planteja reduir el 20% les víctimes mortals en zona interurbana

Roger
  1. Aquest pla és la concreció en accions del Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible i es desplega en 210 accions i 600 activitats programades per a enguany
  2. El conseller Elena ha destacat que és “un pla ambiciós que vol reduir la mortalitat un 20% en les zones interurbanes i un 5% en les urbanes respecte al 2019, i que es concreta en 5 línies estratègiques i 210 mesures.”
El conseller Joan Ignasi Elena i el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, han presentat aquest matí el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, la concreció en accions pels pròxims tres anys del Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible 2021-2030. El document aborda, per primera vegada, la mobilitat segura, sostenible, saludable i intel·ligent, a més de la seguretat viària.

El pla té com a objectiu general arribar a la Visió Zero, és a dir, a zero víctimes mortals l’any 2050, i, per arribar-hi, es planteja una reducció del 20% de les víctimes mortals per sinistres viaris en zona interurbana i del 5% en zona urbana l’any 2026 en relació amb l’any 2019. Així mateix, també té com a objectius protegir els usuaris més vulnerables de la mobilitat, com vianants, ciclistes i motoristes i també persones grans i menors d’edat; reduir els principals factors de risc concurrents en els sinistres; millorar la qualitat ambiental i mitigar l’impacte de l’emergència climàtica en la mobilitat.

El conseller Elena ha destacat que és “un pla ambiciós que vol reduir la mortalitat un 20% en les zones interurbanes i del 5% en les urbanes respecte al 2019 i que es concreta en 5 línies estratègiques i 210 mesures.” Seguint en aquesta línia, el titular d’Interior ha afirmat que “el pla preveu la incorporació de 200 nous efectius a la divisió de Trànsit dels Mossos, més radars mòbils i formació permanent als conductors professionals.”

D'altra banda, Elena ha recalcat els 10 M€ en subvencions als ens locals de menys de 50.000 habitants per plans de gestió de trànsit i millora de les infraestructures. Una mesura que ja s’havia aplicat amb anterioritat i que ha resultat molt efectiva pels municipis d’aquestes característiques.

Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha destacat la instal·lació de noves càmeres radar amb intel·ligència artificial (IA) per al control de conductes inapropiades al volant, com les distraccions al volant, l'ús del cinturó de seguretat o un bon ús dels carrils bus-VAO. També la incorporació de sistemes d’intel·ligència artificial i de velocitat variable com a eines per predir les congestions i reduir la sinistralitat.

El Pla de Seguretat Viària 2024-2026 recull totes les accions dels diferents Departaments de la Generalitat i les realitzades per altres administracions públiques, així com membres de la CCTSV que pertanyen a la societat civil. S’estructura en 5 eixos estratègics, que es despleguen en 210 accions i, per a aquest any 2024, hi ha programades 600 activitats per promoure la mobilitat segura i sostenible i reduir els sinistres viaris amb víctimes.

Accions previstes

En l’eix sobre la necessitat d’impulsar una mobilitat més segura i sostenible per a la reducció de la sinistralitat i la millora de la qualitat ambiental, hi ha diferents activitats previstes per facilitar el canvi modal cap a mitjans de transports més sostenibles i fomentar la intermodalitat entre diferents modes de transport. Hi ha iniciatives per reduir la contaminació atmosfèrica, les emissions i l’impacte ambiental. A més, també hi ha activitats que busquen ordenar les noves tendències en la mobilitat urbana, els vehicles de mobilitat personal i els vehicles compartits, i d’altres que pretenen planificar les infraestructures urbanes a favor de la pacificació del trànsit.

En el marc de l’eix de realitzar un control més dinàmic de la seguretat viària en el marc d’una sinistralitat més dispersa i diversa a la xarxa viària catalana, hi ha estratègies per combatre la dispersió dels sinistres amb una estratègia més dinàmica de la informació i del control de la seguretat viària; i mesures per reduir els atropellaments de vianants i el risc i la sinistralitat dels ciclistes i dels motoristes.

