• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Off Topic Algú pot assessorar-me en temes d'assistència social?

Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Bona tarda,
Tinc un petit embolic i no se per on sortir-me.
Al meu pare després de molts anys de patir amb l'Alzehimer, del hospital on el vàren ingressar per una infecció i perquè també tenía aigua als pulmons, el traslladaran a un centre siociosanitari i d'aquí (seguin el consell de l'assitenta social del mateix hospital), intentarem traslladar-lo directament a una residència, ja que la meva mare pobreta ja no pot tindre cura.
Però a partir d'aquí hem sorgeixen varis dubtes que ninguna de les assistentes socials (CAP, Hospital, Ajuntament) m'acaba d'aclarir com p.e:
- Quin % de la pensió del pare anirà a pagar la residència, la mare nomes cobra una pensió de 400€ que amb prou feines cobriria el pagament del lloguer.
Fins fa un any, jo podia ajudar-los amb uns centenars d'euros/mes. Però desde que estic en ERTE tinc més despeses que ingressos i no puc fer-ho ja que m'estic menjant els pocs estalvis que tenia.
M'agradaría saber en quina situació quedaria ella, per saber com afrontar amb temps i previssió aquesta nova situació.
Algú de vosaltres pot assessorar-me?

Moltes gràcies
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Bona tarda,
Tinc un petit embolic i no se per on sortir-me.
Al meu pare després de molts anys de patir amb l'Alzehimer, del hospital on el vàren ingressar per una infecció i perquè també tenía aigua als pulmons, el traslladaran a un centre siociosanitari i d'aquí (seguin el consell de l'assitenta social del mateix hospital), intentarem traslladar-lo directament a una residència, ja que la meva mare pobreta ja no pot tindre cura.
Però a partir d'aquí hem sorgeixen varis dubtes que ninguna de les assistentes socials (CAP, Hospital, Ajuntament) m'acaba d'aclarir com p.e:
- Quin % de la pensió del pare anirà a pagar la residència, la mare nomes cobra una pensió de 400€ que amb prou feines cobriria el pagament del lloguer.
Fins fa un any, jo podia ajudar-los amb uns centenars d'euros/mes. Però desde que estic en ERTE tinc més despeses que ingressos i no puc fer-ho ja que m'estic menjant els pocs estalvis que tenia.
M'agradaría saber en quina situació quedaria ella, per saber com afrontar amb temps i previssió aquesta nova situació.
Algú de vosaltres pot assessorar-me?

Moltes gràcies
Bona tarda Xavi,
Per l'experiència que vam tenir nosaltres arran del confinament crec que els que et poden asessorar millor són els serveis socials que esmentes, tant els del centre sociosanitari com els del CAP o de l'ajuntament. És veritat que al principi tot és molt ambigu i poc exacte, però després de fer la paperassa que et demanen i enviar-ho, et contesten segons la discapacitat que pateix la persona i la paga que li correspon.
Ara ho parlava amb ma mare arran del nostre cas i em comenta això: que has d'insistir en aclarir el tema amb les assistents socials, omplir la documentació que et donin, tramitar-la i esperar resposta (tarda bastant), tot i que si fa anys que pateix Alzehimer potser ja tens aquesta paperassa feta.

EL % que comentes per la residència nosaltres vam estar a punt però al final no ens va caldre, vam deixar-ho en un centre de dia que vam haver de pagar nosaltres (900e/mes), però t'ho han de saber respondre perquè és habitual traslladar pacients cap a residències per aquestes patologies tant dependents.

Suposo que també dependrà de la residència i de si la gene en cobreix els costos o una part. Si és privada tocaria pagar tot el que costa, que si a naltros ens va costar 900e centre de dia, residència complerta deu ser algo més del doble).

Seguiré buscant a veure si trobo més info.

Et deixo enllaç de les diferents seus territorials d'Afers Socials i Famílies, per a que hi truquis en horari de matí. D'entre aquestes i especialment insistint a les assistents socials, t'han d'aclarir el tema.

