Ruta en moto Alps estiu 2021: somni d'una nit d'estiu?

  • Motorista convidat! Aquí tens les principals eines per organitzar-te i gaudir de la moto en companyia aquest estiu:
  • Motorista convidat! Obrim un espai dedicat a la compra, a la venda i a l'intercanvi de motos, d'accessoris i d'equipament. Fes una ullada a com funciona fent clic aquí.
Afegit al Calendari 15-07-21

1nanu

Motoaddicte
Premis
10
La idea ruta que vaig preperar abans que tanquessin fronteres era aquesta:
1r dia: Anar amb barco a Roma
2n dia: https://goo.gl/maps/U6Ux9uGNTMAvHfgp6
3r dia: https://goo.gl/maps/iXunpPXFpEtpWAB98
4rt dia: https://goo.gl/maps/qHMbPVo5eeoRWSrQ9
5 dia: https://goo.gl/maps/J2A3JvToihMCN7kG9
6è dia: https://goo.gl/maps/Sdyc3frPMvWpp3bB8

Estic oberta a propostes. ?
Hola, Xenia
Jo també he mirat la Toscana i havia preparat aquesta ruta.
Jo he pensat d'anar en ferry fins a Civitavecchia i tornar en ferry, també, des de Genova. No estic segur que aquest ferry funcioni tot l'any, si no per la costa francesa.
 

xenia

Rodant
Premis
3
Hola, Xenia
Jo també he mirat la Toscana i havia preparat aquesta ruta.
Jo he pensat d'anar en ferry fins a Civitavecchia i tornar en ferry, també, des de Genova. No estic segur que aquest ferry funcioni tot l'any, si no per la costa francesa.
No puc veure el link.. La meva idea inicial era fer ferri fins Civitavecchia i tornar per França, ja que em crida mes la part italiana i prefereixo fer-la mes fresca. Pero com dic és una ruta pensada fa temps ara potser modificaria coses.
A veure com va el tema covid i m’ho torno a mirar per aquests estiu.
 

cesarserpi

Cul quadrat
Premis
3
Per la meva, poca, experiència t'aconsello que et deixes 1 dia de marge per descansar, però sobretot, per si tens algun problema. Recordo una tornada de Paris amb averia que ens va endarrerir 1/2 dia. I un altra seria no programar-te tirades de 650km., que també les he fet, però si et programes tirades mes curtes vas menys estressat i pots anar parant mes, no es el mateix anar varis dies que sortir un dia de ruta.
I per si algú li fa servei, vos passo enllaç d'una setmana de vacances:
Nosaltres normalment, fem la tirada llarga el primer die, per exemple de casa a Geneve, uns 900 i pico km, en el cas d' aquest proxim viatge uns 650/700, el día seguent el destinem mes a fer turisme, trajestes curts i descansar una mica de moto i el tercer ja fem el ritme normal, no arribar a mes de 4 o 5 hores de conducció, acostumem a arribar a l' hotel entre 4 i 5 de la tarde, així podem sortir a pasejar, veure coses, fer una volta, a sopar tranquils...
 

Llao

Nouvingut
Premis
2
La veritat que rl dia que he programat 650 km em refereixo a uns 530 d autopista i la resta carretera més secundària, crec que ho puc fer, el que sí que em deixa esgotat i desconcentrat és fer 500 km o 600 de corbes... Com ho veus?
Jo hem programo sobre el 400km. per jornada, amb independència del tipus de carretera. Després en pots fer mes o menys, però al menys tens una guia de si segueixes el plan. Haig de dir que jo vaig amb la dona, sol el "programa" el pots fer mes flexible. Un altre tema es el Gps., després de cagar-la algun cop, hem faig una ruta per jornada, i també hem guardo aquestes rutes en Tracks, així si sospites que hi ha algun error amb el recalcul carrego el track per verificar-ho. A mes, m'imprimeixo una llista dels llocs principals de pas.
 

Marta

Motoaddicte
Premis
12
Hola ¡¡¡
Esteu d'acord en que de lo més divertit es preparar la ruta? ni que després acabis fent tot de canvis.
Una opció que veig que no plantejeu i que jo he fet un cop i la vaig gauir molt, es fer la ruta d'anada o de tornada per Birançon.
Vaig anar fins a Millau, de Millau a Briançon que si vas amb temps te un parell de dies de rutes espectaculars i ja des d'allí enfiles cap on vulguis anar.
Viatjo amb tenda i combiant amb hotel, està plegat de campings tots molt ben equipats, a Briaçon hi ha un camping public collonut.
També la veig una molt bona opció per la tornada.