Quant a l’eix de promoure la formació i l’educació contínua per a la millora de la seguretat viària del conjunt de la població al llarg del cicle vital, es busca establir una estratègia formativa per als infants i joves en l’actual i futur model de mobilitat; fomentar un aprenentatge al llarg del cicle vital davant els riscos i necessitats de la mobilitat segura, sostenible i saludable; formar els conductors i conductores tenint en compte els nous reptes de la mobilitat; establir mesures preventives i de control davant de conductes infractores i reincidents; i incrementar les accions per a la millora de la seguretat laboral viària.

En relació amb l’eix d’intervenir a la xarxa viària catalana incorporant infraestructures viàries i de gestió del trànsit (ITS) per a la reducció de la sinistralitat i la promoció d’una nova mobilitat, hi ha activitats previstes que consideren incorporar a la xarxa viària catalana sistemes intel·ligents de transport per a la reducció de la sinistralitat i la gestió del trànsit. També incorporar a les vies d’alta capacitat de Catalunya sistemes intel·ligents de transports per a la reducció dels sinistres i la gestió viària; millorar l’eficiència energètica dels vehicles de motor i l’electrificació de la mobilitat; incorporar sistemes intel·ligents de transport (ITS), actuacions de via i noves tecnologies per a la millora de la gestió i de la informació del trànsit; iniciar nous projectes per a la mobilitat connectada i autònoma; i millorar les infraestructures de la xarxa viària catalana.

Finalment, pel que fa a l’eix de la participació i atenció al territori i a les persones, es pretén repensar l’estructura que requereix abordar els nous reptes de mobilitat quant a polítiques públiques de mobilitat i seguretat viària; reforçar la coordinació i col·laboració amb les entitats supralocals i locals; proposar un marc jurídic per adaptar la mobilitat segura i sostenible al canvi cultural i de paradigma; planificar les estratègies de la mobilitat segura i sostenible; i també un seguit d’accions previstes per a l’atenció a les víctimes dels sinistres de trànsit.

Porra Moto GP 2024 !!!

Xavi Canyo
Booona tarda,
L'espera acaba i en una setmana comença la nova temporada de Moto GP a Qatar.

La dinámica de punts serà la mateixa que l'any passat:
1- Es manté fer la porra abans de que comenci la FP3, si es vota un cop començada, no es validarà la aposta
2- Encert del Poleman: 5 punts (He estat a punt de baixar la puntuació d'aquesta categoria ja que @racingdeibit amb la seva bola de vidre les encertava totes)
3- Encert del primer: 25 punts
4- Encert del segon: 20 punts
5- Encert del tercer: 15 punts
6- Carreres Sprint mateixa puntuació que a cursa 12 punts per qui encerti el primer i així succesivament fins 1 punt per qui encerti el 9
7- Seran ben valorats i vistos els comentaris àcids envers la resta de participants.

I a veure si s'apunta algú més que quan més siguem més riurem ;)

Ruta en moto Grup de rutes d'Eduard V

E
Som un grup de motoristes que acostumem a sortir els dissabes, més o menys quizenalment.

Les sortides son generalment de dia sencer, o matinals menys freqüentment. Eventualment de cap de setmana o inclús més dies si cal.

Evitem les vies ràpides i anem a cercar revolts a carreteres secundàries poc transitades.

Respectem els límits de velocitat en zones urbanes, i les evitem en la mesura del possible.

El ritme és turístic o turístic esportiu en general, però ens esperem a les cruïlles per a adaptar el ritme als més lents.

Solem fer un esmorzar de forquilla, i una segona aturada per a picar alguna cosa a mitja tarda.

No hi ha cap quota ni cost associat a la sortida. Cada un es paga lo seu.



Us deixo enllaç a un video resum de la darrera sortida a mode d'exemple de ruta.



Accedeix al teu compte per veure elements multimèdia


Al mateix canal de youtube podeu trobar videos d'altres sortides



Els interessats en properes sortides poden contactar amb mi al 607071463 per whatsapp.



Salut i molts revolts!

