• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Com renteu la jaqueta de Cordura?

Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
He vist diferents videos i parlan de posar-la a la rentadora amb aigua freda però hem fa por que amb tanta refregada desaparegui la capa impermeabilitzant-
D'aquí la pregunta, algú l'ha posat a la rentadora i a comprobat que no perd impermeabilitat?
La d'estiu si la poso, obviament el tema de que sigui impermeable o no, no hem preocupa. ?
Teníu algún altre sistema?

Gràcies,
 
JoanBP

JoanBP

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
7 Mar 2021
706
1.267
Premis
13
Torroella de Montgrí
Moto
HONDA NC750X ABS
He vist diferents videos i parlan de posar-la a la rentadora amb aigua freda però hem fa por que amb tanta refregada desaparegui la capa impermeabilitzant-
D'aquí la pregunta, algú l'ha posat a la rentadora i a comprobat que no perd impermeabilitat?
La d'estiu si la poso, obviament el tema de que sigui impermeable o no, no hem preocupa. ?
Teníu algún altre sistema?

Gràcies,
Jo estic com tu, dubtant de fer-ho a la rentadora.
Fins ara netejo amb tovalloletes sanitàries per dins i amb un respall tou amb aigua freda per fora, tant la jaqueta com els pantalons.
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Jo lo que faig es rentar a mà!!! Si, amb un barreny, aigua freda, una mica de sabó de marsella ( sense aditius rarus ni suavitzants ) i eixugar MOLT bé tot després amb molta aigua. Penjar o deixar en una superficie horitzontal i res més. Així netejo la roba de muntanya impermeable. Aixó si, només es renta quan es bruta bruta bruta de veritat jejejej i no rentar molt sovint, sino es perden les propietats de la roba impermeable.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Jo lo que faig es rentar a mà!!! Si, amb un barreny, aigua freda, una mica de sabó de marsella ( sense aditius rarus ni suavitzants ) i eixugar MOLT bé tot després amb molta aigua. Penjar o deixar en una superficie horitzontal i res més. Així netejo la roba de muntanya impermeable. Aixó si, només es renta quan es bruta bruta bruta de veritat jejejej i no rentar molt sovint, sino es perden les propietats de la roba impermeable.
Ja hem veia a venir que hauría de comprar un gibrell més gran.
Ho deixes només en remull i que surti la "merda" o fas servir un respall o esponja a més a més?
 
  • Like
Reaccions: Jaumenovas i JoanBP
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
Ja hem veia a venir que hauría de comprar un gibrell més gran.
Ho deixes només en remull i que surti la "merda" o fas servir un respall o esponja a més a més?
Jo estava pensant en dur-la a una tintoreria si em confirmen que tenen un bon sistema que no faci malbé la jaqueta (traient els protectors de colzes, esquena, …).
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Jo estava pensant en dur-la a una tintoreria si em confirmen que tenen un bon sistema que no faci malbé la jaqueta (traient els protectors de colzes, esquena, …).
També hi havía pensat però no hem refío de que sàpiguen amb que estan tractan.
Poques tinoreríes de les d'abans queden, aquella gent eren professionals i sabien amb que tractaven, ara mateix no se pas...
 
  • Like
Reaccions: Jaumenovas i JoanBP
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
També hi havía pensat però no hem refío de que sàpiguen amb que estan tractan.
Poques tinoreríes de les d'abans queden, aquella gent eren professionals i sabien amb que tractaven, ara mateix no se pas...
Evidentment aniré a una Tintoreria de fa molts anys i que conec i abans m’han de confirmar que saben el que fan. I sinó com dieu vosaltres, una bona rentada a mà i esperar que quedi ben neta i sense perdre propietats
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
hola, jo la he posat a la rentadora amb el programa "rentat a mà", el més suau suau de tots, un parell de vegades. No perd la impermeabilitat, el que perden és capacitat de transpirar, però això ho fan igualment a la llarga quan es van embrutint. Els poros del goretex es van obstruint i al final és quasi com una jaqueta impermeable normal que no transpira, la suor es queda a dins. Això sí, la meva ja té 6-7 anys. L'hauria de canviar però són molt cares :) el que també li passa és que les bandes reflectants es van desgastant i van perdent capacitat de reflectar la llum dels cotxes.
 
