• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Se fa saber que Lasinistra ( Motoguzzi V85TT ) se li fiquen neumàtics nous

Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Jo porto motoz adventure davant i darrera.
Amb asfalt mullat es millor que amb qualsevol roda deixis la moto a casa??
Jo algun dia hi he anat pero amb compte no he tingut cap ensurt.
Respecte als tkc80, no els he montat, tinc un company que si i diu que van molt be, el problema... la duravilitat, diuen que de 4 a 6mil km, clar dwpen la conducció. Jo als motoz porto 5000 llargs, rascan fort i encara em queda la meitat del taco a darrera hi ha davant estan com nous?.
Per camp van molt molt molt be i el fang ???, per asfalt tmb van molt be fins a 130kmh que ja nhi ha mes q suficient per mi.
Jo les recomano 100% pel resultat que em donen i que estan bé economicament!!!
Aviam les rodes mixtes tenen mala fama en mullat però Jo he donat gas a una moto de carretera amb pilot road 4 i amb Pirelli Àngel i ja et dic Jo que no cal anar amb por, que es porten molt bé amb mullat. Inclús els anakee adventure que porto ara no són iguals que el Pirelli o l altre Míchein però anant amb compte no sen van ni de conya en mullat, gràcies als nous compostos quefan ara les marques i als avenços en dibuixos.
Lo que passa que el taco és com és i el dibuix que té no evacua prou bé asfalt mullat per molt de silici que hi posin
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Aviam les rodes mixtes tenen mala fama en mullat però Jo he donat gas a una moto de carretera amb pilot road 4 i amb Pirelli Àngel i ja et dic Jo que no cal anar amb por, que es porten molt bé amb mullat. Inclús els anakee adventure que porto ara no són iguals que el Pirelli o l altre Míchein però anant amb compte no sen van ni de conya en mullat, gràcies als nous compostos quefan ara les marques i als avenços en dibuixos.
Lo que passa que el taco és com és i el dibuix que té no evacua prou bé asfalt mullat per molt de silici que hi posin
Tot d acord però et faig un petit apunt...

El problema del tac a l asfalt no és un altre que la poca superfície de contacte que disposa el pneumàtic per agafar se a l asfalt, a part de que la goma pugui ser massa dura per la temperatura de treball que tingui al moment del "lliscament"...

Si el tac es tou, cosa que desprès penalitza el desgast als terrenys durs en off, s agafa relativament bé... per això el TKC80 treballa força bé en asfalt sec i mullat, però dura poquet.

Evidentment també influeix el tema de si les carcasses dels pneums son més rígides o menys.....

Tot un mon on els de les motos trail tenim que anar "navegant" segons el que fem habitualment amb les motos... ? ? ?
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Tot d acord però et faig un petit apunt...

El problema del tac a l asfalt no és un altre que la poca superfície de contacte que disposa el pneumàtic per agafar se a l asfalt, a part de que la goma pugui ser massa dura per la temperatura de treball que tingui al moment del "lliscament"...

Si el tac es tou, cosa que desprès penalitza el desgast als terrenys durs en off, s agafa relativament bé... per això el TKC80 treballa força bé en asfalt sec i mullat, però dura poquet.

Evidentment també influeix el tema de si les carcasses dels pneums son més rígides o menys.....

Tot un mon on els de les motos trail tenim que anar "navegant" segons el que fem habitualment amb les motos... ? ? ?
Bon apunt ha quedat més aclarit encara que amb el que deia jo Pep. Gràcies.
De totes maneres això passa sempre així no? El pneumàtic o dura o s'agafa, i tot el de més és anar jugant amb aquestes dues variables tan com es pugui. Bé, no sé, la tecnologia avança molt, ja es veurà si surten coses noves
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Bon apunt ha quedat més aclarit encara que amb el que deia jo Pep. Gràcies.
De totes maneres això passa sempre així no? El pneumàtic o dura o s'agafa, i tot el de més és anar jugant amb aquestes dues variables tan com es pugui. Bé, no sé, la tecnologia avança molt, ja es veurà si surten coses noves
Per suposat que el tema va així... o dura kms i agafa poc, o no dura gaire i tens molt grip...

El "compromís" que tu vulguis acceptar, és el que marca quin pneum acabaràs muntant...

