• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Benzinera i mascareta.

S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Bones,
us explico el que m'ha passat avui,en una benzinera de CEPSA.
Arribo amb la moto,i em disposo a omplir el dipòsit.
Amb el casc integral posat,i la visera tancada.
Omplo diposit,i entro a pagar.
Primer,abans d'acostar-me al taulell,em renti les mans amb gel hidroalcoholic,ón la dependenta,va amb mascareta,i té una mampara de protecció,respecte del client.
Així que em disposo a pagar,m'etziba,que encara que entri amb casc integral,i completament tancat,tinc l'obligació de portar mascareta...
La meva sorpresa ha estat majuscula,perque des de la meva ignorancia,no em sembla que sigui de sentit comú.
No m'hi he volgut posar fort,i després de demanar disculpes,li he dit que m'informaria degudament,a fi i a efecte,que ni ella ni ningú,en aquestes circumstàncies,em tingui que cridar l'atenció.
Algú que hi sapiga amb total seguretat,pot reafirmar,si és tal com ho ha manifestat la dependenta de la benzinera?...
Gràcies per endevant,
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bones! Mira, l'ordre ministerial SND/422/2020 del 19 de mayo, publicada al BOE indica que:

"en los transportes en motocicletas, ciclomotores y vehículos de categoría L, en general, cuando viajen dos ocupantes, deberán llevar mascarilla o casco integral cuando no convivan en el mismo domicilio".

D'aquest fragment n'extrec que l'administració otorga al casc integral la categoria d' element separador entre la persona i l'exterior.

Si el portaves a més amb la visera tancada, com pot ser que si que es demani per entendre que el casc ofereix tal mesura de protecció, jo penso que podries no estar obligat a portar-la, especialment si atenem al fragment que t'he posat.

Per contra és cert que a Catalunya és obligatori portar mascareta a la via pública, i dur mascareta no s'equipara a portar pantalla protectora de tipus soldador, com fa molta gent gran.

Al meu criteri no és pertinent aplicar sanció en aquest cas, ni exigible per part d'ella aludint a que es sent exposada a un risc superior, ja que la dependenta té un element de separació al mostrador, porta mascareta i tu portes el casc integral amb visera baixada.

És el que n'extrec jo, i el que crec que s'hauria de tenir en compte en cas d'aplicar o no denúncia, però et podrien denunciar si un agent ho creu convenient, tot i que tindries com veus, eines per recórrer.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Serra
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
A veure,
he pogut contactar amb un bon amíc meu,que m'ha resolt el "dilema"...
La dependenta,em podia demanar que entrés a l'establiment,sense el casc integral posat(està prohibit per llei),però en cap cas,em podia cridar l'atenció,o recriminar que no portaba la mascareta posada,dins d'un casc integral,que per llei,també hi ha l'excepció.
En definitiva,no em tenia que permetre entrar amb el casc integral posat.
 
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Bones! Mira, l'ordre ministerial SND/422/2020 del 19 de mayo, publicada al BOE indica que:

[QUOTE"en los transportes en motocicletas, ciclomotores y vehículos de categoría L, en general, cuando viajen dos ocupantes, deberán llevar mascarilla o casco integral cuando no convivan en el mismo domicilio".

D'aquest fragment n'extrec que l'administració otorga al casc integral la categoria d' element separador entre la persona i l'exterior.

Si el portaves a més amb la visera tancada, com pot ser que si que es demani per entendre que el casc ofereix tal mesura de protecció, jo penso que podries no estar obligat a portar-la, especialment si atenem al fragment que t'he posat.

Per contra és cert que a Catalunya és obligatori portar mascareta a la via pública, i dur mascareta no s'equipara a portar pantalla protectora de tipus soldador, com fa molta gent gran.

Al meu criteri no és pertinent aplicar sanció en aquest cas, ni exigible per part d'ella aludint que és sent exposada a un risc superior, ja que la dependenta té un element de separació al mostrador, porta mascareta i tu portes el casc integral amb visera baixada.

És el que n'extrec jo, i el que crec que s'hauria de tenir en compte en cas d'aplicar o no denúncia, però et podrien denunciar si un agent ho creu convenient, tot i que tindries com veus, eines per recórrer.
[/QUOTE]

Gràcies company,
ens hem creuat responent.
Bona intervenció,la teva.
Merci de nou.
Salut.
 
  • Like
Reaccions: Serra i Roger X-ADV
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
A veure,
he pogut contactar amb un bon amíc meu,que m'ha resolt el "dilema"...
La dependenta,em podia demanar que entrés a l'establiment,sense el casc integral posat(està prohibit per llei),però en cap cas,em podia cridar l'atenció,o recriminar que no portaba la mascareta posada,dins d'un casc integral,que per llei,també hi ha l'excepció.
En definitiva,no em tenia que permetre entrar amb el casc integral posat.
Cert. En aquest cas si que et podria recriminar no portar-la! Ja que dins no pots dur casc, i si no portes casc perquè t'ho exigeix la llei, has de dur mascareta hehe
 
  • Like
Reaccions: Serra
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
No sé,si algú més,s'ha trobat en una situació igual o similar...
Ha estat força curiós.
Crec,que la dependenta,no ha rebut bona formació,o no la ha assimilat prou bé...
 
  • Like
Reaccions: Serra
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Cert. En aquest cas si que et podria recriminar no portar-la! Ja que dins no pots dur casc, i si no portes casc perquè t'ho exigeix la llei, has de dur mascareta hehe

Ella,literalment m'ha dit:Sabes que para entrar,deberias llevar mascarilla,aun llevando el casco puesto?...‍♂️
(Casc integral,i visera completament tancada.)
Crec,que aqui,ha pixat fora de test...
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Doncs jo últimament en més d'una ocasió m'he deixat el casc posat i no he tingut pas cap problema.
Inclús un cop em vaig deixar les mascaretes a casa i vaig entrar a la farmàcia a comprar-ne amb el casc posat. Què havia de de fer?
No hagués pogut entrar!
A vegades em deixo també els guants posats, Per més protecció
 
Nenpetit

Nenpetit

Nouvingut
9 Mai 2020
13
36
Premis
2
Barcelona
Moto
Bmw 1250 RT
La noia tracta amb molta gent al cap del dia, i entenc la seva reacció per molt que no conegui la normativa.
Aquí hauríem de fer com a França, que et fan treure el casc abans de posar-te gasolina, crec que es una norma d'educació o cortesia.
Ja tinc una edat ho se....



Descarga
 
  • Collons
Reaccions: Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
A veure,
he pogut contactar amb un bon amíc meu,que m'ha resolt el "dilema"...
La dependenta,em podia demanar que entrés a l'establiment,sense el casc integral posat(està prohibit per llei),però en cap cas,em podia cridar l'atenció,o recriminar que no portaba la mascareta posada,dins d'un casc integral,que per llei,també hi ha l'excepció.
En definitiva,no em tenia que permetre entrar amb el casc integral posat.
És el que volia dir jo....
Fa temps que no es pot entrar amb casc o element que et tapi la cara a les benzineres on t'atengui persona fisica a dins de la botiga... jo vaig sovint a una de Banyoles i fins ara m'han atés amb l'integral possat, amb les mateixes condicions que exposses... i jo no em trec ni els guants de la moto: trec la tarjeta contactless i au, a rodar !!!

Però el dia que em diguin que em tregui el casc.... pagaré per la finestreta per on cobren a les nits !!! Tot per no perdre més temps del necessari allà!!
Jajajaja!!

Ens veiem a l'asfalt
 
  • Like
Reaccions: Serra