• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Mecànica Ajustar llum CB500X

xenia

xenia

Rodant
12 Nov 2020
37
106
Premis
3
Vilafranca del Penedès
Moto
CB500X
Bones!!
Com he vist que hi ha diversos propietaris de CB500X per aquí us volia llançar una consulta.

Quan circulo de nit em solen fer llums i trobo que el llum fa poca llum a curt alcans. Us hi heu trobat? Em podríeu dir si es pot ajustar l'altura i si es pot un mini manual? jeje

Merci! :)
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bones!!
Com he vist que hi ha diversos propietaris de CB500X per aquí us volia llançar una consulta.

Quan circulo de nit em solen fer llums i trobo que el llum fa poca llum a curt alcans. Us hi heu trobat? Em podríeu dir si es pot ajustar l'altura i si es pot un mini manual? jeje

Merci! :)
Jo porto una GSR, però una vegada em van canviar la bombeta al taller i la van deixar mal col·locada, de tal manera que no només provocava que em fessin llums els vehicles de cara perquè els enlluernava, sinó que em van suspendre la ITV. Un cop al taller em van comentar que cal vigilar amb aquest tema, perquè la pròpia bombeta pot arribar a fondre el sistema d'enllumenat.

Si dubtes de que la bombeta pugui estar mal ajustada jo passaria pel taller, que de pas sabrà trobar l'altura correcta per l'enfocament.
 
  • Like
Reaccions: xenia i Pep Aràgo
GEORGECAT

GEORGECAT

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Jun 2020
586
1.106
Premis
8
Moto
BMW F-750GS
Bones!!
Com he vist que hi ha diversos propietaris de CB500X per aquí us volia llançar una consulta.

Quan circulo de nit em solen fer llums i trobo que el llum fa poca llum a curt alcans. Us hi heu trobat? Em podríeu dir si es pot ajustar l'altura i si es pot un mini manual? jeje

Merci!
Hola Xènia jo no sé com es fa però, t'ho has mirat a YouTube ?, jo ho he mirat així per sobre i no si et valdrà. Et poso un exemple a YouTube.


Hi han alguns mes.
 
  • Like
Reaccions: xenia i Pep Aràgo
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Segurament deus portar les llums massa aixecades i per això et fan llums els cotxes i veus poca il.luminació a la carretera... el feix de llum no incideix a la carretera i enlluernes als que venen per davant.

Si no vaig equivocat, al manual d usuari de la teva moto deuria de posar com poder regular l alçada de les optiques, però estic segur que si fas una ullada al lloc on es veuen fixades les optiques, des de la part interior del carenat, arribaràs a localitzar els reguladors d alçada de l optica.

No oblidis fer la regulació de l alçada, amb la moto baixada del cavallet central o sense tenir la a la pota de cabra...!!! La moto té que ser a la mateixa posició que té quan rodes per carretera i preferiblement amb el teu pes a sobre del seient ja que quan vas muntada la moto te una petita tendència a aixecar la zona d incidència de la llum a la carretera per l efecte del teu pes i el de l acompanyant/carrega en maletes, quan ho portis.

Com has vist al video que ha penjat en @GEORGECAT, és bona idea el fer la marca a la paret per verificar quan has mogut el feix de llum.

Un altre detall a tenir en compte... l optica és pot regular en alçada, que és el que a tu t interesa en aquest cas, però també per que faci la llum mes cap a la dereta o l esquerra.... quan moguis el feix de llum, fes lo mica en mica, per anar verificant que el regulador que estàs tocant és el correcte....

Anims, que és més facil fer ho que no explicar ho... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Salut
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Jo he pensat una segona opció que no sé si et pot ajudar. També pot ser que tinguis l'amortiguador de darrera massa tou i vagis a dues persones, aleshores, això provocaria que la moto s'aixequès de davant i enlluernès. NO sé si pot ser aquesta opció. Espero et pugui servir d'ajuda...
La meva és laversió que encara no portava llum LED i et puc dir que peca de poca potència, i més aviat passa al revés, que moltes vegades he plantejat si no modificar el llum per veure-m'hi millor.
No he ajustat mai el llum, però sí la suspensió.
 
  • Like
Reaccions: Edutarraco i xenia
xenia

xenia

Rodant
12 Nov 2020
37
106
Premis
3
Vilafranca del Penedès
Moto
CB500X
Jo he pensat una segona opció que no sé si et pot ajudar. També pot ser que tinguis l'amortiguador de darrera massa tou i vagis a dues persones, aleshores, això provocaria que la moto s'aixequès de davant i enlluernès. NO sé si pot ser aquesta opció. Espero et pugui servir d'ajuda...
La meva és laversió que encara no portava llum LED i et puc dir que peca de poca potència, i més aviat passa al revés, que moltes vegades he plantejat si no modificar el llum per veure-m'hi millor.
No he ajustat mai el llum, però sí la suspensió.
Com ho puc mirar això de la suspensió??
He mirat per ajustar el llum i no és complicat, lo complicat serà trobar el punt de la posició.
 
  • Like
Reaccions: Serra i Pep Aràgo
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Com ho puc mirar això de la suspensió??
He mirat per ajustar el llum i no és complicat, lo complicat serà trobar el punt de la posició.
Si tens cap altre vehicle que tingui les llums a la posició correcta, fiques aquest vehicle (moto o cotxe, tant és) a dos metres de distancia de la paret i marques on fa el feix de llum, tal com vas veure al video que et van penjar més a dalt. Després poses la moto a la mateixa distancia que tenies l altre vehicle i regules les llums de la moto fins fer coincidir el feix de llum amb la marca de la paret...
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Com ho puc mirar això de la suspensió??
He mirat per ajustar el llum i no és complicat, lo complicat serà trobar el punt de la posició.
L amortiguador de darrera es pot regular amb la caixa d eines que hi ha a sota el seient, fent girar com un cilindre dentat que té a sota amb la clau especial que va amb la moto i un tub per fer palanca
Vol moltaa força però és possible
El manual d instruccions ho explica

En Quaant a si la tens massa tova o massa dura, és difícil de dir, has de ser tu qui ho noti... Suposo que si notes que baixa molt al pujar no passaria res per apretar més fort. en teoria si sou dos o un a sobre s hauria de canviar una mica la regulació
 
  • Like
Reaccions: xenia
nebraska

nebraska

Nouvingut
9 Jul 2020
16
32
Premis
2
Anglès
Moto
Honda CB500X
Bones, jo tinc un cb500x del 2020 tinc el mateix problema, he baixat les llums i li he donat un punt més a l'amortidor del darrera, he guanyat amb lluminositat a la nit i no molesto tant (aquesta llum sempre molesta). Em va costar trobar el cargol per regular-ho, però al final el vaig trobar, el que es veu primer i a cop d'ull és el de moure el llum lateralment. Qualsevol dubte contacte amb mi
 

Fils similars