Certament, el punt on particularment hem trobo amb el tema de la propera Africa Twin de terra, tindré que primar la vesant Offroad dels pnums que monti encare que tinc clarísim que no vui portar a les rodes unes gomes que em facin anar "cagat" si tinc que fer un enllaç per asfalt mullat...
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Per suposat que el tema va així... o dura kms i agafa poc, o no dura gaire i tens molt grip...

El "compromís" que tu vulguis acceptar, és el que marca quin pneum acabaràs muntant...

Certament, el punt on particularment hem trobo amb el tema de la propera Africa Twin de terra, tindré que primar la vesant Offroad dels pnums que monti encare que tinc clarísim que no vui portar a les rodes unes gomes que em facin anar "cagat" si tinc que fer un enllaç per asfalt mullat...
Home si fas el muntatge de'n @Loxicdelamola on un és més off que l'altre sempre pots fer el següent:
-si el més off-road és a darrera, frenes de cop amb el de davant i controlant l'equilibri fas el tram d'asfalt sense que la roda de darrera toqui a terra. Ull que he vist gent fent-ho amb una 1250GS durant potser 100 metres.
-si el pneumàtic més off-road és el de davant, aleshores ves aixecant roda tota l'estona.
No creus que si em fas cas aniràs més tranquil? Pensa que jo aquestes coses no les faig i mira com he acabat ;)
 
Loxicdelamola

Loxicdelamola

Com es caminava?
28 Jun 2020
211
541
Premis
7
Lleida
Moto
Moto Guzz V85TT
Twitter
loxicdelamola
ieeepa,
us fico unes fotillos per mostrar Lasinistra amb el MotoZ, brrruuutaal
Porto un 350km i per terra, uau, fantàstics ( recordeu que vaig treure els metzeler tourance next amb els que flotava per terra ).
Aquest me donen molta seguretat i tracció. Radere porto el Rallz que veig que no durarà una castanya :eek: però que va super.
El de davant dona molta seguretat al conduir en off, terra, grava i gravilla, guai.
En asfalt. a partir de 50km/h fa un doroll que teeela. Tindré que acostumar.
Aui en asfalt ja me troat millor. Tumbes i agafe, peò en recte El rallz de radere me flamee, és raro.
Continuarem explicant
Veure l'arxiu adjunt petites1dsc_0331.jpg
WhatsApp Image 2021 03 14 at 201030 1
WhatsApp Image 2021 03 14 at 201029 4
WhatsApp Image 2021 03 14 at 201029
WhatsApp Image 2021 03 14 at 201029 1
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
ieeepa,
us fico unes fotillos per mostrar Lasinistra amb el MotoZ, brrruuutaal
Porto un 350km i per terra, uau, fantàstics ( recordeu que vaig treure els metzeler tourance next amb els que flotava per terra ).
Aquest me donen molta seguretat i tracció. Radere porto el Rallz que veig que no durarà una castanya :eek: però que va super.
El de davant dona molta seguretat al conduir en off, terra, grava i gravilla, guai.
En asfalt. a partir de 50km/h fa un doroll que teeela. Tindré que acostumar.
Aui en asfalt ja me troat millor. Tumbes i agafe, peò en recte El rallz de radere me flamee, és raro.
Continuarem explicant
Veure l'arxiu adjunt 3273Veure l'arxiu adjunt 3274Veure l'arxiu adjunt 3275Veure l'arxiu adjunt 3276Veure l'arxiu adjunt 3277
Jojojo es veu brutal, gràcies per compartir impressions.
 
  • Like
Reaccions: Loxicdelamola
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
ieeepa,
us fico unes fotillos per mostrar Lasinistra amb el MotoZ, brrruuutaal
Porto un 350km i per terra, uau, fantàstics ( recordeu que vaig treure els metzeler tourance next amb els que flotava per terra ).
Aquest me donen molta seguretat i tracció. Radere porto el Rallz que veig que no durarà una castanya :eek: però que va super.
El de davant dona molta seguretat al conduir en off, terra, grava i gravilla, guai.
En asfalt. a partir de 50km/h fa un doroll que teeela. Tindré que acostumar.
Aui en asfalt ja me troat millor. Tumbes i agafe, peò en recte El rallz de radere me flamee, és raro.
Continuarem explicant
Veure l'arxiu adjunt 3273Veure l'arxiu adjunt 3274Veure l'arxiu adjunt 3275Veure l'arxiu adjunt 3276Veure l'arxiu adjunt 3277
Quines pressions de pneumàtic portes...????
 
  • Like
Reaccions: Loxicdelamola
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Ieeeepppp... ara he recordat aquest fil....

