• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2?

mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Bon dia!

Bueno, després de mesos de aprovar el examen teòric del A2, aquesta setmana finalment he pogut fer la primera pràctica del circuit del A2.

Però no se si es que no em trobava centrada, aquesta primera pràctica, he tret molts conos, un pal del slalom i ja no he vist ni els temps que he fet.

De veritat que he sortit molt molt molt desmotivada. I ara parlant amb l'autoescola, clar... només inclouen 1 pràctica de circuit. La resta.. a pagar 50€ cada pràctica extra :(. aixì que he de espavilar molt molt i aprofitar cada pràctica.

I d'aqui em surten moltes dubtes:
  1. Quantes pràctiques heu necessitat abans de pujar a examen?
  2. Quins tips em poder dir per no fallar al slalom? ( es el que més em costa )
  3. Amb quina moto han fet el examen?
  4. La vostra autoescola, quantes pràctiques us ofereix per teure el carnet?
Doncs res... veurem com va tot !!!
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
giphy.gif

La Mami fent la primera pràctica


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
 
JoanKR

JoanKR

Nouvingut
3 Jun 2020
4
12
Premis
1
giphy.gif

La Mami fent la primera pràctica


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk


Bienvenida, pero supongo q de este tema hay de todo y gente para todo. En mi caso hice 3-4 prácticas, pero te diré que tienes que hacer las que necesites hasta que te sientas cómoda para subir.
- Yamaha Special (que si soltabas el gas se calaba)
- Slalom para mi lo importante fue encarar bien el primer palo y mantener gas.
- Autoscuela Planeta me daba 3 prácticas incluidas
Saludos desde Terrassa


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
 
Última edició:
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Quantes pràctiques heu necessitat abans de pujar a examen? 5 perquè era el paquet mínim del Racc

Quins tips em poder dir per no fallar al slalom? Recorda com vas fer les pràctiques amb la Gymkama i pensa que ets allí, la clau és treuret els nervis de sobre. Recordo que el dia del exàmen hem vaig pendre abans un parell de Voll-Damm per templar els nervis, aquesta estratégia m'havia funcionat per treurem el carnet de cotxe a la primera i també hem va donar el mateix resultat per el de moto però, eren altres temps, hahaha...

Amb quina moto han fet el examen? Una honda 250 que no hem cabien les cames, hahaha, les passava putes per frenar i canviar de marxa. Apart que estava acostumat a la meva Bultaco Sherpa que duia el canvi a la dreta i el fré a l'esquerre, es a dir, totalment a l'inrevés.

La vostra autoescola, quantes pràctiques us ofereix per teure el carnet? Al Racc quan m'el vaig treure jo, el mínim eren 5, el teòric el vaig fer per lliure
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Hola Mami_en_moto!!

Jo estic aquests dies també fent les pràctiques de l'A2. No sé quantes pràctiques em caldran per pujar, però el circuit ràpid (eslàlom) a la tercera pràctica ja el feia amb temps de sobra. A la primera vegada es clar que el feia malament (i la segona mig mig), però l'instructor em va dir que tranquil, que només calia fer-se amb el pes de la moto, que per mi va ser la clau.

Aprofita el pes de la moto, allibera't de la sensació de perill i veuràs com surt tot solet. Insisteixo, jo tombo la moto aprofitant el seu pes. Tal com t'han dit també cal entrar bé al primer con (a segona es clar), i res de mirar el con que tens davant, mira el següent, i millor encara el segon següent. Perquè quan surt d'un altre ja hauries de fer la traçada abans.

Estic fent les pràctiques amb una Honda CB500, maquinote. El primer cop si que feia por, però ara quan termino les classes i agafo la meva 125 em sembla molt molt poqueta cosa XD

On jo vaig tinc dues classes de circuit i una de trànsit gratuïtes, després toca pagar... 30 circuits, 45 trànsit. (aquesta tarda faré la meva cinquena de circuit que ja em toca el lent)
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Bon dia!

Bueno, després de mesos de aprovar el examen teòric del A2, aquesta setmana finalment he pogut fer la primera pràctica del circuit del A2.

Però no se si es que no em trobava centrada, aquesta primera pràctica, he tret molts conos, un pal del slalom i ja no he vist ni els temps que he fet.

De veritat que he sortit molt molt molt desmotivada. I ara parlant amb l'autoescola, clar... només inclouen 1 pràctica de circuit. La resta.. a pagar 50€ cada pràctica extra :(. aixì que he de espavilar molt molt i aprofitar cada pràctica.

