• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Mecànica Diari de manteniment de la moto

Bon dia! Obrim aquesta secció de manteniments dedicada a portar un seguiment públic de l'estat, manteniments i evolució mecànica de la vostra moto. Tant si el manteniment el realitza un mateix com si el fa el mecànic, pot ser interessant recopilar-ne i compartir-ne un dietari, especialment pel que fa al contrast d'opinions i experiències amb altres companys que poder conèixer o haver tingut el mateix model de moto o similar.

Suggerències de dades per aquest tipus de fils:

  • KM realitzats, cronològics o no
  • ITV: Deficiències i pròxima cita
  • Reglatge de vàlvules (dates)
  • kit d'arrastre (dates)
  • Pneumàtics: Model, dates d'instal·lació i evolució del desgast (Es pot ellaçar fil dedicat a la secció de pneumàtics)
  • Revisió pressions pneumàtics
  • Pastilles de fre (dates i km)
  • Recanvi de peces per desgast o avaria
  • Consums
  • Cura sobre l'aspecte extern de la moto: Tractament de plàstics, metalls i rentats.
  • Etc
Aquest és un fil informatiu. Per cada moto convé obrir un fil nou (y)
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bon dia! Obrim aquesta secció de manteniments dedicada a portar un seguiment públic de l'estat, manteniments i evolució mecànica de la vostra moto. Tant si el manteniment el realitza un mateix com si el fa el mecànic, pot ser interessant recopilar-ne i compartir-ne un dietari, especialment pel que fa al contrast d'opinions i experiències amb altres companys que poder conèixer o haver tingut el mateix model de moto o similar.

Suggerències de dades per aquest tipus de fils:

  • KM realitzats, cronològics o no
  • ITV: Deficiències i pròxima cita
  • Reglatge de vàlvules (dates)
  • kit d'arrastre (dates)
  • Pneumàtics: Model, dates d'instal·lació i evolució del desgast (Es pot ellaçar fil dedicat a la secció de pneumàtics)
  • Revisió pressions pneumàtics
  • Pastilles de fre (dates i km)
  • Recanvi de peces per desgast o avaria
  • Consums
  • Cura sobre l'aspecte extern de la moto: Tractament de plàstics, metalls i rentats.
  • Etc
Aquest és un fil informatiu. Per cada moto convé obrir un fil nou (y)
Em sembla molt bona idea, Roger.

Jo miraré de fer el de la meva Yamaha FZ6 tot i que espero que no s'obrin debats al fil sobre quin oli és millor, ni si jo faig allò als X kms o a tals,.... No sé si m'explico. Si cadascú pot exposar la seva forma de fer i quan, com i on ho fa, crec que hi ha coses que rebatre no tenen sentit.

És el meu parer, i ho dic sense voler ofendre a ningú: cadascú condueix d'una forma i enten la moto d'una forma. Mentre no es critiqui res, per primmirat o per pasotisme, serà una bona eina de referència per conèixer què es fa a cada model i marca de moto.

El tema de lligar el canvi de gomes amb l'altre fil no tinc clar com s'ha de fer...

Aprofito per proposar que també es puguin vincular tallers on es fan les revisions i manteniment i, a poder ser, poder valorar del 0-10 aspectes com: relació de preus, atenció al client, punt qualificat/professionalitat de les feines fetes, temps d'espera per les reparacions.... Entre d'altres.

Gràcies com sempre per obrir espais nous al forum !!
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.655
Premis
5
Em sembla molt bona idea, Roger.

Jo miraré de fer el de la meva Yamaha FZ6 tot i que espero que no s'obrin debats al fil sobre quin oli és millor, ni si jo faig allò als X kms o a tals,.... No sé si m'explico. Si cadascú pot exposar la seva forma de fer i quan, com i on ho fa, crec que hi ha coses que rebatre no tenen sentit.

És el meu parer, i ho dic sense voler ofendre a ningú: cadascú condueix d'una forma i enten la moto d'una forma. Mentre no es critiqui res, per primmirat o per pasotisme, serà una bona eina de referència per conèixer què es fa a cada model i marca de moto.

El tema de lligar el canvi de gomes amb l'altre fil no tinc clar com s'ha de fer...

Aprofito per proposar que també es puguin vincular tallers on es fan les revisions i manteniment i, a poder ser, poder valorar del 0-10 aspectes com: relació de preus, atenció al client, punt qualificat/professionalitat de les feines fetes, temps d'espera per les reparacions.... Entre d'altres.

Gràcies com sempre per obrir espais nous al forum !!
Gràcies per l'interès Niko! Ja saps que en aquesta comunitat impera el respecte, la passió per les motos i el bon rotllo. Mai s'ha perdut i mai es perdrà.

Amb que en obrir el teu fil exposis aquesta preferència, de facto segur que serà respectada per tots (y)
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Avui he fet la revisió del any.
Tocava canvi d'oli i filtres.
Aquest mes ja m'he quedat sense el Macallan, se'l a begut la moto en oli ??

20220222 184821
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Avui he fet la revisió del any.
Tocava canvi d'oli i filtres.
Aquest mes ja m'he quedat sense el Macallan, se'l a begut la moto en oli ??

