Mecànica Com estalviar combustible?

  • Motorista convidat! Vols veure les noves samarretes amb dissenys motoristes que hem preparat per aquest estiu?
      Fes una ullada al catàleg. A més a més, a cada samarreta li pots:
    • 🟡 Posar el color 🟧 que més t'agradi
    • 🟡 Afegir-hi un text personalitzat ✏️ com ara el teu nom, el teu model de moto, etc.
  • 🟢 Pneumàtics de moto nous a bon preu! 🟢 Motorista convidat, si no els vols muntar tu, te'ls posen a un taller proper 💪
    🟠 Calcula també un bon preu per l'assegurança de la moto . 😜 🟠
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Obrim una sèrie d'informes sobre consum de combustible fent un recorregut amb una mateixa moto -Suzuki GSR750- però amb diferents variables en quant a conducció i conductors. Després de centenars de quilòmetres, hem obtingut unes interessants conclusions.

8753



La paraula consum sempre porta implícites connotacions negatives perquè és una despesa, i tal i com estan les coses en l'actualitat la despesa pot fer molt de mal a la nostra butxaca. Especialment sensible és el tema del combustible per les constants -i moltes vegades abusives- pujades de preu, cosa que ens afecta directament als usuaris de moto, sobretot els que la fem servir diàriament. Però és fàcil contenir la despesa en aquest aspecte, fins i tot en motos de gran cilindrada, simplement amb la forma de conduir podem estalviar molts diners al cap de l'any. Per escenificar-ho hem seleccionat una moto naked de cilindrada mitjana -Suzuki GSR750- amb la qual hem fet un mateix recorregut mixt -ciutat, carretera i autovia- de més de 100 quilòmetres. Una mateixa persona ha fet el recorregut diverses vegades però conduint, bé, malament i com ho faria normalment. El consum varia notablement. També amb diferents conductors -gran i petit- i en circumstàncies adverses -maletes, passatger, rodes desinflades ... - els resultats són sorprenents. No te'n avanço més, benvingut al meravellós món del consum eficient.

  • Km. 0 Surto de les nostres instal·lacions on es troba el nostre imprescindible Centre Tècnic de motos, molt a prop de l'estació d'Atocha. I de seguida arribo «als passejos»: Passeig del Prat, Passeig de Recoletos i el més extens passeig de la Castellana.
  • Km. 10 Deixo enrere la Castellana i accedeixo al nus de Manoteras (M-11) amb direcció a la carretera de Burgos (A-1).
  • CN. Jugo amb la picaresca d'anar a velocitat «real» no la llegida en el velocímetre o la que la resta del trànsit imposi. També una mica per sobre d'aquest límit, però no massa. Gaudint de la moto, vaja.
  • CE. Aconsegueixo els límits de la via (llegits en el velocímetre) molt tranquil·lament i sense estirar les marxes. Dels respectats amb zel 50 km / h de la travessia urbana passo a gairebé el doble amb els 90 km / h de límit en els accessos a la capital per vies ràpides.
  • Km. 12,5 Ja a la A-1 el límit puja de 90 a 100 km / h, i un quilòmetre més enllà fins al límit màxim en el territori nacional (120 km / h).
  • Km. 22 Especial atenció al passar el radar del pòrtic.
  • CE. Encara que vagi al límit legal de velocitat en el marcador (menor la real) i circulant pel carril dret.
  • CN i CNG. Tot i que no coincideix que usem el carril esquerre, on detecta la velocitat la càmera, el superem al límit de la via de rellotge just en el moment de passar-ho.
  • Km. 35 Desviament de Sant Agustín de Guadalix.
  • CE. L'arribada a les rotondes són molt anticipades, frenant el mínim, amb prou feines reducció per poder fer-les amb la marxa més llarga, sense perdre velocitat de pas. Aquí la GSR treu a la llum les seves qualitats de motor amb un par disponible des de pràcticament el ralentí, com ja vaig apreciar en la conducció urbana.
  • Just el contrari que en CNG, on apurem la velocitat fins a gairebé la mateixa circumferència. L'ABS interfereix amb assiduïtat, de manera que el primer càlcul de distància de frenada no em serveix.
  • Km. 49 Després d'un canvi de rasant ja s'albira Colmenar Vell.
  • CNG. Apreto el motor el millor que sé. Els talls d'encesa són freqüents. A més, la direcció s'alleugereix en les estirades. La posició dreta no ajuda precisament en aquest aspecte.
  • Km. 52 Arribo a Colmenar Viejo i agafo una variant que evita el nucli urbà. És l'equador del recorregut.
  • Km. 66 Arribo a l'entrada de la caserna d'Hoyo de Manzanares, a l'aixecar-me del seient per no patir els guals se'm congela el cul.
  • Km. 67 Travessia d'Hoyo de Manzanares.
  • Km. 70 En CNG baixa la primera ratlla el nivell de gasolina.
  • Km. 74 Després d'una corba albiro l'A-6 (carretera de la Corunya)
  • Km. 95 En CN és ara quan baixa la ratlla del nivell.
  • Km. 101 Ja sobre el Pont dels Francesos, entrant a Madrid de nou, reprenc la conducció urbana.
  • Km. 108,2 Arribada a les nostres instal·lacions.

Ens ajustem tot el possible a la realitat, per això hem triat un conductor amb una talla que podem considerar mitjana entre els conductors del nostre país, és a dir, una alçada de 1'75 metres i un pes de 75 quilos. El mateix conductor ha realitzat el recorregut tres vegades: una al ritme al que ell hagués anat si fos la seva moto, una altra més aviat poc a poc respectant els límits i sense revolucionar molt el motor i la última molt ràpid fregant la negligència i fins i tot superant-la en alguns casos .

1. Conducció Normal (AMB): Aquí hem deixat el conductor fer el recorregut lliurement, com ell ho faria si fos la seva moto i sense posar cap tipus de restriccions. Al seu aire, revolucionant el motor quan es requereix i mantenint velocitats lògiques en cada tram, el que no implica que siguin legals. Pilot: "En la prova de consum en Conducció Normal, que és com vaig habitualment, no deixo passar l'ocasió de començar a conèixer a la meva companya de viatge, acceleració i frens a prova entre semàfors, així com l'agilitat i comoditat de la mateixa o tot allò que em crida l'atenció. Per exemple que té par suficient per anar a poc a poc, també que el tacte del motor és tot suavitat fins i tot al portar-lo amunt. El manillar al principi em va resultar molt pla però t'hi acabes acostumant. És sorprenent que amb més de 200 quilos es porti amb tanta lleugeresa. "Velocitat mitjana: 74,6 km / h. Consum: 5,2 l / 100km.

2. Conducció Eficient (CE): La premissa és no pujar de voltes el motor, per tant utilitzar marxes llargues sempre que es pugui i ajustar-se als límits legals de cada via. La teoria és que per contenir el consum cal portar el motor sempre per sota del par màxim, que en aquest cas és de 8.750 rpm. Pilot: "De seguida engrano la 6a marxa sense superar les 2.000 rpm de gir del motor. Em crida molt l'atenció que, tenint cura aquest detall per sobre de la resta, arribo a notar la folgança del puny del gas que en condicions normals havia passat desapercebuda. Una cosa que en aquestes circumstàncies valoro per sobre de tot. Malgrat el ritme en el límit de velocitat legal, noto que vaig entorpint a la resta de vehicles, tot i que també ens destorba algun en girar (ni amb un calendari sabríem seu temps de maniobra) Una altra cosa que m'ha sorprès és que noto molt més els sots, sobretot en ciutat. "Velocitat mitjana: 60,4 km / h. Consum: 4,0 l / 100km.

