• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Rodibook 2021

Afegit al Calendari 04-09-21

mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
378
960
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Hola, Potser seria la PRO, perquè la Rookies va ser de 551 km segons la traça que vaig fer (548 km segons la organització).

Tot es pot fer més dur, però aquesta la considero dureta. I la part ràpida i fàcil es va limitar al tram final, de Tremp a Viella, que trobo està ben pensat així, que als trams finals és quan estem més cansats.

Per a mi va ser semblant en duresa a la Rider500 del 2019 i la Motovolta d’enguany. Ara bé, només és el meu parer.

(*) I la Rodi té l’afegit de diresa amb l’anada i tornada, que per a la gran majoria són més hores per anar a Viella que a qualsevol altre prova.


Sent from my iPhone using Tapatalk

de fet, la opinió de duresa serveix per hom mateix només, perquè la referència objectiva i fiable és la tasa d’abandonament.
no sé si a la rodi es pot esbrinar, però nosaltres vam sortir dels últims i no vam anar ràpids, i quan vam recollir els diplomes faltaven almenys un terç per lliurar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
de fet, la opinió de duresa serveix per hom mateix només, perquè la referència objectiva i fiable és la tasa d’abandonament.
no sé si a la rodi es pot esbrinar, però nosaltres vam sortir dels últims i no vam anar ràpids, i quan vam recollir els diplomes faltaven almenys un terç per lliurar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo no ho tinc tanc clar com tu, i diré el que sempre he dit, d'anar en moto en els events programats:

- A la que ja no m'ho passi bé, o no pugui seguir, adeu Andreu i fins la propera edició (o no);

- No cal un diploma final per sentir-te més moter@;

- Vaig al ritme que puc mantenir l'atenció i estar segur, i paro no només a repostar, sinó a distreure el cap de la concentració de la conducció;

- Com que els calers són meus, jo decideixo si ja en tinc prou o no. Els altres que facin el que vulguin.

Així que, deixant de banda la tasa d'abandonaments de cada event, existeixen moltes raons per no acabar una ruta. Jo respecto l'opció lliure de tothom de fer el que vulgui, que és la seva tria.

Uns poden no acabar-la per una avaria, una caiguda, perquè no han valorat prou les seves aptituds i no volen arriscar-se, o només han vingut a pasar el rato i lluir la moto parant a cada poble a fer un toc...

Els objectius són personals, tot i que l'organització proposi com a objectiu fer tot el recorregut. Si coincideixen, i pots, perfecte. Que no....

Les dades són números, i moltes vegades no aporten la info necessària per avaluar cada event i cada edició. És el que jo penso, clar.
 
  • Like
Reaccions: Roger i mr_pointer
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
Hola, Potser seria la PRO, perquè la Rookies va ser de 551 km segons la traça que vaig fer (548 km segons la organització).

Tot es pot fer més dur, però aquesta la considero dureta. I la part ràpida i fàcil es va limitar al tram final, de Tremp a Viella, que trobo està ben pensat així, que als trams finals és quan estem més cansats.

Per a mi va ser semblant en duresa a la Rider500 del 2019 i la Motovolta d’enguany. Ara bé, només és el meu parer.

(*) I la Rodi té l’afegit de diresa amb l’anada i tornada, que per a la gran majoria són més hores per anar a Viella que a qualsevol altre prova.


Sent from my iPhone using Tapatn

Hola, Potser seria la PRO, perquè la Rookies va ser de 551 km segons la traça que vaig fer (548 km segons la organització).

Tot es pot fer més dur, però aquesta la considero dureta. I la part ràpida i fàcil es va limitar al tram final, de Tremp a Viella, que trobo està ben pensat així, que als trams finals és quan estem més cansats.

Per a mi va ser semblant en duresa a la Rider500 del 2019 i la Motovolta d’enguany. Ara bé, només és el meu parer.

(*) I la Rodi té l’afegit de diresa amb l’anada i tornada, que per a la gran majoria són més hores per anar a Viella que a qualsevol altre prova.


