• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Michelin Anakee Adventure

Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bé nois crec que en aquest fòrum ja haviem parlat de pneumàtics, concretament d'aquests, i fins ara havia dit que estaven prou bé (sense ser excel·lents) però he de canvair d'opinió ja que passats uns 5000 i pico kms i fent una ruta llarga (600 km en un dia) i s'han acabat desgastant molt malament.
Ara porto amb ells uns 6500 km. i ha passat això a DAVANT:
1625413738567

No sé si es veu bé però la banda de compost tou de la vora s'ha desgastat molt i molt més ràpid que la banda de compost dur del centre, provocant una mena d'escalonament que treu confiança al conduir i canvia les sensacions del pneumàtic.
Sé que per exemple n' @Edmond ja havia dit que no els recomanva i li he de donar la raó, tota la raó. Jo ara mateix tampoc, i amb l'allau de problemes que sento a dir de Michelin últimament tampoc tinc massa clar que torni a apostar per aquesta marca...
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Bé nois crec que en aquest fòrum ja haviem parlat de pneumàtics, concretament d'aquests, i fins ara havia dit que estaven prou bé (sense ser excel·lents) però he de canvair d'opinió ja que passats uns 5000 i pico kms i fent una ruta llarga (600 km en un dia) i s'han acabat desgastant molt malament.
Ara porto amb ells uns 6500 km. i ha passat això a DAVANT:
Veure l'arxiu adjunt 4145
No sé si es veu bé però la banda de compost tou de la vora s'ha desgastat molt i molt més ràpid que la banda de compost dur del centre, provocant una mena d'escalonament que treu confiança al conduir i canvia les sensacions del pneumàtic.
Sé que per exemple n' @Edmond ja havia dit que no els recomanva i li he de donar la raó, tota la raó. Jo ara mateix tampoc, i amb l'allau de problemes que sento a dir de Michelin últimament tampoc tinc massa clar que torni a apostar per aquesta marca...
Els 600 kms van ser de revolts...????
 
  • Like
Reaccions: GEORGECAT
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Ara en serio.... per el que em sembla apreciar a la foto, que no es gaire bona cosa fer "anàlisi" sense mirar les gomes directament.....

El que el tac s hagi gastat per la part de darrere, es lo més normal del mon. Això ho produeix l efecte de la frenada de la roda davantera, que tendeix a "arrossegar" més goma de la part del darrere del tac que no de la de davant.

Jo penso que la teva "inseguretat" pot venir del petit esglaó que s ha format a la part final del pneumàtic, on encara tens algun "pelet" que indica que no has arribat a rodar gaire el pneumàtic fins "al final", o potser vas amb les pressions massa baixes i la carcassa no trepitja rodona pq li manca aire per arrodonir-la.
Quan anem gastant els pneumàtics és més fàcil arribar a les vores ja que el pneum és més pla i sense tenir que tombar més la moto, arribem a "esmolar" els pels que sempre es queden al canto del pneum. Al tenir el petit esglaó que s ha generat per no rodar habitualment per la zona "verge", ara quan arribes a tocar-la, sembla que la moto no vulgui tombar o directament ofereix una imprecisió a la direcció que fins ara t era desconeguda.

Solució: Tomba a mort la moto per "esmolar" l esglaó, encomanan-te a tots els sants, o acaba de matar el pneumatic convivint amb aquest "tacte"... pq l altre opció ja pots imaginar quina és... passar per caixa i goma nova, quan a aquesta encare li queda una mica de vida ;)

Consell: mira de no caure, provant d esmolar el canto de goma "verge"....!!!! ???

Gaaaaasssss.....!!!!!! ??
 

Fils similars