Ruta en moto Ruta curta però intensa amb els 3 J’s. 27/02/24

Jaumenovas
Hola companys, hem fet una sortideta matinat per fer petar la xerrada amb un bon esmorzar de forquilla i passar una bona estona, molt agradable, amb aquests companys collonuts de “fatigues” o millor dit de “sortides”,
Esmorzar al Celler de La Guàrdia a Sant Pau de la Guàrdia.
Sortida 27/02/2024 de 125 km.
Recorregut:
Sortida del punt de trovada de Terrassa amb idea de fer el tram de la B-40 recentment inaugurada amb direcció Abrera, seguint per l’A-2 fins a Collbató, per anar a buscar per la B-112 per enllaçar amb la C-55 a Monistrol de Montserrat, i agafar la carretera de Montserrat, passant per Sta. Cecilia i agafar la B-110 fins l’urbanització de Montserrat Park, atravessant-la fins a Sant Pau de la Guàrdia, que hi ha el Celler de la Guàrdia on hem gaudit d’un esmorzar de forquilla amb una excelent parrillada.
La Tornada ha sigut per Castellolí, Sant Salvador de Guardiola, Marganell, C-55 i C-58, agafant el deviament direcció Vacarisses però desviant-nos a Rellinars i continuar a Terrassa.

Poso unes fotos de la sortida:
Salut a tothom‼️👍✌️🤜🤛

B2F169C5-2F83-4C87-B76F-941CE86CEB6E.jpeg


5596FCCF-EB31-498F-BCDB-CA9000E2758F.jpeg


IMG_9562.jpegIMG_9565.jpegIMG_9555.jpegIMG_9556.jpegIMG_9578.jpeg

Esdeveniment 100Colls 2024 !!!

mr_pointer
Hola gent,

Doncs avui han obert les inscripcions pels veterans i veteranes de la 100Colls, i l'1 de març s'obren les inscripcions generals: https://www.100colls.cat/inscripcions/

Aquesta prova és la que més temps requereix, no només de conducció, que és al llarg de tres dies, sinó de preparació, que porta força hores preparar les rutes òptimes per puntar de cada dia, a l'hora de contemplar les possibles alternatives d'anar bé de temps o malament. La veritat, m'engresca molt!

I l'organització és genial, amb una cloenda magnífica que permet fer un networking-motard de primeríssim nivell :cool:

De moment, i que jo sàpiga ja som dos motoristes.cat que hi anirem! En @Gerard Toldrà i jo mateix. Si algú/na més també la farà, que es faci sentir !!!

Ah, aquest cop intentaré millorar el resultat de l'any passat, en el que tot i prioritzar la puntuació pel TCM, vaig finalitzar amb diploma màster-bronze ‼️ Enguany intentaré pujar al màster-plata, i ja seria l'hòstia aconseguir arribar a un màster-or 🔥🔥🔥

Fins aviat!

Notícia Un motorista de 45 anys perd la vida en xocar amb un porc senglar a Riudoms

Roger
DEP - Us passo aquesta notícia que ens fa arribar el SCT. Vosaltres heu provat mai els xiulets que van enganxats a la moto o al cotxe, I que representa que allunyen als senglars?

Amb aquesta víctima són 18 les persones mortes en accident de trànsit enguany a la xarxa viària interurbana de Catalunya (dades provisionals)

HORA D'AVÍS: 22.03 h

VIA: TV-3141, al punt quilomètric 3,4 a Riudoms (Baix Camp)


El Servei Català de Trànsit informa que ahir a la nit es va registrar un sinistre viari mortal al punt quilomètric 3,4 de la carretera TV-3141 al terme municipal de Riudoms (Baix Camp) en sentit Cambrils. Els Mossos d'Esquadra van rebre l'avís a les 22.03 h.

Per causes que encara s'estan investigant, un motorista va col·lidir amb un porc senglar i, posteriorment, un turisme va xocar amb la moto. El conductor de la motocicleta va morir. Es tracta d'un home de 45 anys, J.A.H.A., veí de Vinyols i els Arcs. Els dos ocupants del turisme van resultar il·lesos.

Arran de la incidència, que va tallar la via en tots dos sentits fins a les 00.47 h, es van activar set patrulles dels Mossos d'Esquadra, dues dotacions dels Bombers de la Generalitat i dues ambulàncies i el servei de suport psicològic del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).