Sent from my iPhone using Tapatalk
no, no em referia a duresa, em referia que si algo te la rodi, es que es caracteritza per uns recorreguts brutals, carreteres petites, amb un paissatges especataculars, i per el que m han dit un quants, aquest any no ha estat aixi
 
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
378
960
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
- A la que ja no m'ho passi bé, o no pugui seguir, adeu Andreu i fins la propera edició (o no);

- No cal un diploma final per sentir-te més moter@;

- Vaig al ritme que puc mantenir l'atenció i estar segur, i paro no només a repostar, sinó a distreure el cap de la concentració de la conducció;

- Com que els calers són meus, jo decideixo si ja en tinc prou o no. Els altres que facin el que vulguin.
amb això 100% d'acord !!!
però les dades són objectives, tot i que cal analitzar-les bé. òbviament. la tasa d'abandonament tindrà diverses causes, com bé esmentes, però segur que una n'és la duresa per sobre de ho esperat, i si aquesta augmenta (la tasa) indicarà que la duresa ha estat (en termes generals) més de la esperada pels participants en general (tot i que hagi gent que li haurà semblat fluixa, i segur que ha estat així per a ells, però no pas en general).
 
  • Like
Reaccions: Roger
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
amb això 100% d'acord !!!
però les dades són objectives, tot i que cal analitzar-les bé. òbviament. la tasa d'abandonament tindrà diverses causes, com bé esmentes, però segur que una n'és la duresa per sobre de ho esperat, i si aquesta augmenta (la tasa) indicarà que la duresa ha estat (en termes generals) més de la esperada pels participants en general (tot i que hagi gent que li haurà semblat fluixa, i segur que ha estat així per a ells, però no pas en general).
Bé, no opinem igual, @jamar.

Jo segueixo pensant que fins que no es va arribar divendres i es va recollir el roadbook ningú savia el recorregut....aquests, són els que al final compten per fer la ruta.

D'entrada, hauriem de saver:

- quants inscrits no varen fer la sortida havent arribat divendres, és a dir, que varen confirmar l'assistència;

- quants participants van deixar la ruta i en quin moment ho fan (recordem que s'havia de retornar el gps, i vol dir que has de tornar a Vielha), a part dels motius.

Desconec com gestiona el concepte "abandonament" la Rodibook o d'altres events, però si inclouen als qui no surten des del inici (aquests que no saven si el traçat és dur o no), hi ha un % que desvirtua el total de participants (que no inscrits) que decideixen no continuar (important recalcar això) la proba.

Insisteixo que la "duressa" de la ruta només pot venir avalada si hi ha associat als abandonaments els motius pels quals s'ha fet.

Si la Rodibook pregunta a cada participant (que no sé si ho fa o ho ha fet), i han tingut resposta, els motius haurien de constar al costat del % que ha motivat no continuar la ruta.

I torno a deixar clar que no és el mateix no començar, no poder seguir (avaria, lessió, atenció a una urgència familiar,....), decidir deixar de participar en l'event perquè et queda grossa/és dura o fer-ho perquè has vingut a passejar i veure als colegues (aquests ja tenen clar que no acabaran la ruta però venen pel cap de setmana fora de casa, i estan amb els seus colegues).

Per mi, els que compten per al comput de "duressa" són els que físicament o síquicament no poden continuar, i creuen que no poden continuar. Són els que ho intenten i veuen que no, que la condició física no està al nivell o, simplement, el cap et diu que paris, que no val la pena continuar... Aquests són els que diran sense cap problema "no he pogut continuar" o "ha pogut amb mi" si els hi pregunten.

La resta, no acaba o no inicia la ruta, i no poden argumentar cap concepte associat a "duressa".

Pots veure-ho de moltes formes, però abandonar és un acte que implica no poder seguir tinguent opcions per fer-ho. Si vols afegir la resta, els que ni comencen, els que no poden perquè és inviable (cauen, avaries,...) i els de "este finde me voy de colegas", crec que és un error.

Per molts, potser, acudir a un event que tingui la fama de dur és un plus per anar, per d'altres per no anar. Per uns un alicient per fotre's una kilometrada i per d'altres un repte. Això si que ho tinc clar i crec que coincidim, oi?

Vinga, ens veiem aviat !!
 
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
378
960
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Bé, no opinem igual, @jamar.

Jo segueixo pensant que fins que no es va arribar divendres i es va recollir el roadbook ningú savia el recorregut....aquests, són els que al final compten per fer la ruta.

D'entrada, hauriem de saver:

- quants inscrits no varen fer la sortida havent arribat divendres, és a dir, que varen confirmar l'assistència;

- quants participants van deixar la ruta i en quin moment ho fan (recordem que s'havia de retornar el gps, i vol dir que has de tornar a Vielha), a part dels motius.

