Bon dia a tots,
bé, doncs ahir vaig anar a probar la Ducati MTS 950s. El recorregut va ser de BCN a Sant Cugat per l'arrabassada, anar fins a Terrassa a enseyar-li a la dona, i tornar a Barcelona a deixar-la.
Tot i que la moto em va agradar molt, ara mateix estic al 50% sobre si canviar-la o no. Us explico sensacions i motius.
La Multistrada és una moto preciosa, còmode i amb un equipament inigualable a les competidores de la mateixa cilindrada. Per igualar-lo ja hauriem d'anar a les 1200 i algunes ni li arriben.
De seguida que t'hi fas, la moto no es tan gran com sembla. El radi de gir és força ampli, es mou molt bé entre els cotxes de la ciutat i la posició és molt còmode. Acostumat a una naked àgil i petita com la Speed si que al final vaig acabar una mica cansat de moure'm en una hora de tràfic carregat, però també és normal per la falta de costum.
Em feia ( i em fa, de fet) una mica de mandra tornar al motor bicilíndric i el seu típic traqueteig. De la meva Aprilia Shiver 750 vaig acabar bastant fastiguejat, i estic enamorat del tricilíndric de Triumph precisament per aixó. Però cal dir que en la MTS es bastant suportable. També em va molestar força en comparació a la meva la calor que desprén (també igual que la Shiver en el seu dia).
El comportament "esportiu" en carretera regirada (sense apretar gens) es el que més em va sorprendre. Tomba fàcil i bé, les suspensions i el fre ( el de darrere no el vaig utilitzar) són una meravella i el motor és suficient i prou. Suposo que també depén d'on vens, pero no puc evitar no notar la pèrdua dels 140 en una moto de 180 kg com ara, als 113 en una de més de 200.
El que no em va agradar gens va ser el Quickshifter per baixar de marxa. El de pujada molt millor.
En autopista molt bé també, malgrat haig de pujar la cúpula perqué sino l'aire em molesta al casc i fa molt soroll. Té velocitat de creuer i la pantalla TFT és una pasada.
Així que en general, molt bé. Vaig corroborar tot el que he llegit.
Que em fa dubtar? La moto que tinc actualment. La Multistrada és una pasada de moto, molt còmode i versàtil. Pero 0 adrenalina i sensacions. Quan vaig tornar a la Speed Triple per tornar a casa, va ser una sensació d'alegria i felicitat al sentir tot allò de nou. Lleugera, petita, bonica i amb una reacció inmediata al més mínim toc del gas.
Sé que em direu que és normal, que son motos diferents. Ho sé, i ho tinc claríssim. La Ducati és un espectacle de moto, de veritat. Però m'haig de plantejar si el que perdria en una em val la pena en el que guanyo en l'altre. I no parlo d'equipament, sino que parlo de sensacions i emocions. I aixó és complicat.