3. Conducció Negligent (CNG): Anar de pressa, amb una conducció poc conservadora que hauria de ser només per als circuits. S'estiren molt les marxes amb el motor molt alt de voltes, el principal factor que fa disparar el consum. Es triga pràcticament mitja hora menys a fer el recorregut però es gasta molt més. Pilot: "Sóc el centre d'atenció des de que arrenca el motor. L'agulla del tacòmetre puja i baixa sense parar, i només la vergonya pròpia evita arribar al tall d'encesa. Ja a la Castellana un altre conductor amb una VFR800 aliè a la prova es pica i en el següent semàfor deixa ben clar que ell corre més. L'agressivitat del meu comportament en marxa desperta cert recel entre els veïns ocasionals de semàfor, a lloms d'una petita esportiva de 250 cc encerto a l'escoltar el que li diu el conductor al passatger: «És clar, és que porta una sis-cents!». Tot i així no aconsegueixo desenganxar-me d'ells en uns quants semàfors, sempre respectats. "Velocitat mitjana: 82,3 km / h. Consum: 7,1 l / 100km
 
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Que es donin en menor mesura no vol dir que no existeixin. Hem comprovat com influeix la mida del conductor sobre el consum de la moto. Per això hem agafat un conductor molt petit -1'57 metres i 56 quilos- i un altre de talla gran -1'88 metres i 100 quilos- i els hem fet fer el mateix recorregut a un ritme normal, cadascú el seu. També un altre amb la moto «perjudicada», és a dir, amb la pressió baixa dels pneumàtics -una cosa molt habitual-, i amb maletes laterals plenes de coses, entre d'altres.

1. Conductor petit: És cert que el nostre conductor és bastant petit, però podria ser una mida freqüent si en comptes d'homes parléssim de dones. En qualsevol cas, és el pes el que més influeix en el consum en aquest aspecte, i no només això, també l'escassa voluminositat l'afavoreix. Més fins i tot tractant-se d'una moto naked, que prescindeix de carenat, pantalla frontal i qualsevol element de resistència al vent. Pilot: "A la GSR no em trobo del tot còmode, és massa àmplia per la meva mida Pedrosa. Això també fa que no em doni tant l'aire i lògicament el meu cos fa molt menys efecte "vela" que el meu company David. En qualsevol cas, jo crec que influeix més l'ús que en feu al puny del gas. En aquest sentit, per gastar poc, en moltes zones podia anar sense problemes en 6a per sota fins i tot de 3.000 voltes. Velocitat mitjana: 68,2 km / h. Consum: 4,1 l / 100km.

2. Conductor gran: La mida del nostre conductor és gran però no exagerat, n'hi ha circulant sense problemes amb les seves motos molt més grans i pesats. Però ens ha semblat una bona referència. En aquest cas no només el perjudica el pes, també l'aerodinàmica, el seu cos sobresurt molt més i ofereix una major resistència al vent si ho comparem amb el petit. Pilot: "El confort en marxa és bo. Per circular per Madrid té uns baixos realment agradables, et permet anar a marxes llargues sense haver de pujar les revolucions. Jo li posaria una cúpula, encara que sigui petita. La meva alçada penalitza clarament en carretera oberta, on he de posar-me en posició aerodinàmica per circular i que no em molesti l'aire i anar més còmode i segur, també perquè no gasti tant. "Velocitat mitjana: 70,6 km / h. Consum: 5,9 l / 100km.

3. Moto «perjudicada»: Comprovem el consum en el que pot semblar una circumstància especial però que en realitat no ho és tant, ja que molts usuaris descuiden la seva moto fins a límits molt perillosos. Hem «perjudicat» a la GSR baixant la pressió dels pneumàtics a 1'5 bars, també li hem posat un filtre brut i unes alforges laterals carregades amb 16 quilos de pes -8 en cada una-. Tot i així ens vam quedar lluny de la massa màxima autoritzada de la moto, que és de 187 kg. Pilot: "Migdia, mala hora per travessar la ciutat, amb molt més trànsit que en els altres recorreguts. A més de perdre finor el motor, amb les maletes i la meitat de pressió en els pneumàtics, la GSR ha perdut la seva agilitat. La sensació és la de portar un tràiler per la Diagonal, no convida a fer els habituals canvis de carril per guanyar temps. Es preveu el resultat, em temo que el consum serà molt superior. " Velocitat mitjana: 63,0 km / h. Consum: 5,1 l / 100km.

