• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Ruta en moto Què heu fet avui?

Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Avui que he fet moltes corbes amb la sortida que he fet a Rellinars i que he posat a unaltre fil, he fet una comprovació a l’hora d’agafar les corbes. Tenim alguns, també mi compto jo, la mala costum de mirar a 10-20 metres al davant de la moto i això ens far agafar malament les corbes i fer frenades entre mig, que no hauriem de fer, no agafant una traçada seguida i a la mateixa velocitat. Far uns dies vaig veure un video on explicàven que quan entres a una corba has de mirar al punt més lluny que acaba i llavors intuitivament la traçada de la corba sembla que es faci sola o més fàcilment, perquè direcciones la moto al punt de la mirada.
Ho he practicat una mica i he de dir que m’ha anat bastant bé.
Salut a tothom‼️?✌️?
Sempre teniu que mirar lluny... com a mínim al final del revolt que estàs fent, o si és possible, l inici del seguent.

El anar mirant on trepitja la roda del davant només genera inseguretat a la traçada i poca opció de resoldre imprevistos.

Proveu de conduir "mirant lluny", veureu que el pilotatge "flueix" millor en quant us acostumeu una mica...
 
Marta

Marta

Motoaddicte
17 Abr 2020
142
451
Premis
12
Avui que he fet moltes corbes amb la sortida que he fet a Rellinars i que he posat a unaltre fil, he fet una comprovació a l’hora d’agafar les corbes. Tenim alguns, també mi compto jo, la mala costum de mirar a 10-20 metres al davant de la moto i això ens far agafar malament les corbes i fer frenades entre mig, que no hauriem de fer, no agafant una traçada seguida i a la mateixa velocitat. Far uns dies vaig veure un video on explicàven que quan entres a una corba has de mirar al punt més lluny que acaba i llavors intuitivament la traçada de la corba sembla que es faci sola o més fàcilment, perquè direcciones la moto al punt de la mirada.
Ho he practicat una mica i he de dir que m’ha anat bastant bé.
Salut a tothom‼️?✌️?
Ahir vaig passar per la carretera de Rellinars amb la moto, no hi passava des de petita!! Però plena de ciclistes!! ?‍♀️? A part d'algun cotxe de cara fent rally, vaig anar prou bé. De corbes no en falten!
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
461
1.526
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Ahir vaig passar per la carretera de Rellinars amb la moto, no hi passava des de petita!! Però plena de ciclistes!! ?‍♀️? A part d'algun cotxe de cara fent rally, vaig anar prou bé. De corbes no en falten!
Hola Marta, jo avui només n’he trobat 3 ??‍♂️?‍♀️ des de Terrassa i no anàven junts, cada un pel seu conte, he anat prou bé.
Jo amb el cuento dels confinaments en poc temps ja l’he fet 4 vegades i feia almenys 20 anys que no hi passava.
L’altre carretera que també és igual o pitxor de corbes és la que va a Mura i Talamaca, no sé si la coneixes, també l’he fet varies vegades aquest any, però ara està fora dels límits Comarcals per mi.
?✌️?
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Tan sols té a veure amb que si vols fer un "trompo" girant a esquerres, i tens la palanca del fre de ma a la dereta, tibes del volant en avall que és molt més natural i fàcil que no apretar el volant cap a dalt o tenir que creuar la ma per tibar del volant en avall per fer obligar al cotxe a fer el gest a deretes...

El conductors de cotxes anglesos, es troben a la situació inversa.... Els va millor fer el "trompo" a deretes que no a esquerres, excepte si ets en Colin McRae o similar, que els hi dona exactament igual pq abans de tibar de "xixarra", barqueixen el cotxe cap al costat que els hi sembla... ;)
No hi havia pensat mai però tens raó, si se me n'anava el cotxe en corba de dretes simplement el posava bé amb contramanillar, d'esquerres en canvi m'ajudava amb el fre de mà... Dic feia perquè fa molts anys que ja no faig aquestes coses.
Per altra banda el que sí que em va agradar aprendre és el canvi de direcció americà. Si vols fer un canvi de direcció la forma més ràpida és fer primer marxa enrera i quan tens el cotxe entravessat al sentit de la marxa posar primera i sortir en la direcció que vols, girant el volant. es tarda molt menys que fent la maniobra cap endavant i ho pots fer amb una calçada estreta maniobrant menys. Proveu un dia les dues maneres..