Vaig trobar la ruta al foro BMW, si algú hi te interés la busco i la penjo per aqui.

Salut ¡¡
Si, jo tinc pensat passar per Briançon i cap al Galibier. Tens raó en que el viatge comença al moment que decideixes on anar. Si arriba el juliol i no puc anar-hi, mala sort, però només preparant-ho m'ho estic passant molt bé. Si l'has de trobar amb facilitat, si que m'agradaria veure la ruta!
 

Santpolenc

Nouvingut
Premis
2
Bon dia gent del fòrum.
Us explico, tot i que el company està molt encès amb la NordKapp 2021, a mi aquest estiu em faria molta il·lusió fer una sortida més modesta cap a Europa central, tot i que seria una mica menys de quinze dies.
Havia pensat en la següent possibilitat:
Veure l'arxiu adjunt 3252
He calculat un viatge de 12 dies incloent 2 dies de descans entremig sense agafar la moto, si es vol, espaiats entre dies amb conducció.
No he emprès mai viatges així en moto, normalment només de 2-3 dies, així que no sé què tal ho faig però espero fer-ho bé.
El dia que es condueix més són 650 km, cosa que trobo raonable. Personalment, penso que amb moto més d'això és acabar molt xafat físicament. Amb cotxe sí que a vegades he fet tirades de 1100-1200 en un sol dia, però amb moto prefereixo ser prudent i no anar cansat i fart de carretera.
La proposta seria doncs anar fins a itàlia per autopista i desviar-se per la Cote d'Azur, carretera mítica, descansar, i passar a Itàlia per Mònaco.
Després portaria la meva Guzzi a veure el lloc on va nèixer de nou, i travessar els alps cap a Àustria per Passo dello Stelvio.
Després tornar a travessar els alps fins al Tirol, i veure una mica carreteres i poblets de la zona.
Després, anar fins a Eslovènia i fer una mica de turisme per allà.
Finalment, tornar amb calma fent parades per dormir altre cop Nord d'Itàlia, França, i cap a Girona de nou.

Bueno en aquest fòrum hi ha gent molt més experta que jo, però crec que muntar un viatge així seria xul·lo. Només tinc disponibilitat juliol / agost. A més, molts dels passos alpins més interessants només es poden fer entre Maig i Octubre, anant molt bé, i anar-hi a l'estiu és curar-se en salut.

Bé el que jo tinc molt clar és que aquest estiu vull fer un viatge, i si no és aquest, o si és auqest retallant dies, m'és igual, però el cas és anar de viatge amb moto. Així que si algú em diu Serra m'apunto però canviem això, o Serra fem aquest altre, segurament m'animo. Si creieu millor retallar això d'Eslovènia i només fer alps, alps alps, també pot estar bé.
La idea seria anar tranquil i al voltant del límit de velocitat per autopistes i autovies, i si de cas, plantejar anar una mica més àgil si fem alguna carretera de revolts però em temo que ni l'equipatge ni les condicions del trànsit en època de vacances donaran per gaire.
Si no, si algú em diu, Serra, no et flipis, anem primer a fer una transpirinaica o fins a Finisterre, que serà més fàcil, segurament també m'apuntaria.

Bé, què us sembla? Ja tinc ganes de quilòmetres amb el vent a la cara, banda sonora de quatre temps i el massatge suau del bicilíndric a les mans i als peus...

@Nikokaos ? @Non-stop ? @Ray Fields Rider ? @Gabivolador ? :)
Bona tarda company,

Jo m'estic plantejant fer una ruta semblant però, potser, allargant fins a Croàcia. No sé si seria factible fer-ho en 12 o 13 dies. En quines dates tindries previst de fer la ruta?

