Roger
Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
- 16 Oct 2015
- 1.338
- 2.736
- Premis
- 5
L'estiu i els seus desplaçaments a la carretera per arribar fins a l'apreciat destí de vacances poden jugar-nos una mala passada. Com ningú vol patir un accident de trànsit, anem a recopilar una sèrie de consells per estar preparats i evitar imprevistos en la mesura del possible. Sobretot tenint en compte que les xifres de sinistralitat han augmentat en 2014 després de portar 4 anys consecutius, des de 2010, reduint-se la xifra d'accidents de trànsit. Us recordem també que juliol és el mes en què més accidents de trànsit es produeixen de tot l'any.
- Organització. Planifica tots els desplaçaments en moto per no patir imprevistos. Els itineraris amb viatges curts des del lloc de vacances solen ser els més problemàtics.
- Conduir descansat. Cuida que els teus reflexos i capacitat de reacció estiguin al 100%. No et fiïs de perllongar molt els períodes de conducció, per a descansar cada 2 hores.
- A vegades es millor confondre's ... a fer una maniobra in extremis si t'has adonat que havies agafar o no el desviament. No condueixis de forma imprudent i continua, sempre podràs rectificar en el següent canvi de sentit.
- No corris pare. Oblida't de marcar-te hores d'arribada. Creus potser que per córrer més arribaràs a l'hora que et vas fixar com a objectiu?
- Extrema la precaució. Avançaments, zones de vacances amb molts vianants, motocicletes, bicicletes ...
- Res de begudes alcohòliques ni substàncies. Ni en desplaçaments curts encara que sembli que "controles '. Recorda que el que condueix, no beu.
- Posada a punt. A l'estiu és quan més s'utilitza la moto, de manera que no deixis de revisar i mantenir a punt la teva moto.
- Utilitza sempre el casc quan et desplacis en moto. Sempre és sempre.
Una punxada, una rebentada, un accident desagradable ... Sabem com actuar si hem de parar amb la moto al mig de la carretera? Si no és possible aturar en una àrea de servei o una zona retirada del trànsit, hem de:
- Senyalitzar correctament el vehicle. Sobretot, evitar que els ocupants del vehicle es quedin a prop de la circulació general de la via.
- Si no hi ha espai suficient per ubicar la moto al voral o la cuneta, el conductor haurà de tractar de deixar la moto de manera que molesti el menys possible a la resta de conductors. I procurar mai ocupar la sortida d'una corba o després d'un canvi de rasant perquè són zones de poca visibilitat.
- Quan som conscients de l'accident o l'avaria, encendre els llums d'emergència o doble intermitència per avisar ja a la resta de conductors que pararem. Tot el temps que estiguem a la via haurem de tenir les 'warning' enceses.
- Una vegada que la moto està aturada, el conductor i el passatger s'han de posar una armilla homologada d'emergència amb barres reflectants per a ser vists fins i tot de nit per la resta de conductors que circulen per la carretera.
- Sol·licitar ajuda, com una grua o la dels agents de trànsit. Els ocupants hauran de mantenir-se en una zona segura en què no molestin a la resta de conductors.
Última edició: