Qim44
Rodant
- 13 Des 2015
- 21
- 18
- Premis
- 2
Us adjunto una serie de consells molt últils que he trobat en una pàgina d'internet, espero que us serveixin
Circular en moto no és cap joc i cal estar atents i 'amb mil ulls' cada vegada que puges a una d'elles. En aquesta ocasió et proposem una sèrie de consells i recomanacions perquè et puguis avançar als imprevists amb els que un motorista es troba en el seu dia a dia.
Segons una cèlebre cita d'Aristòtil, "som el que fem cada dia, de manera que l'excel·lència no és un acte, sinó un hàbit". Per tant, si adquireixes bons hàbits en conduir una moto, sempre estaràs millor proveït per enfrontar-te a la jungla diària de l'asfalt. Moltes de les idees que et proposem et resultaran òbvies, les donaràs per descomptat, encara que potser no t'havies parat a pensar-hi prou. D'altra banda, és possible que descobreixis noves estratègies. I segur que pots aportar diverses desenes més de consells que has desenvolupat mitjançant l'experiència o, simplement, per sentit comú. L'important és posar-lo en pràctica i compartir-ho amb els que t'envolten, perquè els altres sempre et poden aportar alguna cosa nova.
Perill, rotonda
I no només parlo de "l'últim paga" que regeix el seu "codi de circulació", sinó de les restes de combustible en la seva traçada, sobretot en aquelles que estan pròximes a una gasolinera o la brutícia a la traçada del seu carril exterior. Les rotondes, com més rectes les traces en moto, millor.
Avançaments per la dreta
A la carretera ni parlar-ne. Quan el pesat de torn "viu" al carril esquerre de l'autovia, pensa que només començar a passar-per la dreta és molt probable "que s'hagi cansat" i vulgui canviar de carril i sense indicar-ho amb els intermitents, com no! A ciutat, si hi ha una desviació cap a la dreta, una entrada a una gasolinera, etc., mai emprenguis aquesta maniobra.
Avançant cotxes en embussos
Fonamentalment circulant entre cotxes, el millor és mirar la roda davantera dels que et precedeixen. Són el millor avís de la maniobra que es disposen a realitzar. També funciona molt bé veure l'actitud del conductor: si mira cap a un costat, si gira el volant ... Així podràs anticipar els seus moviments en aquesta fracció de temps que és or.
Mai autobusos i camions
Circulant en trànsit congestionat, ni ho intentis quan sigui entre cotxe-autobús (camió), i ni et dic entre autobús / autobús. El mínim moviment de volant "et caçarà", ja que no tindràs temps de reacció per a "sortir d'allà".
Només hi ha espai per a un
Segons el principi de Pauli, dos cossos no poden ocupar, alhora, el mateix espai al mateix temps. Quan vols canviar de carril, pot ser que un altre vehicle hagi tingut la mateixa idea que tu en aquell mateix instant. Quan executes aquest tipus d'accions, tingues sempre preparat un pla B.
Mira lluny
Si aixeques la mirada i et fixes en el que passa en el tràfic diversos cotxes a partir del que portes davant, seràs capaç d'anticipar successos que, d'una altra manera, serien immediats i inesperats, deixant-te sense capacitat de reacció. El que ja no pots canviar és el que tens just a dues passes dels teus nassos.
Animals solts
Poden creuar quan menys t'ho esperes. No et fiïs d'aquest ramat que pastura tranquil·lament, perquè algun dels seus membres pot voler veure la teva moto de més de prop.
Espera l'inesperat
Moltes sorpreses que ronden pel carrer o al camp acaben a la carretera. Enumera-les tu mateix: bosses de plàstic, animals morts, tapaboques ("tapacubos") de cotxes, restes de pneumàtics de camions ... Els pneumàtics recautxutats fan furor, fonamentalment a l'estiu. Intenta circular el menor temps possible darrere de camions de gran tonatge a la carretera per evitar veure aquests trossos massa a prop teu.
Vigila les portes dels cotxes en doble fila
A veure si et creus que et tindrà en compte el que té pressa per haver aparcat en doble fila i surt a tota pastilla del cotxe. En encreuaments o semàfors en vermell no és estrany que algú que ha fet de "taxista" deixi al seu company allà mateix.