Salut

Jordi
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Bon dia, per mi el millor és juliol. De fet tenia en ment que una bona data podria ser 5 o 6 per marxar, però no està decidit. Al principi havia pensat també en Eslovènia però crec que és millor limitar se a alps i dolomites i fer un segon viatge en un futur cap als Balcans

Si vols pots venir una part de la ruta, o com vegeu
 

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Bon dia gent del fòrum.
Us explico, tot i que el company està molt encès amb la NordKapp 2021, a mi aquest estiu em faria molta il·lusió fer una sortida més modesta cap a Europa central, tot i que seria una mica menys de quinze dies.
Havia pensat en la següent possibilitat:
Veure l'arxiu adjunt 3252
He calculat un viatge de 12 dies incloent 2 dies de descans entremig sense agafar la moto, si es vol, espaiats entre dies amb conducció.
No he emprès mai viatges així en moto, normalment només de 2-3 dies, així que no sé què tal ho faig però espero fer-ho bé.
El dia que es condueix més són 650 km, cosa que trobo raonable. Personalment, penso que amb moto més d'això és acabar molt xafat físicament. Amb cotxe sí que a vegades he fet tirades de 1100-1200 en un sol dia, però amb moto prefereixo ser prudent i no anar cansat i fart de carretera.
La proposta seria doncs anar fins a itàlia per autopista i desviar-se per la Cote d'Azur, carretera mítica, descansar, i passar a Itàlia per Mònaco.
Després portaria la meva Guzzi a veure el lloc on va nèixer de nou, i travessar els alps cap a Àustria per Passo dello Stelvio.
Després tornar a travessar els alps fins al Tirol, i veure una mica carreteres i poblets de la zona.
Després, anar fins a Eslovènia i fer una mica de turisme per allà.
Finalment, tornar amb calma fent parades per dormir altre cop Nord d'Itàlia, França, i cap a Girona de nou.

Bueno en aquest fòrum hi ha gent molt més experta que jo, però crec que muntar un viatge així seria xul·lo. Només tinc disponibilitat juliol / agost. A més, molts dels passos alpins més interessants només es poden fer entre Maig i Octubre, anant molt bé, i anar-hi a l'estiu és curar-se en salut.

Bé el que jo tinc molt clar és que aquest estiu vull fer un viatge, i si no és aquest, o si és auqest retallant dies, m'és igual, però el cas és anar de viatge amb moto. Així que si algú em diu Serra m'apunto però canviem això, o Serra fem aquest altre, segurament m'animo. Si creieu millor retallar això d'Eslovènia i només fer alps, alps alps, també pot estar bé.
La idea seria anar tranquil i al voltant del límit de velocitat per autopistes i autovies, i si de cas, plantejar anar una mica més àgil si fem alguna carretera de revolts però em temo que ni l'equipatge ni les condicions del trànsit en època de vacances donaran per gaire.
Si no, si algú em diu, Serra, no et flipis, anem primer a fer una transpirinaica o fins a Finisterre, que serà més fàcil, segurament també m'apuntaria.

Bé, què us sembla? Ja tinc ganes de quilòmetres amb el vent a la cara, banda sonora de quatre temps i el massatge suau del bicilíndric a les mans i als peus...

@Nikokaos ? @Non-stop ? @Ray Fields Rider ? @Gabivolador ? :)
Peaso rutaca, @Serra !!!
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
El mes vinent obre: carretera Alpina del Großglockner. Una carretera de muntanya de peatge que arriba als 2500 metres.
què en penseu? algú la ha feta?
Jo me l'imagino espectacular a matar però a petar de gent fent cua, tipus corbes del Garraf un diumenge al matí...
és això?
 

Pele

Nouvingut
Premis
2
Bon dia gent del fòrum.
Us explico, tot i que el company està molt encès amb la NordKapp 2021, a mi aquest estiu em faria molta il·lusió fer una sortida més modesta cap a Europa central, tot i que seria una mica menys de quinze dies.
Havia pensat en la següent possibilitat:
Veure l'arxiu adjunt 3252
He calculat un viatge de 12 dies incloent 2 dies de descans entremig sense agafar la moto, si es vol, espaiats entre dies amb conducció.
No he emprès mai viatges així en moto, normalment només de 2-3 dies, així que no sé què tal ho faig però espero fer-ho bé.
El dia que es condueix més són 650 km, cosa que trobo raonable. Personalment, penso que amb moto més d'això és acabar molt xafat físicament. Amb cotxe sí que a vegades he fet tirades de 1100-1200 en un sol dia, però amb moto prefereixo ser prudent i no anar cansat i fart de carretera.
La proposta seria doncs anar fins a itàlia per autopista i desviar-se per la Cote d'Azur, carretera mítica, descansar, i passar a Itàlia per Mònaco.
Després portaria la meva Guzzi a veure el lloc on va nèixer de nou, i travessar els alps cap a Àustria per Passo dello Stelvio.
Després tornar a travessar els alps fins al Tirol, i veure una mica carreteres i poblets de la zona.
Després, anar fins a Eslovènia i fer una mica de turisme per allà.
Finalment, tornar amb calma fent parades per dormir altre cop Nord d'Itàlia, França, i cap a Girona de nou.

