• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

tallers mecànics i pressions de pneumàtics

Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
bé tinc una pregunta fa temps i a veure si algú me la pot resoldre
normalment, quan porto un vehicle a un taller oficial (moto o cotxe) em miren la pressió de pneumàtics i me la deixen força més amunt del que marca el fabricant. No sé si us hi heu trobat?
La meva pregunta és, per què ho fan això?
Jo fa uns anys tenia un cotxe sense direcció assistida i el mecànic que me'l portava em va dir que li posés sempre molta més pressió que la que deia el fabricant a davant perquè si no, no hi havia manera de girar sense deixar-se els braços (li acabava posant mig quilo més o així i realment sí que la direcció anava millor)
però avui en dia amb cotxes amb direcció assistida per què és fa?
Al meu cotxe hi va 2,1 i 2,2 i el taller me'l deixa a 2,5; la moto és de 2,5 i 2,8 i algun cop me la deixen a 2,8 i 3,1. Alguna vegada he provat de barrejar diferents mesuradors a veure si sóc jo que no sé mesurar, però a tots he vist més o menys el mateix, i si algun cop he preguntat al mecànic (al del cotxe) m'ha dit que bé, que si creia que era massa, me la baixès i ja està.
Però aquí crec que els que hi enteneu, per exemple en @Pep Aràgo o en @Burkat450R potser em podeu donar una pista de per què es fa això? Vosaltres li feu als vostres clients també?
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
bé tinc una pregunta fa temps i a veure si algú me la pot resoldre
normalment, quan porto un vehicle a un taller oficial (moto o cotxe) em miren la pressió de pneumàtics i me la deixen força més amunt del que marca el fabricant. No sé si us hi heu trobat?
La meva pregunta és, per què ho fan això?
Jo fa uns anys tenia un cotxe sense direcció assistida i el mecànic que me'l portava em va dir que li posés sempre molta més pressió que la que deia el fabricant a davant perquè si no, no hi havia manera de girar sense deixar-se els braços (li acabava posant mig quilo més o així i realment sí que la direcció anava millor)
però avui en dia amb cotxes amb direcció assistida per què és fa?
Al meu cotxe hi va 2,1 i 2,2 i el taller me'l deixa a 2,5; la moto és de 2,5 i 2,8 i algun cop me la deixen a 2,8 i 3,1. Alguna vegada he provat de barrejar diferents mesuradors a veure si sóc jo que no sé mesurar, però a tots he vist més o menys el mateix, i si algun cop he preguntat al mecànic (al del cotxe) m'ha dit que bé, que si creia que era massa, me la baixès i ja està.
Però aquí crec que els que hi enteneu, per exemple en @Pep Aràgo o en @Burkat450R potser em podeu donar una pista de per què es fa això? Vosaltres li feu als vostres clients també?
Tot just arribo a casa d una reunió de veins "legal" i he vist el teu post.... Demà t ho esclareixo quan els glaçons s hagin fos... ? ? ?

Bona nit... ??
 