El Servei Català de Trànsit recorda que el SIAVT (Servei d'Informació i Atenció a les Víctimes de Trànsit) es troba a disposició dels familiars i afectats per sinistres de trànsit els 365 dies de l'any per oferir-los un servei d'orientació i informació sobre els tràmits després del sinistre, conèixer els recursos existents, rebre informació sobre els drets que els reconeix la legislació vigent i el suport psicològic davant d'un sinistre de trànsit. S'hi pot contactar mitjançant el telèfon gratuït 900 100 268 i a través del web victimestransit.gencat.cat.

Formació ... I ara ja toca "Directe cap a l'A"

Bascu
Bon dia,

Recordeu el meu tema amb A2? Directe cap a l'A2

Doncs bé, ja queda molt poquet perquè arribi el dia 21 de març... i això vol dir que ja puc anar a treure'm el carnet A (Vinga a pagar, nanos!!). La veritat és que amb tantes notícies sobre noves condicions de la DGT més val que corri per fer-ho i superar aquest tràmit.

I nois quins preus, he estat cercant per Barcelona i rodalia (total, si trobava alguna oferta a prop de BCN podria plantejar-me anar fora). Però no, per tot arreu de la zona de BCN els preus són caríssims total, per fer aquesta ximpleria que ni cal fer examen... puff. Bé, per sort he trobat una autoescola a prop de la meva que té un peu bastant abaixat comparat amb altres, 239. Cal sumar Taxes i Certificat. Total uns 301 (he de preguntar quant costa el certificat fora de l'autoescola aquesta)

Ep!!... Si coneixeu alguna oferta bona em dieu alguna cosa, eh?

Gaaaass! ✌️

La meva moto

S
Bon dia, soc en Santiago i soc nou al grup, disposo d'una Honda Honer 600cc que faig servir per a tot, petits desplaçaments i llacs també. Disposo a mes d'una Yamaha FJ 1200cc, passada a 1350 cc amb sidecar, i viatjo bàsicament amb aquesta moto, vaig a concentracions de sides a França, doncs a qui som pocs i molt mandrosos. Aqueta es la moto amb el side
sidecar maRÇ 2020.jpg

Informació Tancament parking gratuït T1 El Prat

Roger
Bon dia, deixem constància de la info que ens passa el company Jordi per Telegram, relativa al tancament del parking gratuït d'AENA a ma T1 d'El Prat. A partir d'ara, caldrà deixar la moto a la T2 i agafar bus llançadora fins la T1. O bé pagar els 15 diaris del parking general.

Tal i com procurem fer amb aquest tipus d'informacions, I a fi de mantenir-les localitzables al fòrum, afegim les etiquetes relacionades en aquest fil.

Salut 👌👌

1000041030.jpg
1000041031.jpg

Esdeveniment EutichesBook On-Road 2024

mr_pointer
Hola gent,

Veig que no es va publicar que al març torna l'EutichesBook On-Road :)


Compte, que les inscripcions les tanquen demà passat, el divendres 16 de febrer!

Hi anirem uns quants de motoristes.cat 😎

A l'Extrem de 700 Km farem equip en @pepprats, @1nanu i jo mateix !!!

Però també hi ha altres companys en les modalitats PRO i Rooki: @cargols2rodes i @Serra, i no sé si algú/na més.

Recordeu que aquesta prova s'ha de fer exclusivament amb roadbook i això ens encanta a molts :cool:

Si algú més vindrà, que contacti, que farem soparet al Viena de Reus després del briefing.

Fins aviat.

Competició Crònica de l'estratègia al TCM 2023 😎

mr_pointer
cronica-1.pngMolt feliç en haver quedat campió del Trofeu Català de Mototurisme (TCM) en la categoria OPEN (classificació general) de la temporada 2023 de la FCM (Federació Catalana de Motociclisme). I més encara en rebre el trofeu en la fenomenal gala de premis que es va fer al gener de 2024 en Balaguer.

Això era inimaginable per a un "jove" de 55 anys, i serà irrepetible. Per això ho vull gaudir a fons, tan a fons com vaig gaudir totes i cadascuna de les proves realitzades, abans, durant i després de fer-les. Perquè no només es gaudeix una prova en fer-la i acabar-la, sinó també els dies o setmanes prèvies, i també posteriorment. I igual passa amb el TCM 2023, que el gaudiré la resta de la meva vida amb el record de la fita assolida.