I d'aqui em surten moltes dubtes:
  1. Quantes pràctiques heu necessitat abans de pujar a examen?
  2. Quins tips em poder dir per no fallar al slalom? ( es el que més em costa )
  3. Amb quina moto han fet el examen?
  4. La vostra autoescola, quantes pràctiques us ofereix per teure el carnet?
Doncs res... veurem com va tot !!!
Jo far molts anys que vaig treure el carnet i no és comparable, però si que et puc dir, que val la pena invertir en 4 o 5 pràctiques amb la moto de l’autoescola i pujar amb certa seguretat a l’exàmen. Un dels meus fills que només havia anat amb moto de 50 cc i d’aixó ja fa més de 15 anys que no tocava cap moto, ho va fer aixís i el var treure a la primera tan a circuit com circulació.
Molta sort @mami_en_moto ✌️?
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Bones!!
Moltissimes gràcies pels comentaris.
Veig que la meva autoescola li agrada fer calers i només tinc inclós 1 pràctica de circuit i una de circulació, la resta... 45€ cada pràtica ???
@JoanKR A que ahora no olvidad la Yamaha Special :D jejeje Gracias por el dato. Creo que ya va mejorando la cosa ;)
@Xavi Canyo jajaj m'agrada això de les Voll Damm, però millor las pendré després de l'examen jejej. Doncs, 5 pràctiques semblan suficients, oi? Que macos els del Racc. Aqui només tinc 1 pràctica inclosa ?
@Bascu Si, la diferéncia de pes, potencia i sensacions son abismals!!! ara també la peque em sembla MOLT peque!!! ???? A veure com va la 3ra pràctica. Sembla que vaig millorant. Però encara no tinc molt clar on girar al slalom. A vegades arribo masa ràpid, a vegades molt lent... res, que toca pràcticar MOLT! Ahh i gestionar la mirada!!
@Jaumenovas Si, també ho tinc clar i més amb aquest temps, millor fer pràctiques fins tenir tot més asegurat. Quin crack el teu fill, espero fer el mateix jejej ;) Gràcies pels anims!!! :)
@Serra Estic amb una sort bonissima! Hi ha un lloc a prop de casa on han marcat un circuit lent jejejej Em va genial per practicar i practicar. :)

Doncs en aquesta segona pràctica, les coses van millorar. Com es nota que tot canvia també amb el estat d'anim.

Ara de lo que estic veien.. crec que el meu historial d'accidents en cotxe i moto, ara em generen problemes. Resulta que no puc girar molt bé el coll a l'esquerra. Quan he de buscar els conos, a l'esquerra, no termina de girar del tot. Clar, he de girar molt el coll i aquest moviment no es gaire "natural" en el dia a dia. Penso que es per haver tenint accidents on he portat collarin por molta estona. Ara consultaré una amiga fisioterapeuta a veure que em diu. Però veient que tinc aquesta dificultad, res.. a treballarla i continuem!!!!! :D

Petonets a tots!!!!
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Es un ball, imaginat que l'eslàlom és un ball i tu vas fent passades. No pensis a girar, pensa que estàs ballant amb la moto i el teu cos. Apropa't una mica al primer con i deixa't fluir!

Va! Que ho faràs molt bé, sense por!!
 
GEORGECAT

GEORGECAT

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Jun 2020
586
1.106
Premis
8
Moto
BMW F-750GS
Per aquells temps la cosa era molt diferent. La moto vespa 125 Primavera (amb un colló i mig de km.). Vaig contractar 10 pràctiques, (5 anaven amb el preu i els altres 5 de pagament), (de fet jo ja havia portat alguna motillo i ho tenia per la mà), però vaig fer només 5 (el profe era col·lega i em va dir que amb 5 de sobres). La teoria ja la tenia de el cotxe.
Sobre tot has d'estar segura i còmoda mami, els nervis els deixes a casa.
Segur que ho faràs de primera.
Molta sort mami.
 