Va... explica una mica més com van els MotoZ que portes montat...

Sensacions amb el fang i si has tingut opció de circular per asfalt mullat amb ells, és de les coses que més interessen.... ;)
 
Loxicdelamola

Loxicdelamola

Com es caminava?
28 Jun 2020
211
541
Premis
7
Lleida
Moto
Moto Guzz V85TT
Twitter
loxicdelamola
Montats i sense mirar cap pressió fins la setmana pasada.
doncs mira, per pistes de terra, terra desfeta, pedres, pols i aquestes coses molt bé. Curves amb derrapadeta, guai. A les rectes de terra va pel lloc, no fa estranys, perfecta. Radere empeny i agafe. El neumàtic devanter m agrade, notes un aplom molt bo i en curves d asflat s agafa i gira molt bé ( moll no la tocat ).
En carretera fan soroll ( força soroll ) i tenia la mala sensació que la de darrere flamejava. Altre dia en autovia a 100km/h per que no tenia gens de feeling.
Però, fa uns dies vam mirar pressions i tenia 1,6 devant i radere. Vam inflar fins 2 devant i radere.
Ara en carretera millor ( soroll igual ).
En pistes, m agrada menys pressió a radere, Ara (2kg) no s agafa tant i a les curves, la patinada que feia fàcil li costa molt mes. La gravilla patina més. Devant bé (exepte gravilla d asfalt ) continua perfecte en off i ctra.
Al fang, lo poc que he fet, patine devant, els tacs claven, però no no ( i no m agrade gens. Crec que també es culpa de la geomètria de la moto, molt llarga i pes alt. igual he dit rucada ) però radere empeny amb força i et treu del clot o la rodera ( si el carter no se clave que en aquesta moto és baix ).

La roda de radere vaig montar MotoZ Rallz ( es tou al tacte )i veig que el tac baixe, pel poc que he fet ( 1500 i algo km ). El devanter Motoz Adventure, nou com el primer dia.

quin rotllo i no se si s enten res ?
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Montats i sense mirar cap pressió fins la setmana pasada.
doncs mira, per pistes de terra, terra desfeta, pedres, pols i aquestes coses molt bé. Curves amb derrapadeta, guai. A les rectes de terra va pel lloc, no fa estranys, perfecta. Radere empeny i agafe. El neumàtic devanter m agrade, notes un aplom molt bo i en curves d asflat s agafa i gira molt bé ( moll no la tocat ).
En carretera fan soroll ( força soroll ) i tenia la mala sensació que la de darrere flamejava. Altre dia en autovia a 100km/h per que no tenia gens de feeling.
Però, fa uns dies vam mirar pressions i tenia 1,6 devant i radere. Vam inflar fins 2 devant i radere.
Ara en carretera millor ( soroll igual ).
En pistes, m agrada menys pressió a radere, Ara (2kg) no s agafa tant i a les curves, la patinada que feia fàcil li costa molt mes. La gravilla patina més. Devant bé (exepte gravilla d asfalt ) continua perfecte en off i ctra.
Al fang, lo poc que he fet, patine devant, els tacs claven, però no no ( i no m agrade gens. Crec que també es culpa de la geomètria de la moto, molt llarga i pes alt. igual he dit rucada ) però radere empeny amb força i et treu del clot o la rodera ( si el carter no se clave que en aquesta moto és baix ).

La roda de radere vaig montar MotoZ Rallz ( es tou al tacte )i veig que el tac baixe, pel poc que he fet ( 1500 i algo km ). El devanter Motoz Adventure, nou com el primer dia.

quin rotllo i no se si s enten res ?
S enten tot, cap problema...!! ? ?

Penses que amb el RallZ al devant aniries millor per terra/fang, al ser mes tou de tac..???
 
  • Like
Reaccions: Gabivolador
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Jo segueixo amb el dubte de si muntar els TKC80 a la Africa Twin de terra o tirar me directament a uns RallZ.... pq em condiciona molt el tema de que passarà amb l asfalt humit o mullat... No vui tenir que patir sustos per carretera, quan tornes cap a casa...
Soc conscient que tens que anar poc a poc si hi ha l asfalt mullat, però passo de no poder ni frenar si tinc que fer ho...
 