Aquesta crònica d'estratègia és per seguir gaudint-lo una mica més, però també per compartir aquesta experiència amb qui la llegeixi, per saber una mica més del TCM, o bé, que serveixi per afrontar l'edició actual de 2024 o posteriors.

De manera resumida, en federar-se per competir en el TCM, s'obtenen punts per la realització de determinades proves/ral·lis mototurístics d'acord amb l'exigència de Km de cadascuna. En concret, els trams per a les puntuacions en 2023 van ser fins a 350 Km (3 punts), entre 350 i 750 Km (4 punts) i més de 750 Km (5 punts).

Aquest criteri serveix per a qualsevol prova, ja que cada prova pot tenir la seva pròpia classificació. Els esdeveniments puntuables en el TCM 2023 van ser 6 que enumero per ordre cronològic:cronica-4.png
  1. 100Colls (abril)
  2. Rider1000 (maig)
  3. SenseLímits (juny)
  4. CromRide (juliol)
  5. CherokeeRider (setembre)
  6. RutaArenys (octubre)
La CromRide i la CherokeeRider eren proves sense classificació, només finisher si s'acreditava el pas per tots els WayPoints (WP) establerts en cada prova, i sense cap modalitat de nivell de ruta. Per tant, era fer-les acreditant tots els WP i els punts eren 3 en la CherokeeRider i 4 en la CromRide.
La Rider1000 i la SenseLímits, tampoc tenien classificació, però sí modalitats, i per obtenir el màxim de punts en ambdues (5 punts) calia fer l'inscripció en la modalitat 1000 i 800 respectivament, i igualment acreditar tots els WP a l'arribada. En el cas de la Rider1000 havia l'opció de fer la modalitat de 1100 en 2023, però no la vaig fer perquè la meva prioritat era el TCM, i tant amb la 1000 com amb la 1100 aconseguia els mateixos punts. Però amb la 1000 tenia 100 Km menys de risc de no acabar finisher per avaria o caiguda, o fins i tot per malaltia o defalliment, que sempre pot passar per molt entrenat que s'estigui.

