
Roger
Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
- 16 Oct 2015
- 1.265
- 2.548
- Premis
- 5
Des que va començar l'any ja han mort un mínim de 47 motociclistes i s'han produït 118 ferits. La Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes entén insuficients les accions de les administracions públiques.
Els primers 45 dies de l'anys 2016 han resultat fatídics per al col·lectiu de motociclistes. L'accidentalitat en el sector de les dues rodes segueix a l'alça i compta amb unes xifres assoladores.
Tan sols durant els primers 14 dies del mes de febrer, s'han produït 53 accidents, 16 motoristes morts i un total de 40 ferits. Però si s'observen les xifres des de principi d'any el total augmenta 143 accidents, 118 ferits i 47 morts.
Des de la Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes es lamenta la situació d'inseguretat vial a què estem sotmesos els usuaris de motocicletes i demana a les administracions públiques la reacció immediata davant aquesta catàstrofe diària. A continuació exposem les primeres reflexions per abordar aquesta situació per part d'aquesta ONG.
Com veu la situació l'ONG a favor de la seguretat del motociclista
1. Considerem errades i erràtiques les polítiques preventives institucionals. Resulten insuficients.
2. Considerem també insuficients els programes de formació de conductors de vehicles turisme. Especialment pel que fa a la visió perifèrica.
3. Aplaudim el nou impuls que des d'algunes institucions públiques s'està traduint en la protecció dels "barreres de".
4. Exigim el compliment de la Llei per les administracions públiques i el respecte als motociclistes que s'ha de traduir en el manteniment en les millors condicions possibles de seguretat de carreteres i carrers.
La Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes lluita amb eines tècniques i jurídiques pels drets dels motociclistes i llança una campanya per donar especial protagonisme a la "Atenció" durant la conducció, perquè necessitem que la societat sigui part de les nostres solucions.
El conductor d'una motocicleta ha d'esperar l'inesperat i adaptar a l'escenari del trànsit mitjançant processos d'atenció observacional capaços de localitzar de manera anticipada el risc.
Així, són eines fonamentals per a la supervivència:
- Saber mirar.
- Saber interpretar.
- Saber reaccionar.
No perdis la VIDA per perdre la ATENCIÓ. Observa, interpreta i adapta't. Recorda que la major part dels sinistres són per col·lisió amb altres vehicles o caigudes en calçada.
Font

Els primers 45 dies de l'anys 2016 han resultat fatídics per al col·lectiu de motociclistes. L'accidentalitat en el sector de les dues rodes segueix a l'alça i compta amb unes xifres assoladores.
Tan sols durant els primers 14 dies del mes de febrer, s'han produït 53 accidents, 16 motoristes morts i un total de 40 ferits. Però si s'observen les xifres des de principi d'any el total augmenta 143 accidents, 118 ferits i 47 morts.
Des de la Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes es lamenta la situació d'inseguretat vial a què estem sotmesos els usuaris de motocicletes i demana a les administracions públiques la reacció immediata davant aquesta catàstrofe diària. A continuació exposem les primeres reflexions per abordar aquesta situació per part d'aquesta ONG.
Com veu la situació l'ONG a favor de la seguretat del motociclista
1. Considerem errades i erràtiques les polítiques preventives institucionals. Resulten insuficients.
2. Considerem també insuficients els programes de formació de conductors de vehicles turisme. Especialment pel que fa a la visió perifèrica.
3. Aplaudim el nou impuls que des d'algunes institucions públiques s'està traduint en la protecció dels "barreres de".
4. Exigim el compliment de la Llei per les administracions públiques i el respecte als motociclistes que s'ha de traduir en el manteniment en les millors condicions possibles de seguretat de carreteres i carrers.
La Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes lluita amb eines tècniques i jurídiques pels drets dels motociclistes i llança una campanya per donar especial protagonisme a la "Atenció" durant la conducció, perquè necessitem que la societat sigui part de les nostres solucions.
El conductor d'una motocicleta ha d'esperar l'inesperat i adaptar a l'escenari del trànsit mitjançant processos d'atenció observacional capaços de localitzar de manera anticipada el risc.
Així, són eines fonamentals per a la supervivència:
- Saber mirar.
- Saber interpretar.
- Saber reaccionar.
No perdis la VIDA per perdre la ATENCIÓ. Observa, interpreta i adapta't. Recorda que la major part dels sinistres són per col·lisió amb altres vehicles o caigudes en calçada.
Font