Valga'm Déu intentaré ser molt breu:
-Gilera RT50: El primer ciclomotor i amb la que em vaig introduir al món de les dues rodes. Molt bons records d'una màquina que de seguida se'm va quedar petita. Llavors ja sortia a la carretera de ruta, pel voral, i a fer rutes de 100-150 kms.
-Yamaha DT80LC: Amb la DT ja podia anar pel carril, vaig sortir del voral i em sentia "gran", encara que no ho era. Una moto que guardo molt bons records, mai i mai em va deixar tirat i mira que li vaig fer trastades. Moltes rutes per muntanya i carretera. El primers viatges a Andorra i la primera Transpirinenca catalana. Amb la DT vaig fer l jurament de no deixar mai les motos.
-Kawasaki KLE 500: La primera moto "grossa". Com que era durant l'època universitària estava més pelat que una rata i em vaig limitar a fer el mateix que amb la DT, encara que ara per carretera anava més ràpid. La KLE era una moto molt ràpida i fiable. El pitjor de la KLE era la protecció aerodinàmica ja que la cúpula desviava el vent directe al meu pit i va ser l'època que més refredats vaig arreplegar.
-Merlin Nòmada 500: Després que la meva situació econòmica fos deplorable la necessitat de diner van fer que vengués la KLE i em vaig comprar una Merlin Nòmada 500. Amb la Merlin vaig tenir molts problemes, i sempre estava al taller. Això si, quan funcionava, per muntanya anava mooooolt millor que la KLE.
-Yamaha XT600E: Cansat dels problemes amb la Merlin, vaig anar a tret segur, la XT 600E. Una moto increible molt polivalent, no vaig tenir cap problema. Vaig ser molt feliç amb aquella màquina i vaig fer moltíssimes rutes off road, però per carretera es quedava molt curta. Estava acabant la carrera, començava a cobrar una mica d'una feineta que tenia i volia provar alguna cosa que tingués més motor.
-Kawasaki ZZR 600: La primera moto de carretera que tenia. Una moto impressionant, com corria. Tenia molt motor, era molt còmode, tenia un panell de instruments amb molta informació que moltes motos no han tingut fins ara. Com que econòmicament m'estava recuperant vaig obrir fronteres i vaig començar a fer els primers viatges per Europa. Realment la ZZR era un touring-sport total. també cal dir que mai vaig tenir cap problema amb la Kawasaki. El millor record és la finura d'aquell 4 en línea.
-Honda Africa twin 750 RD04: Aquesta havia estat la moto dels meus somnis quan tenia la DT 80 i era adolescent. Quan la vaig tenir em va decepcionar una mica. Venia de tenir una gran moto de carretera, però anyorava posar-me, de tant en tant per algun camí. L'Honda per carretera no tenia la finura del motor de 4 cilindres, ni la potència a la que ja m'havia acostumat. L'Africa Twin era una moto que em va entrar pels ulls, però mai li vaig tenir el feeling.
-Kawasaki ZZR 600 Ram Air: Com que volia fer un dels viatges que sempre havia somniat, i ho volia fer amb la parella, vaig tornar a comprar una ZZR 600, en aquesta ocasió el model posterior a la que havia tingut, la Ram Air. I així va ser com una ZZR ens va porta a mi i a la meva parella als confins d'Europa, el somniat Cap Nord. El millor de la ZZR, la potència, comoditat i la capacitat touring.
-Yamaha XT 600Z Tenere: Juntament amb la ZZR, em va sortir l'oportunitat de comprar una Tenere 600 i, així poder tenir dues motos; una per viatjar i l'altre per fer més off road i camins. La Tenere 600 era molt bona moto, tant que vaig acabar fent servir més aquesta pel dia a dia, que no pas la ZZR. El millor de la Tenere eren unes suspensions que s'ho "menjaven tot", la comoditat i la polivalència.
-Honda Africa Twin RD07: Sempre, doncs, anava amb la Tenere 600 a tot arreu, però al ser monocilíndrica es tornava a quedar petita. Per tant, vaig vendre la Tenere i la ZZR 600 i vaig donar una altra oportunitat a la casa Honda, em vaig comprar l'Africa Twin 750, més moderna amb la intenció de només teir una moto, un equilibri entre la ZZR i la XT. Cal dir que aquesta Africa twin ja em va agradar més, el tacte motor era diferent (malgrat ser gairebé el mateix motor) i amb aquesta africa twin vaig descobrir el continent africà i els seus deserts. Era una moto molt còmode amb només dos problemes coneguts, el regulador i la bomba de benzina. Per si de cas portava sempre recanvi d'això, però mai em va fer falta. Li vaig fer molts quilòmetres i m'ho vaig passar molt bé.
-Yamaha SuperTenere XTZ 750: Com que em a sortir l'oportunitat de vendre-la a molt bon preu, vaig vendre l'africa twin quan no la feia servir gens ja que en aquella època canviava més bolquers que no pas anava amb moto. Per sortir del pas vaig comprar una Super Tenere 750. La vaig tenir poc temps ja que hi anava poc. Això sip, per a mi, el motor de la Yamaha era molt millor que el de la Honda, molt més divertit, amb més potència, però la resta (xassís i suspensions) potser millor l'Honda.