El primer, i potser em repeteixo però val la pena incidir, és que la GSR ha resultat ser una moto especialment estalviadora pel que fa a consum de combustible, només cal veure el consum en el recorregut a ritme normal. Els tres litres de diferència entre el consum eficient i el negligent són la clau i prova més evident de com influeix la conducció en el consum. No cal passar per alt que el nostre conductor ha trigat pràcticament mitja hora més a fer els poc més de 100 quilòmetres del recorregut. D'altra banda, veiem que en conducció eficient es poden recórrer 200 quilòmetres més amb un sol dipòsit. Si fem comptes i calculem el que això significa en combustible en un any, l'estalvi de diners és de diversos centenars d'euros.

A la segona part dels consums, el conductor gran és el clar perjudicat per la seva grandària i, sobretot, el seu pes. Gasta 1,8 litres més als 100 km que el petit fent el recorregut en pràcticament el mateix temps. El que vol dir que el petit podrà fer 137 quilòmetres més amb cada dipòsit, una diferència substancial. Però la sorpresa ha arribat quan hem fet el recorregut amb la moto «perjudicada». Esperàvem que el consum anava a ser més gran, però ha resultat ser inferior que en el de «manera normal». L'explicació és senzilla, portar les pressions baixes no dóna confiança i automàticament baixes el ritme, a més hem comprovat al banc de potència que amb el filtre d'aire en aquestes condicions el motor baixa considerablement el seu rendiment -la potència arriba tan sols a 45 CV -.

La naked ideal

Suzuki GSR 750: Tenim pocs dubtes a l'hora de triar moto per aquest informe sobre consum. Necessitàvem una moto de cilindrada mitjana de cert èxit en el mercat, és a dir, que la gent conegui. Potent però també polivalent, d'aquí el haver triat una naked. Amb les dades de l'informe a la mà ens hem adonat que hem triat la moto ideal. Amb aquesta GSR, Suzuki va canviar el concepte respecte a la seva germana de 600 a muntar un xassís i un basculant d'acer i muntar el motor de la GSX-R750 reconvertit i adequat a les noves «necessitats». A això se li sumen unes suspensions molts eficaces, el complement perfecte a una part cicle molt encertada. El resultat és una moto senzilla, petita i molt manejable, amb un tacte de motor immillorable que, en un primer moment, pot fins a resultar una moto sosa, però que et dóna la possibilitat d'esprémer aquests 101 cavalls -verificats- al teu gust.

Consums en el segment

La GSR enfront dels seus rivals: A continuació els consums mitjans que hem obtingut en les proves realitzades al llarg dels últims anys de la competència en el segment naked de més de 600 i menys de 1000 cc. La GSR és la que menys consumeix, però el realment sorprenent és que es tracta de la segona moto que més potència ha donat al nostre banc amb 101 CV, només per darrere de la Brutale 675, en què hem mesurat 102 CV. Crida l'atenció que els models europeus amb motor bicilíndric -excepte la BMW F 800 R siguin els que més consumeixen enfront de les tetracilíndriques japoneses.

Captura de pantalla 89


Sembla que després d'un estiu crític, on el preu mitjà del litre a Espanya va arribar a 1,52 euros -mes de setembre-, les petrolieres ens han donat una treva i han baixat els preus. Fet que es va notar sobretot a finals d'octubre al baixar 15 cèntims el litre i equiparar-se al preu del gasoil, que també va baixar però no tant. Es diu que el motiu va ser el «estirada d'orelles» que el ministre d'Indústria, José Manuel Soria, va donar a les petrolieres ja que la inflació s'estava disparant. També és més que previsible que això sigui un miratge i que en breu els preus pugin vertiginosament.