  • Like
Reaccions: Serra
Sal919

Sal919

Cul quadrat
3 Mai 2020
76
162
Premis
9
Menjant asfalt i fang
Moto
KTM 790 Adventure S
bé tinc una pregunta fa temps i a veure si algú me la pot resoldre
normalment, quan porto un vehicle a un taller oficial (moto o cotxe) em miren la pressió de pneumàtics i me la deixen força més amunt del que marca el fabricant. No sé si us hi heu trobat?
La meva pregunta és, per què ho fan això?
Jo fa uns anys tenia un cotxe sense direcció assistida i el mecànic que me'l portava em va dir que li posés sempre molta més pressió que la que deia el fabricant a davant perquè si no, no hi havia manera de girar sense deixar-se els braços (li acabava posant mig quilo més o així i realment sí que la direcció anava millor)
però avui en dia amb cotxes amb direcció assistida per què és fa?
Al meu cotxe hi va 2,1 i 2,2 i el taller me'l deixa a 2,5; la moto és de 2,5 i 2,8 i algun cop me la deixen a 2,8 i 3,1. Alguna vegada he provat de barrejar diferents mesuradors a veure si sóc jo que no sé mesurar, però a tots he vist més o menys el mateix, i si algun cop he preguntat al mecànic (al del cotxe) m'ha dit que bé, que si creia que era massa, me la baixès i ja està.
Però aquí crec que els que hi enteneu, per exemple en @Pep Aràgo o en @Burkat450R potser em podeu donar una pista de per què es fa això? Vosaltres li feu als vostres clients també?
La veritat ara que ho dius... Jo he vist el mateix. Jo de normal sempre els deixe 0,1 per sobre d'allò indicat per el fabricant... M'agrada tindre els neumàtics durs.
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
bé tinc una pregunta fa temps i a veure si algú me la pot resoldre
normalment, quan porto un vehicle a un taller oficial (moto o cotxe) em miren la pressió de pneumàtics i me la deixen força més amunt del que marca el fabricant. No sé si us hi heu trobat?
La meva pregunta és, per què ho fan això?
Jo fa uns anys tenia un cotxe sense direcció assistida i el mecànic que me'l portava em va dir que li posés sempre molta més pressió que la que deia el fabricant a davant perquè si no, no hi havia manera de girar sense deixar-se els braços (li acabava posant mig quilo més o així i realment sí que la direcció anava millor)
però avui en dia amb cotxes amb direcció assistida per què és fa?
Al meu cotxe hi va 2,1 i 2,2 i el taller me'l deixa a 2,5; la moto és de 2,5 i 2,8 i algun cop me la deixen a 2,8 i 3,1. Alguna vegada he provat de barrejar diferents mesuradors a veure si sóc jo que no sé mesurar, però a tots he vist més o menys el mateix, i si algun cop he preguntat al mecànic (al del cotxe) m'ha dit que bé, que si creia que era massa, me la baixès i ja està.
Però aquí crec que els que hi enteneu, per exemple en @Pep Aràgo o en @Burkat450R potser em podeu donar una pista de per què es fa això? Vosaltres li feu als vostres clients també?
Sense voler faltar a la professionalitat de la gent.... Fan això amb les pressions per fer via...

No te cap llògica mecànica el fer això amb les pressions.
El fabricant del pneumàtic, que no el fabricant del vehicle, quan dissenya un pneumàtic per una capacitat de carrega especificada per l index (aquell numero que va al costat de la lletra de la codificació de velocitat del pneumàtic), ofereix unes pressions de funcionament recomanades que habitualment tenen un petit marge de selecció personal/ambiental entre 0,1 o 0,3 bar.

Tot el que sigui no respectar aquesta dada oferta pel fabricant del pneumàtic, es fer treballar el producte fora de l estudi a partir del que va ser creat; on han sigut considerats múltiples variables com dilatacions de carcassa, sobrepressió teòrica o la modificació de la superfície de contacte amb el terreny.

El fabricant de la moto, ofereix unes pressions de pneumàtic a les etiquetes d homologació que en porten enganxades, que son les que en el moment que van homologar el model de moto, van obtindre del fabricant de pneumàtics que va subministrar les gomes per l homologació. El problema de tot això és que moltes vegades, et venen la moto a concessionari amb unes gomes diferents a les que es van utilitzar per homologar el model a fabrica i això ja desvirtua tot el tema de la pressió d inflat de referència.

També tinc que dir que les diferencies que podríem arribar a observar, si consultem la taula d inflat que dona el fabricant del pneumàtic, son pràcticament les mateixes si el pneumàtic d un fabricant o un altre, son de mateix index de carrega, velocitat i mida del pneumàtic.

