Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Ep!
Suposo que esteu al cas que des del dia 11 d'aquest mes han posat limitacions de 30 km/h en tot un seguit molt important de carrers de l'estat.

El 70% dels carrers urbans a Espanya ja tenen limitació a 30 km/h​


Cito:
el límit de velocitat en vies urbanes serà de 20 km/h en vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera; de 30 km/h en vies d'un únic carril per sentit de circulació i de 50 km/h en vies de dues o més carrils per sentit de circulació.

com ho porteu vosaltres? Jo amb cotxe encara, però amb moto fatal... La moto en segona a punta de gas i amb el mapa de motor capat no baixa de 35km/h i per ara passo d'anar en primera, així que he d'anar accelerant i deixant anar o bé jugar-me-la. A més, la sensació de lentitud a vegades és bastant important...
i vosaltres, què?
com ho porteu/veieu?
 

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
7
Ep!
Suposo que esteu al cas que des del dia 11 d'aquest mes han posat limitacions de 30 km/h en tot un seguit molt important de carrers de l'estat.

El 70% dels carrers urbans a Espanya ja tenen limitació a 30 km/h​


Cito:
el límit de velocitat en vies urbanes serà de 20 km/h en vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera; de 30 km/h en vies d'un únic carril per sentit de circulació i de 50 km/h en vies de dues o més carrils per sentit de circulació.

com ho porteu vosaltres? Jo amb cotxe encara, però amb moto fatal... La moto en segona a punta de gas i amb el mapa de motor capat no baixa de 35km/h i per ara passo d'anar en primera, així que he d'anar accelerant i deixant anar o bé jugar-me-la. A més, la sensació de lentitud a vegades és bastant important...
i vosaltres, què?
com ho porteu/veieu?
Bon dia! Jo suposo que aquest canvi es notarà força pels que facin molta ciutat gran durant moltes hores, perquè es circularà a menys velocitat, i si et passes el dia amunt i avall per la ciutat es pot fer pesat. D'altra banda és cert que està bé que a les ciutats es prioritzi la seguretat i la mobilitat peatonal, i si aquesta mesura redueix la contaminació i afavoreix la seguretat, jo penso que pot valer la pena. Es notarà especialment en ciutats com bcn, en que el trànsit fa por de veure en quant a ritme de circulació, i en línia amb la major quantitat de vehicles, també hi ha una major quantitat d'imprudències.

Pel que fa a anar a 35-40 jo no crec que tinguis cap problema! Almenys en les vies que estan limitades a 30. Les limitades a 20 ja és per anar a ritme molt baix, i en aquestes si que toca anar a pas de tortuga literal, però la gran majoria de vies urbanes deuran estar a 30, i bueno... si les fas a 25 o 30 tampoc et crec que et cridin mai l'atenció.
 

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
Premis
5
Ahir justament el Servei Català de Trànsit ens feia arribar nota de premsa al respecte, aprofito per publicar-la:

 

J.M

Com es caminava?
Rider On Road
Premis
10
Jo la veritat crec que la mesura és positiva, però és cert que es fa pesat i que mentre no tothom es faci a la idea, he de fer sessions de mindfulnes per soportar l'allau de botzinassos i d'insults que rebo per part dels altres usuaris de les vies (gairebé sempre enllaunats) quan circulo a 30...
Pacieeeeenciaaaa........
 

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
Premis
6
Dons jo ho porto fatal i els coixins berlinesos més encara, t'els troves a qualsevol revolt de Barcelona.
Al meu barri Horta-Guinardó, son tot carrers d'una sola direcció i amb moltes pendents, la normativa està vigent desde fa temps i l'única diferència que he notat és gastar una mitja de 1/2 i un litre més als 100.
Així que no veig gens clar un major consum de benzina, envers una disminució de la contaminació.
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Dons jo ho porto fatal i els coixins berlinesos més encara, t'els troves a qualsevol revolt de Barcelona.
Al meu barri Horta-Guinardó, son tot carrers d'una sola direcció i amb moltes pendents, la normativa està vigent desde fa temps i l'única diferència que he notat és gastar una mitja de 1/2 i un litre més als 100.
Així que no veig gens clar un major consum de benzina, envers una disminució de la contaminació.
ja veus que en Roger diu que ho fan per evitar atropellaments. Però quan ens tinguin a tots fastiguejats i només viatjem en autobús o en bicicleta de tracció mecànica llavors baixarà la contaminació :rolleyes: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: ;);););):cool::cool::cool::LOL:
 