Decàleg de l'estalvi

  • Porta el motor al règim que correspon a cada moment. Evita sobrepassar el règim en què dóna el par màxim.
  • Conduir en marxes el més llargues possibles.
  • No arribar a la zona vermella ni a tallar encesa.
  • Arrencar a poc a poc des d'aturat, progressivament i engranar la segona marxa de seguida.
  • Evitar els cops de gas, es consumeix molt menys mantenint el gas donat.
  • Tenir la moto a punt pel que fa a pressió dels pneumàtics, filtres nets i cadena greixada i en bon estat.
  • En desaccelerar no embraguis ni busquis el punt mort, mantingues la marxa perquè el motor en retenció amb prou feines gasta, molt menys que en ralentí.
  • Si ets una persona gran intenta acoblar per millorar l'aerodinàmica.
  • Tingues en compte que tot element que sobresurti de la moto afectarà el consum, maletes, pantalles sobre elevades, un passatger voluminós, fins i tot una jaqueta que et quedi gran de talla.
  • Mai sobrepassis la massa màxima autoritzada que permet la moto. Aquesta dada ve a la fitxa tècnica.
Article adaptat i traduït
 
Llibi

Llibi

Nouvingut
Que es donin en menor mesura no vol dir que no existeixin. Hem comprovat com influeix la mida del conductor sobre el consum de la moto. Per això hem agafat un conductor molt petit -1'57 metres i 56 quilos- i un altre de talla gran -1'88 metres i 100 quilos- i els hem fet fer el mateix recorregut a un ritme normal, cadascú el seu. També un altre amb la moto «perjudicada», és a dir, amb la pressió baixa dels pneumàtics -una cosa molt habitual-, i amb maletes laterals plenes de coses, entre d'altres.

1. Conductor petit: És cert que el nostre conductor és bastant petit, però podria ser una mida freqüent si en comptes d'homes parléssim de dones. En qualsevol cas, és el pes el que més influeix en el consum en aquest aspecte, i no només això, també l'escassa voluminositat l'afavoreix. Més fins i tot tractant-se d'una moto naked, que prescindeix de carenat, pantalla frontal i qualsevol element de resistència al vent. Pilot: "A la GSR no em trobo del tot còmode, és massa àmplia per la meva mida Pedrosa. Això també fa que no em doni tant l'aire i lògicament el meu cos fa molt menys efecte "vela" que el meu company David. En qualsevol cas, jo crec que influeix més l'ús que en feu al puny del gas. En aquest sentit, per gastar poc, en moltes zones podia anar sense problemes en 6a per sota fins i tot de 3.000 voltes. Velocitat mitjana: 68,2 km / h. Consum: 4,1 l / 100km.

2. Conductor gran: La mida del nostre conductor és gran però no exagerat, n'hi ha circulant sense problemes amb les seves motos molt més grans i pesats. Però ens ha semblat una bona referència. En aquest cas no només el perjudica el pes, també l'aerodinàmica, el seu cos sobresurt molt més i ofereix una major resistència al vent si ho comparem amb el petit. Pilot: "El confort en marxa és bo. Per circular per Madrid té uns baixos realment agradables, et permet anar a marxes llargues sense haver de pujar les revolucions. Jo li posaria una cúpula, encara que sigui petita. La meva alçada penalitza clarament en carretera oberta, on he de posar-me en posició aerodinàmica per circular i que no em molesti l'aire i anar més còmode i segur, també perquè no gasti tant. "Velocitat mitjana: 70,6 km / h. Consum: 5,9 l / 100km.

3. Moto «perjudicada»: Comprovem el consum en el que pot semblar una circumstància especial però que en realitat no ho és tant, ja que molts usuaris descuiden la seva moto fins a límits molt perillosos. Hem «perjudicat» a la GSR baixant la pressió dels pneumàtics a 1'5 bars, també li hem posat un filtre brut i unes alforges laterals carregades amb 16 quilos de pes -8 en cada una-. Tot i així ens vam quedar lluny de la massa màxima autoritzada de la moto, que és de 187 kg. Pilot: "Migdia, mala hora per travessar la ciutat, amb molt més trànsit que en els altres recorreguts. A més de perdre finor el motor, amb les maletes i la meitat de pressió en els pneumàtics, la GSR ha perdut la seva agilitat. La sensació és la de portar un tràiler per la Diagonal, no convida a fer els habituals canvis de carril per guanyar temps. Es preveu el resultat, em temo que el consum serà molt superior. " Velocitat mitjana: 63,0 km / h. Consum: 5,1 l / 100km.