  • Love
Reaccions: mami_en_moto
Carmeta

Carmeta

Grup Sanguini: 98 octans
9 Gen 2021
261
691
Premis
12
@mami_en_moto pensa que el fet de girar tant el coll no és quelcom que faràs diàriament, és a dir, que et servirà per fer una rotonda i avançar-te amb la mirada a la sortida que has d'agafar, o per maniobrà el gir sense dificultat.
Home, després de fer una Ride 1000 com no has de passar l'examen?
T'he de dir, que les meves auto-pràctiques les vaig fer en un polígon on hi havia les marques d'una autoescola, jejejeje
Molts ànims i gaaassss! :cool: ✌️?️
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
@mami_en_moto pensa que el fet de girar tant el coll no és quelcom que faràs diàriament, és a dir, que et servirà per fer una rotonda i avançar-te amb la mirada a la sortida que has d'agafar, o per maniobrà el gir sense dificultat.
Home, després de fer una Ride 1000 com no has de passar l'examen?
T'he de dir, que les meves auto-pràctiques les vaig fer en un polígon on hi havia les marques d'una autoescola, jejejeje
Molts ànims i gaaassss! :cool: ✌️?️
Gràcies guapissima :)
Faré el mateix. Pràctiques al poligon jejejeje i després pràctiques d'autoescola.
Som-hi! Som-hi!!!
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Hola @mami_en_moto , he vist el teu video de com gires el coll a dreta i l'esquerra i sembles la nena del exorcista ??
Vols dir que et cal girar tant el coll per agafar els revotls? ?
Personalment no m'obsesionaría amb aquesta petita limitació ;)
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Hola @mami_en_moto , he vist el teu video de com gires el coll a dreta i l'esquerra i sembles la nena del exorcista ??
Vols dir que et cal girar tant el coll per agafar els revotls? ?
Personalment no m'obsesionaría amb aquesta petita limitació ;)
Saps que pasa? Justament quand he de girar el cap per l’esquerra, no puc i finament no giro!!! Jajaja i meny amb un gir molt petit com el del examen del carnet. Sempre em menjo els conos de la dreta al final del gir ?????
I quand he vist… coi!!! Per que no puc girar, doncs he vist la diferencia d’un costat i l’altre. Poden ser mes coses les que m’afectan quand giro a l’esquerra ? però de moment això es li que he vist que em falla… i finalment no miro cap a on es necessari i terminar el gir ?
 
  • Like
Reaccions: Carmeta
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Doncs avui he reb una sorpresa.. i es que al suspendre el primer examen de circuit, clar... he de pagar ara per tornar a pujar. No es la renovació de documentació, sino pujar a examen un altre vegada i em costa 70€!!!!! No se, trobo una mica desproporcionat tots els costos que envoltan el carnet A2.

Ara si o si, aquest dimecres he de aprovar!!!! No m'agrada gaire pagar per a coses que no crec que tinguin aquest "valor económic" i m'emprenya molt molt! Si això sumem el costos de les pràctiques que cadascuna costa 50€.. pufff!!!! i porto 6 pràctiques.. ja son calers...

Serà el refredat pero me ha sentat molt malament tenir que pagr 70€ per a pujar a examen una altre vegada.
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Doncs avui he reb una sorpresa.. i es que al suspendre el primer examen de circuit, clar... he de pagar ara per tornar a pujar. No es la renovació de documentació, sino pujar a examen un altre vegada i em costa 70€!!!!! No se, trobo una mica desproporcionat tots els costos que envoltan el carnet A2.

Ara si o si, aquest dimecres he de aprovar!!!! No m'agrada gaire pagar per a coses que no crec que tinguin aquest "valor económic" i m'emprenya molt molt! Si això sumem el costos de les pràctiques que cadascuna costa 50€.. pufff!!!! i porto 6 pràctiques.. ja son calers...

Serà el refredat pero me ha sentat molt malament tenir que pagr 70€ per a pujar a examen una altre vegada.
És tot un negoci en forma de tràmit, i ja veuràs que quan vagis a pel permís A encara serà més descarat... però un cop superat ja no caldrà pensar-hi més. Molts ànims compi que ja queda res ?
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Jo estic gairebé igual. Ja porto dues vegades que pujo, el 19 tinc el tercer examen... el que m'estranya és que només tinguis una oportunitat. Jo pagant tinc dues oportunitats... i sí, jo també considero que és una pasta molt exagerada. És tanta pasta que més que per seguretat sigui una qüestió de negoci.

La llastima que jo a la segona anava molt segur i molt tranquil, tots els instructors en deien que ho feia molt bé, i que fins i tot feia sempre la mateixa traçada. No sé, a mi quan em van dir que havia tocar la maleïda planxa vaig flipar molt, moltíssim... i que el fa més mal es la pasta que representa tornar a pujar (i també el madrugón d'anar fins al Sot del Migdia, que jo tinc de creuar tota Barcelona)

Vinga, Mami en Moto, ànims!! Aquest examinadors malcarats no ens impediran que tinguem el nostre A2!!
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Bon "deia"

Avui toca pujar, per tercer cop, a l'examen del A2. A veure si aquest cop sí. He arribat a una fase que ja sé que això és mig habilitat/mig pu** loteria...

Encara que tinc bon felling, més que res perquè a la primera de dues pràctiques que he fet aquesta setmana, vaig caure fent el gir de 180 graus. La meva espatlla esquerra i el genoll em fan una miqueta mal, però res... anant amb moto no fan mal. I no sé, malgrat això em dóna bon rotllo!

Vinga!!

