• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Opinió La nova VERGE TS

J.M

J.M

Com es caminava?
20 Feb 2020
248
626
Premis
13
Barcelona / Granollers
Moto
Triumph Speedmaster 900
Bon dia companys!
Avui mentre xafardejava la premsa digital, m'he trobat amb un article sobre aquesta moto elèctrica finlandesa (o es diu finesa...).
Pel que diu l'article té l'equivalent a 170cv, un parell motor de 1000Nm i una estètica si més no curiosa. Capaç d'accelerar de 0 a100 en 4 segons, té una velocitat màxima limitada a 180km/h i una autonomia de 200-300 km.
Us deixo el link de l'article per si voleu fer-li un cop d'ull.

Què en penseu?
Tindrà sortida?
Apali! Digueu la vostra que aquí si que hi ha llibertat d'opinió!
(sempre amb el vist-i-plau del nostre estimadíssim administrador, evidentment...?)
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Bon dia companys!
Avui mentre xafardejava la premsa digital, m'he trobat amb un article sobre aquesta moto elèctrica finlandesa (o es diu finesa...).
Pel que diu l'article té l'equivalent a 170cv, un parell motor de 1000Nm i una estètica si més no curiosa. Capaç d'accelerar de 0 a100 en 4 segons, té una velocitat màxima limitada a 180km/h i una autonomia de 200-300 km.
Us deixo el link de l'article per si voleu fer-li un cop d'ull.

Què en penseu?
Tindrà sortida?
Apali! Digueu la vostra que aquí si que hi ha llibertat d'opinió!
(sempre amb el vist-i-plau del nostre estimadíssim administrador, evidentment...?)
En tot el referent al tema de mobilitat elèctrica sempre dic el mateix... fins que per normativa no s obligui a la seva implantació definitiva, tota la resta no deixen de ser "brindis al sol", si estem parlant de la seva viabilitat econòmica o pràctica encara que estic totalment d acord que aquets "experiments" tenen que sortir a la llum, provar de que siguin econòmicament viables per explorar tot el que comporta llençar al mercat productes d aquesta mena, en els temps que corren, pq no deixen de ser passes cap a un futur proper que té que arribar.

Prestacions, disseny, ecologia, utilitat funcional... tot això va en funció del teu marc mental, en el referent a la predisposició que tu tinguis envers a aquets productes...

Personalment, abans hem gasto els 25000€ en una Ducati Streetfighter "pata negra", que en una moto que tindré q ser aturat 50 minuts, com a mínim, cada 200/300 kms per repostar la i que ja m agradaria poder verificar realment, amb totes les dades a la mà, la seva emprenta de carboni...
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Fins que no tinguin una autonomía de 600km ni hem plantejo un vehícle 100% eléctric.
Amb la meva forma de conduïr si posa que té una autonomía de 300km vol dir que jo amb prou feines arribaría as 100?? i no tinc ganes d'anar patint amb el nivell de batería
 
Cesc

Cesc

Nouvingut
12 Ago 2020
10
34
Premis
2
també hi ha el tema del so: la idea de circular per una carretereta de parc natural, sense fer quasi soroll, sincerament, em posa calent. Però... osti, no em sentiran els altres usuaris de la via. Fixeu-vos que, a més edat més passa, ara primer escoltem si ve un cotxe abans de creuar. En un futur, també haurem de mirar.

us passo un vídeo de youtube, molt interessant, on un expert parla dels motors elèctrics, i de l'oligopoli existent entre fabricants de motors.

també s'ha de pensar que les bateries contaminen molt, no al usarles, sinó quan ens hem de desfer d'elles.
i clar, si tots circulem amb vehicles elèctrics, per proporcionar tanta electricitat, hauriem de tenir un munt de centrals nuclears... aquest sí que és un gran problema, la resta és política.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
també hi ha el tema del so: la idea de circular per una carretereta de parc natural, sense fer quasi soroll, sincerament, em posa calent. Però... osti, no em sentiran els altres usuaris de la via. Fixeu-vos que, a més edat més passa, ara primer escoltem si ve un cotxe abans de creuar. En un futur, també haurem de mirar.

us passo un vídeo de youtube, molt interessant, on un expert parla dels motors elèctrics, i de l'oligopoli existent entre fabricants de motors.

també s'ha de pensar que les bateries contaminen molt, no al usarles, sinó quan ens hem de desfer d'elles.
i clar, si tots circulem amb vehicles elèctrics, per proporcionar tanta electricitat, hauriem de tenir un munt de centrals nuclears... aquest sí que és un gran problema, la resta és política.
Un video força interessant, el que falta dir (si tinc un moment ho cercaré), és quan costa i quanta contaminació genera, la fabricació de bateries elèctriques, apart d'on o amb quins sistemes generem l'electricitat amb que les carreguem (tèrmiques i nuclears).
recordeu que va passar fa un parell o tres anys a Bolivia que per una casualitat d'aquelles de la vida és el país amb més reserves de liti del planeta?
 