El primer, i potser em repeteixo però val la pena incidir, és que la GSR ha resultat ser una moto especialment estalviadora pel que fa a consum de combustible, només cal veure el consum en el recorregut a ritme normal. Els tres litres de diferència entre el consum eficient i el negligent són la clau i prova més evident de com influeix la conducció en el consum. No cal passar per alt que el nostre conductor ha trigat pràcticament mitja hora més a fer els poc més de 100 quilòmetres del recorregut. D'altra banda, veiem que en conducció eficient es poden recórrer 200 quilòmetres més amb un sol dipòsit. Si fem comptes i calculem el que això significa en combustible en un any, l'estalvi de diners és de diversos centenars d'euros.

A la segona part dels consums, el conductor gran és el clar perjudicat per la seva grandària i, sobretot, el seu pes. Gasta 1,8 litres més als 100 km que el petit fent el recorregut en pràcticament el mateix temps. El que vol dir que el petit podrà fer 137 quilòmetres més amb cada dipòsit, una diferència substancial. Però la sorpresa ha arribat quan hem fet el recorregut amb la moto «perjudicada». Esperàvem que el consum anava a ser més gran, però ha resultat ser inferior que en el de «manera normal». L'explicació és senzilla, portar les pressions baixes no dóna confiança i automàticament baixes el ritme, a més hem comprovat al banc de potència que amb el filtre d'aire en aquestes condicions el motor baixa considerablement el seu rendiment -la potència arriba tan sols a 45 CV -.

La naked ideal

Suzuki GSR 750: Tenim pocs dubtes a l'hora de triar moto per aquest informe sobre consum. Necessitàvem una moto de cilindrada mitjana de cert èxit en el mercat, és a dir, que la gent conegui. Potent però també polivalent, d'aquí el haver triat una naked. Amb les dades de l'informe a la mà ens hem adonat que hem triat la moto ideal. Amb aquesta GSR, Suzuki va canviar el concepte respecte a la seva germana de 600 a muntar un xassís i un basculant d'acer i muntar el motor de la GSX-R750 reconvertit i adequat a les noves «necessitats». A això se li sumen unes suspensions molts eficaces, el complement perfecte a una part cicle molt encertada. El resultat és una moto senzilla, petita i molt manejable, amb un tacte de motor immillorable que, en un primer moment, pot fins a resultar una moto sosa, però que et dóna la possibilitat d'esprémer aquests 101 cavalls -verificats- al teu gust.

Consums en el segment

La GSR enfront dels seus rivals: A continuació els consums mitjans que hem obtingut en les proves realitzades al llarg dels últims anys de la competència en el segment naked de més de 600 i menys de 1000 cc. La GSR és la que menys consumeix, però el realment sorprenent és que es tracta de la segona moto que més potència ha donat al nostre banc amb 101 CV, només per darrere de la Brutale 675, en què hem mesurat 102 CV. Crida l'atenció que els models europeus amb motor bicilíndric -excepte la BMW F 800 R siguin els que més consumeixen enfront de les tetracilíndriques japoneses.

Veure l'arxiu adjunt 55

Sembla que després d'un estiu crític, on el preu mitjà del litre a Espanya va arribar a 1,52 euros -mes de setembre-, les petrolieres ens han donat una treva i han baixat els preus. Fet que es va notar sobretot a finals d'octubre al baixar 15 cèntims el litre i equiparar-se al preu del gasoil, que també va baixar però no tant. Es diu que el motiu va ser el «estirada d'orelles» que el ministre d'Indústria, José Manuel Soria, va donar a les petrolieres ja que la inflació s'estava disparant. També és més que previsible que això sigui un miratge i que en breu els preus pugin vertiginosament.