 
Jordi71

Jordi71

Nouvingut
25 Oct 2020
16
71
Premis
2
Bona tarda,
Tinc un petit embolic i no se per on sortir-me.
Al meu pare després de molts anys de patir amb l'Alzehimer, del hospital on el vàren ingressar per una infecció i perquè també tenía aigua als pulmons, el traslladaran a un centre siociosanitari i d'aquí (seguin el consell de l'assitenta social del mateix hospital), intentarem traslladar-lo directament a una residència, ja que la meva mare pobreta ja no pot tindre cura.
Però a partir d'aquí hem sorgeixen varis dubtes que ninguna de les assistentes socials (CAP, Hospital, Ajuntament) m'acaba d'aclarir com p.e:
- Quin % de la pensió del pare anirà a pagar la residència, la mare nomes cobra una pensió de 400€ que amb prou feines cobriria el pagament del lloguer.
Fins fa un any, jo podia ajudar-los amb uns centenars d'euros/mes. Però desde que estic en ERTE tinc més despeses que ingressos i no puc fer-ho ja que m'estic menjant els pocs estalvis que tenia.
M'agradaría saber en quina situació quedaria ella, per saber com afrontar amb temps i previssió aquesta nova situació.
Algú de vosaltres pot assessorar-me?

Moltes gràcies
Bona tarda Xavi
Jo treballo al Consorci de Benestar Gironès-Salt que portem el serveis socials del Gironès (menys Girona ciutat). Encara que potser no sigui el mateix territori si vols et puc posar en contacte amb una persona que et pot assessorar.
Merci
Jordi
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
A dir veritat les places públiques de residència no són cares, però tenen una llista d'espera molt llarga... Fins que no s'aconsegueix plaça és de molt mal fer i de vegades pots haver s anar pagant una privada
 
  • Like
Reaccions: mami_en_moto
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Gràcies nois,
M'han trucat als voltants de le vuit i m'han dit que han parlat les assistenetes del CAP, Hospiotal i Ajuntament i que demà m'explicaran.
Moltes gràcies, si no m'en surto ja us tornaré a incordiar ;)
 
  • Like
Reaccions: JoanBP
cargols2rodes

cargols2rodes

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
30 Abr 2018
357
1.174
Premis
27
Les Garrigues - Lleida
Moto
KTM 1290 superadventure S
Bona tarda,
Tinc un petit embolic i no se per on sortir-me.
Al meu pare després de molts anys de patir amb l'Alzehimer, del hospital on el vàren ingressar per una infecció i perquè també tenía aigua als pulmons, el traslladaran a un centre siociosanitari i d'aquí (seguin el consell de l'assitenta social del mateix hospital), intentarem traslladar-lo directament a una residència, ja que la meva mare pobreta ja no pot tindre cura.
Però a partir d'aquí hem sorgeixen varis dubtes que ninguna de les assistentes socials (CAP, Hospital, Ajuntament) m'acaba d'aclarir com p.e:
- Quin % de la pensió del pare anirà a pagar la residència, la mare nomes cobra una pensió de 400€ que amb prou feines cobriria el pagament del lloguer.
Fins fa un any, jo podia ajudar-los amb uns centenars d'euros/mes. Però desde que estic en ERTE tinc més despeses que ingressos i no puc fer-ho ja que m'estic menjant els pocs estalvis que tenia.
M'agradaría saber en quina situació quedaria ella, per saber com afrontar amb temps i previssió aquesta nova situació.
Algú de vosaltres pot assessorar-me?

Moltes gràcies
Bones @Xavi Canyo,
Jo treballava a un centre sociosanitari i més menys et pug donar alguna resposta, però sempre has de parlar amb la assistenta social.
Fins on jo sé, el pagament per al pare és tota la pensió per la residència i, una aportació de la família fins arribar al que demanem per la plaça. Després es la situació familiar, on es queda tota la paga i aportant documentació la Generalitat o els serveis socials es fan càrrec de l'altra part. Però en aquest últim cas hauria de ser un centre de la Generalitat o amb participació amb ells.
I altres solucions, i que pot ser que jo apliqui en cas de que la meva mare empitjori del seu càncer. Es unaltre solució més dràstica. Si vols informació, m'ho dius i té la comento en privat. ES LEGAL EH!!!
 
  • Like
Reaccions: Serra i Carmeta

Fils similars