  • Sad
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo i Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Fins que no tinguin una autonomía de 600km ni hem plantejo un vehícle 100% eléctric.
Amb la meva forma de conduïr si posa que té una autonomía de 300km vol dir que jo amb prou feines arribaría as 100?? i no tinc ganes d'anar patint amb el nivell de batería
ull que no he vist mai una moto de 600km sense repostar eh? Jo havia tingut un cotxe dièsel 85 cv i 55 litres de dipòsit i no arribaves als 1000 d'autonomia real, amb la meva conducció.
Inclús la Guzzi amb el llamp de dipòsit que té, si la condueixes suau, et marca l'ordinador 500 km. Em penso que demanem massa eh :)
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Cesc

Cesc

Nouvingut
12 Ago 2020
10
34
Premis
2
ull que no he vist mai una moto de 600km sense repostar eh? Jo havia tingut un cotxe dièsel 85 cv i 55 litres de dipòsit i no arribaves als 1000 d'autonomia real, amb la meva conducció.
Inclús la Guzzi amb el llamp de dipòsit que té, si la condueixes suau, et marca l'ordinador 500 km. Em penso que demanem massa eh :)
jaja, sí, ja tens raó
però la benzina es recarrega en 5 minuts, i una bateria necessita vàries hores. Això ja millorarà amb el temps.
L'altre tema és quan rentable és realment, ecològicament parlant. Que si residus, que si centrals nuclears...

Això sí, la Verge TS, es veu un bon pepino (y);)
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo i Serra
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
ull que no he vist mai una moto de 600km sense repostar eh? Jo havia tingut un cotxe dièsel 85 cv i 55 litres de dipòsit i no arribaves als 1000 d'autonomia real, amb la meva conducció.
Inclús la Guzzi amb el llamp de dipòsit que té, si la condueixes suau, et marca l'ordinador 500 km. Em penso que demanem massa eh :)
Ho dic per el que hem duraría a mi. No tinc una conducció econòmica precisament i menys amb la scooter, quan comences a sortir de la corva, convida a obrir l'aixeta a tope perquè tens la seguretat que mai et farà un wheeli donat que el variador no entrega la potencia a sac com un embragatge i per si tot falla encara està el control de tracció.
Abans de comprar la C benzina vaig provar la C Evolution (per els meus problemes d'esquena, que tingués marxa enrere hem feia patxoca) però als 50km ja hem deia que estava a mitja càrrega. Vaig passar-me tot el punyetero camí de tornada, mirant el coi de nivell de càrrega.
Amb una benzina saps que en menys de 50km pots "recarregar", amb les elèctriques quan marca mitja càrrega començen les suors fredes, el vent, si fa pendent, etc, afecten força i veus que la ratlleta del percentatge va baixan esfereidorament, hahaha
També hem va frenar la limitació a 120km/h per contra hem va agradar el fré motor
 
  • Collons
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo i Serra
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
J.M Fotos La meva Speedmaster "nova" Les nostres motos 5
RafaGaS Us presento la meva nova petitona Les nostres motos 7
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Projecte de nova Moto X-ADV 750 Anàlisi de productes 17
Roger Opinió Nova campanya del SCT: La Ruta més segura Espai de debat 5
Edutarraco Fotos Nova joguina Les nostres motos 6
Josep_Mototest Vídeos ?DESCOBREIX la Nova HONDA‼️ MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest Vídeos Nova PROVA d’una preciosa Cafe-racer‼️ MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest Fotos NO et PERDIS la NOVA SESSIÓ a INSTAGRAM‼️ Les nostres motos 1
Josep_Mototest Vídeos NOVA PROVA de la DUCATI MULTISTRADA 950 S MotoVlogs propis 4
Roger Informació Un Cafè Ràpid: Nova dinàmica del fòrum Un Cafè Ràpid 0
J Em presento Nova incorporació Presentacions 9
Josep_Mototest Vídeos NO et PERDIS la nova PROVA de la YAMAHA X-MAX 125cc MotoVlogs propis 0
xenia Nova motera :) Presentacions 30
Josep_Mototest Vídeos ✅ NOVA YAMAHA TRACER 700 MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest Vídeos Nova HONDA NC750 X !! No et perdis el video MotoVlogs propis 2
Josep_Mototest Vídeos PROVA de la NOVA BENELLI TRK 502 MotoVlogs propis 1
Serra Motos elèctriques: mort del motociclisme o nova etapa? Espai de debat 26
Roger Informació Preparant una nova dinàmica Informació i suport 0
Roger La nova i millorada edició d'Honda Integra 2018 Espai de debat 1
Xavi F. La nova ktm Les nostres motos 8
MCR94 La nova gamma de Harley Davidson 2018 Espai de debat 1
MCR94 La nova Kymco AK 550 presenta la millor ràtio pes/potència del segment Espai de debat 4
MCR94 Nova BMW R 1200 RT 2017, un caramel del Touring Espai de debat 0
Roger Nova BMW S 1000 RR 2017, renovada i millorada. Espai de debat 0
Alex93 Vídeos Nova venjança d'un motorista Espai de debat 1
Roger Informació Nova funcionalitat de crear i compartir esdeveniments Informació i suport 0
Roger X-ADV Vídeos La nova Honda Àfrica Twin a mans de Marc Márquez i Joan Barreda Espai de debat 0

Fils similars