Decàleg de l'estalvi

  • Porta el motor al règim que correspon a cada moment. Evita sobrepassar el règim en què dóna el par màxim.
  • Conduir en marxes el més llargues possibles.
  • No arribar a la zona vermella ni a tallar encesa.
  • Arrencar a poc a poc des d'aturat, progressivament i engranar la segona marxa de seguida.
  • Evitar els cops de gas, es consumeix molt menys mantenint el gas donat.
  • Tenir la moto a punt pel que fa a pressió dels pneumàtics, filtres nets i cadena greixada i en bon estat.
  • En desaccelerar no embraguis ni busquis el punt mort, mantingues la marxa perquè el motor en retenció amb prou feines gasta, molt menys que en ralentí.
  • Si ets una persona gran intenta acoblar per millorar l'aerodinàmica.
  • Tingues en compte que tot element que sobresurti de la moto afectarà el consum, maletes, pantalles sobre elevades, un passatger voluminós, fins i tot una jaqueta que et quedi gran de talla.
  • Mai sobrepassis la massa màxima autoritzada que permet la moto. Aquesta dada ve a la fitxa tècnica.
Article adaptat i traduït
Interèsant però et plantejo un cosa, per mi la moto es llibertat i per disfrutar!
llavors el consum es tema secundari perquè considero que les sensacions i la llibertat tenen un preu en aquest cas en forma de combustible..... Esta clar que tampoc fa falta derrotxar però tampoc opsecionar-se en el consum perquè per el camí et deixaràs les sensacions reals que pots obtindre amb la moto! I em aquest mom tot te un preu i avui dia encara es assomible el preu del combustible.

Salut i gas
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Xavi Canyo Com renteu la jaqueta de Cordura? Un Cafè Ràpid 13
motoxtrem.com Homologacion moto/ motoxtrem.com Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Com es fa un tubarro!!! Mecànica i recopilatoris 0
com vinilar una moto???!!! Mecànica i recopilatoris 4
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
mami_en_moto Formació Com ens va anar la Formació 3.0 Formació 2
mami_en_moto Com vau arribar a ser motorista? Un Cafè Ràpid 24
Serra com porteu això del límit de 30km/h? Espai de debat 16
En Cesc Com renteu els guants? Espai de debat 18
Xavi Canyo No arrivaré pas com aquest home MotoVlogs propis 1
perlanegraviajes Com sobreviure a la calor amb moto MotoVlogs propis 0
Serra Veurem com Harley deixa de fer motos? Espai de debat 9
Dmotoneumaticos Negoci de Motociclisme Dmotoneumaticos.com Negocis motoristes del territori català 14
elbarbasenmoto Vídeos Com fer rodatge a la moto MotoVlogs propis 2
Non-stop Dubte Com porteu aquests dies confinats? Espai de debat 4
Eloi M'agrada aquesta foto per veure les proporcions, tant de l'autobus com del sidecar. Les nostres motos 0
Roger Eric Granado es defineix com a nou campió d’Europa de Moto2 Espai de debat 0
Roger Com va disórrer la Motovolta Pantans 2017? Rutes en moto 0
Roger Com actuar quan se't creuen animals a la carretera? Espai de debat 0
Roger Com actuar en cas d'accident? Espai de debat 0
Qim44 Vídeos Com aixecar la moto sense cavallet Mecànica i recopilatoris 5
Roger Consells Com us equipeu per anar amb moto a l'estiu? Espai de debat 25
Non-stop Guia-Tutorial Com adjuntar fotografies al fòrum? Espai de debat 0
Non-stop Vídeos Com fer-se ric viatjant en moto (Miquel Silvestre) Espai de debat 0
Xav2 Guia-Tutorial Com recórrer una multa de trànsit? Consultes legals 10
Non-stop Guia-Tutorial Com tensar la cadena correctament? Mecànica i recopilatoris 0
Qim44 Guia-Tutorial Com reduir el soroll del casc Espai de debat 0
Non-stop Vídeos Us heu trobat mai amb una situació com aquesta? Com reaccionaríeu? Espai de debat 7
Qim44 Consells Com anticipar-se als imprevistos quan vas amb moto Espai de debat 4
Roger Guia Com evitar accidents de trànsit durant les vacances? Espai de debat 1
Roger Guia-Tutorial Com actuar davant d'una emergència a la carretera Espai de debat 0
Non-stop Guia-Tutorial Com netejar la cadena de la nostra moto? Mecànica i recopilatoris 0
Non-stop Dubte Com retirar protector de dipòsit sense malmetre la pintura? Espai de debat 4
Roger Vídeos Com entrar a les corbes Espai de debat 4

Fils similars

A dalt