
Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
- 18 Oct 2015
- 1.234
- 2.165
- Premis
- 10
- Moto
- Honda X-ADV
La neteja i el greixatge de la cadena de la moto és una de les tasques més senzilles de realitzar, encara que no tothom ho fa de manera correcta.
La neteja i greixatge de la moto és un dels treballs de manteniment més freqüents. La correcta neteja abans d'un nou greixatge és clau per a aquest procés, i l'ús d'un producte desgreixador és essencial.
El greixatge de la cadena s'ha de realitzar cada 800 o 1.000 quilòmetres si has rodat en condicions normals, o cada 500 si ho has fet en terrenys molt polsosos, fang o dies de molta aigua. Respectar aquests períodes de lubricació faran més confortable i segura la rodadura de la moto, i allargues la vida de la transmissió secundària.
El primer que et recomano és que no realitzis un greixatge sense haver netejat abans. El més segur és que tornaràs a posar greix sobre brutícia, pols o petites incrustacions que s'hagin adherit a la cadena durant el seu ús. I que et prenguis una mica de temps per deixar tot el sistema de transmissió en perfecte estat.
En aquesta ocasió he aprofitat que tocava neteja de la meva Triumph Tiger 800 per repassar a fons la cadena.
Rentat normal de la moto
Després del rentat normal amb aigua i sabó, he procedit a assecar la cadena (i la moto en general) amb aire a pressió. Tenir un petit compressor a casa de 20 litres de capacitat és una de les eines que més utilitzo (em serveix per això i per tenir els pneumàtics sempre a punt, entre altres coses).
Després de l'assecatge i amb ajuda de paper de taller he procedit a anar impregnant WD 40 la cadena i he fregat fins a fer desaparèixer les restes del greix antic. He anat a poc a poc, veient com a progressivament la cadena va recuperant el color original de les seves baules i com ha anat desapareixent tota la brutícia d'una manera molt senzilla. Intento impregnar el paper i no ruixar en excés la cadena, sobretot per no gotejar o embrutar el terra del garatge. Un cop finalitzat, he aprofitat per netejar algun lloc més que s'embruta, per exemple la corona o el protector de la cadena.
Compte amb els retens de la cadena dela moto
WD 40 respecta els components dels retens de la cadena i els plàstics, i em dóna molta més seguretat que abans que usava un desgreixador industrial o de cuina.
Un cop acabat el procés, tinc costum de passar un paper sec i començo a engreixar la cadena amb un producte específic. En aquest cas he fet servir Castrol per a cadenes de retens perquè és el que recomana Triumph.
Recorda que el greixatge de la cadena de la moto mai s'ha de fer amb el motor en marxa, per la teva seguretat i "la integritat dels teus dits". També que has d'aplicar el greix de l'esprai per l'interior de la cadena, amb una mà subjectes el pot del lubricant i amb l'altra vas donant voltes a la roda del darrere ... si no tens ningú que t'ajudi. Quan has engreixat la cadena, segueix donant voltes a la roda durant una bona estona, aprofitant que el producte s'està introduint entre les baules de la cadena abans que els dissolvents s'evaporin i el greix s'endureixi ... Si esperes una estona abans de sortir a rodar deixaràs que el producte quedi perfectament adherit a la cadena.
Finalment pots netejar les restes i esquitxades del greix. Tingues precaució, perquè en tot aquest procés tens molt a prop el disc del fre del darrere, sigues curós per no contaminar-lo ni amb el producte de neteja ni amb el greix per a la cadena.
Aquest és un article traduït i adaptat
La neteja i greixatge de la moto és un dels treballs de manteniment més freqüents. La correcta neteja abans d'un nou greixatge és clau per a aquest procés, i l'ús d'un producte desgreixador és essencial.
El greixatge de la cadena s'ha de realitzar cada 800 o 1.000 quilòmetres si has rodat en condicions normals, o cada 500 si ho has fet en terrenys molt polsosos, fang o dies de molta aigua. Respectar aquests períodes de lubricació faran més confortable i segura la rodadura de la moto, i allargues la vida de la transmissió secundària.
El primer que et recomano és que no realitzis un greixatge sense haver netejat abans. El més segur és que tornaràs a posar greix sobre brutícia, pols o petites incrustacions que s'hagin adherit a la cadena durant el seu ús. I que et prenguis una mica de temps per deixar tot el sistema de transmissió en perfecte estat.
En aquesta ocasió he aprofitat que tocava neteja de la meva Triumph Tiger 800 per repassar a fons la cadena.
Rentat normal de la moto
Després del rentat normal amb aigua i sabó, he procedit a assecar la cadena (i la moto en general) amb aire a pressió. Tenir un petit compressor a casa de 20 litres de capacitat és una de les eines que més utilitzo (em serveix per això i per tenir els pneumàtics sempre a punt, entre altres coses).
Després de l'assecatge i amb ajuda de paper de taller he procedit a anar impregnant WD 40 la cadena i he fregat fins a fer desaparèixer les restes del greix antic. He anat a poc a poc, veient com a progressivament la cadena va recuperant el color original de les seves baules i com ha anat desapareixent tota la brutícia d'una manera molt senzilla. Intento impregnar el paper i no ruixar en excés la cadena, sobretot per no gotejar o embrutar el terra del garatge. Un cop finalitzat, he aprofitat per netejar algun lloc més que s'embruta, per exemple la corona o el protector de la cadena.
Compte amb els retens de la cadena dela moto
WD 40 respecta els components dels retens de la cadena i els plàstics, i em dóna molta més seguretat que abans que usava un desgreixador industrial o de cuina.
Un cop acabat el procés, tinc costum de passar un paper sec i començo a engreixar la cadena amb un producte específic. En aquest cas he fet servir Castrol per a cadenes de retens perquè és el que recomana Triumph.
Recorda que el greixatge de la cadena de la moto mai s'ha de fer amb el motor en marxa, per la teva seguretat i "la integritat dels teus dits". També que has d'aplicar el greix de l'esprai per l'interior de la cadena, amb una mà subjectes el pot del lubricant i amb l'altra vas donant voltes a la roda del darrere ... si no tens ningú que t'ajudi. Quan has engreixat la cadena, segueix donant voltes a la roda durant una bona estona, aprofitant que el producte s'està introduint entre les baules de la cadena abans que els dissolvents s'evaporin i el greix s'endureixi ... Si esperes una estona abans de sortir a rodar deixaràs que el producte quedi perfectament adherit a la cadena.
Finalment pots netejar les restes i esquitxades del greix. Tingues precaució, perquè en tot aquest procés tens molt a prop el disc del fre del darrere, sigues curós per no contaminar-lo ni amb el producte de neteja ni amb el greix per a la cadena.
Aquest és un article traduït i adaptat