  • Like
Reaccions: Gabivolador i Serra
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Jo porto motoz adventure davant i darrera.
Amb asfalt mullat es millor que amb qualsevol roda deixis la moto a casa??
Jo algun dia hi he anat pero amb compte no he tingut cap ensurt.
Respecte als tkc80, no els he montat, tinc un company que si i diu que van molt be, el problema... la duravilitat, diuen que de 4 a 6mil km, clar dwpen la conducció. Jo als motoz porto 5000 llargs, rascan fort i encara em queda la meitat del taco a darrera hi ha davant estan com nous?.
Per camp van molt molt molt be i el fang ???, per asfalt tmb van molt be fins a 130kmh que ja nhi ha mes q suficient per mi.
Jo les recomano 100% pel resultat que em donen i que estan bé economicament!!!
Perdona, amb els emoticones no em queda clar com van x fang. M'ho pots aclarir?
 
  • Haha
Reaccions: Serra
Loxicdelamola

Loxicdelamola

Com es caminava?
28 Jun 2020
211
541
Premis
7
Lleida
Moto
Moto Guzz V85TT
Twitter
loxicdelamola
Perdona, amb els emoticones no em queda clar com van x fang. M'ho pots aclarir?
no m agraden. No m agrada el fang amb la V85TT,. No se anar de peu amb fang i perdo l equilibri de la roda deantera amb molta facilitat i me fa por sempre de fotermela. Solució, poc a poc, sentat amb peus d ajuda per salvar tema.
Sempre parlo de tolls o canalots grandots amb fang fang, no el tollet del mig del camí d una pista de grava. Per allí ni jo, tenim cap problema. Llocs d equilibri, que com vaig dir, crec que per geomètria de la moto, la roda devantera marxa molt ràpid. Clar, no es una Ktm 790 ni una yamaha t7. tenim lo que tenim. despres per ctra i amb paquet suuper bé. fes això amb la Yamaha i la dona?
Sls
Fang petita IMG 20210402 152407
 
  • Like
  • Haha
Reaccions: Serra i Pep Aràgo
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
no m agraden. No m agrada el fang amb la V85TT,. No se anar de peu amb fang i perdo l equilibri de la roda deantera amb molta facilitat i me fa por sempre de fotermela. Solució, poc a poc, sentat amb peus d ajuda per salvar tema.
Sempre parlo de tolls o canalots grandots amb fang fang, no el tollet del mig del camí d una pista de grava. Per allí ni jo, tenim cap problema. Llocs d equilibri, que com vaig dir, crec que per geomètria de la moto, la roda devantera marxa molt ràpid. Clar, no es una Ktm 790 ni una yamaha t7. tenim lo que tenim. despres per ctra i amb paquet suuper bé. fes això amb la Yamaha i la dona?
Sls
Veure l'arxiu adjunt 3591
Si aquestes fangueres las fas com si fossis en Joan Barreda, jo mateix et pago l inscripció al Dakar.... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Es evident que el principal enemic que tenim en aquest tipus de moto, és el pes... i a l hora dels terrenys tous o les fangueres, o tens molta tècnica, o a llepar terra si no vas al cas....!!! ???

Per les dades que he pogut consultar, les geometries de la teva moto, a part de no fer la gaire àgil a zones ratoneres, no son dolentes per afrontar situacions com la de la foto... Un angle de direcció de 28º amb un avanç de 128 mm ja donen prou "estabilitat" per si mateixos...
El "problema", per dir ho d alguna forma, potser que sigui la llanta de 19" ja que no ofereix el mateix efecte giroscopic a l hora d afrontar zones toves i evidentment menys goma tocant al terra, encare que aquest detall de la quantitat de goma va en relació a la mida de pneumàtic que porta la llanta 19 o la 21....
 
  • Like
Reaccions: Loxicdelamola
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Si aquestes fangueres las fas com si fossis en Joan Barreda, jo mateix et pago l inscripció al Dakar.... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Es evident que el principal enemic que tenim en aquest tipus de moto, és el pes... i a l hora dels terrenys tous o les fangueres, o tens molta tècnica, o a llepar terra si no vas al cas....!!! ???

