• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

La DGT i les seves ximpleries.

Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Captura 125


Bon dia! Jo opino que la DGT ha de fer moltes coses abans de poder generar confiança i credibilitat davant dels usuaris de la moto: Una infraestructura viària amb bon paviment, bon perimetratge de guarda-rails adaptats a caigudes en moto, uns cursos de formació de cara a treure's el carnet que serveixin d'alguna cosa, majors sancions de cara a conductors drogats i beguts (que maten i no els passa absolutament res, surten al carrer als dos dies), etc...

Dit això, el que comenta del flow, no és més que una falta d'atenció puntual a la conducció, que molta gent en cotxes i motos pateix de manera massa freqüent, i que més o menys a tots ens ha passat alguna vegada puntual (el de quedar-nos pensant en les nostres coses, o deixar la ment massa en blanc conduint), però que opino que en cap cas és un comportament generalitzat dels motoristes. Altra cosa seria el que afirma aquest escrit, que seria que en conduir una moto el comportament predominant fos aquest: conduir sense prestar atenció, amb una disminució del control sobre la moto, un excés de velocitat, la qual cosa no es correspon amb la realitat.

Personalment sí que penso que hi ha masses motoristes que circulen per la carretera amb excessos de velocitat, de manera imprudent i amb un ordre de prioritats pel que fa a la circulació que no es correspon ni amb el correcte ni amb el legal, però tampoc amb el que és majoritari, propi o comú d'entre els motoristes. Penso que aquest col·lectiu nostre predomina pel que fa al companyerisme, el respecte, el gaudir del motor i de la circulació d'una manera madura i alhora amb perícia i habilitat.

En aquest sentit si que cal potenciar cursos de conducció i pilotatge de motos, perquè hi ha molta gent que no sap conduir prou bé (jo mateix m'hi incloc, ja que entre estudis i feina ja no es condueix tant com abans, i lo que abans s'aprenia fent molts km sovint, ara cal reforçar-ho amb cursos, ja que ni se'n fan tants ni tant sovint. I si volem gaudir de les motos al màxim del seu potencial, com s'ha fet sempre, cal reforçar-ne la destresa.

Queda molt per fer, moltíssim, i en aquest sentit el Servei Català de Trànsit apunta millor que la DGT, amb els cursos de formació 3.0, els quals penso que són una bona pensada, però no suficient, ni molt menys. Fins que no tinguem unes bones carreteres, segures totes elles i amb les mesures de protecció adients, aquests organismes tenen massa per fer com per alliçonar més del compte.
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Veure l'arxiu adjunt 2769

Bon dia! Jo opino que la DGT ha de fer moltes coses abans de poder generar confiança i credibilitat davant dels usuaris de la moto: Una infraestructura viària amb bon paviment, bon perimetratge de guarda-rails adaptats a caigudes en moto, uns cursos de formació de cara a treure's el carnet que serveixin d'alguna cosa, majors sancions de cara a conductors drogats i beguts (que maten i no els passa absolutament res, surten al carrer als dos dies), etc...

Dit això, el que comenta del flow, no és més que una falta d'atenció puntual a la conducció, que molta gent en cotxes i motos pateix de manera massa freqüent, i que més o menys a tots ens ha passat alguna vegada puntual (el de quedar-nos pensant en les nostres coses, o deixar la ment massa en blanc conduint), però que opino que en cap cas és un comportament generalitzat dels motoristes. Altra cosa seria el que afirma aquest escrit, que seria que en conduir una moto el comportament predominant fos aquest: conduir sense prestar atenció, amb una disminució del control sobre la moto, un excés de velocitat, la qual cosa no es correspon amb la realitat.

Personalment sí que penso que hi ha masses motoristes que circulen per la carretera amb excessos de velocitat, de manera imprudent i amb un ordre de prioritats pel que fa a la circulació que no es correspon ni amb el correcte ni amb el legal, però tampoc amb el que és majoritari, propi o comú d'entre els motoristes. Penso que aquest col·lectiu nostre predomina pel que fa al companyerisme, el respecte, el gaudir del motor i de la circulació d'una manera madura i alhora amb perícia i habilitat.

En aquest sentit si que cal potenciar cursos de conducció i pilotatge de motos, perquè hi ha molta gent que no sap conduir prou bé (jo mateix m'hi incloc, ja que entre estudis i feina ja no es condueix tant com abans, i lo que abans s'aprenia fent molts km sovint, ara cal reforçar-ho amb cursos, ja que ni se'n fan tants ni tant sovint. I si volem gaudir de les motos al màxim del seu potencial, com s'ha fet sempre, cal reforçar-ne la destresa.

Queda molt per fer, moltíssim, i en aquest sentit el Servei Català de Trànsit apunta millor que la DGT, amb els cursos de formació 3.0, els quals penso que són una bona pensada, però no suficient, ni molt menys. Fins que no tinguem unes bones carreteres, segures totes elles i amb les mesures de protecció adients, aquests organismes tenen massa per fer com per alliçonar més del compte.
Bon escrit però tinc que fer te una apreciació en el que dius...
L article no parla de que el motorista estigui distret, pensant en unes altres coses o amb la ment en blanc... parlen del "flow" fent referencia a aquell moment que et sents en total connexió amb la moto, generalment quan "vas per feina" com es diu vulgarment, però no sempre en un cas de conducció esportiva o agresiva. El "flow" pot apareixer anant a 60 kmh en tant vas fent els teus revolts preferits.