Llavors, els ral·lis clau pel TCM eren 100Colls i RutaArenys. Ambdós amb ruta oberta a determinar pel participant segons el conjunt de WP que facilitaven, que són molts més dels que es poden fer. Per exemple, per a la 100Colls van facilitar 100, i el guanyador va fer la meitat aproximadament. En la RutaArenys van facilitar 40 i el guanyador va fer-ne 30. A més a més, la 100Colls en ser un ral·li de 3 jornades, comptava triple, com si fossin 3 proves, una per cada dia.
foto-lliurament-diploma-100colls-lowres.jpg
En aquests dos casos, calia parar molta atenció a dissenyar rutes que transitessin pels WP de cada jornada, les 3 de la 100Colls i la de la RutaArenys, per obtenir el màxim de punts plausibles. Per a cada jornada hi ha una hora d'inici i de finalització preestablerta, de manera que cal estimar el temps disponible per assolir la franja quilomètrica factible. Cal comptar que per carreteres revirades la mitja quilomètrica oscil·la habitualment entre els 50 i 70 Km/h segons el grau de dificultat del traçat, i cal afegir la penalització en la mitja pels repostatges i descansos/pixadetes ;-) Amb això vaig determinar el següent:
  • 1a. jornada 100Colls, amb una durada de 9h (des de les 13:00 fins a les 22:00) era possible clarament fer més de 350 Km (4 punts), perquè amb 50 Km/h ja surten 450 Km, però del tot inviable fer més de 750 Km. Amb aquest criteri vaig dissenyar una ruta que fent més de 350 Km pogués assolir el màxim de WP/punts de la pròpia prova.
  • 2a. jornada 100Colls, amb una durada de 15h (des de les 7:00 fins a les 22:00) era possible fer més de 750 Km (5 punts), però calia anar a la idea tota la jornada, perquè 15*50=750, i vaig dissenyar la ruta per superar-los, comptant de fer el mínim de descansos i aconseguir el màxim de punts possibles.
  • 3a. jornada 100Colls, amb una durada de només 6h (des de les 7:00 fins a les 13:00) va ser la clau, perquè superar els 350 Km (4 punts) era possible sempre que hi hagués trams ràpids per tenir una mitja de 60 Km/h inclosos respostatges i descansos. I en base a això vaig triar fer una tirada llarga i ràpida a una zona de força WP per tornar també per via ràpida fins a la meta.
  • RutaArenys, amb una durada de 11h45m (des de les 8:15 fins a les 20:00) era possible superar les 750 Km (5 punts) a condició que hi hagués també trams ràpids per superar els 64 Km/h de mitja, i per descomptat fent poques aturades i molt limitades de temps. Això no va ser fàcil, perquè a diferència de la 100Colls que es portava tracker-GPS i no calia aturar-se en cap WP, en la RutaArenys calia aturar-s'hi i fer i enviar a l'organització una foto acreditativa d'haver assolit cada WP. Això dificultava la mitja de velocitat, i per tant calia fer una bona combinació de vies ràpides per assolir-lo. Cal comentar que els WP no estan gairebé mai en vies ràpides, sinó lentes i sinuoses, i per això, la tria dels WP a integrar en la ruta no va ser gens fàcil.
Aquestes dues proves, a més a més, presenten la peculiaritat que el punt d'inici a l'hora indicada és de lliure determinació pel participant, i només és fixe el d'arribada. Per a les altres proves, tant l'inici com el final són fixes i al mateix lloc. Això atorga a aquestes proves altre qüestió estratègica rellevant, perquè el criteri de desempat en el TCM està establert per la distància més curta per carretera des de la residència declarada en la fitxa federativa fins a l'inici de la ruta. En la resta no tenim cap marge, i tenen les sortides on les tenen, però en aquestes dues es podia triar una sortida el més lluny possible de la residència, i així afavorir el criteri de desempat. Al meu cas que visc a Girona, la sortida de la 100Colls la vaig fer a Ulldecona (a 300 Km de distància) i la de la RutaArenys a Mont-Roig del Camp (a 220 Km de Girona). Això va ser del tot clau, perquè el TCM es va finalitzar amb un triple empat a punts, dels tres que vam aconseguir el màxim de punts en cada prova.

cronica-2.png
Igual això és una mica feixuc, però va ser la part estratègica que vaig aplicar per competir en el TCM, i el resultat va ser bo :cool: I per això vull compartir-lo per si alguna persona vol aprofitar-lo pel TCM 2024 o posteriors. Pel 2024 he vist que han modificat els trams quilomètrics de les puntuacions, i caldrà fer una adaptació, però l'estratègia és la mateixa: 1) identificar les proves que ofereixen marge per puntuar més; 2) prioritzar els punts del TCM respecte els de la mateixa prova; 3) tenir en compte el criteri de desempat pels punts de sortida.

No obstant això, l'estratègia és un factor important, però cal no oblidar que la resistència és també molt important, i això cal entrenar-lo fent altres proves o per lliure. Un altre factor rellevant és el manteniment de la moto, perquè ben cuidada i mantinguda es minimitza el risc d'avaria. I per descomptat tenir un bon nivell de pilotatge per evitar caigudes portant un ritme lleuger a l'hora de maximitzar tot el possible la seguretat, tant pròpia com d'altri en la carretera, per ho qual cal haver rebut formació per part d'experts. I altra factor també molt destacat és l'entrenament mental, tant per adequar la conducció a les circumstàncies de cada moment, com per dosificar l'esforç al llarg de tirades tan llargues i arribar a meta amb cansament però en bones facultats físiques, i com per prendre decisions d'adequació de la ruta en cas necessari prioritzant la seguretat i l'objectiu. I finalment, cal, com sempre, una mica de sort, que sempre ajuda, però que ha de ser buscada des de l'esforç.

Enguany i l'any vinent, per qüestions logístiques, no podré participar en el TCM i mercès a això puc escriure aquesta entrada al web, que sinó ni de conya ;-) Desitjo a tothom que competeixi en el TCM 2024 que això li pugui servir de quelcom i també que hagi molta sort, de la buscada amb esforç!