GEORGECAT

GEORGECAT

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Jun 2020
586
1.106
Premis
8
Moto
BMW F-750GS
Miraré de respondre si puc aquesta setmana que ho aniré a preguntar. Però crec que el @GEORGECAT l’ha portat a un lloc que li han fet molt bé. Potser ens pot donar una mica de llum a l’assumpte
Bé, jo la vaig portar per rentar i canviar els velcros que estaven una mica tocats, nois me la van deixar força bé, em van desmuntar els protectors, tant com la dels colzes, espatlles, esquena i també el folre inerior, i me'ls van tornar a muntar. És una botiga on cusen, fan arranjaments de roba, els deixes la jaqueta i es veu que la porten a una bugaderia amb qui treballen.:cool:
Molt content.:)
 
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
Miraré de respondre si puc aquesta setmana que ho aniré a preguntar. Però crec que el @GEORGECAT l’ha portat a un lloc que li han fet molt bé. Potser ens pot donar una mica de llum a l’assumpte
Doncs potser que ens diguis on és i els que els hi vagi bé que els hi portin ja que pel que comentes val molt la pena. Moltes gràcies Jordi!!! ?
Bé, jo la vaig portar per rentar i canviar els velcros que estaven una mica tocats, nois me la van deixar força bé, em van desmuntar els protectors, tant com la dels colzes, espatlles, esquena i també el folre inerior, i me'ls van tornar a muntar. És una botiga on cusen, fan arranjaments de roba, els deixes la jaqueta i es veu que la porten a una bugaderia amb qui treballen.:cool:
Molt content.:)
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Jo primer a un barreny amb una mica de sabó neutre remullar bé deixant unes hores la jaqueta, després amb molta cura amb un raspall ben suau repasso bé totes les zones amb fricció, punys, coll, algun element que fregui una mica, els detallets petits perquè quedí millor. En acabat amb aigua ben neta una petita repassada, i per finalitzar a la rentadora amb sabó neutre, aigua freda i programa de rentatt a mà.

Fins ara cap problema
 
M D E

M D E

Cul quadrat
2 Des 2021
65
156
Premis
14
Moto
SUZUKI GSR 600
jo la rento directament a la rentadora a 30º i despres la deixo asecar directament al sol i no perd l impermeabilitat.... al contrari encara l activa mes!!!! (el calor li va be)
per descomptat previament trec les proteccions!!!!!
 
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
jo la rento directament a la rentadora a 30º i despres la deixo asecar directament al sol i no perd l impermeabilitat.... al contrari encara l activa mes!!!! (el calor li va be)
per descomptat previament trec les proteccions!!!!!
jo ho he pregunat a una tintoreria que els hi tinc confiança i em van dir que els hi porti sense les proteccions i la deiaxaran com nova. Ja us diré quan la porti quin ha estat el resultat. I per 8 euros que en principi em van dir que em cobrarien prefereixo que m'ho facin ells que tenen la maquinària i experiència (no sé si ho fan en sec o no).
 
  • Like
Reaccions: M D E i Xavi Canyo
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
Bon dia,finalment l'he portat a la tintoreria i crec que ha quedat super bé (a l'hivern o quan plogui veurem si ha perdut la protecció inicial.
Content i ara amb jaqueta ben neta. Una mica més de 13 euros però crec que ben invertits,
Bones vacances els aque les estigueu gaudint i els que les heu fet, recordeu-les :)?
 