Bueno en aquest fòrum hi ha gent molt més experta que jo, però crec que muntar un viatge així seria xul·lo. Només tinc disponibilitat juliol / agost. A més, molts dels passos alpins més interessants només es poden fer entre Maig i Octubre, anant molt bé, i anar-hi a l'estiu és curar-se en salut.

Bé el que jo tinc molt clar és que aquest estiu vull fer un viatge, i si no és aquest, o si és auqest retallant dies, m'és igual, però el cas és anar de viatge amb moto. Així que si algú em diu Serra m'apunto però canviem això, o Serra fem aquest altre, segurament m'animo. Si creieu millor retallar això d'Eslovènia i només fer alps, alps alps, també pot estar bé.
La idea seria anar tranquil i al voltant del límit de velocitat per autopistes i autovies, i si de cas, plantejar anar una mica més àgil si fem alguna carretera de revolts però em temo que ni l'equipatge ni les condicions del trànsit en època de vacances donaran per gaire.
Si no, si algú em diu, Serra, no et flipis, anem primer a fer una transpirinaica o fins a Finisterre, que serà més fàcil, segurament també m'apuntaria.

Bé, què us sembla? Ja tinc ganes de quilòmetres amb el vent a la cara, banda sonora de quatre temps i el massatge suau del bicilíndric a les mans i als peus...

@Nikokaos ? @Non-stop ? @Ray Fields Rider ? @Gabivolador ? :)
Hola, veig que prepareu una ruta interessant, jo he estat per la zona varies vegades i sempre he intentat esquivar l'autopista (en la mesura del quès es pugui), sobretot tota la zona de la costa blava i Ventimiglia, una possible alternativa seria passar pel Col de Tenda i anar a parar a Cuneo, es una mica més lent però el trajecte i el paissatge, son una passada, tampoc es podria descartar, arribar a la Barceloneta de Provença i passar pel Col la Madalena, que tambe et portaria fins a Cuneo. En fi segur que qualsevol opció que trieu és bonissima , l'important es poder a tornar a fer Km. que ja en tenim una mica de mono, oi?
sort amb la ruta
 

Pele

Nouvingut
Premis
2
El mes vinent obre: carretera Alpina del Großglockner. Una carretera de muntanya de peatge que arriba als 2500 metres.
què en penseu? algú la ha feta?
Jo me l'imagino espectacular a matar però a petar de gent fent cua, tipus corbes del Garraf un diumenge al matí...
és això?
...Amb alguna diferencia, allà no hi trobaras tants "aprenents de pilot" amb les seves "R", conduint com si estiguessin en un circuit.
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Bon dia Gràcies @Pele per les informacions, m'alegro que em vinguis a dir que a la carretera alpina del Großglockner no hi ha un perill excessiu.

Bé us explico la data provisional de sortida seria el 6 de juliol, amb durada de 12-13 dies. Seriem en @Ray Fields Rider i jo.
No sé @cesarserpi com veus aquesta data?
He estat buscant informacions referent a afinar la sortida i el·liminar Eslovènia, que seria excessiu i mereix un viatge a part.
De moment provisionalment podria ser això:

Banyoles – Niça passant per la Costa d’Azur (8 hores, 662 km) (ALBERG: 20-60 euros)

Niça – Mandello del Lario (5 hores 400-500 km) – possibilitats de parades intermitjes a la vall del Po si és massa llarg (ALBERG: 20-30 euros)

Mandello del Lario (museu Guzzi) – i parcs naturals italians (Livigno? Parc Natural Adamello Brenta? Casere-Knappenegg ?) (ALBERG: 100 euros -Bormio- Santa Caterina 73 €)

Parcs naturals italians - Innsbruck ( màxim 4,5 hores 300 km) (2 nits alberg 40-60€)

Innsbruck – dia de descans

Innsbruck-Lienz pel Großglocken (235 km 4,5 hores) (si sumem Lienz-Tolmezzo uns 80 km 1 hora) (Albergs a Tolmezzo 50-60 euros)

Tolmezzo – passeig pels Alps Càrnics (ports de muntanya). (Paularo, Monte Zoncolan...) direcció Cortina d’Ampezzo (Hotels a Cortina: 130 euros dia)

Dolomites


(2 dies?

Dia-11 inici de tornada Exemple Trento Girona són 1129km i cap a 11,5 hores, per tant, millor 2 dies o 3.