Finalment, vull també comentar que en el decurs de la competició m'ha generat molta felicitat conèixer, i en ocasions també rodar plegats, a un munt de motards, tant d'aquest col·lectiu de motoristes.cat com d'altres, que no vull esmentar perquè segur que em deixaria a algú o alguna i em sabria greu. Moltes gràcies a tots i totes per compartir moments amb mi!

Fins un altre rotllo patatero ;-)

Esdeveniment Rider1000 2024

Llao
Dia 08-02-2024 obertura inscripcions per participar a la Rider1000 2024 (per als 9 punts Masters). Encara tinc dubtes de si apuntar-me, però al igual que l'any passat, el mes probable es que m'hi inscrigui sense estar convençut. Després, quant tornes a casa, satisfet, penses que si, que he fet be.;)
Algú mes del grup vos voleu inscriure?. A veure si fem un bon grupet!.🏍️🏍️🏍️
  • Like
Reaccions: oriolxr i GEORGECAT

Ruta en moto ChallengerMystery 2024 !!!

mr_pointer
Hola!

Ja tenim una nova edició de la Challenger Mystery de Pneumàtics Perelló que serà el dissabte 20 d'abril a Girona:

De moment, de motoristes.cat hi estem inscrits en @pepprats i jo mateix 😎 Les places són molt limitades: màxim 50 participants.

Si voleu ampliar la informació del web d'aquest ral·li, vaig fer una crònica en aquesta comunitat de l'edició de l'any passat:

Ens perdrem fent-la, però ens hi trobarem per continuar-la fins al final 🔥🔥🔥 i a veure si enguany quedem ben classificats pels trams cronometrats de regularitat 🥇

Mecànica Filtres d'Alt Rendiment (tipus K&N) en moto limitada?

Molt bon dia,

Demà portaré la moto a la segona revisió, i com que una de les coses a revisar es el ralentí que està una miqueta baix, m'ha portat a veure el filtres d'aire i concretament els K&N. La veritat és que no necessito un filtre d'aquesta mena, sembla que són molt bons, però ara mateix tinc la moto limitada i trobo que potser no cal tot això. Potser més endavant per la deslimiti.

Encara que sigui per curiositat. Vosaltres que teniu més experiència, que penseu d'això. Ara mateix suposo que només si fas circuit l'hi treu profit, oi?
  • Like
Reaccions: Roger

Ruta en moto Sortida a Besalú i Banyoles 26/01/2024

Jaumenovas
Bon dia a tothom‼️
Amb aquest bon temps que estem tenim, els 3 J’s vam decidir fer una sortideta i com que jo encara no havia anat a Besalú amb moto, va ser la ruta triada i també aprofitar per anar a Banyoles.
La Sortida aquesta la vam fer els 3 J’s (@GEORGECAT @FormigaAtòmica i jo mateix @Jaumenovas) la millor companyia i amb el seguent recorregut amb un total de 360 km des de Terrassa.
Punt de Reunió a Terrassa des d’on hem agafat direcció Manresa per la C-58 i C-55, seguint a Sant Fruitós de Bages, Artés, Avinyó, Sant Feliu Saserra, Prats de Lluçanés, Sant Cristófol, seguir per la carretera que porta a Riera de Merlès fins el Cobert de Puigcerós i des d’aquí pasant per Matamala, Les Lloses arribar a Ripoll on hem seguit per la carretera de Vallfogona de Ripollés i arribada a Olot on hem fet una breu parada tècnica per repostar i seguir direcció la Canya, Castefullit de la Roca fins a Besalú, on hem fet unes fotos per continuar a Banyoles per dinar. Després d’una breu passejada per veure el llac i els ànecs, hem agafat de nou les respectives motos fent la tornada per Mieres, Santa Pau, Olot, les Preses, seguint per la C-37 fins trobar la C-17 i C-25 direcció Manresa i arribada a Terrassa i demés destins de cada un de nosaltres.
Una sortida genial amb els companys‼️
Poso unes fotos del recorregut d’anada i tornada i dels llocs on hem estat