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
Premis
6
ja veus que en Roger diu que ho fan per evitar atropellaments. Però quan ens tinguin a tots fastiguejats i només viatjem en autobús o en bicicleta de tracció mecànica llavors baixarà la contaminació :rolleyes: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: ;);););):cool::cool::cool::LOL:
Porto 35 anys conduint i fent un fart de km, èpoques de 500-600 diaris i encara no he atropellat mai a ningú, ni tampoc mai m'han atropellat a mi.
Potser sería més eficient no posar contenidors just davant d'un pas cebra que a Barcelona n'està plé, sense cap visibilitat ni per el vianant ni per el conductor.
El que crec és que hi ha una serie de càrrecs en seguretat vial que no tenen ni punyetera idea.
Deixen anar a gent sense cap formació en circulació viaria en bicicletes i patinets per arreu (patinets que agafen el 80km/h) i a d'altres que no han portat mai ni cotxe ciclomotors elèctrics de motorsharing sense cap experiència.
I falta molta formació, els que anem amb moto hem de coneixer les limitacions de visibilitat del que va en cotxe perquè sino podem tindre un accident amb molta probabilitat i els de cotxe saber bé per on els pot sortir una moto.
Per acabar-ho d'adobar, només posen obstacles ( coixins berlinesos, murs Jersey, etc...) que si et despiestes un segon amb la moto, et pots obrir el cap en la millor de les situacions.
Que posin semàfors sincronitzats perquè només els agafis tots seguits si vas a 40-50, així és reduirà la velocitat i la gent circularà amb fluidesa i marxes llargues, no en primera i segona.
PANDA INÚTILS !!!!
 
Última edició:

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
7
Porto 35 anys conduint i fent un fart de km, èpoques de 500-600 diaris i encara no he atropellat mai a ningú, ni tampoc mai m'han atropellat a mi.
Potser sería més eficient no posar contenidors just davant d'un pas cebra que a Barcelona n'està plé, sense cap visibilitat ni per el vianant ni per el conductor.
El que crec és que hi ha una serie de càrrecs en seguretat vial que no tenen ni punyetera idea.
Deixen anar a gent sense cap formació en circulació viaria en bicicletes i patinets per arreu (patinets que agafen el 80km/h) i a d'altres que no han portat mai ni cotxe ciclomotors elèctrics de motorsharing sense cap experiència.
I falta molta formació, els que anem amb moto hem de coneixer les limitacions de visibilitat del que va en cotxe perquè sino podem tindre un accident amb molta probabilitat i els de cotxe saber bé per on els pot sortir una moto.
Per acabar-ho d'adobar, només posen obstacles ( coixins berlinesos, murs Jersey, etc...) que si et despiestes un segon amb la moto, et pots obrir el cap en la millor de les situacions.
Que posin semàfors sincronitzats perquè només els agafis tots seguits si vas a 40-50, així és reduirà la velocitat i la gent circularà amb fluidesa i marxes llargues, no en primera i segona.
PANDA INÚTILS !!!!
Jo crec q bcn te un problema greu amb tot el que comentes, però una cosa és bcn i laltra la resta de poblacions del territori. A BCN caldrien solucions concretes i eficaces i està clar que el consistori actual no ha fet mes q pixar fora de test.
 

Pepué

Motoaddicte
Premis
4
Independentment del tema de seguretat vial.
A 30kmh, ni em val la primera velocitat, ni la segona. La moto es posa a 1000 graus de temperatura i jo m'adormo conduint. Apart q sembla q facis equilibris al girar pels carrers estrets.
Una me*** com un piano...
 

Miguel4467

Nouvingut
Premis
2
Dons jo ho porto fatal i els coixins berlinesos més encara, t'els troves a qualsevol revolt de Barcelona.
Al meu barri Horta-Guinardó, son tot carrers d'una sola direcció i amb moltes pendents, la normativa està vigent desde fa temps i l'única diferència que he notat és gastar una mitja de 1/2 i un litre més als 100.
Així que no veig gens clar un major consum de benzina, envers una disminució de la contaminació.
+1
 

Miguel4467

Nouvingut
Premis
2
Independentment del tema de seguretat vial.
A 30kmh, ni em val la primera velocitat, ni la segona. La moto es posa a 1000 graus de temperatura i jo m'adormo conduint. Apart q sembla q facis equilibris al girar pels carrers estrets.
Una me*** com un piano...

Porto 35 anys conduint i fent un fart de km, èpoques de 500-600 diaris i encara no he atropellat mai a ningú, ni tampoc mai m'han atropellat a mi.
Potser sería més eficient no posar contenidors just davant d'un pas cebra que a Barcelona n'està plé, sense cap visibilitat ni per el vianant ni per el conductor.
El que crec és que hi ha una serie de càrrecs en seguretat vial que no tenen ni punyetera idea.
Deixen anar a gent sense cap formació en circulació viaria en bicicletes i patinets per arreu (patinets que agafen el 80km/h) i a d'altres que no han portat mai ni cotxe ciclomotors elèctrics de motorsharing sense cap experiència.
I falta molta formació, els que anem amb moto hem de coneixer les limitacions de visibilitat del que va en cotxe perquè sino podem tindre un accident amb molta probabilitat i els de cotxe saber bé per on els pot sortir una moto.
Per acabar-ho d'adobar, només posen obstacles ( coixins berlinesos, murs Jersey, etc...) que si et despiestes un segon amb la moto, et pots obrir el cap en la millor de les situacions.
Que posin semàfors sincronitzats perquè només els agafis tots seguits si vas a 40-50, així és reduirà la velocitat i la gent circularà amb fluidesa i marxes llargues, no en primera i segona.
PANDA INÚTILS !!!!
+1
 