  • Like
Reaccions: JoanBP i Xavi Canyo
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Bon dia,finalment l'he portat a la tintoreria i crec que ha quedat super bé (a l'hivern o quan plogui veurem si ha perdut la protecció inicial.
Content i ara amb jaqueta ben neta. Una mica més de 13 euros però crec que ben invertits,
Bones vacances els aque les estigueu gaudint i els que les heu fet, recordeu-les :)?
Gràcies @FormigaAtòmica
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bones a tothom!

Doncs jo he demanat consell sobre com netejar-ho tot, i el que m'han dit és:

Separar la roba de les capes i membranes, si són extraibles, i retirar les proteccions:

A) Les membranes: aplicar aigua i prou, sense sabons.

B) les capes téxtils que aporten protecció del fred, es poden rentar a la rentadora seguint les instruccions que indiqui cada una.

C) la capa externa, la que és de cordura la rentarem de la següent manera:

1) posar en sigua tèbia a la banyera, la roba a natejar. Deixar que la merdeta s'estobi però controlant abans les zones brutes (molles no es veuen tant bé), uns 20 minutets

2) Si tenim taques de greix, apliquem una mica de fairy o similar; si no tenim taques de greix, repetetim el punt 1) amb aigua neta. Amb un raspall de pues toves, raspatllem sempre cap al mateix costat, res de fer cercles perquè així les pues arriben a 'punxar'.

3) apliquem sabó neutre allà on hi hagi bruticia, i apliquem el raspall just com abans.

4) esvandim el sabó (podem tornar a posar aigua neta a la banyera)

5) penjem la roba en un lloc sec però on no hi toqui el sol directe (just com si fos pell) EN VERTICAL, amb la part que retè l'humitat per fora (la roba girada)

6) esperem que s'assequi i recollim, girem de nou i endrecem.

D) les proteccions també les podem rentar i hi podem aplicar sabó si són 'dures'. Si són de tipus foam (cadereres dels pantalons sobretot), les sumergirem en aigua sense sabó i ens assagurarem que es mullen bé per l'interior.


Bé, és força més llarg d'escriure que de dir, però tot es basa en fer fer-ho poc a poc.

Ara és el temps de netejar la roba d'hivern si encara no ho heu fet !!

Gasssssss !!!
 
  • Love
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo i JoanBP
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Bones a tothom!

Doncs jo he demanat consell sobre com netejar-ho tot, i el que m'han dit és:

Separar la roba de les capes i membranes, si són extraibles, i retirar les proteccions:

A) Les membranes: aplicar aigua i prou, sense sabons.

B) les capes téxtils que aporten protecció del fred, es poden rentar a la rentadora seguint les instruccions que indiqui cada una.

C) la capa externa, la que és de cordura la rentarem de la següent manera:

1) posar en sigua tèbia a la banyera, la roba a natejar. Deixar que la merdeta s'estobi però controlant abans les zones brutes (molles no es veuen tant bé), uns 20 minutets

2) Si tenim taques de greix, apliquem una mica de fairy o similar; si no tenim taques de greix, repetetim el punt 1) amb aigua neta. Amb un raspall de pues toves, raspatllem sempre cap al mateix costat, res de fer cercles perquè així les pues arriben a 'punxar'.

3) apliquem sabó neutre allà on hi hagi bruticia, i apliquem el raspall just com abans.

4) esvandim el sabó (podem tornar a posar aigua neta a la banyera)

5) penjem la roba en un lloc sec però on no hi toqui el sol directe (just com si fos pell) EN VERTICAL, amb la part que retè l'humitat per fora (la roba girada)

6) esperem que s'assequi i recollim, girem de nou i endrecem.

D) les proteccions també les podem rentar i hi podem aplicar sabó si són 'dures'. Si són de tipus foam (cadereres dels pantalons sobretot), les sumergirem en aigua sense sabó i ens assagurarem que es mullen bé per l'interior.


Bé, és força més llarg d'escriure que de dir, però tot es basa en fer fer-ho poc a poc.