El meu consell, i que consti que ho faig a nivell personal... Mireu de obtindre el valor d inflat del pneumàtic que ofereix el fabricant i porteu aquestes pressions. No dubteu que serà la pressió que farà treballar el pneumàtic en les condicions més optimes.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
La raó mecànica no la sé.
En el meu cas, sempre les he portat segons indicacións de fabricant però si és cert que amb un audi coupé que tenia les duis un pel més altes (ara no recordo exàctament quant) perqè hem donava millor feeling.
Amb la Piaggio que les pressions eren 2,0 i 2,2, en quan vaig canviar als Pierelli Diablo amb 2,2 i 2,4 m'anava millor.
La BMW amb els Metzeler, la porto segons fabricant perquè no vull fer experiments. No hem donen gens de feeling i amb les linees blanques ja he tingut un parell d'ensurts per el que a la que tingui quatre quartos, els canviaré per uns Diablo també.
Al pobre Smart sempre li poso una mica més perquè com no el faig servir gaire (té 15 anys i 29.000km) així quan l'agafo no he d'anar cagant llets a la benzinera a inflar-les per el que han anat perdent en el temps de desús.
De tota manera crec que si el fabricant recomana unes pressions, sabran més que el mecànic de barri.
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Volia comentar que amb la Beverly porto uns Michelin City Grip i segueixo les recomenacions del Fabricant, (davant 2.2 i darrera 2.4 o 2.6 si portes passatger) però si que noto que a la que perden una mica de presió noto que domina una mica la direcció al davat. Al darrera posso sempre 2.5, perque considero que pel meu pes, faix més que una però menys que dues persones i vaig bé.
També dir que com tinc garatge a casa vaig comprar un compreso amb marcador digital, de toma d’encenedor i un transformado que endollo a la corrent amb la sortida també de toma encenedor, així tinc la comoditat i la seguretat que sempre que comprovo les pressions son les adequades, no quan infles a diferentes benzineres que cada una te aparells diferents amb l’ inseguretat de posar la pressió correcta, a més que ultimament la majoria de benzineres has de pagar per inflar.
També em serveix tot perfectament per inflar les rodes del cotxe.
Salut a tothom...!!! ?✌️
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Holas!
Jo normalment segueixo el que diu el fabricant... del vehicle, sigui cotxe o moto de carretera, pk en OFFroad la cosa pot variar en funció del terreny que es trepitgi.
Es important mesurar i en tot cas reinflar amb el pneumàtic fred, abans de sortir. Com que els mesuradors de les gasolineres em donen poca confiança m'he agenciat un de "professional" i amb l'ajuda d'una bomba eléctrica de presa encenedor per el cotxe o amb la manxa-bomba de tota la vida de bicicletes per la moto procuro sempre tenir-les (y). Si de cas prefereixo tenir 0.1-0.3 de mes que de menys... i tenir en compte la càrrega que portarà el vehicle.

Salut i gasss!
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Sense voler faltar a la professionalitat de la gent.... Fan això amb les pressions per fer via...

No te cap llògica mecànica el fer això amb les pressions.
El fabricant del pneumàtic, que no el fabricant del vehicle, quan dissenya un pneumàtic per una capacitat de carrega especificada per l index (aquell numero que va al costat de la lletra de la codificació de velocitat del pneumàtic), ofereix unes pressions de funcionament recomanades que habitualment tenen un petit marge de selecció personal/ambiental entre 0,1 o 0,3 bar.

Tot el que sigui no respectar aquesta dada oferta pel fabricant del pneumàtic, es fer treballar el producte fora de l estudi a partir del que va ser creat; on han sigut considerats múltiples variables com dilatacions de carcassa, sobrepressió teòrica o la modificació de la superfície de contacte amb el terreny.

El fabricant de la moto, ofereix unes pressions de pneumàtic a les etiquetes d homologació que en porten enganxades, que son les que en el moment que van homologar el model de moto, van obtindre del fabricant de pneumàtics que va subministrar les gomes per l homologació. El problema de tot això és que moltes vegades, et venen la moto a concessionari amb unes gomes diferents a les que es van utilitzar per homologar el model a fabrica i això ja desvirtua tot el tema de la pressió d inflat de referència.

També tinc que dir que les diferencies que podríem arribar a observar, si consultem la taula d inflat que dona el fabricant del pneumàtic, son pràcticament les mateixes si el pneumàtic d un fabricant o un altre, son de mateix index de carrega, velocitat i mida del pneumàtic.

