• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Dubte Bateria

Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Companys,
Com que sembla que el confinament va per llarg, que m'aconselleu?: desconnecto la bateria?, o engegant la moto de tant en tant ja faré?
Bones! Doncs jo penso que les dues opcions són vàlides. Si desconnectes la bateria ja t'oblides del tema i no et caldrà pensar-hi. De totes maneres si el garatge el tens a casa mateix és una activitat més que pots fer de tant en tant per distreure't, la d'engegar la moto.
Altra cosa és que d'estar en un aparcament comú que pot estar concorregut pels mateixos veïns, prefereixis no baixar a la moto i deixar-la llesta. Llavors si que potser és millor deixar-la desconnectada.

Jo de moment la baixo a engegar, així la veig una mica jejeje
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.655
Premis
5
Screenshot 20200323 194635 Pages Manager
IMG 20200323 205426 731
IMG 20200323 205606 185
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Holaaaaa !!

Bé, veig que casi tens la resposta al teu abast. Jo també hi estic donant voltes al tema per desconnectar la bateria quan no en faci ús.

De fet, estic mirant de posar-ne un aparell sota el seient a la FZ6, que és un pal treure carenat i aixecar dipòsit per fer això o carregar bateria....

Aquí us deixo un link del que podria ser el que compri per fer-ho:

El que si NO RECOMANO ÉS ENGEGAR LA MOTO PER DEIXAR-LA AL RELENTÍ.
A part del consum de benzina, l'embrutiment intern d'escaps i colectors, DESCARREGARÀS MÉS LA BATERIA EN CADA ENGEGADA QUE FACIS SI NO CIRCULES AMB ELLA.

En el cas de la FZ6, l'alternador genera electricitat per carregar la bateria i cobrir consums de la moto a partir de les 5000 rpm aproximadament. En parat, vol dir accelerar-la "per res". Si no pasa de certes voltes el motor, no es carrega i tot el consum surt de la bateria.

Yamaha és coneguda per l'alt consum del motor d'arrancada i les bateries mortes que aixó comporta si no es té una mica de coneixement del tema. Potser la teva moto no té aquest handicup, però si no vols descarregar més la bateria, no engeguis "per escoltar el rum rum" del motor de la moto.


Ens veiem a l'asfalt
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Perquè la opció d'utilitzar-la per anar a la farmàcia o a buscar el pa, no la contemples?

Jajaja !!!

Tinc una fleca i una farmàcia sota casa....o vaig a la feina o al super. Però si, si surts i no és un trajecte llarg, jo aniria en 2a/3a amb el motor alegre tota l'estona posible pel tema de les voltes del motor en que es carrega la bateria a la FZ6.

L'ultim cop que vaig anar de recadillos a Girona, després d'arrancar i para com 5 vegades en 30 minuts, potser 4 km recorreguts, la bateria que tenia va dir "ves a peu, inconscient". Arrancada en 2a emputxant i cap a casa.....

Si no arranca a la primera, si veieu que está uns instants més del normal per arrancar....no us la jugueu: la bateria necessita una mica de càrrega. Si no feu un volt llarget i amb alegria, penseu en connectar-la al carregador una nit sencera.


Ens veiem a l'asfalt
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Holaaaaa !!

Bé, veig que casi tens la resposta al teu abast. Jo també hi estic donant voltes al tema per desconnectar la bateria quan no en faci ús.

De fet, estic mirant de posar-ne un aparell sota el seient a la FZ6, que és un pal treure carenat i aixecar dipòsit per fer això o carregar bateria....

Aquí us deixo un link del que podria ser el que compri per fer-ho:

El que si NO RECOMANO ÉS ENGEGAR LA MOTO PER DEIXAR-LA AL RELENTÍ.
A part del consum de benzina, l'embrutiment intern d'escaps i colectors, DESCARREGARÀS MÉS LA BATERIA EN CADA ENGEGADA QUE FACIS SI NO CIRCULES AMB ELLA.

En el cas de la FZ6, l'alternador genera electricitat per carregar la bateria i cobrir consums de la moto a partir de les 5000 rpm aproximadament. En parat, vol dir accelerar-la "per res". Si no pasa de certes voltes el motor, no es carrega i tot el consum surt de la bateria.

Yamaha és coneguda per l'alt consum del motor d'arrancada i les bateries mortes que aixó comporta si no es té una mica de coneixement del tema. Potser la teva moto no té aquest handicup, però si no vols descarregar més la bateria, no engeguis "per escoltar el rum rum" del motor de la moto.


Ens veiem a l'asfalt
Ostia, jo sóc dels que engega la moto i la deixa a ralentí jajaja, tot i que es una susi i no una Yamaha. No ho sabia això que comentes. Gràcies per la info!