Molt bones a tots!!!!
Algú ha perdut el fren de darrera???
Dilluns fent la collada de Toses per passar uns dies per aquí dalt em vaig trobar sense frens darrera, i això que només el faig servir per estabilitzar.
Suposo que és per escalfament ja que després de uns minuts va tornar a anar perfecte!!
Es el segon cop que em passa.
Hola
@Xavier sc !
A veure.... Vols dir que baixant per la collada només vas frenant amb el de darrera, oi?
Sé que repetiré consells que t'han dit, i que ja has fet alguns canvis, però tot i així jo crec que hi ha quelcom més a tenir en compte que el que t'han comentat.
Mira, generalment, darrera tenim 1 pinça sencilleta, amb 1 pistó i un disc més petit que el del davant. Segons models i anys, tenen uns dibuixos i forats (tipus papallona) que es refreden millor.
La frenada és menys forta, amb menys mossegada (com li vulguis dir) sempre comparant amb els del davant i, si n'abuses, ocorreix el fadding, un sobreescalfament del conjunt de frenada (que també pot pasar al davant, eh!).
Jo et recomanaria tenir en compte unes coses:
- comprobar quina pastilla tens posada i l'estat en que la tens: si està molt gastada, el dibuix que té per refredar-se és més petit (com el de les rodes). Si l'has de canviar, posa una pastilla tipus sport HH al darrera que no sigui orgànica: duren menys però frenen més;
- posar un liquid de frens que suporti millor les temperatures, també tipus racing, ja que tot el conjunt s'escalfa i aquests líquids absorveixen més calor i ajuden a que la pastilla i disc no s'escalfin tant;
- fer un ús combinat dels frens: primer toca darrera i després els de davant i ves deixant a poc a poc de pitjar el de darrera fins que amb el de davant aconsegueixis frenar o reduïr. Crec que aixó ho vaig aprendre a l'autoescola i són de les coses que aprens ràpid: frenada d'emergència i combinar frens;
- si rodes en hores de màxima calor, i en descensos llargs i pronunciats, és més probable que et pasi, i més si la conducció és una mica agressiva;
- també et recomanaria adequar la velocitat a la que la moto pot fer bé la feina i no anar més enllà, perquè llavors asumeixes riscos innecessaris...
- el més important, seguir una pauta de comprovacions, revisions i manteniment del que saps que hi peca la teva moto. Prevenir sempre et lliurarà de caigudes i avaries.
Si de tot el que et dic, tot ho tens fet, assumit i en compte...
¡¡ Potser és hora de trobar alguna moto que vagi ben sobrada de frens !!
?
Apa, ja em podeu llençar el ganivets !!! Jajajajaja !!!