El meu consell, i que consti que ho faig a nivell personal... Mireu de obtindre el valor d inflat del pneumàtic que ofereix el fabricant i porteu aquestes pressions. No dubteu que serà la pressió que farà treballar el pneumàtic en les condicions més optimes.
Totalment d'acord, es important veure les recomanacions de pressió del fabricant de la goma que posem!
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Quan digueu fabricant, voleu dir el fabricant de la moto... o el del neumàtic?
En el meu cas els pneumátics son els d’origen i segueixo les indicacions de les pressions que figuren en una enganxina al cofre. No se si pot haver-hi diferència d’una marca o unaltre siguent de les mateixes mides. En tot cas quan les canviï posaré el mateix model i marca ja que de moment em va bé.
Amb un scooter no tinc masses opcions de diferents tipos de pneumàtics.
Salut i gas.... ?✌️
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
En el meu cas els pneumátics son els d’origen i segueixo les indicacions de les pressions que figuren en una enganxina al cofre. No se si pot haver-hi diferència d’una marca o unaltre siguent de les mateixes mides. En tot cas quan les canviï posaré el mateix model i marca ja que de moment em va bé.
Amb un scooter no tinc masses opcions de diferents tipos de pneumàtics.
Salut i gas.... ?✌️
Que sigui la mateixa mida e índex de carrega i velocitat ja és una bona cosa per seguir mantenint les pressions que marca el fabricant de la moto, però encare així, no està de més que li demanis a qui et ven el nou pneumàtic quines pressions recomana el fabricant del pneumàtic.
 
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
Holas!
Jo normalment segueixo el que diu el fabricant... del vehicle, sigui cotxe o moto de carretera, pk en OFFroad la cosa pot variar en funció del terreny que es trepitgi.
Es important mesurar i en tot cas reinflar amb el pneumàtic fred, abans de sortir. Com que els mesuradors de les gasolineres em donen poca confiança m'he agenciat un de "professional" i amb l'ajuda d'una bomba eléctrica de presa encenedor per el cotxe o amb la manxa-bomba de tota la vida de bicicletes per la moto procuro sempre tenir-les (y). Si de cas prefereixo tenir 0.1-0.3 de mes que de menys... i tenir en compte la càrrega que portarà el vehicle.

Salut i gasss!
hi ha un carregador de xiaomi, que val 35 euros, i es brutal, va amb bateria i et carrega fins a cinc motos, es molt vo per quan fas off, com tu dius baixas presions i al tornar les pots tornar a inflar sense problema i amb molta exactiud, mes que las benzineres.
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
hi ha un carregador de xiaomi, que val 35 euros, i es brutal, va amb bateria i et carrega fins a cinc motos, es molt vo per quan fas off, com tu dius baixas presions i al tornar les pots tornar a inflar sense problema i amb molta exactiud, mes que las benzineres.
Us referiu a aquest oi? A mi me va de conya!! Per la moto, cotxe, bicis, pilotes...
Compra molt recomanable, a AliExpress el trobeu amb enviament des de Espanya i de vegades a un preu entorn els 22€
b063169bf66cfb4a2c999d8c7f161937.jpg
768edc3f08a9de01a96dc577952aa4ce.jpg


Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Jo vaig fer un tema explicant la meva experiència amb el mojietu (també ve de xiaomi)
 
E

elviro.mendes

Nouvingut
11 Nov 2020
14
16
Premis
2
A la web del fabricant de pneumàtics, si escolliu model per la teva mota, sigui al fabricant que sigui, et dona la pressió recomanada. El Xiaomin funciona molt bé.


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
 
Sal919

Sal919

Cul quadrat
3 Mai 2020
76
162
Premis
9
Menjant asfalt i fang
Moto
KTM 790 Adventure S
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Arrel de la pregunta de @MarcG sobre si comprar on-line neumàtics, m'ha sorgit un dubte

A quina roda noteu abans que està baixa de pressió?
Jo ho noto ràpid a la del darrere, amb que baixi 0,1 bar ja la sento que no va bé, mentre que a la davantera hem pot baixar 0,2/0,3 fins que m'adono.
Us passa el mateix? és cosa meva? o té alguna explicació tècnica?
 
  • Like
Reaccions: Roger i Jaumenovas
E

elviro.mendes

Nouvingut
11 Nov 2020
14
16
Premis
2
Arrel de la pregunta de @MarcG sobre si comprar on-line neumàtics, m'ha sorgit un dubte

A quina roda noteu abans que està baixa de pressió?
Jo ho noto ràpid a la del darrere, amb que baixi 0,1 bar ja la sento que no va bé, mentre que a la davantera hem pot baixar 0,2/0,3 fins que m'adono.
Us passa el mateix? és cosa meva? o té alguna explicació tècnica?

la del devant, es la que noto quan la pressió no es la correcte.


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
 

Fils similars