El problema que veig en aquest article, és que ho porta massa a l extrem, ja que tu pots entrar en "flow", i d això ja vaig parlar en un altre fil, i ser el tio més prudent del mon, o per contra, ser un puto kamikaze. L article dona per suposat que entrar en "flow" es igual a conducció imprudent o temerària

No considero que "entrar en flow" sigui cap mal, però si que és cert que si tens tendència a la conducció imprudent, l estat de "flow" pot potenciarla; però això ja és un altre problema, ja que el que és té que aconseguir modular és la potencial tendència del motoriste/conductor imprudent/temerari, no limitar el seu estat de "flow".
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bon escrit però tinc que fer te una apreciació en el que dius...
L article no parla de que el motorista estigui distret, pensant en unes altres coses o amb la ment en blanc... parlen del "flow" fent referencia a aquell moment que et sents en total connexió amb la moto, generalment quan "vas per feina" com es diu vulgarment, però no sempre en un cas de conducció esportiva o agresiva. El "flow" pot apareixer anant a 60 kmh en tant vas fent els teus revolts preferits.

El problema que veig en aquest article, és que ho porta massa a l extrem, ja que tu pots entrar en "flow", i d això ja vaig parlar en un altre fil, i ser el tio més prudent del mon, o per contra, ser un puto kamikaze. L article dona per suposat que entrar en "flow" es igual a conducció imprudent o temerària

No considero que "entrar en flow" sigui cap mal, però si que és cert que si tens tendència a la conducció imprudent, l estat de "flow" pot potenciarla; però això ja és un altre problema, ja que el que és té que aconseguir modular és la potencial tendència del motoriste/conductor imprudent/temerari, no limitar el seu estat de "flow".
Tota la raó(y)
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Es curiós que precisament posin com a "mal exemple" el que deuria de ser l estat idoni de conducció....
Degut a la meva activitat professional he tingut múltiples ocasions de parlar e incidir envers a aquest estat de concentració anomenat "flow".
La meva vessant principal ha sigut en el mon dels rallies de cotxes i sempre s ha provat de dirigir als pilots, especialment als més joves, a aconseguir aquesta "comunió" amb el cotxe i el seu pilotatge.
Evidentment, a la vessant esportiva sempre hi ha el condicionant de voler ser el més ràpid, però on precisament més incidència te el "flow" és en aquell punt en que ets ràpid, però a la vegada pilotes amb tota la seguretat que pots aplicar, per la mera finalitat de que si no arribes a final de tram, no serveix de res ser el més ràpid dels inscrits....
Com bé deies al principi del teu escrit... els de Tràfic que es dediquin a millorar la xarxa viària i a les altres funcions que son més importants, no a fer divagacions fonamentades en punts de vista sempre restrictius.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i J.M
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
bueno nois jo no diré el que penso llegint això perquè potser en Roger m'ha de fer fora del fòrum, però ja us dic jo que té a veure amb dubtar si el que ha escrit aquesta teoria estava plenament en les seves capacitats mentre ho feia...

en tot cas, a veure si tronben una manera que la gent no conduieix amb el mòbil a la orella i sense mans al volant / manillar d'una vegada i tots anirem més feliços i hi haurà menys morts!
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
I que passa si ja tens flow, només girar el contacte, pitjar el botonet vermell i sentir el ronroneig de la teva petita?
Perquè és el que a mi hem passa, en quan pujo a la moto o al cotxe ja entro en estat Flow, Zen o com collons els surti del pito a aquests tecnócrates anomenar-ho.
 
J.M

J.M

Com es caminava?
20 Feb 2020
248
626
Premis
13
Barcelona / Granollers
Moto
Triumph Speedmaster 900
Si que és cert que la moto es adictiva. Fins i tot que anar sobre les nostres màquines ens fa "flipar". Però d'aquí a dir que entrem en trànsit...
Realment coincideixo en què els esforços gastats en aquests estudis "de despatx" , podrien dedicar-los a altres assumptes més importants i que arreglin alguna cosa sobre "el camp".
Au! Ja he dit la meva!
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Jo crec que l'important és estar pel que es fa quan es condueix qualsevol vehicle.
Totes les distraccions poden ser potencialment un accident.

El tema del "flow" és una situació aplicable a qualsevol vehicle, però cal recordar com bé apunta en @Serra de deixar el telèfon, la cigarreta, l'ampolla d'aigua, el GPS.... i altres coses aparcades mentre el vehicle es mogui.

Es necessita concentració.

Aquí ja no parlen de conductors cansats, d'aquells que es lleven ben d'hora i encara adormits cap a la feina, o els que surten a fer un volt després d'una picabaralla amb la parella, o per desconnectar o.... o.... o el que sigui que ens fa no estar conscients del que fem el 100% del temps.