@Jaumenovas
Sempre hem d estar practicant i millorant constantment perquè la carretera no perdona! Bona iniciativa i gràcies per la teva aportació.
 
Marta

Marta

Motoaddicte
17 Abr 2020
142
451
Premis
12
Hola Marta, jo avui només n’he trobat 3 ??‍♂️?‍♀️ des de Terrassa i no anàven junts, cada un pel seu conte, he anat prou bé.
Jo amb el cuento dels confinaments en poc temps ja l’he fet 4 vegades i feia almenys 20 anys que no hi passava.
L’altre carretera que també és igual o pitxor de corbes és la que va a Mura i Talamaca, no sé si la coneixes, també l’he fet varies vegades aquest any, però ara està fora dels límits Comarcals per mi.
?✌️?
Si que l'he fet! És més maca de paisatge, sobretot de Mura al Coll d'Estenalles
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.185
2.550
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
No hi havia pensat mai però tens raó, si se me n'anava el cotxe en corba de dretes simplement el posava bé amb contramanillar, d'esquerres en canvi m'ajudava amb el fre de mà... Dic feia perquè fa molts anys que ja no faig aquestes coses.
Per altra banda el que sí que em va agradar aprendre és el canvi de direcció americà. Si vols fer un canvi de direcció la forma més ràpida és fer primer marxa enrera i quan tens el cotxe entravessat al sentit de la marxa posar primera i sortir en la direcció que vols, girant el volant. es tarda molt menys que fent la maniobra cap endavant i ho pots fer amb una calçada estreta maniobrant menys. Proveu un dia les dues maneres..

@Jaumenovas
Sempre hem d estar practicant i millorant constantment perquè la carretera no perdona! Bona iniciativa i gràcies per la teva aportació.
El truc per brodar-lo és no trepitjar el fré perquè el cotxe faci el gir sencer i no s'et quedi travessat, apart de tindre peus de ballarí per mentre està girant, embragar i canviar de marxa sense que arribi a aturar-se (si agafes prou velocitat en segona surts més fluid que no pas posant primera)
De jovenet hem vaig passar molts i molts díes trepitjant polígons industrials a mig fer i per alguns que estaven a descampats, amb el que vaig poder intentar tota mena de ximpleries, com probar d'accelerar amb el peu esquerre i desembragar amb el dret, (no ho intenteu és una MOLT MALA IDEA) ademés els meus primers cotxes eren tracció trasera i amb una reduïda i un cop de volant ja el feies giravoltar fàcilment, podíes trompejar gairebé infinitament cap un i altre costat.
Per un tracció davantera, fer el contrapés abans com diu @Pep Aràgo és la forma més sencilla per no necessitar tocar el fré de mà.
El que mai vaig arribar a controlar va ser el punta/taló, ningú sabía explicar-me com fer-lo, jo no entenía el sentit i no existien Sant Google i Youtube per apendre, el que si vaig dominar i encara practico de quan en quan, és frenar amb el peu esquerre ?
Sort que en aquella època no duia moto perquè de ben segur, hauria pres molt mal.
 
Mario G.

Mario G.

Motoaddicte
18 Mar 2020
114
359
Premis
12
Maresme i Barcelona
Moto
Honda CBF600 HORNET
Com a norma per tots els revolts a dreta, té molt sentit però no per el que deies que en pujada t'anava malament i en baixada no ?
Amb el cotxe els "trompos" també s'hem donaven millor (ara ja no tinc edat i més aviat la realitat és que el Smart no té prou potència) a esquerres que a dretes.
Pot tenir a veure amb si ets dretà o esquerrà?
Penseu que totes les rotondes giren a esquerra, amb lo que al cap del temps heu fet molts mes revolts cap esquerra que cap a dreta, i poc a poc vas agafant confiança i plegues una mica mes ;)


A mes hi ha el tema de la visibilitat, a esquerra, tens tot el carril contrari per veure la traçada mes clara. Per la dreta vas mes limitat de camp de visió.
Si a aixó li sumem les pors personals de cadascun ja tenim el lot complert.
 