He comprovat que els albergs canvien molt de preu segons la zona, si ets prop de les ciutats pots dormir per uns 20 euros la nit, però en zones alpines més aïllades de 100 euros no baixes, amb sort. Això pot encarir una mica l'allotjament alguns dies, però per altra banda, fa ràbia haver de sortir molt de la ruta per trobar allotjament barat... sé que en @Ray Fields Rider es plantejava també dur tenda, encara que això complica també després la logística... teniu alguna idea?

Aquí un mapa MOLT APROXIMAT de la ruta en la seva última versió:

1619967837937.png
 

Pele

Nouvingut
Premis
2
Bon dia Gràcies @Pele per les informacions, m'alegro que em vinguis a dir que a la carretera alpina del Großglockner no hi ha un perill excessiu.

Bé us explico la data provisional de sortida seria el 6 de juliol, amb durada de 12-13 dies. Seriem en @Ray Fields Rider i jo.
No sé @cesarserpi com veus aquesta data?
He estat buscant informacions referent a afinar la sortida i el·liminar Eslovènia, que seria excessiu i mereix un viatge a part.
De moment provisionalment podria ser això:

Banyoles – Niça passant per la Costa d’Azur (8 hores, 662 km) (ALBERG: 20-60 euros)

Niça – Mandello del Lario (5 hores 400-500 km) – possibilitats de parades intermitjes a la vall del Po si és massa llarg (ALBERG: 20-30 euros)

Mandello del Lario (museu Guzzi) – i parcs naturals italians (Livigno? Parc Natural Adamello Brenta? Casere-Knappenegg ?) (ALBERG: 100 euros -Bormio- Santa Caterina 73 €)

Parcs naturals italians - Innsbruck ( màxim 4,5 hores 300 km) (2 nits alberg 40-60€)

Innsbruck – dia de descans

Innsbruck-Lienz pel Großglocken (235 km 4,5 hores) (si sumem Lienz-Tolmezzo uns 80 km 1 hora) (Albergs a Tolmezzo 50-60 euros)

Tolmezzo – passeig pels Alps Càrnics (ports de muntanya). (Paularo, Monte Zoncolan...) direcció Cortina d’Ampezzo (Hotels a Cortina: 130 euros dia)

Dolomites


(2 dies?

Dia-11 inici de tornada Exemple Trento Girona són 1129km i cap a 11,5 hores, per tant, millor 2 dies o 3.

He comprovat que els albergs canvien molt de preu segons la zona, si ets prop de les ciutats pots dormir per uns 20 euros la nit, però en zones alpines més aïllades de 100 euros no baixes, amb sort. Això pot encarir una mica l'allotjament alguns dies, però per altra banda, fa ràbia haver de sortir molt de la ruta per trobar allotjament barat... sé que en @Ray Fields Rider es plantejava també dur tenda, encara que això complica també després la logística... teniu alguna idea?

Aquí un mapa MOLT APROXIMAT de la ruta en la seva última versió:

Veure l'arxiu adjunt 3687
Quina ruta més xula que us esteu preparant, quin deler...
a la zona més al sud de Tolmezzo hi ha un pas que és molt peculiar, és una monada, no és un port de montanya, però si mireu
fotos veureu de que parlo, es diu passo San Boldo. si us ve a tomb, perfecte, però si no, no hi petiu que per allà podeu passar per
qualsevol lloc per disfrutar a tope de paissatge i moto.
molta sort!!
 

Marta

Motoaddicte
Premis
12
a més tu vas sola oi? i, igualment jo no puc fins passat el 4-5 (que he de fer la crom ride i celebrar el meu aniversari oi?)
@Serra, Hi ha un noi aquí al poble que té una 850 bmw que potser s'anima, però ja sap al ritme que vaig. Si no ve, en principi vaig sola. També tinc un germà amb una 1200 que no sap mai què farà fins l'últim moment, no hi conto amb ell. Però no em faria res compartir algun dia de ruta o de cerveseta per allà dalt si coincidim en algun lloc
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Holaaaa bon dia !
Aquí per compartir-vos la meva experiència 2021 als Alps! Finalment no ha estat cap somni i prou, sinó un fet real!