Per les dades que he pogut consultar, les geometries de la teva moto, a part de no fer la gaire àgil a zones ratoneres, no son dolentes per afrontar situacions com la de la foto... Un angle de direcció de 28º amb un avanç de 128 mm ja donen prou "estabilitat" per si mateixos...
El "problema", per dir ho d alguna forma, potser que sigui la llanta de 19" ja que no ofereix el mateix efecte giroscopic a l hora d afrontar zones toves i evidentment menys goma tocant al terra, encare que aquest detall de la quantitat de goma va en relació a la mida de pneumàtic que porta la llanta 19 o la 21....
Hi ha un aspecte de les Guzzi que no notaras a la fitxa tècnica que és la manera com reparteix el pes el V transversal dóna molta confiança en els canvis de direcció en carreteres asfaltades ratoneres com les que dius. No és la més ràpida, però no és una diferència substancial en aquesta situació... A més que si perds adherència en asfalt és bastant noble i controlable. Un dia te la deixo provar si vols Pep
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Xav2 Anàlisis-Comparativa Tot el que as de saber de la bateria d'una moto Mecànica de motos i recopilatoris 1
Carmeta M'agradaria saber..... Un Cafè Ràpid 6
Xav2 Consells Què fer i què saber si caiem de la moto per bandes sonores Espai de debat 0
Roger Notícia Presentat el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, que planteja reduir el 20% les víctimes mortals en zona interurbana Espai de debat 3
Xavi Canyo 5 coses que m'agraden/no m'agraden de la meva moto Les nostres motos 5
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
Bascu Consells Moto de segona mà? Pot ser que sí Espai de debat 44
racingdeibit quin és el millor tram de curves que heu fet? Un Cafè Ràpid 20
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
scooterista.cat Dubte alguna botiga que tingui TOMTOM Rider?? Espai de debat 1
Lluis Tram La carretera que va de Tuixent a la Seu, asfaltada de nou Trams motociclistes d'interès 5
mr_pointer Social Riders Quan enxampes la càmara de vídeo que surt volant !!! Social Riders 0
Nikokaos Crònica RODIBOOK 2021: l'app digital de la cursa i la pluja que mai va arribar Rodibook 22
Roger Opinió Quines eines us agraden més, quines menys, i quines d'altres us agradaria que implementéssim? Informació i suport 7
Xavi Canyo Mecànica Averies que no ho son i et pujen els colors Un Cafè Ràpid 7
Arnaubarruera OffRoad Sortideta que hem fet avui 13.03.21 Rutes en moto 6
mami_en_moto Vídeos El que el vent s'endugué MotoVlogs propis 21
cegmorrys Un altre que es presenta Presentacions 21
C Ruta en moto Ruta per aclamació popular (popular de 3 o 4, pero eso es lo que hay) Rutes en moto 0
Maneras de Rodar Hola, que tal? Presentacions 12
perlanegraviajes tipus de gent que veu youtube MotoVlogs propis 0
Roger Avantatges Busquem tallers que treballin amb pneumàtics de primera línia Avantatges especials 21
elbarbasenmoto El que més m'agrada de la meva MOTO MotoVlogs propis 2
Myke's ¿Que penseu? BCN zona verda per motos. Espai de debat 3
hURIkane Ruta en moto Vinga, que me piro! Rutes en moto 5
Roger X-ADV Dubte Rumor sobre que es permetrà circular amb moto dins de la província Espai de debat 45
elbarbasenmoto Vídeos El que no m'agrada de la meva MOTO (No hi ha res perfecte) MotoVlogs propis 14
Serra El que cou la catalana Rieju Espai de debat 9
Serra Hi ha gent que no sap estar-se quieta Espai de debat 4
Roger X-ADV Consells No m'equipo sempre que agafo la moto Espai de debat 13
Eloi Crònica Una imatge val més que mil paraules. Cròniques sobre motociclisme 1
Roger (VÍDEO) – Evita per poc la col·lisió amb un camió que s'incorpora a la via Espai de debat 0
Roger BMW C 400 X, una scooter que destaca per la seva connectivitat Espai de debat 0
Roger Honda CBR1000RR Fireblade 2017, respectant l'essència que la va fer néixer. Espai de debat 0
Roger "El cotxe seguia accelerant esperant que jo i la moto ens desprenguéssim" Espai de debat 0
I Crònica Que va ser Intermotard2016? Cròniques sobre motociclisme 1
Roger Notícia Riding Assist, l’increïble prototip d’Honda que et deixarà bocabadat. Espai de debat 0
Roger Aspectes que cal cuidar de la teva moto a l'hivern Mecànica de motos i recopilatoris 0
J Fotos Racons als que aneu amb la moto Espai de debat 1
Roger Notícia Els mossos multaran als motoristes que no els hi tornin la salutació Espai de debat 4
Qim44 Notícia Quines són les multes més altes que et poden posar amb la teva moto? Consultes legals 2

Fils similars