Sal919

Cul quadrat
Premis
9
Jo ho porte fatal... La meva nova montura (AT-18) a 40 K/h en segona cap problema a 30... Sembla que en qualsevol moment tinga que calar... I si vaig en primera, sembla que en qualsevol moment he de fer un Power i pujar per sobre dels cotxes :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
Premis
6
Avui he fet prova empirica.
Passeig Maragall entre Avda dels 15 i La Font d'En Fargues, troç pla
Amb el calculador parcial de consum del l'ordinador de la moto, els resultats son esfereidors.
a 30km/h: 3,7litres/100km
a 50 km/h: 2,8litres/100km
La diferència de consum és força important (gairebé 1litre cada 100km) i lliga amb el que ja havía observat anteriorment, si faig molta ciutat, el consum mig hem puja entre 0,5 i 1l als 100.
 

cargols2rodes

Com es caminava?
Editor Wiki
Premis
16
Avui he fet prova empirica.
Passeig Maragall entre Avda dels 15 i La Font d'En Fargues, troç pla
Amb el calculador parcial de consum del l'ordinador de la moto, els resultats son esfereidors.
a 30km/h: 3,7litres/100km
a 50 km/h: 2,8litres/100km
La diferència de consum és força important (gairebé 1litre cada 100km) i lliga amb el que ja havía observat anteriorment, si faig molta ciutat, el consum mig hem puja entre 0,5 i 1l als
Considero que no està malament. Jo a 2/4 de 5 desde, plaça Maragall a letamendi 6,4l/100, i quan treballava a Horta, desde plaça Maragall a una mica més amunt del noi de rutlla 5,3. Ja m'agradaria tindre aquestos consums jajaja
 

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
Premis
6
Considero que no està malament. Jo a 2/4 de 5 desde, plaça Maragall a letamendi 6,4l/100, i quan treballava a Horta, desde plaça Maragall a una mica més amunt del noi de rutlla 5,3. Ja m'agradaria tindre aquestos consums jajaja
Veig que som gairebé veïns., jo visc als voltants del 15.
Aquest consums han estat per fer la prova de la diferència per els límits de velocitat a 30km/h
Demà que he d'anar a veure el pare, ja et diré quan gasto pujant Verge de Montserrat, segur que ens espantarem ??
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Non-stop Dubte Com porteu aquests dies confinats? Espai de debat 4
motoxtrem.com Homologacion moto/ motoxtrem.com Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Com es fa un tubarro!!! Mecànica i recopilatoris 0
F com vinilar una moto???!!! Mecànica i recopilatoris 4
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 32
mami_en_moto Formació Com ens va anar la Formació 3.0 Formació 2
mami_en_moto Com vau arribar a ser motorista? Un Cafè Ràpid 24
En Cesc Com renteu els guants? Espai de debat 18
Xavi Canyo No arrivaré pas com aquest home MotoVlogs propis 1
perlanegraviajes Com sobreviure a la calor amb moto MotoVlogs propis 0
Serra Veurem com Harley deixa de fer motos? Espai de debat 9
Dmotoneumaticos Negoci de Motociclisme Dmotoneumaticos.com Negocis motoristes del territori català 14
elbarbasenmoto Vídeos Com fer rodatge a la moto MotoVlogs propis 2
Eloi M'agrada aquesta foto per veure les proporcions, tant de l'autobus com del sidecar. Les nostres motos 0
Roger Eric Granado es defineix com a nou campió d’Europa de Moto2 Espai de debat 0
Roger Com va disórrer la Motovolta Pantans 2017? Rutes en moto 0
Roger Com actuar quan se't creuen animals a la carretera? Espai de debat 0
Roger Com actuar en cas d'accident? Espai de debat 0
Qim44 Vídeos Com aixecar la moto sense cavallet Mecànica i recopilatoris 5
Roger Consells Com us equipeu per anar amb moto a l'estiu? Espai de debat 25
Non-stop Guia-Tutorial Com adjuntar fotografies al fòrum? Espai de debat 0
Non-stop Vídeos Com fer-se ric viatjant en moto (Miquel Silvestre) Espai de debat 0
Xav2 Guia-Tutorial Com recórrer una multa de trànsit? Consultes legals 10
Non-stop Guia-Tutorial Com tensar la cadena correctament? Mecànica i recopilatoris 0
Qim44 Guia-Tutorial Com reduir el soroll del casc Espai de debat 0
Non-stop Vídeos Us heu trobat mai amb una situació com aquesta? Com reaccionaríeu? Espai de debat 7
Qim44 Consells Com anticipar-se als imprevistos quan vas amb moto Espai de debat 4
Roger Guia Com evitar accidents de trànsit durant les vacances? Espai de debat 1
Roger Guia-Tutorial Com actuar davant d'una emergència a la carretera Espai de debat 0
Non-stop Mecànica Com estalviar combustible? Mecànica i recopilatoris 2
Non-stop Guia-Tutorial Com netejar la cadena de la nostra moto? Mecànica i recopilatoris 0
Non-stop Dubte Com retirar protector de dipòsit sense malmetre la pintura? Espai de debat 4
Roger Vídeos Com entrar a les corbes Espai de debat 4

Fils similars

A dalt