Dia1
el dia 1 vaig fer el trajecte Girona-Niça, no havia dormit bé dels nervis i estava força cansat però a nivell de conducció tot perfecte i ràpid. A nivell de Niça sí que hi va haver l'únic incident, un cotxe va canviar de carril a l'autopista sense mirar i el vaig haver d'esquivar, res més en tota la setmana, o sigui, més segur que qualsevol matí a Barcelona.
Aquest dia vaig desviar-me a Saint-Tropez cosa que va ser un error, ja que hi havia terribles embussos de trànsit i una xafogor infernal total per anar al poble a fer-se la foto... després a la nit a l'hotel dutxa reparadora, però em va costar trobar on sopar ja que era dilluns i molts llocs tancaven per descans setmanal.
El tràfic a la zona de Marsella-Niça per la costa és infernalment lent, zona a evitar!
1626625641249.png

Iots al port de Saint Tropez (per cert, en Luis de Funes no hi era, EPD)
1626625706656.png

Vista de Niça des de les parts més a tocar mar dels Alps.

DIA 2
Per evitar la costa vaig sortir tot animat direcció Isola 2000, una estació d'esquí i pas de muntanya a 2000 metres als alps marítims entre França i Itàlia. A l'arribar a Plan du Var i la Rivière un embús terrible, la policia havia tallat la M6102 i no et deixaven seguir cap als ports de muntanya. Com que desconec el terreny i no veia clar poder seguir, i el policia de molt males maneres em va contestar que si volia anar a Itàlia passés per Niça, vaig tornar a desfer tot el camí i a dirigir-me de nou a la costa. El trànsit suportable i moltes obres a l'autopista italiana destí Gènova. Els límits en autopista són de 130 km/h excepte alguns trams de 110 o pluja, i la majoria condueixen a aquesta velocitat (130) o una mica per sobre del límit (140-150). Aquesta autopista de Niça a Gènova està a rebentar de radars de tram, fent totalment i absolutament impossible correr a qualsevol persona que no conegui bé el terreny i les càmeres. La costa Genovesa és molt bonica però amb una calor gran, i el meu mòbil es negava a agafar cobertura a Itàlia fins que vaig trobar com tocar la configuarció vàries hores més tard, havent dinat, on finalment vaig trobar un bar al poble de Varesse on em volien deixar el wifi.
1626625691401.png

Canolli sicilià amb nata fresca i pistatxo, postre típic Sicilià que em va acompanyar havent dinat.

Un cop arreglat el tema del mòbil, i afegint l'experiència d'una parella Gironina que vaig trobar a l'autopista que feien un viatge similar, em vaig adonar que això que havia fet era molt estúpid ja que, ni per diners ni per temps, ni per estrès, era bona idea travessar tot França conduint en moto per autopista comparat amb agafar el ferri Barcelona-Gènova, que et deixa a menys de 2 hores de Milà i per tant a menys de 2 hores i mitja conduint dels millors ports dels Alps al nord d'Itàlia.

Deixant enrere la costa travesses encara alguns tunels més (tota la zona entre Niça i Gènova és molt muntanyosa) i arribes a la plana on hi ha MIlà, allà les autopistes són amples, bon asfalt i traçades amb tiralínies, visibilitat perfecta i bona conservació. Allà no sembla que els interessi posar radars, i si hagués tinguta una moto RR i hagués volgut hauria pogut arribar a Milà en menys que en Marquez dóna la volta a Montmeló, però no va ser el cas.
Mentre creuava aquests àmplis terrenys assolellats amb el control de velocitat a 130km/h i deixant-me avançar per quasi tots els cotxes anava gaudint del paisatge i pensava, recoi, això és molt verd, com pot ser tan verd amb aquest sol?
A l'arribar a les rondes de Milà va començar a ploure i ho vaig entendre, era pluja suau i no sabia si parar a abrigar-me o no, quan ho vaig fer, va parar poc després i em vaig començar a fregir dintre el vestit de pluja com un pollastre a l'ast.
Se'm va fer una mica llarg pel trànsit que hi havia (era hora de sortir de la feina i anar a casa i sempre es fan embussos ja que la majoria de la gent viu a fora Milà i escull el cotxe per anar a treballar a la ciutat). Però, en qualsevol cas, finalment vaig arribar al Llac Como. L'autopista del llac Como estava tallada per obres i després d'avançar quilòmetres de cotxes aturats per l'esquerra esquivant com podia els miralls amb les maletes laterals i el bagul, vaig arribar a Mandello Del Lario.
1626626270828.png

Em vaig parar a fer la foto de rigor a l'entrada del poble amb els cartells lluminosos del centenari de la Moto Guzzi.
Finalment vaig arribar al Bed and Breakfast de turisme rural, tot i que era barat, el recomano molt, ja que tenia unes vistes espectaculars des de l'habitació:
1626626366073.png