Veure l'arxiu adjunt 5042
Doncs mira...el preu de l'oli el veig normal tirant a bé de preu. Ara, el preu de mà d'obra són 77€/hora...IVA apart...
Més del doble que el meu mecànic :D
Cada quants kms has de canviar oli i filtre ???

Salut!!!
 
  • Like
Reaccions: Carmeta i raulsade
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Doncs mira...el preu de l'oli el veig normal tirant a bé de preu. Ara, el preu de mà d'obra són 77€/hora...IVA apart...
Més del doble que el meu mecànic :D
Cada quants kms has de canviar oli i filtre ???

Salut!!!

No recordo al detall la meva, però per ser Taller BMW el total, no el trobo desorbitat.
A mi tampoc m'ha semblat car, de fet preu botiga esta sobre 13€.
Teòricament el canvi es cada 10.000km però amb aquest invent de les marques de fer revisons cada any, ja he fet 3 canvis amb 7..800km (als 1.000, als 3.000 i ara als 7.800), a la que acabi la garantía faré el manteniment ala meva manera.
Personalment sempre els he fet als 5.000 i cada 10.000 filtre (cotxe i moto) , apart la resta de manteniments, així va acabar la Piaggio, amb 165.000km i deixant-me tirat només 2 cop en 16 anys
He fet la conya del preu perquè en faig de tot i la coincidencia del preu amb el Macallan m'ha vingut rodat, ha, ha, ha...
Apart me l'han donat rentada, bé no del tot, les llantes no les han tocat que és el que més toca la pera.
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger X-ADV Mecànica Diari de manteniment X-ADV Roger Diaris de manteniment de la moto 6
Educamp Dubte Manteniment suspensions Mecànica de motos i recopilatoris 0
mami_en_moto Dubte Manteniment mínim a l'hivern? Mecànica de motos i recopilatoris 6
Ramon RS Manteniment BMW R1100RS Mecànica de motos i recopilatoris 16
Roger X-ADV Consells Quines tasques de cura i manteniment de la moto podem portar a terme des de casa? Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger Mecànica Cost del manteniment en 100.000 km d'una z750 Mecànica de motos i recopilatoris 0
Xavi Canyo Porra Moto GP 2024 !!! Competició 32
G MOTO CLUB FEDERAT?? Avantatges especials 4
S La meva moto Presentacions 9
Bascu Mecànica Filtres d'Alt Rendiment (tipus K&N) en moto limitada? Mecànica de motos i recopilatoris 4
E Sortida d'aquest cap de setmana Ruta en moto proper dissabte 13/01 BCN - Detalls al fil Rutes Obertes 5
Bascu Dubte Bateria de moto - opcions Mecànica de motos i recopilatoris 16
Xavi Canyo 5 coses que m'agraden/no m'agraden de la meva moto Les nostres motos 5
AgustiCarmona Vídeos Viatjar sol en moto MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Dashcam para moto Mecànica de motos i recopilatoris 4
X04N Esdeveniment Resultats Moto Explora 22/04 MotoExplora 4
J Formació Formació 3.0 Vive la moto Formació motorista 1
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Roger Mecànica "Quan deixo de donar gas s'escolta un clic metàl·lic de la part de radera de la moto Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger X-ADV Notícia El Museu Moto Bassella prorroga l'exposició "+Derbi: dels carrers als circuits" Espai de debat 0
Xavi Canyo PORRA MOTO GP 2023 !!!!!! Competició 308
Bascu Consells Moto de segona mà? Pot ser que sí Espai de debat 44
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
McAlbi Opinió Moto Touring: Honda NT1100 o BMW R 1250 RT o Yamaha Tracer 9 GT+ ?? Espai de debat 20
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Fotos El Moto-Frontal del dia + foto Un Cafè Ràpid 10
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Consells Combatre el fred intens amb moto Espai de debat 13
laguiavial.com Consells He estat mirant quina moto vull Espai de debat 22
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
perlanegraviajes Ruta en moto Cerdeña en moto Cròniques sobre motociclisme 4
M Venc / Compro Jaqueta moto Rev'it Jacquet Elipse Taulell d'anuncis 2
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
perlanegraviajes Crònica Escocia en Moto Cròniques sobre motociclisme 5
Roger Anàlisis-Comparativa Millors guants de moto d'estiu de 2022 Anàlisi de productes 4
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
Xavi Canyo Sense clau, la moto seguia encesa Mecànica de motos i recopilatoris 5
AgustiCarmona Vídeos En moto entre Catalunya, Aragó i el País Valencià. Rutes en moto 0
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Projecte de nova Moto X-ADV 750 Anàlisi de productes 17
mami_en_moto Ruta en moto Vive La Moto 2022 Cròniques sobre motociclisme 3
perlanegraviajes Off Topic Premis Moto Turisme Suport entre companys 0
Xavi Canyo Teníu alguna manía abans d'agafar la moto? Un Cafè Ràpid 25
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes Ruta en moto Xerrada viatge a Islandia en moto Cròniques sobre motociclisme 0
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
JoanBP Competició PORRA MOTO GP 2022 !!!!!! Competició 305
mami_en_moto Moto GP 2022 :) Competició 11
SmartMotoRiders Formació Entrevista a Pere Arnella, instructor i monitor de moto Formació motorista 0

Fils similars