Desconec com gestiona el concepte "abandonament" la Rodibook o d'altres events, però si inclouen als qui no surten des del inici (aquests que no saven si el traçat és dur o no), hi ha un % que desvirtua el total de participants (que no inscrits) que decideixen no continuar (important recalcar això) la proba.

Insisteixo que la "duressa" de la ruta només pot venir avalada si hi ha associat als abandonaments els motius pels quals s'ha fet.

Si la Rodibook pregunta a cada participant (que no sé si ho fa o ho ha fet), i han tingut resposta, els motius haurien de constar al costat del % que ha motivat no continuar la ruta.

I torno a deixar clar que no és el mateix no començar, no poder seguir (avaria, lessió, atenció a una urgència familiar,....), decidir deixar de participar en l'event perquè et queda grossa/és dura o fer-ho perquè has vingut a passejar i veure als colegues (aquests ja tenen clar que no acabaran la ruta però venen pel cap de setmana fora de casa, i estan amb els seus colegues).

Per mi, els que compten per al comput de "duressa" són els que físicament o síquicament no poden continuar, i creuen que no poden continuar. Són els que ho intenten i veuen que no, que la condició física no està al nivell o, simplement, el cap et diu que paris, que no val la pena continuar... Aquests són els que diran sense cap problema "no he pogut continuar" o "ha pogut amb mi" si els hi pregunten.

La resta, no acaba o no inicia la ruta, i no poden argumentar cap concepte associat a "duressa".

Pots veure-ho de moltes formes, però abandonar és un acte que implica no poder seguir tinguent opcions per fer-ho. Si vols afegir la resta, els que ni comencen, els que no poden perquè és inviable (cauen, avaries,...) i els de "este finde me voy de colegas", crec que és un error.

Per molts, potser, acudir a un event que tingui la fama de dur és un plus per anar, per d'altres per no anar. Per uns un alicient per fotre's una kilometrada i per d'altres un repte. Això si que ho tinc clar i crec que coincidim, oi?

Vinga, ens veiem aviat !!
Hola Niko, Veig que no vaig saber explicar-m'hi prou bé. L'abandonament respecte la inscripció té, tal i com comentes, diverses causes. Una és ni arribar a començar per causes personals, mecàniques, etc. Però aquesta part de la tasa d'abandonament és presumible que sigui força constant en les diferents edicions. Ho mateix passa per altres motius d'abandonament (haver-se excedit en el sopar del dia abans, possar-shi malalt al llarg la prova, fallada mecànica, etc.). Però la que sí pot variar d'una edició a l'altre és la ruta i les condicions metereològiques, i ambdues combinades, al meu parer, determinen la duresa d'una edició. De manera que, si la tasa d'abandonament augmenta/disminueix en una edició, es pot estimar que és a causa de la duresa, ja que és el factor (entre diversos) de l'abandonament que pot ser variable d'una edició a altre. Cal tenir present però, que és una manera plausible de fer una estimació de la duresa, i cal considerar-la com a tal (estimació), perquè la realitat gairebé mai es pot determinar, ni tan sols fent l'àrdua feinada de fer enquestes a tots i cadascú dels participants, ja que també tindríem la distorsió introduïda per la interpretació de les respostes que fa cada participant, o fins i tot, donar una resposta diferent de la realitat. Espero haver-me explicat ara millor ;-)
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
He sentit de participants que porten vàries edicions seguides comentaris semblants al de l' @Edmond és a dir, que aquest any el roadbook era més fàcil de seguir i perdre's més difícil que no en cap altra edició anterior.
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
He sentit de participants que porten vàries edicions seguides comentaris semblants al de l' @Edmond és a dir, que aquest any el roadbook era més fàcil de seguir i perdre's més difícil que no en cap altra edició anterior.
He sentit de participants que porten vàries edicions seguides comentaris semblants al de l' @Edmond és a dir, que aquest any el roadbook era més fàcil de seguir i perdre's més difícil que no en cap altra edició anterior.
Haurem de veure si s'aixequen les rectriccions per COVID i poden organitzar una Rodibook com molts esperem
 