-Yamaha XTZ 660 TEnere del 2009: Possiblement la moto amb la que més he gaudit. Amb la Tenere vaig viatjar per tot Europa, gairebé fins a la frontera amb Ucraina. Vaig arribar al Kurdistan turc i també vaig anar als deserts del Marroc. Una moto molt polivalent, però massa pesada en Off road, no pot ser que un monocilíndric tingués un pes tan elevat. Per carretera molt bé i per autopista curteta, però posant una dent més al pinyò problema solucionat.
-Merlin Nómada 500: Segona Merlin Nómada, comprada per restaurar, però no ho vaig fer. La moto funcionava i cremava molt oli. Li vaig donar un us urbà i una mica de muntanya. Després d'una temporadeta i cansat de no trobar recanvis la vaig acabar venent.
-Suzuki GSXR600: I vaig tornar a la carretera... mai havia tingut una "R" i volia provar-ho. La veritat és que em va sorprendre que bé que anava aquesta moto. El 4 en línea és una delicia de finura i la posició "R" tampoc era un handicap per a mi. Una moto molt habitable, la vaig tenir 5 anys.
-Suzuki DR600 Djebel: Contemporània de la GSXR, la volia per anar per muntanya. Tenia molt bones suspensions, millor que la XT 600, i anava de motor molt semblant, però l'arranc a pedal van fer que em cansés d'ella. El pitjor l'arrancada amb el pedal, i que amb el motor calent, no hi havia manera d'arrancar. Més d'una vegada havia deixat la moto a la benzinera després de fer benzina i havia marxat a peu perquè no hi havia manera d'arrancar-la.
-Suzuki DRBig 50: Ciclomotor que vaig restaurar. La vaig tenir un parell d'anys, i la feia servir per anar per ciutat. Anava molt bé, però no corria gens i era un perill.
-Honda NSR 75FII: També la vaig restaurar. Hi vaig invertir molts diners en deixar-la nova. Tapes, adhesius, pintura i fins hi tot vaig rectificar cilindre, la moto anava molt bé i la feia servir cada dia per anar a treballar... fins que es van trencar els coixinets del cigüenyal. No m'ho podia creure que amb els diners invertits es trenqués el motor d'aquella manera. La vaig arreglar i la vaig vendre.
-Yamaha TZR 80LC: La del far quadrat. Era molt més moto que la NSR, pesava més i corria una mica menys, però mai cap problema. També la vaig fer servir per anar a treballar, de fet encara la té el meu germà.
-Kawasaki KLE 500: La segona KLE, una moto que ja coneixia. Afegir que el millor el motor twin, el pitjor les suspensions molt limitades.
-Suzuki VStrom 650: Buscava una cosa fiable i còmoda i la VSTrom va ser la ideal. La Strom és en realitat una moto de carretera amb el manillar alt. Em va deixar tirat al sud del Marroc i això no li vaig perdonar.
-Kawasaki KLE 500: Tercera KLE que entrava a casa, en aquesta ocasió per restaurar-la. També la vaig gaudir.
-Yamaha FZR 600: M'encanten les motos dels 90, després de la GSXR600 em va sortir l'oportunitat de tenir la FZR. La vaig posar al dia. Molt bona moto, però uns recanvis a preus desorbitats per part de Yamaha. Pensava que seria menys còmode, però m'hi vaig adaptar molt bé. Després d'un parell d'anys la vaig vendre. Possiblement l'única moto que m'hagués quedat més temps i que potser encara tindria (si tingués espai i diners).
-Honda VFR 750 '90: Una moto touring-sport a l'estil de la ZZR. Comodíssima i sense problemes a més de bonica. L'únic inconvenient és que pesava molt, la resta tot eren coses bones.
-Yamaha XT600E: Després les motos de carretera volia una cosa lògica, polivalent i que pogués fer camins. Vaig trobar que, en aquesta ocasió la XT del 2002 tenia menys cop de gas que les XT que havia tingut. El model 4PT semblava capada (segurament pel tema emissió de gasos).
-Yamaha XT 660R: Una moto total. Ara si que estava content, polivalència, viatges (limitats però suficients), poc pes i poc consum. Era com la Tenere 660 (de fet porten el mateix motor) però en lleuger i més portable. Aquesta moto tampoc l'hagués venut si no fos perquè un amic meu volia vendre una Africa Twin crf 1000 gairebé nova. Vaig estar tota una setmana rumiant i al final vaig fer el pas.
-Honda CRF 1000 Africa Twin: La moto actual, no hi he fet massa quilòmetres a causa d'una lesió que em vaig fer poc després de comprar-la i de la qual m'estic recuperant encara, però és una passada de moto. Les primeres impressions van ser que ho tindria més complicat en off road , és una moto que pesa molt, però en carretera aniria molt més bé. Ja veurem quan em recuperi del tot.
I alguna me n'he deixat, però espero que us serveixi d'alguna cosa aquest totxo, disculpeu si m'he allargat...