Prioritat en encreuaments
No tothom té assumit que el de la dreta té preferència. Et pots portar un enorme ensurt. No baixis la guàrdia.
Les primeres gotes al casc
La pluja és més perillosa quan comencen a caure les primeres gotes que quan tot està totalment mullat. És pràcticament impossible saber el nivell d'adherència de l'asfalt en aquest moment. L'única solució és una màxima concentració, estar atent i anar amb molta, molta suavitat. Marxes llargues i estigues lluny de les ratlles pintades a la calçada.
El vent, mal enemic
Tingues una cosa en ment. El vent sempre és més fort que tu. L'únic que pots fer és contrarestar el seu efecte fent força al manillar i en els estreps. Cal estar sempre alerta a les ràfegues que provoquen els vehicles i camions que vénen pel carril contrari o els que avancem en el nostre camí (o quan som avançats). En corbes, dóna menys gas i carrega més pes a la roda davantera. I tingues en compte que et cansaràs abans.
Taxis no
Els taxis, com més lluny, millor. Algú que crida de sobte, una brusca desviació per una indicació en l'últim moment del client, una llarga jornada de treball al volant ...
Obrir sense mirar en els embussos
Les portes dels cotxes estacionats o aturats en caravana es poden obrir en el moment més inesperat. El que obre no pensarà que passarà una moto al seu costat just en aquest moment.
Humitat i gel
Les plaques de gel a l'hivern o la simple humitat són dolents acompanyants en ciutat o en ruta i poden estar a l'aguait després qualsevol cantonada o corba. Malauradament, poques motos instal·len indicador de temperatura exterior, encara que el millor termòmetre és el teu cos. La solució: moto recta i res de fre. És millor un pèl d'accelerador que la retenció en tallar gas.
Marques de pneumàtic
Aquestes taques negres de pneumàtics que trobes de sobte a l'asfalt anuncien un sot o una "rodera" a l'asfalt. Si estan davant d'una corba, t'avisen que pot tenir un traçat perillós.
Si sembla que llisca, ho farà
Què és això que es veu de diferent color sobre l'asfalt? Un pegat, fang, taca de combustible ... O potser no és res. Millor prevenir i reduir que passar com si res.
Art. original
Circular en moto no és cap joc i cal estar atents i 'amb mil ulls' cada vegada que puges a una d'elles. En aquesta ocasió et proposem una sèrie de consells i recomanacions perquè et puguis avançar als imprevists amb els que un motorista es troba en el seu dia a dia.
Segons una cèlebre cita d'Aristòtil, "som el que fem cada dia, de manera que l'excel·lència no és un acte, sinó un hàbit". Per tant, si adquireixes bons hàbits en conduir una moto, sempre estaràs millor proveït per enfrontar-te a la jungla diària de l'asfalt. Moltes de les idees que et proposem et resultaran òbvies, les donaràs per descomptat, encara que potser no t'havies parat a pensar-hi prou. D'altra banda, és possible que descobreixis noves estratègies. I segur que pots aportar diverses desenes més de consells que has desenvolupat mitjançant l'experiència o, simplement, per sentit comú. L'important és posar-lo en pràctica i compartir-ho amb els que t'envolten, perquè els altres sempre et poden aportar alguna cosa nova.
Perill, rotonda
I no només parlo de "l'últim paga" que regeix el seu "codi de circulació", sinó de les restes de combustible en la seva traçada, sobretot en aquelles que estan pròximes a una gasolinera o la brutícia a la traçada del seu carril exterior. Les rotondes, com més rectes les traces en moto, millor.
Avançaments per la dreta
A la carretera ni parlar-ne. Quan el pesat de torn "viu" al carril esquerre de l'autovia, pensa que només començar a passar-per la dreta és molt probable "que s'hagi cansat" i vulgui canviar de carril i sense indicar-ho amb els intermitents, com no! A ciutat, si hi ha una desviació cap a la dreta, una entrada a una gasolinera, etc., mai emprenguis aquesta maniobra.
Avançant cotxes en embussos
Fonamentalment circulant entre cotxes, el millor és mirar la roda davantera dels que et precedeixen. Són el millor avís de la maniobra que es disposen a realitzar. També funciona molt bé veure l'actitud del conductor: si mira cap a un costat, si gira el volant ... Així podràs anticipar els seus moviments en aquesta fracció de temps que és or.