El Llac Como és la mar de bonic, amb tot de poblets amb encant, però com diuen els locals, el clima és inestable (alpí) i mai se sap què farà.
Poc després d'allotjar-me a l'habitació vaig assabentar-me dels diluvis a Suissa i Alemanya, i vaig estar xerrant llargament amb un altre hoste de l'hotel, un ciclista alemany que buscava passar les vacances fent ports de muntanya. Aproximadament a les 7 va començar un diluvi brutal que ens va deixar refugiats a l'hotel durant dues hores. Mentre xerràvem em deia que venia de fer el pas Stelvio el dia abans amb la bici, i que auqell dia l'havia atravessat amb cotxe, que li havia costat tot el dia i que el clima era horrible al nord.
Finalment cap a les 9 vam anar a un bar local, un dels pocs que estava obert, i que tenia un sopar força econòmic pel que és itàlia del nord (entre 10 i 20 euros, el més normal a la zona en un restaurant és entre 30 i 40).
Ell anava cap al sud buscant sol, i jo encara tenia una altra nit a Mandello per prendre una decisió sobre el futur del viatge, que cada cop semblava més lluny d'anar sobre el previst. EL problema era però que ja tenia pagada una reserva d'hotel a la frontera austríaca i no podia recuperar els idners.
Al menys, però, vaig demanar a l'hotel que em posèssin l'esmorzar gratis, l'últim dia em van dir que acceptaven, ja que era propietari d'una Moto Guzzi com el propietari, moto feta al mateix poble... (ho dic seriosament, va anar així!)

Dia 3
El dia 3 el vaig començar amb la intenció de visitar la fàbrica i museu de Moto Guzzi, però estava tancat per reformes i no obriran fins al setembre vinent. S'esperava pluja al migdia, així que vaig anar a comprar menjar per fer-me sopar i un paraigua.
1626626768797.png

part antiga de Mandello
1626626786560.png

entrada de la nova fàbrica
1626626795416.png

dinar al bar motard
1626626803112.png

entrada a la fàbrica antiga

El poble és molt bonic, i després de dinar en un bar motard decorat amb temes de Moto Guzzi vaig decidir anar en barca a Bellaggio, un dels punts més turístics del llac.
Immediatament després d'arribar es va posar a ploure, cosa que em va permetre amortitzar el paraigua. Vaig visitar els jardins de Villa Mezzi, atracció local a Bellaggio, i em vaig dirigir altre cop al port per soplujar-me del diluvi en potència.
A les 18.05 esperava i esperava la barca i no arribava, vaig parlar amb el personal del servei i em van dir que havia marxat, justament de l'altra punt del port on ens havia deixat, i tenint en compte que no hi ha cap cartell ni cap informació ni cap manera de saber on arriben i on marxen les barques. Es veu que dia sí dia també deixen als turistes tirats.
1626627066888.png

L'alternativa era pagar de nou, anar a Varenna, i d'allà, intentar anar en tren a Mandello on tenia la moto i l'hotel. Com que n'estava fart i no tenia bateria al mòbil, vaig buscar un taxista. Em va dir que em podia dur, però que era un trajecte de 110 euros. Hi havia una família d'alemanys que estava en la mateixa tesitura que jo, i vaig parlar amb ells i vam pagar el taxi a mitges. Me'n vaig anar a Mandello i a l'hotel, i em vaig tancar a sopar a la habitació i a reflexionar sobre el futur del viatge.
Des del vaixell al llac es veia al nord el parcf nacional de l'Stelvio, o més ben dit, no es veia ja que el que es veia eren cortines de pluja tot el dia.
Vaig consultar la météo per l'Stelvio i deia pluja tot el dia amb possibilitat de neu, i tempestes a Àustria.
Ja havia perdut uns 70 euros inútilment al taxi i renunciar a seguir era perdre 95 euros més en allotjament, però vaig prendre la decisió: me n'aniria a on fes més bon temps. Si anava cap a Roma podia agafar eventualment un ferri i anar a Barcelona, o seguia cap als Alps francesos i acabava a casa en moto al cap d'uns dies.