Mario G.

Mario G.

Motoaddicte
18 Mar 2020
114
359
Premis
12
Maresme i Barcelona
Moto
Honda CBF600 HORNET
Sempre teniu que mirar lluny... com a mínim al final del revolt que estàs fent, o si és possible, l inici del seguent.

El anar mirant on trepitja la roda del davant només genera inseguretat a la traçada i poca opció de resoldre imprevistos.

Proveu de conduir "mirant lluny", veureu que el pilotatge "flueix" millor en quant us acostumeu una mica...
Exacte, i la prova la podeu fer a peu. Comenceu a caminar mirant cap els vostres peus, mentre camineu aneu pujant la mirada canviant el punt a uns dos metres, cinc, deu... fins posar-la el mes lluny possible. A que canvía la cosa? Doncs amb la moto molt mes perque portem mes velocitat i també hem d'estar pendents de la frenada, la inclinació, quina marxa portem i si podrem fer tot el revolt amb ella, etc...
Obrir el camp de visió ajuda moltíssim a planificar les traçades.
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Avui he fet..... Mullar-me com un anec i passar un colló de fred...!!!! ???

M ha enxampat la enfarinada que ha caigut a Sobremunt, pujant La Trona des de St Hipòlit... Feia dies que les mans no "cremaven" com aquesta tarda.... ❄️❄️❄️

Ara, he fet una "descoberta" que en un moment donat us pot treure de un mal trangol.... Els monos de pintor plastificats, van de collons per aturar la pluja, quan no portes equipació, o no tens espai per portar-la... ;)

IMG 20210416 165711 3


IMG 20210416 170150 4

IMG 20210416 195609 6
 
Carmeta

Carmeta

Grup Sanguini: 98 octans
9 Gen 2021
261
691
Premis
12
Avui que he fet moltes corbes amb la sortida que he fet a Rellinars i que he posat a unaltre fil, he fet una comprovació a l’hora d’agafar les corbes. Tenim alguns, també mi compto jo, la mala costum de mirar a 10-20 metres al davant de la moto i això ens far agafar malament les corbes i fer frenades entre mig, que no hauriem de fer, no agafant una traçada seguida i a la mateixa velocitat. Far uns dies vaig veure un video on explicàven que quan entres a una corba has de mirar al punt més lluny que acaba i llavors intuitivament la traçada de la corba sembla que es faci sola o més fàcilment, perquè direcciones la moto al punt de la mirada.
Ho he practicat una mica i he de dir que m’ha anat bastant bé.
Salut a tothom‼️?✌️?
Hola Jaume, totalment diferent quan mires més enllà de la corba que quan mires al davant mateix, jo jo vaig veure en un video del Honda Institute i ho vaig començar a posar en pràctica i vaig molt més segura i agafo mooolt millor les corbes.
Per altre banda, el monitor de Motoescuela quan em va trucar per concertar la formació, em va preguntar si tenia res en particular que volgués remarcar, i li vaig dir que les corbes de l'esquerra em costen més, tot i que representa que la tècnica és la mateixa per la dreta o esquerra, i ell em va dir que ens passa a molts motoristes perquè al tenir que acostar-nos al guarda rail, fa com una mica de respecte.
Tantes ganes que tenia de fer les formacions i no n'he pogut fer ni una...!
En fi, proveu això de la mirada que és genial!
Salut i gasss!??
 
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Avui he fet..... Mullar-me com un anec i passar un colló de fred...!!!! ???