Rutines, hàbits i males pràxis les hi fem cada dia per motius varis. I aquest tarannà també pot arribar darrera d'un volant o manillar....

Si el que volen és raonar un nou sistema o dispositiu o llei/normativa per multar-nos, cap escrit que fem o enviem tindrà cap efecte en la DGT.
 
  • Like
Reaccions: Serra i Pep Aràgo
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger Notícia Presentat el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, que planteja reduir el 20% les víctimes mortals en zona interurbana Espai de debat 3
G Ruta en moto JA TENIU PLANIFICADES LES VACANCES? Rutes en moto 17
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
perlanegraviajes Canvi de la tapa de les maletes Shad TERRA Anàlisi de productes 0
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
Joananton Fotos Les meves ex-companyes. Les nostres motos 0
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
cargols2rodes Clubs i agrupacions Esmorzars i trobades a les terres de Lleida Clubs i agrupacions 7
Johanovski Fotos Tribut a les motos venudes Un Cafè Ràpid 22
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
arnausalce Ruta en moto Ruta a Andorra i visita al museu de les dues rodes Cròniques sobre motociclisme 10
Xavi Canyo On poseu les claus de la moto? Un Cafè Ràpid 16
Roger Notícia Les marques de motos elèctriques Arena i Horwin arriben al nostre mercat Espai de debat 0
Marc Vinoenmoto Vídeos Les motos als cellers. MotoVlogs propis 0
Bascu73 Formació Formació 3.0 a les 10:30 de dissabte 8 de maig a Llosa del Cavall Rutes en moto 8
Marta Fotos Les nostres motos Les nostres motos 14
Grizzlybeard Dubte Les Stories del Forum Informació i suport 7
edudzn Opinió Una volta més a la guerra de les Maxitrails Espai de debat 10
Fran790 Em presento Un altre tronat més de les motos... Presentacions 10
Loxicdelamola Protecció fred per les mans Les nostres motos 7
C Opinió Les carreteres del 3% Espai de debat 3
Josep_Mototest Vídeos YAMAHA NIKEN la TRANSFORMER de les MOTOS MotoVlogs propis 2
Pep Aràgo Ruta en moto Sortida Curta Masies de Voltregà-Bracons-Vidrà-Les Lloses-St Boi de Lluç.-Masies de Voltr. Rutes en moto 2
Carlespm Fotos Les meves Street’s Les nostres motos 0
Burkat450R Ruta en moto Ruta on-road el dissabte 8 d'agost per les Gavarres Rutes en moto 3
Burkat450R Ruta en moto Ruta per les Gavarres i costa del baix Empordà Rutes en moto 9
Roger Ruta en moto Les Rutes Obertes Rutes Obertes 0
Serra Ducati Multistrada V4 180-190 cv: se'ns en està anant l'olla amb les trails? Espai de debat 4
Roger X-ADV Quins lios vau tenir a casa amb les motos i les mares? Espai de debat 13
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO d'on surten les HISTORIES dels PATRÓ de Tarragona, APRETA el PLAY!!! MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO les LLEGENDES de CATALUNYA, APRETA el PLAY!!! MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO les RUINES de Santuaris i Castells de CATALUNYA, APRETA el PLAY!!! MotoVlogs propis 0
Motoridersmontseny Us presentem les nostres eines!! Presentacions 4
Erik Les meves 5 motos Espai de debat 2
Roger X-ADV Fotos Les nostres millors fotografies Un Cafè Ràpid 249
Josep_Mototest Ruta en moto DESCOBREIX en MOTO les MILLORS VISTES del MEDITERRANI Rutes en moto 0
Eloi M'agrada aquesta foto per veure les proporcions, tant de l'autobus com del sidecar. Les nostres motos 0
Roger Àlex Márquez valora la temporada i respon als més petits a les oficines de Rodi Espai de debat 0
Roger Masses punts negres en les vies interurbanes catalanes Espai de debat 0
Roger Robbie Maddison torna a surcar les onades amb la seva KTM Espai de debat 0
Gseandoporlavida Notícia Les noves Kymco Espai de debat 3
Roger Mor el pilot Enric Saurí en un accident a les 24h de Catalunya Espai de debat 0
Roger Crònica Crom Ride 2017: Superant les expectatives i el mal temps! Cròniques sobre motociclisme 0
S Una mirada a l’actualitat de les motos elèctriques Espai de debat 0
S El motociclisme al món: El Japó, un país entusiasta de les motos Espai de debat 0
Roger VÍDEO - Les caigudes més espectaculars de la Superprestigio Dirt Track 2016 Espai de debat 0
Roger Les conseqüències de portar el casc descordat Espai de debat 0
Roger Informació Comparteix les teves fotografies moteres a Instagram! Informació i suport 1
Roger Clubs i agrupacions Un punt de trobada per les associacions i les agrupacions moteres catalanes Clubs i agrupacions 3
C Fil per les mitiques gs500 Espai de debat 4

Fils similars