Salut a tothom‼️👍✌️🤜🤛

Ruta d’anada
350C35D7-13D3-4BD3-B66D-A221B142214A.jpeg


Ruta de tornada:
38955475-897B-4CDA-BA39-3622E19D6CCA.jpeg


1E4622D5-6F0C-49E2-AEB9-DAE4B4B89A10.jpeg3688B151-C74E-4C16-B906-F90262E76591.jpeg529F3DCD-9D6C-4039-BB43-56C5EC0D3C3D.jpegDSC07639.jpegDSC07655.jpegE95BCE8B-3C8A-4CDF-8799-79C9C9347D76.jpegDSC07644.jpeg97C44B0D-36E7-45E2-BB8A-2479A1E7D613.jpeg

Ruta en moto Ruta circular 24/01/2024

Jaumenovas
Hola a tothom‼️
Doncs amb el bon temps que tenim, val la pena fer sortides, si es pot clar, aixís els que tenim la sort d’estar jubilats ho aprofitem entre setmana, de pas ens entretenim i disfrutem de la moto.
La idea d’avui era fer uns 150 km i com que tots els voltans ja son coneguts, li vaig dir al Calimoto, que em fes una ruta circular d’uns 150 km per carreteres sinuoses…. I pim pam, la va fer en dos segons, i encara que la va fer per carreteres que ja coneixia, també he passat per altres que no havia passat mai.
Sortida 24/01/2024 de 168 Km. Ruta circular realitzada automaticament pel Calimoto amb el següent recorregut:
Terrassa, Ullastrell, Sta. Maria de Villalba, Martorell, Gelida, Sant Sadurni de Noia, Sant Pere de Riudevitlles, Sant Quintin de Mediona, Capellades, La Pobla de Caramunt, Ódena, Sant Salvador de Guardiola, Marganell, Sant Vicens de Castellet, Rellinars, Vacarisses, Terrassa.
La ruta inicialment era de 138 km però degut que la carretera de Marganell estava tallada per anar a Rellinars, he hagut de fer una volta per a completar el recorregut.

Poso l’enllaç del Calimoto i unes fotos de la sortida.

Salut a tothom‼️🤣👍✌️✨

6C163F9D-3CC5-4764-9918-AC8D43231C19.jpeg
63AED155-3A8A-4087-BC00-12ADCBAF6943.jpeg

61E66B8A-677E-4B15-ADF8-786909DE035F.jpeg





Veure l'arxiu adjunt 6841Veure l'arxiu adjunt 6842Veure l'arxiu adjunt 6843

Ruta en moto Ruta circular 24/01/2024

Jaumenovas
Hola a tothom‼️
Doncs amb el bon temps que tenim, val la pena fer sortides, si es pot clar, aixís els que tenim la sort d’estar jubilats ho aprofitem entre setmana, de pas ens entretenim i disfrutem de la moto.
La idea d’avui era fer uns 150 km i com que tots els voltans ja son coneguts, li vaig dir al Calimoto, que em fes una ruta circular d’uns 150 km per carreteres sinuoses…. I pim pam, la va fer en dos segons, i encara que la va fer per carreteres que ja coneixia, també he passat per altres que no havia passat mai.
Sortida 24/01/2024 de 168 Km. Ruta circular realitzada automaticament pel Calimoto amb el següent recorregut:
Terrassa, Ullastrell, Sta. Maria de Villalba, Martorell, Gelida, Sant Sadurni de Noia, Sant Pere de Riudevitlles, Sant Quintin de Mediona, Capellades, La Pobla de Caramunt, Ódena, Sant Salvador de Guardiola, Marganell, Sant Vicens de Castellet, Rellinars, Vacarisses, Terrassa.
La ruta inicialment era de 138 km però degut que la carretera de Marganell estava tallada per anar a Rellinars, he hagut de fer una volta per a completar el recorregut.

Poso l’enllaç del Calimoto i unes fotos de la sortida.

Salut a tothom‼️🤣👍✌️✨



6C163F9D-3CC5-4764-9918-AC8D43231C19.jpeg
63AED155-3A8A-4087-BC00-12ADCBAF6943.jpeg
61E66B8A-677E-4B15-ADF8-786909DE035F.jpeg

Filtrar