dia 4
havent esmorzat vaig agafar el telèfon i vaig reservar un hotel a Gap, França. Vaig agafar la moto i vaig anar en direcció Turí, altre cop autopistes rectes i avorrides, i cotxes passant a tota pastilla, però anava concentrat i sense parar cap a la frontera. A l'arribar a la vall de Susa feia fred, però es podia suportar sense problemes. Em vaig parar al darrer poble a dinar (Ors). Allà l'activitat, a diferència del que havia vist fins ara, era brutal: motos a tot arreu, especialment gent per fer off-road, i molts turistes joves. Em vaig parar a fer gasolina i a menjar el meu darrer àpat italià del viatge. (continuarà, ja que el post només em deixa posar 10 fotos!)
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Serra Crònica Alps estiu 2021: somni d'una nit d'estiu Cròniques 11
mushu903 Ruta en moto Estrenant la TRK 502 X - Alps 2021 Rutes en moto 9
Sanodrac Crònica Viatge als Alps Cròniques 2
Roger Vídeos Ruta pels alps Espai de debat 0
Roger Avantatges Polos motoristes.cat estiu 2021 Avantatges especials 17
perlanegraviajes Vestit d'ESTIU Held TROPIC 3 i Zeffiro 3 MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Canarias 2020 aquest estiu... MotoVlogs propis 0
Serra guants d'estiu frescos Espai de debat 10
Roger Consells Com us equipeu per anar amb moto a l'estiu? Espai de debat 25
jordiTR63 Crònica Sortida 05-09-2021 : La Ruta del Císter Cròniques 0
Nikokaos Crònica RODIBOOK 2021: l'app digital de la cursa i la pluja que mai va arribar Rodibook 22
jordiTR63 Crònica Sortida 01-09-2021 : Bassella - El Miracle - Santuari de Pinós Cròniques 4
Gas a fons Formació Formacio 3.0 agost i setembre 2021 Formació 6
JCThorgal Ruta en moto Navarider 2021 Rutes en moto 5
J Motobeach festival 2021 Rutes en moto 2
jordiTR63 Crònica Sortida 01-08-2021 : Agost a la fresca Cròniques 3
Tranquil Ruta en moto Transpirenenca juliol 2021 Cròniques 29
Nikokaos Rodibook 2021 Rodibook 68
jordiTR63 Crònica Ruta Mototurística Valls 2021 - Crònica Cròniques 6
Roger Notícia Cherokee Rider 2021 obre inscripcions! Cherokee Rider 2
mami_en_moto Vídeos La meva experiencia fent la Rider 1000 -2021 Rider 1000 9
Roger OffRoad Eutichesbook OffRoad 2021 - dies 1 i 2 d'octubre Eutichesbook 0
Roger Informació Registre de canvis Juny 2021 Informació i suport 0
Roger Anàlisis-Comparativa Moto Guzzi V85 TT 2021 Anàlisi de productes 2
Roger Crònica MV Agusta Turismo Velocce 2021 Cròniques 0
mami_en_moto Formació Curs de conducció amb Pitbikes escola CTP ( Lleida ) | Maig 2021 Formació 41
jamar Informació Motovolta 2021 - Girona / Sant Hilari Sacalm Motovolta 47
M OffRoad Sortida divendres 2 Abril 2021 Sortides anteriors 7
Roger Competició De visita als Tests del Catalunya WorldSBK Round 2021 Competició 0
jordiTR63 Ruta en moto Sortida 29-03-2021 : On The Road Again Rutes en moto 1
Pep Aràgo Competició MotoGP 2021 Competició 5
Roger Informació Informació Oficial Mobilitat 15 de març 2021 Rutes en moto 5
Pep Aràgo Competició Porra MotoGP 2021 Competició 299
Non-stop Vídeos Yamaha TMAX 2021 20è aniversari Un Cafè Ràpid 4
Non-stop Informació Crom Ride 2021 Crom Ride 195
Serra Ruta en moto Titan Road 2021 Rutes en moto 7
Serra Quina moto de 2021 espereu amb candeletes veure en directe? Espai de debat 24
Xavi Canyo Competició Multiporra DAKAR 2021 Competició 140
Pep Aràgo Informació Rider 1000/700/500/300 2021 Rider 1000 362
manel_pa OffRoad Primera sortida any 2021 Grups dinàmics de sortides 4
Erik Ruta en moto Motovolta 2021 Rutes en moto 1
Roger Concurs / Sorteig Concurs de fotografia pel calendari del 2021 Concurs de fotografia Calendari 2021 105
Serra Ja sabem què farà Suzuki amb la gamma mitja al 2021 (noves Sv 700 i V-Strom 700 ) Espai de debat 3

Fils similars

A dalt