  • Like
Reaccions: Serra
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Nikokaos Crònica RODIBOOK 2021: l'app digital de la cursa i la pluja que mai va arribar Rodibook 22
mr_pointer Esdeveniment RodiBook 2023 Rodibook 2
mr_pointer Esdeveniment RodiBook 2022 Rodibook 3
Sanodrac Vídeos Rodibook 2020 offroad MotoVlogs propis 26
Sanodrac Ruta en moto Rodibook offroad Rutes en moto 12
Roger Rècord de participació al pirinenc Rodibook 2017 Rutes en moto 0
Loxicdelamola trail amb Off dissabte 27/11/2021 07:45 Lleida Casa Tere Sortides anteriors 4
Serra Vendes de motos fins a l'Octubre 2021 Espai de debat 0
jordiTR63 Crònica Sortida 05-09-2021 : La Ruta del Císter Cròniques sobre motociclisme 0
jordiTR63 Crònica Sortida 01-09-2021 : Bassella - El Miracle - Santuari de Pinós Cròniques sobre motociclisme 4
Gas a fons Formació Formacio 3.0 agost i setembre 2021 Formació motorista 6
JCThorgal Ruta en moto Navarider 2021 Rutes en moto 5
J Motobeach festival 2021 Rutes en moto 2
jordiTR63 Crònica Sortida 01-08-2021 : Agost a la fresca Cròniques sobre motociclisme 3
mushu903 Ruta en moto Estrenant la TRK 502 X - Alps 2021 Rutes en moto 9
Serra Crònica Alps estiu 2021: somni d'una nit d'estiu Cròniques sobre motociclisme 11
Tranquil Ruta en moto Transpirenenca juliol 2021 Cròniques sobre motociclisme 29
jordiTR63 Crònica Ruta Mototurística Valls 2021 - Crònica Cròniques sobre motociclisme 7
pepprats Sopar Pre-CromRide 2021 Crom Ride 37
Roger Avantatges Polos motoristes.cat estiu 2021 Avantatges especials 17
Roger Notícia Cherokee Rider 2021 obre inscripcions! Cherokee Rider 2
mami_en_moto Vídeos La meva experiencia fent la Rider 1000 -2021 Rider 1000 9
Roger OffRoad Eutichesbook OffRoad 2021 - dies 1 i 2 d'octubre Eutichesbook 0
Roger Anàlisis-Comparativa Moto Guzzi V85 TT 2021 Anàlisi de productes 2
Roger Crònica MV Agusta Turismo Velocce 2021 Cròniques sobre motociclisme 0
mami_en_moto Formació Curs de conducció amb Pitbikes escola CTP ( Lleida ) | Maig 2021 Formació motorista 41
mr_pointer Informació Motovolta 2021 - Girona / Sant Hilari Sacalm Motovolta 47
M OffRoad Sortida divendres 2 Abril 2021 Sortides anteriors 7
Roger Competició De visita als Tests del Catalunya WorldSBK Round 2021 Competició 0
jordiTR63 Ruta en moto Sortida 29-03-2021 : On The Road Again Rutes en moto 1
Pep Aràgo Competició MotoGP 2021 Competició 5
Serra Ruta en moto Alps estiu 2021: somni d'una nit d'estiu? Rutes en moto 74
Roger Informació Informació Oficial Mobilitat 15 de març 2021 Rutes en moto 5
Pep Aràgo Competició Porra MotoGP 2021 Competició 356
Roger X-ADV Vídeos Yamaha TMAX 2021 20è aniversari Un Cafè Ràpid 4
Roger X-ADV Informació Crom Ride 2021 Crom Ride 195
Serra Ruta en moto Titan Road 2021 Rutes en moto 7
Serra Quina moto de 2021 espereu amb candeletes veure en directe? Espai de debat 24
Xavi Canyo Competició Multiporra DAKAR 2021 Competició 147
Pep Aràgo Informació Rider 1000/700/500/300 2021 Rider 1000 362
manel_pa OffRoad Primera sortida any 2021 Grups dinàmics de sortides en moto 4
Erik Ruta en moto Motovolta 2021 Rutes en moto 1
Roger Concurs / Sorteig Concurs de fotografia pel calendari del 2021 Concurs de fotografia Calendari 2021 105
Serra Ja sabem què farà Suzuki amb la gamma mitja al 2021 (noves Sv 700 i V-Strom 700 ) Espai de debat 3

Fils similars