M ha enxampat la enfarinada que ha caigut a Sobremunt, pujant La Trona des de St Hipòlit... Feia dies que les mans no "cremaven" com aquesta tarda.... ❄️❄️❄️

Ara, he fet una "descoberta" que en un moment donat us pot treure de un mal trangol.... Els monos de pintor plastificats, van de collons per aturar la pluja, quan no portes equipació, o no tens espai per portar-la... ;)

Veure l'arxiu adjunt 3632

Veure l'arxiu adjunt 3629
Veure l'arxiu adjunt 3630
D'on has tret aquest "aparato bi-roda"?
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
461
1.526
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Hola Jaume, totalment diferent quan mires més enllà de la corba que quan mires al davant mateix, jo jo vaig veure en un video del Honda Institute i ho vaig començar a posar en pràctica i vaig molt més segura i agafo mooolt millor les corbes.
Per altre banda, el monitor de Motoescuela quan em va trucar per concertar la formació, em va preguntar si tenia res en particular que volgués remarcar, i li vaig dir que les corbes de l'esquerra em costen més, tot i que representa que la tècnica és la mateixa per la dreta o esquerra, i ell em va dir que ens passa a molts motoristes perquè al tenir que acostar-nos al guarda rail, fa com una mica de respecte.
Tantes ganes que tenia de fer les formacions i no n'he pogut fer ni una...!
En fi, proveu això de la mirada que és genial!
Salut i gasss!??
Hola Carmeta, Sí... !!! Totalment d’acord, jo també ho vaig veure en un video i ho explicàven molt bé. També ho he posat en práctica ja fa varies sortides i ja he comprovatque va molt millor, però acostumat a fer-ho malament i que feia molts anys que no tocàva moto costa acostumar-se. Crec que ara només falta la rutina de fer-ho sempre bé, encara que per aquí Terrassa tenim unes carreteres que hi paso sovint que en algunes corbes no val mirar ni més enllà ni tombar-se al revol, ja que son molt tancades i carreteres sensa marcar ratlles i molt estretes, per tant l’únic que val és afluixar gas.
A mi les corbes s’em dònen millor a l’esquerra ja que a la dreta tenim menys visibilitat i sempre és més tancada... això no vol dir que una vegada perfeccionada la practica de mirar més enllà i uns quants Kms més d’experiencia canviï la situació.
Salut i gasss ?✌️??
 
  • Like
Reaccions: JoanBP i Pep Aràgo
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.185
2.550
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Avui per variar he agafat el cotxe, tenia que passar la ITV.
El que més m'ha emprenyat és haver de pagar 40,55€ quan només havía fet 170km i escaig desde l'última vegada?
He fet gairebé més km quan he sortit, he aprofitat per donar-li un petit tomb a la criatura per haver-la passat sense cap problema.
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger X-ADV Mecànica Què li heu fet avui a la moto? Mecànica de motos i recopilatoris 70
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Nikokaos APPS Què us sembla l'app RALLY SYSTEM? Anàlisi de productes 1
Roger Informació Què són els marcadors del fòrum? Informació i suport 0
Serra tracer 900 MY2021: què us sembla? Espai de debat 4
AgustiCarmona Vídeos CAPÍTOL 10: Viatjant en moto: ¿PER QUÈ? MotoVlogs propis 4
Serra Ja sabem què farà Suzuki amb la gamma mitja al 2021 (noves Sv 700 i V-Strom 700 ) Espai de debat 3
Roger X-ADV Dubte Què en sabeu de la marca Zontes? Espai de debat 5
Serra Metzeler Tourance Next - què tal? Pneumàtics 8
Serra Crònica Què vau fer diumenge passat dia 1? (o dissabte 29) Cròniques sobre motociclisme 2
Roger X-ADV Vídeos Què és un Rally de regularitat? Espai de debat 0
Xav2 Consells Què fer i què saber si caiem de la moto per bandes sonores Espai de debat 0
racingdeibit quin és el millor tram de curves que heu fet? Un Cafè Ràpid 20
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV En quines ocasions us ho heu passat pitjor damunt la moto? Un Cafè Ràpid 17
jordiGSR600 Fotos quines motos heu tingut...i comentar-les Espai de debat 16
Roger X-ADV Vídeos Us heu trobat mai amb una situació com aquesta? Com reaccionaríeu? Espai de debat 7
Arnaubarruera OffRoad Sortideta que hem fet avui 13.03.21 Rutes en moto 6

Fils similars