@mami_en_moto com vas tu??
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger X-ADV Dubte Com rentar l'interior del casc? Un Cafè Ràpid 9
Xavi Canyo Com renteu la jaqueta de Cordura? Un Cafè Ràpid 23
motoxtrem.com Homologacion moto/ motoxtrem.com Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Com es fa un tubarro!!! Mecànica de motos i recopilatoris 0
F com vinilar una moto???!!! Mecànica de motos i recopilatoris 4
mami_en_moto Formació Com ens va anar la Formació 3.0 Formació motorista 2
mami_en_moto Com vau arribar a ser motorista? Un Cafè Ràpid 24
Serra com porteu això del límit de 30km/h? Espai de debat 16
En Cesc Com renteu els guants? Espai de debat 18
Xavi Canyo No arrivaré pas com aquest home MotoVlogs propis 1
perlanegraviajes Com sobreviure a la calor amb moto MotoVlogs propis 0
Serra Veurem com Harley deixa de fer motos? Espai de debat 9
Dmotoneumaticos Negoci de Motociclisme Dmotoneumaticos.com Negocis motoristes del territori català 14
elbarbasenmoto Vídeos Com fer rodatge a la moto MotoVlogs propis 2
Roger X-ADV Dubte Com porteu aquests dies confinats? Espai de debat 4
Eloi M'agrada aquesta foto per veure les proporcions, tant de l'autobus com del sidecar. Les nostres motos 0
Roger Eric Granado es defineix com a nou campió d’Europa de Moto2 Espai de debat 0
Roger Com va disórrer la Motovolta Pantans 2017? Rutes en moto 0
Roger Com actuar quan se't creuen animals a la carretera? Espai de debat 0
Roger Com actuar en cas d'accident? Espai de debat 0
Qim44 Vídeos Com aixecar la moto sense cavallet Mecànica de motos i recopilatoris 5
Roger Consells Com us equipeu per anar amb moto a l'estiu? Espai de debat 25
Roger X-ADV Guia-Tutorial Com adjuntar fotografies al fòrum? Espai de debat 0
Roger X-ADV Vídeos Com fer-se ric viatjant en moto (Miquel Silvestre) Espai de debat 0
Xav2 Guia-Tutorial Com recórrer una multa de trànsit? Consultes legals 10
Roger X-ADV Guia-Tutorial Com tensar la cadena correctament? Mecànica de motos i recopilatoris 0
Qim44 Guia-Tutorial Com reduir el soroll del casc Espai de debat 0
Roger X-ADV Vídeos Us heu trobat mai amb una situació com aquesta? Com reaccionaríeu? Espai de debat 7
Qim44 Consells Com anticipar-se als imprevistos quan vas amb moto Espai de debat 4
Roger Guia Com evitar accidents de trànsit durant les vacances? Espai de debat 1
Roger Guia-Tutorial Com actuar davant d'una emergència a la carretera Espai de debat 0
Roger X-ADV Mecànica Com estalviar combustible? Mecànica de motos i recopilatoris 2
Roger X-ADV Guia-Tutorial Com netejar la cadena de la nostra moto? Mecànica de motos i recopilatoris 0
Roger X-ADV Dubte Com retirar protector de dipòsit sense malmetre la pintura? Espai de debat 4
Roger Vídeos Com entrar a les corbes Espai de debat 4
Jaumenovas Ruta en moto Ruta curta però intensa amb els 3 J’s. 27/02/24 Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida amb els companys 11/10/2023 Rutes en moto 6
perlanegraviajes 2 anys amb els guants Mecànica de motos i recopilatoris 0
Roger Ruta en moto Adventure Experience 2023 els dies 20 i 21 de Maig Rutes en moto 2
Roger Formació Formació 3.0 els pròxims 8 i 9 d'octubre Formació motorista 0
Burkat450R Els Àngels Sortides anteriors 3
SmartMotoRiders Els SmartMotoRiders ens presentem! Presentacions 7
Roger Consells Debat sobre els tipus de motoristes (Comptes d'usuari al fòrum) Informació i suport 6
Roger Recopilatori Els serveis Imprescindibles del Motociclisme Català Espai de debat 25
Roger Informació Integració fòrum - Discord i associar els perfils Informació i suport 2
Roger Informació Viatge Centenari de Moto Guzzi: Nordkapp i els Estats Bàltics Rutes en moto 0
Xavi Canyo Mecànica Averies que no ho son i et pujen els colors Un Cafè Ràpid 7
Roger Ruta en moto 7 dies de lliure mobilitat. Els gaudiràs? Espai de debat 11
xaviubia Crònica Seguint els camins rurals pavimentats del Ripollès, Osona i Garrotxa Cròniques sobre motociclisme 13
Xavi Canyo Ompliu els dipòsits Un Cafè Ràpid 6

Fils similars