Mai autobusos i camions
Circulant en trànsit congestionat, ni ho intentis quan sigui entre cotxe-autobús (camió), i ni et dic entre autobús / autobús. El mínim moviment de volant "et caçarà", ja que no tindràs temps de reacció per a "sortir d'allà".
Només hi ha espai per a un
Segons el principi de Pauli, dos cossos no poden ocupar, alhora, el mateix espai al mateix temps. Quan vols canviar de carril, pot ser que un altre vehicle hagi tingut la mateixa idea que tu en aquell mateix instant. Quan executes aquest tipus d'accions, tingues sempre preparat un pla B.
Mira lluny
Si aixeques la mirada i et fixes en el que passa en el tràfic diversos cotxes a partir del que portes davant, seràs capaç d'anticipar successos que, d'una altra manera, serien immediats i inesperats, deixant-te sense capacitat de reacció. El que ja no pots canviar és el que tens just a dues passes dels teus nassos.
Animals solts
Poden creuar quan menys t'ho esperes. No et fiïs d'aquest ramat que pastura tranquil·lament, perquè algun dels seus membres pot voler veure la teva moto de més de prop.
Espera l'inesperat
Moltes sorpreses que ronden pel carrer o al camp acaben a la carretera. Enumera-les tu mateix: bosses de plàstic, animals morts, tapaboques ("tapacubos") de cotxes, restes de pneumàtics de camions ... Els pneumàtics recautxutats fan furor, fonamentalment a l'estiu. Intenta circular el menor temps possible darrere de camions de gran tonatge a la carretera per evitar veure aquests trossos massa a prop teu.
Vigila les portes dels cotxes en doble fila
A veure si et creus que et tindrà en compte el que té pressa per haver aparcat en doble fila i surt a tota pastilla del cotxe. En encreuaments o semàfors en vermell no és estrany que algú que ha fet de "taxista" deixi al seu company allà mateix.
Prioritat en encreuaments
No tothom té assumit que el de la dreta té preferència. Et pots portar un enorme ensurt. No baixis la guàrdia.
Les primeres gotes al casc
La pluja és més perillosa quan comencen a caure les primeres gotes que quan tot està totalment mullat. És pràcticament impossible saber el nivell d'adherència de l'asfalt en aquest moment. L'única solució és una màxima concentració, estar atent i anar amb molta, molta suavitat. Marxes llargues i estigues lluny de les ratlles pintades a la calçada.
El vent, mal enemic
Tingues una cosa en ment. El vent sempre és més fort que tu. L'únic que pots fer és contrarestar el seu efecte fent força al manillar i en els estreps. Cal estar sempre alerta a les ràfegues que provoquen els vehicles i camions que vénen pel carril contrari o els que avancem en el nostre camí (o quan som avançats). En corbes, dóna menys gas i carrega més pes a la roda davantera. I tingues en compte que et cansaràs abans.
Taxis no
Els taxis, com més lluny, millor. Algú que crida de sobte, una brusca desviació per una indicació en l'últim moment del client, una llarga jornada de treball al volant ...
Obrir sense mirar en els embussos
Les portes dels cotxes estacionats o aturats en caravana es poden obrir en el moment més inesperat. El que obre no pensarà que passarà una moto al seu costat just en aquest moment.
Humitat i gel
Les plaques de gel a l'hivern o la simple humitat són dolents acompanyants en ciutat o en ruta i poden estar a l'aguait després qualsevol cantonada o corba. Malauradament, poques motos instal·len indicador de temperatura exterior, encara que el millor termòmetre és el teu cos. La solució: moto recta i res de fre. És millor un pèl d'accelerador que la retenció en tallar gas.
Marques de pneumàtic
Aquestes taques negres de pneumàtics que trobes de sobte a l'asfalt anuncien un sot o una "rodera" a l'asfalt. Si estan davant d'una corba, t'avisen que pot tenir un traçat perillós.
Si sembla que llisca, ho farà
Què és això que es veu de diferent color sobre l'asfalt? Un pegat, fang, taca de combustible ... O potser no és res. Millor prevenir i reduir que passar com si res.
Art. original