Ara és el temps de netejar la roba d'hivern si encara no ho heu fet !!

Gasssssss !!!
Gràcies @Nikokaos
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
En Cesc Com renteu els guants? Espai de debat 18
Roger X-ADV Dubte Com rentar l'interior del casc? Un Cafè Ràpid 9
motoxtrem.com Homologacion moto/ motoxtrem.com Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Com es fa un tubarro!!! Mecànica de motos i recopilatoris 0
F com vinilar una moto???!!! Mecànica de motos i recopilatoris 4
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
mami_en_moto Formació Com ens va anar la Formació 3.0 Formació motorista 2
mami_en_moto Com vau arribar a ser motorista? Un Cafè Ràpid 24
Serra com porteu això del límit de 30km/h? Espai de debat 16
Xavi Canyo No arrivaré pas com aquest home MotoVlogs propis 1
perlanegraviajes Com sobreviure a la calor amb moto MotoVlogs propis 0
Serra Veurem com Harley deixa de fer motos? Espai de debat 9
Dmotoneumaticos Negoci de Motociclisme Dmotoneumaticos.com Negocis motoristes del territori català 14
elbarbasenmoto Vídeos Com fer rodatge a la moto MotoVlogs propis 2
Roger X-ADV Dubte Com porteu aquests dies confinats? Espai de debat 4
Eloi M'agrada aquesta foto per veure les proporcions, tant de l'autobus com del sidecar. Les nostres motos 0
Roger Eric Granado es defineix com a nou campió d’Europa de Moto2 Espai de debat 0
Roger Com va disórrer la Motovolta Pantans 2017? Rutes en moto 0
Roger Com actuar quan se't creuen animals a la carretera? Espai de debat 0
Roger Com actuar en cas d'accident? Espai de debat 0
Qim44 Vídeos Com aixecar la moto sense cavallet Mecànica de motos i recopilatoris 5
Roger Consells Com us equipeu per anar amb moto a l'estiu? Espai de debat 25
Roger X-ADV Guia-Tutorial Com adjuntar fotografies al fòrum? Espai de debat 0
Roger X-ADV Vídeos Com fer-se ric viatjant en moto (Miquel Silvestre) Espai de debat 0
Xav2 Guia-Tutorial Com recórrer una multa de trànsit? Consultes legals 10
Roger X-ADV Guia-Tutorial Com tensar la cadena correctament? Mecànica de motos i recopilatoris 0
Qim44 Guia-Tutorial Com reduir el soroll del casc Espai de debat 0
Roger X-ADV Vídeos Us heu trobat mai amb una situació com aquesta? Com reaccionaríeu? Espai de debat 7
Qim44 Consells Com anticipar-se als imprevistos quan vas amb moto Espai de debat 4
Roger Guia Com evitar accidents de trànsit durant les vacances? Espai de debat 1
Roger Guia-Tutorial Com actuar davant d'una emergència a la carretera Espai de debat 0
Roger X-ADV Mecànica Com estalviar combustible? Mecànica de motos i recopilatoris 2
Roger X-ADV Guia-Tutorial Com netejar la cadena de la nostra moto? Mecànica de motos i recopilatoris 0
Roger X-ADV Dubte Com retirar protector de dipòsit sense malmetre la pintura? Espai de debat 4
Roger Vídeos Com entrar a les corbes Espai de debat 4
Pantum Canviar cremallera jaqueta Goretex Espai de debat 12
M Venc / Compro Jaqueta moto Rev'it Jacquet Elipse Taulell d'anuncis 2
JoanBP Venc / Compro JAQUETA SPIDI LADY per esteenar Taulell d'anuncis 0
A Compro Jaqueta pell moto Taulell d'anuncis 0
A Dubte Ajustar mànigues jaqueta Espai de debat 4
Bascu Consells Consell per a jaqueta resistent a la pluja per a moto? Espai de debat 10

Fils similars