• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Quines tasques de cura i manteniment de la moto podem portar a terme des de casa?

Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Que estiguem aïllats a casa no vol dir que no puguem baixar al nostre garatge o plaça de pàrquing per dur a terme algunes tasques de mateniment o de cura de les nostres motos.

Intentem recopilar en aquest fil aquelles coses que puguem anar realitzant per mantenir-les en un bon estat i, inclús, puguem aprofitar per dedica-lis un temps de m anteniment mecànic que normalment ens costa invertir.

Començo jo mateix:
  • Podem mantenir neta la moto amb una galleda d'aigua i un drap, o inclús amb tovalloletes humides. és algo molt bàsic, però dedicar una estona a mentenir neta la moto pot ser un passatemps força profitós i entretingut.
  • Podem netejar la cadena de la moto amb un respall al que no tinguem gaire apreci per retirar-ne la brutícia, i retirant el greix de la cadena amb un spray per a tal funció. Finalment podem tornar a engreixar la cadena i ja la tenim llesta per a quan la puguem tornar a arrancar.
  • Podem aprofitar per netejar amb cura i calma tota la zona del plat i els plastics o zona del xassis propera, ja que normalment no disposem del temps uficient per entretenir-nos-hi, i un cop neta la zona, sumada a la netedat de la resta de la moto, ofereix una imatge molt diferent de la màquina.
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Tàrraco
E

Erik

Convidat
Bons consells. Obro un tema a veure si em podeu ajudar. Es sobre el tema engrase cadena i la meva pregunta es com fer-ho be. Jo utilitzo un spray de motul q porta una vaina x intentar arribar a mes llocs...de totes maneres entre el protector..plastics etc...es dificil aplicar producte a tot arreu. Igual passa x netejarla amb raspall. Jo faig aquesta operacio d spray-neteja cada 500-600 km aprox. Qualsevol recomanacio sera benvinguda. Merci companys
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Hola Erik! Doncs mira jo em vaig comprar un cavallet per poder mantenir la roda alçada de la moto i així poder treballar amb més comoditat. El fet de poder fer girar la roda fàcilment permet el que a tu et costa: engreixar amb comoditat la cadena i també les dents del plat.

La operació que jo segueixo és:

- Esprai per retirar el greix antic i brut de la cadena i del plat
- Netejar amb el respall totes aquestes zones
- Tornar a engreixar el tren sencer.

El que em fot de tot plegat és que si he de rentar la moto sencera a fons en un rentat, em toca tornar a fer tota la operació. Per tant una de dos:

- O rento la moto només amb un drap i tovalloletes
- O la deixo bruta

Al final depèn de com ens vagi millor per organitzar-nos penso.

Enviat des del meu SM-N960F usant Tapatalk
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
E

Erik

Convidat
Hola Erik! Doncs mira jo em vaig comprar un cavallet per poder mantenir la roda alçada de la moto i així poder treballar amb més comoditat. El fet de poder fer girar la roda fàcilment permet el que a tu et costa: engreixar amb comoditat la cadena i també les dents del plat.

La operació que jo segueixo és:

- Esprai per retirar el greix antic i brut de la cadena i del plat
- Netejar amb el respall totes aquestes zones
- Tornar a engreixar el tren sencer.

El que em fot de tot plegat és que si he de rentar la moto sencera a fons en un rentat, em toca tornar a fer tota la operació. Per tant una de dos:

- O rento la moto només amb un drap i tovalloletes
- O la deixo bruta

Al final depèn de com ens vagi millor per organitzar-nos penso.

Enviat des del meu SM-N960F usant Tapatalk
Merci crack. M haure de plantejar quedarme un cavallet potser.